Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem igazán oldódott meg a Rejtély

2013. január 24. 10:30 sixx 42 komment

Magam sem tudom, milyen befejezést vártam a Fringe-től, mert a harmadik évad után kétségbeejtően félrecsúszott történetet talán nem is nagyon lehetett volna normálisan lezárni. Jó, hiába sír a szánk az observeres jövő miatt, és a szürke, lepusztult (CGI) világra gondolva, mert ez már így alakult és kész, a lejtmenet viszont ott indult el, amikor Petert meg nem történtté igyekeztek tenni, és ahonnan nem volt logikusan megvalósítható visszatérés. Spoileresek leszünk.

Screen Shot 2013-01-23 at 11.53.18 PM.png

Pedig jó kis sorozat volt ez, az első évadban lassan építkező mitológia kibontásához nekem például kurvára nem hiányzott, hogy megtudjam, kik azok a kalapos, kopasz figurák, mert egyszer már megszívtam, hogy egy olyan sorozattól vártam mindenre kiterjedő válaszokat, amihez JJ Abrams-nek köze van, és most Carlton Cuse és Damin Lindelof felé nézek szigorúan. Jó volt együtt felfedezni az eszement marhaságokat, amiket az írók kitaláltak hétről hétre, és drukkolni az első perctől egymásnak szánt Peter-Olivia kettősnek, hogy dugjanak már végre egy kiadósat. Waltert az első perctől fogva imádtuk, mert John Noble szenzációs karakterré tette - hatalmas igazságtalanság, hogy egy árva Emmy-vel nem díjazták a teljesítményét, pedig ő aztán simán megérdemelte volna mind az öt évadért (jó, idén még kaphat egyet).

Screen Shot 2013-01-23 at 11.53.58 PM.png

A Fringe addig volt jó, míg a nézőket is belevonták a játékba, míg a szereplőkkel együtt, közösen fedeztük fel az újabb darabjait a nagy kirakósnak, ami a háttértörténetet adta, de onnantól kezdve, hogy előjött az időutazás, baszhattuk az egészet rejtélyestől, mindenstül, mert mindig ott volt a "majd valaki egyszer vissza/előre megy az időbe, és helyre tesz mindent" lehetősége, amivel tulajdonképpen be is fejezték a sorozatot.

Az ötödik évadban a hajánál fogva előrángatott Szeptember, vagy a kisgyerek megfigyelő, aki majd helyretesz mindent, két olyan elem volt, amiről messziről üvöltött, hogy az írók olyan zsákutcába írták magukat, ahonnan nem volt más kiút, csak a kifarolás. Pedig eleinte az írók és a producerek nagyon odafigyeltek arra, hogy ha valami nem működött, akkor nem erőltették, és habozás nélkül hagytak fel fontosnak látszó szálakkal, írták át a saját szabályaikat (bizonyos keretek közt persze), azért, hogy a történet rendületlenül haladhasson előre. 

Screen Shot 2013-01-23 at 11.53.37 PM.png

Azt nagyjából a záróévad első perceitől fogva (pontosabban onnantól, hogy megjelent a Zöld Mezőn Piknikező Szerelmespár) sejtettük, hogy az utolsó képsorokon a kis Etta mögött nem a kopasz csávók, hanem maximum Bambi és az anyukája fog megjelenni a záró képsorokon, aki ezen meglepődött, nem látott még elég tévésorozatot. A bajom az egésszel csak annyi, hogy miközben 12 epizódon át drukkoltunk Walternek és Astridnak, hogy szedjék már elő az összes kazettát, és derüljön már ki a nagy terv, végig ott volt Szeptember, aki pontosan tudott mindent, hiszen a jövőböl jött, és egyszer már azért ment vissza a múltba, hogy megmentse Petert és Waltert, hogy az az idővonal, amiben a nagy tervnek majd meg kell valósulnia, létrejöhessen.

Screen Shot 2013-01-23 at 11.56.04 PM.png

Ráadásul az, hogy a Nagy Tervről kiderült, egy szimpla radírozás az egész, amiben majd a jövőben (még de még a megfigyelők megteremtése előtt) lesz egy katartikus esemény, ami az egész megfigyelős szálat lenullázza, na szóval abban a pillanatban lett érdektelen a kétórás finálé, amiben mindegy ki, mit csinál, hiszen az utolsó percekben minden lenullázódik, MINDEGY ki hal meg, nincs tétje az egésznek. Márpedig ha nincs tét, akkor miért drukkoljunk?

Screen Shot 2013-01-23 at 11.55.46 PM.png

A sorozatról ettől függetlenül jó emlékeket őrzünk majd kollektív emlékezetünkben, különösen az első három évadról, és szorítunk Noble-nek, hogy ne tűnjön el a süllyesztőben. A végére még Anna Torv is kinőtte magát, és ugyan Jessica Lange soha nem lesz belőle, de az eleinte használt három arckifejezése mellé sikerült még négyet elsajátítani, ami a mai hollywoodi mezőnyben azért nem rossz eredmény. A mellékszereplőkben egyébként rettentő erős (Lance Reddick, Kirk Acevedo) sorozatot biztos meg lehetett volna jobban is csinálni, de azért volt vagy hatvan olyan része, amit bármikor szívesen visszanézünk, és ezt nem sok kortársáról lehet elmondani. Csak az időutazást kéne hatóságilag betiltani a tévében.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AttilaBeregi 2013.01.24. 10:38:44

Na, kb ezt vártam, egyet is értek, bár én azért az összes évadot szívesen néztem.
És az utolsó mondattal értek egyet a leginkább.

saks 2013.01.24. 10:51:44

Nekem is hasonló a véleményem. Az egész sorozat olyan volt, mint az Atlanta Falcons szereplése az idei NFC döntőben: az első félidő csodálatos volt, de utána valami megtört és már csak egy kínlódás volt az egész, egy előre látható véggel.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy amikor az 5. évad terveit összerakták, mire gondoltak közben?
Egy biztos: Abrams-nak és baráti körének lehet, hogy zseniális ötletei vannak, de hogy nem tudnak egy több évadon át tartó történetet úgy összerakni, hogy a kohézió is megmaradjon, az biztos.

GamesBond 2013.01.24. 10:51:54

Akkor sírjatok majd, amikor Berényi Miki visszautazik megmenteni Andrást, vagy megzavarja a szüleit amikor Attilát készítenék éppen :-)

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.01.24. 11:04:48

Hát, rövid vélemény. Egyetértek. Azt hiszem, az első két évado, bár nagyon jó, azokat nem nézném újra, de a harmadikat az alternatív világost azt nagyon is. A többi legyen néma csend.

Geeronimo 2013.01.24. 11:11:11

Az első három évad a kedvencemmé tette a sorozatot. Aztán valami nagyon elcsúszott. Az utolsó évad nézése számomra kínlódás. Úgy érzem, mintha valami gonosz erő belekente volna a szaros lábát valamibe, ami jó volt, és működött. Ez az egész alternatív világos kopasz emberes jövő zárójelbe tette a korábbi évadokat, értelmetlen és felesleges, ráadásul számomra hihetetlen unalmas. Kár volt érte!

fran7 2013.01.24. 11:14:33

Azt figyeltem meg, hogy a túl nagy tét meg tud ölni egy sorozatot. Amikor kezdett arról szólni a Fringe, hogy Peternek választani kell két világ között, akkortól nem tudott annyira érdekelni.
A lényeg: ezért örülök, hogy a PoI készítői nem mentek még bele a Gép működése és működtetői elleni harcba. Így még remélhetőleg, sok jó évad vár ránk.

Thresher 2013.01.24. 11:40:26

A Peter Weller-es rész az agyamba égett, zseniális epizód volt!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2013.01.24. 11:43:31

Azért szerintem a készítők is érezték hogy a White Tulip volt az egyik legjobb rész az egész sorozatban. Annyira tudtam hogy vissza fogják hozni azt a motivumot.

Brrrrrrrrrrrrr 2013.01.24. 12:15:03

Tökéletesen megoldodott minden.Végig kelett volna nézni hetente minden részt.....

REadmin 2013.01.24. 12:22:58

Bárki bármit is mond, elfogultként mind az 5 évad jó volt! Ugyan az utolsó kettő igencsak más vonalat képviselt, kevésbé látványos módon az érzelmekre és az emberi kapcsolatokra helyezve nagyobb hangsúlyt, de ettől volt meg a varázsa, még ha a disztópia ütőkártyát kelletlenül is használták fel az alkotók. Nem csak a csavaros történetvezetés és a korai fordulópontok tették kiemelkedővé Abrams-ék meséjét, hanem a hiteles és következetes karakterformálás is a megfelelő dramaturgiával felvértezve. Ahogy nyilatkozták is, Mr. Baron of blood hatása rendesen érződik a sorozaton, amivel nincs is baj, mert az újak mindig lopnak a régiektől. A hangsúly a megfelelő megvalósításon múlik. Több logikai bakira is felhívta a figyelmünket éles szemű sixx kolléga, ami a történet szempontjából sok felesleges utánajárástól mentette volna meg a szereplőket, de kedves feleim: elgondolkodott e már valaki a legnagyobb forgatókönyves bakin, ami alapjaiban rengette volna meg a Fringe gondosan felépített várát? Nos, ahogyan Walter is mondta, a természet gyűlöli a paradoxonokat. Ezért ő és a fiú 2015-ben eltűntek az idővonalból egy szempillantás alatt. DE! Ha nincs jövő Megfigyelőkkel, mivel nem léteznek, akkor a Raiden tó mélyén a 8 éves Peter a mai napig alussza örök álmát, hiszen nincs Szeptember, aki megmenti. Nincs Fringe akciócsoport, csak egy öreg és megfáradt tudós, aki mindkét idősíkban elvesztette a fiát. Nincs sorozat, és nincs 5 évad sem. Ez csúnya öngól volt, amivel a készítők sunyi módon kiegyeztek, magam sem tudom miért. Talán a show must go on! elvét követve. Most már mind1. A megbocsátás fehér tulipánja mindannyiunk kezében és elméjében ott marad örökre!:)

REadmin 2013.01.24. 12:28:21

Talán az alternatív univerzumban mégis kifejlődik a megfigyelők csoportja? Mi történt William Bellel? Lehetne még ragozni a dolgokat.:)

dean23 2013.01.24. 12:40:08

Nagyon érződött az utolsó évadon, hogy "mindegy mit, de gyors írjunk vmi forgatókönyvet"! Kár, hogy elszúrták, mert jó sorozat lehetett volna, de így inkább jobb, hogy vége.

Bende Tamás 2013.01.24. 12:40:19

Ami bennem nagyon megragadt a vélhetően sokkal több logikai baki mellett az utolsó évadban az az, hogy ha a megfigyelők létezését kitörlik, akkor szeptember sosem zavarja meg Waltert és ő meggyógyítja a fiát, és akkor sosem megy át a másik univerzumba, így Peter sosem találkozik Oliviával és akkor a film vége,ahogy a gyerekkel örülnek együtt nem is lehetséges. Amúgy nagyon szerettem nézni, de az utolsó évadon látszott, hogy össze volt csapva.

Gillett3 2013.01.24. 12:50:56

A paradoxont, miszerint, ha nincsenek megfigyelők, akkor Waltert nem zavarja meg Szeptember és így tovább.... úgy oldották fel, ha jól értelmeztem, hogy mivel Walter ténylegesen a jövőben van, ezért azoknak az eseményeknek -amelyek őt oda vezették- szükségszerűen be kellett következniük....nem mondom, hogy acélos érvelés, de elnézhető.
Számomra az lett volna a legjobb befejezés, (SPOILER SZERŰSÉG!) ha Walternatív a maga 90 évével jön át, és vezeti a srácot a jövőbe. Egyébként a befejezéssel a problémáim: Etta -mint karakter- rohadtul bárgyú volt, ezért neutrális érzéseim voltak azzal kapcsolatban, hogy mégse hal meg. Gyenge szál volt a Peter-Olivia-Etta család. Peter-Walter párosa ezerszer erősebb vonalat képviselt, és pont azt sikerült semmissé tenni (ugye Peternek nincsenek emlékei az egész utolsó évadról)...

BlueJack 2013.01.24. 12:56:16

Kicsit ellaposodott, de azért én bírtam mind az 5 évadot.

Az viszont zavart, hogy mindent lenulláztak az utolsó részben... na nem úgy zavart mint Sixxet, mert az időutazással nincs bajom. Hanem hogy az egész évad a tervről és a hozzávalóiról szólt, erre az utolsó órában "hát, ez nem jött össze, akkor menjünk egy kockával" és fél óra alatt lezavarják amit előtte egy évig próbáltak másképp megcsinálni.

Ráadásul volt is náluk olyan kocka már és pont Walternak nem jut eszébe, hogy akkor fordítsuk meg?

Krogshöj 2013.01.24. 13:00:05

Na tessék, úgy tűnik, mégis tudok jó döntéseket hozni. Épp akkor fejeztem be ezt a sorozatot egyszer és mindenkorra, amikor a harmadk szezonzáróban elhangzott a "Sosem létezett" mondat.

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.01.24. 13:12:27

Legjobb pillanataiban sem volt jobb, egy b-kategóriás hatásvadász kamu sci-finél. Az még hagyján, hogy az utolsó két évadban teljesen súlytalan lett a sztori, de semmi hangulata nem volt az egésznek.

Annyi fog megmaradni belőle, hogy remélhetőleg soha többé nem lesz még egy sorozat, amit unok és gyűlölök, de azért nézek.

nemecsek ernő áruló 2013.01.24. 14:02:41

@Bende Tamás: Bennem is ez volt. Igazából jobban tetszett volna, ha ez a lezárás, de ez van, ezt kell szeretni.

nemecsek ernő áruló 2013.01.24. 14:04:07

@Kitsilatzi: Ha unod, és gyűlölöd, akkor miért nézed? Ezt soha nem tudom felfogni. Én se nézek heti hetest, mert nem érdekel, akkor minek kínzod magad?

capacete 2013.01.24. 14:11:47

"Csak az időutazást kéne hatóságilag betiltani a tévében."

Na-na, ahogy itt többen is megjegyezték, a White Tulip volt az egyik legjobb rész (szerintem A legjobb), az pedig pont időutazásról szólt!

A baj nem az időutazás koncepciójával van, hanem azzal, hogy 100-ból 99-szer az egész időparadoxonban végződik, ami hazavágja a történetet. Itt ugyanez történt, ahogy mindenki észrevette, ha nincsenek megfigyelők, akkor nincs Peter sem. Ráadásul az egy dolog, hogy az időparadoxon miatt eltűnnek a saját idővonalukból - bár Walternek pontosan miért is kellene eltűnnie pont akkor? -, de Szeptember akkor egyszerűen a semmiből jött?

Llew 2013.01.24. 14:11:53

"a hajánál fogva előrángatott Szeptember" LOL ez nagy volt

Az érzelmekre ható befejezés volt az egyetlen lehetőségük, de sajnos a sok logikai hülyeség miatt az sem tudott megnyerni.
Az évadzáró, ahogy vissza tekintve az ötödik évad is borzasztó szar lett, de a megszeretett karakterek, és az első három évad sztorija miatt mégis pozitívan fogok emlékezni a sorozatra.

Llew 2013.01.24. 14:15:45

ja és a poszt közepén változó betűméretet nem lehetne helyre rakni?

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.01.24. 14:28:51

@nemecsek ernő áruló: Mindig vártam, hogy na majd most, na majd a következő rész biztos fasza lesz. Meg vicces volt oltani az asszony Fringe-mániáját.

Egyébként nem szoktam ilyesmit csinálni, nem vagyok mazochista, tévét eleve nem nézek, legfeljebb EB-t, VB-t, Olimpiát, meg a letöltött sorozatokat, és nem sznobizmusból, hanem mert tényleg nem érdekel semmi. Úgyhogy értetlenül állok én is előtte, hogy minek néztem egy olyan sorozatot, amit végig feszengtem.

reservoir 2013.01.24. 14:32:20

Az mikor volt, hogy a két nőci kicserélődött? 3. évad? Akkor hagytam abba. Jól tettem?

otgorbebogre 2013.01.24. 15:23:52

hat nem tudom nekem ugy tunik hogy jo TV sorozatos sci fit nem lehet irni. vagy tul koran kiderul minden es akkor a sorozatot nem tudjak hogy lezarni (csamcsognak tok logikatlan tortenetszalakon) vagy nem derul ki semmi es megunjak a nezok- kasza.
iden a park ave.666 ot kezdtem nezni de minek.a lost befejezeserol se beszeljunk. A fringe meg egesz jol jott ki a bulibol de mind a ket problemaba belegabalyodott. jo lenne ha nehany sorozatot angol mintara eleve rovidre es lezartra irnanak, ugy hogy nem kell rettegniuk hogy befejezhetik e.

REadmin 2013.01.24. 15:37:48

Nem jó nektek semmi sem.:) Nem véletlen az sem, hogy az ötödik évad 12 résszel zárt. Elfogyott a producerek, és a Fox türelme is, a csökkenő nézőszámok etc. etc. Ezért lett kutyafutta a vége, amiben a pofonegyszerű befejezés, hogy elküldjük és rájönnek nekem tetszett. Pontosan azért mert senki sem várta, hogy egy pohár víz egyszerűségű megoldással állnak majd elő. Persze ezt lehet értelmezni úgy is, hogy bizonyára nem tudták mitévők legyenek és előrukkoltak ezzel az alternatívával a gyors és lehetőleg minél fájdalommentesebb befejezés érdekében, de Abrams esetében azért több a spiritusz ennél.
Sajnos itt is beütött a bonyolult és hosszú sorozatok átka, miszerint minél jobban bonyolítjuk a szálakat, annál nehezebb lesz kigabalyodni belőle a végén. Kedvenc példám erre az a "szépséghiba" amikor a Sliders talán második évadában a főszereplő Mallory öccse egy beugrós mellékszereplőt játszik, majd láss csodát, pár epizóddal később ugyanaz az ember megérkezik, mint a régen látott kistestvér. Ha egy forgatókönyvet 5 különböző ember ír, akik évadonként vetésforgóval váltják egymást, akkor ilyen dolgok is előfordulnak. Szóval a lényeg a komplexitás, egy rendszer minél bonyolultabb, annál nagyobb az esély a hibákra. Itt sem volt ez másképp.

2013.01.24. 15:53:43

Pont mint a Heroes. Az első évad jó volt (Fringe-nél három), és ki volt találva, onnantól amit csak lehetett összebasztak, elrontottak, lenulláztak, átírtak, improvizáltak, megint elbasztak...

2013.01.24. 16:03:42

Elso 2 evad rendben volt. Utana roptettem a kukaba ezt a
sorozatot.
Nagyot csalodtam benne . Abrams nem fog meg egyszer csobe huzni mint a Losttal meg az Aliassal. Ezutobbi is csak a 3. evadig nezheto. Utana mar xenai-melysegeket er el.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2013.01.24. 16:08:38

Sajnáltam, hogy ilyen "egyszerűen" lett vége. De ugye nagy dolgokat már nem is vártunk tőle.
Egy nagyon közepes finálé lett.
Az a baj, hogy lejött az az érzés, hogy "basszátok meg, fejezzük már be végre és csináljunk valami mást".

PSzilva36 2013.01.24. 16:27:55

Egyetértek a többséggel, a harmadik évadig nézhető volt, utána már kimondottan unalmas lett. Pedig a kezdet tényleg jó volt, jó karakterekkel és szépen felépített sztorival. El nem tudom képzelni, hogyan lehetett ennyire eltolni egy viszonylag jól teljesítő sorozatot? Sok jó ötlet volt benne és imádtam John Noble Walterjét, kár a végéért.

daito 2013.01.24. 16:51:17

Elvont, beteg, felkavaró sorozat, és nem az első 3 évad volt jó.
Az első kettő csak, a harmadik már klasszisokkal rosszabb. Az első kettőnél még meg volt a "banyeg, 3 részt megnéztem egyszerre, 4 óra múlva kelni kell - na jó, ebből a részből megnézek még 10 percet" érzés; ez a 3. évadnál már nem volt meg. A 3. évadban azzal, hogy Olíviákat felcserélték, és az ebből jövő "beépített rendőr-titkosügynök" feeling tök más volt - az első két évad hangulatát eltüntette. Egy jó van ebben, hogy Acevedo figuráját visszahozták - és őt bírom.

Ettől függetlenül imádom, és tetszik az, hogy a folyton fejük felett lévő bárd ellenére 5 évadot kihoztak belőle.

Llew 2013.01.24. 19:05:52

@filmfreak Palchy:
"Ezért lett kutyafutta a vége"
ezzel az a gond, hogy a szar nézettség meg minden ellenére kaptak 12 ajándék rész, amit gyakorlatilag kidobtak az ablakon.
Az ellenség orra előtt, a megszokott díszletek között hetente kilézereztek egy vidókazettát, ez volt a hú de nagy sztori, amit végül a fináléban lehúztak a wc-n, és benyomtak egy random megoldást.
Az is jobb lett volna, ha Walter Tom&Jerry részeket hagy rájuk a videókazettákon.

REadmin 2013.01.24. 19:38:07

@Llew: Na igen, ez is egy nézőpont, bár van aki megteheti.:) A Tom&Jerry jó ötlet, imádjuk minden részét.:) Például el tudtam volna képzelni egy olyan forgatókönyves csavart, hogy a gép képletének utolsó kazettájára Walter felveszi azt a Tom&Jerry részt, amit még korábban sosem látott, és ezért lett bukó az ő tervük, amelyet ily módon pótoltak valamivel. Az ő karakterébe ez a húzás simán belefért volna, amikor mindenki várja az utolsó szalagot, és bejön az MGM főcím. Na azokra az arcokra kíváncsi lettem volna!
Félre a tréfát. Felépítettek valamit, ami alapjaiban dőlt össze a végére. A való élet is produkál ilyen dolgokat szép számmal. Jobb lett volna a századik filmes klisé, hogy mindent megkeresnek, mindent megépítenek, minden gonoszt lealáznak és mindannyian élnek még meg nem haltak? Beeep, rossz válasz, a 12 egy tucat séma helyett volt annyi vér a pucájukban, hogy merték így befejezni. Tetszik!

KrustytheClown 2013.01.24. 19:58:27

Istennek a paszományát, nem nézek akkor, a Cool tévén követem.

mindjártkifingócsatornatöltelék 2013.01.24. 20:04:29

Abszolút egyetértek veled Sixx. Ez a sorozat elfáradt a végére... Ettől függetlenül azt mondom, soha rosszabbat!

ds9 2013.01.24. 23:24:04

Az utolsó évad alatt nekem végig az volt az érzésem, hogy kaptak egy 13 részes + berendelést (aminek azért talán lehet valami köze ahhoz, hogy Anna Torv nagybátyja Robert Murdoch és az elsőfokú unokatesója vezeti a Fox tévét)és egyszerűen NEM tudtak vele mit kezdeni.
Ahelyett hogy megoldották volna a problémát 5 rész alatt és még maradt vona 8 rész jutalomjátékra, a 13 részt elhúzták mint egy brazil szappanoperát és a hasznos tartalom belefért volna 3-5 részbe. Annak pl. semmi értelme nem volt, hogy Peter magába nyomta az Observer tech-et. És az két-három részig ment és utólag semmi értelme nem volt. csak időhúzás volt.

Az időutazással nem lenne baj, az akár lehetne jó is (hiszen Asimov, magyarul Halhatatlanság halála egyébként az Örökkévalóság vége c. regénye és a kövezzetek meg, de az orosz/szovjet "Gyilkosság az időkutatóintézetben" óta tudjuk, hogy idóutazós dolgok nagyon jók is lehetnek, nagyon sok kiváló ilyen könyv (Az óvatlan utazó pl)és akár film is van.

A baj, ha hülységeket írnak.
Mert, ha Szeptember nem zavarja meg a másik Waltert, ha ez a Walter nem hozza át Petert, akkor ugye minden máshogy van.
De még ez sem bizonyos, hiszen az a világ, amit resetáltak, az nem az a világ, ahol Peter átjön ebbe a valóságba (mert Walter áthozza és nem fullad bele a tóba), hanem egy addig nem létező másik, ami amiatt jött létre, hogy Peter eltűnt a semmibe, majd onnan visszajött.
Az utolsó 20 részben már úgy tettek mintha ez lenne az igazi valóság, DE nem az volt.
Olivia egy idő után emlékezett, Peter mindig is emlékezett, Walter csak a jövőben (borostyánból kijövés után, 2036) kezdett el az eredeti idővonalra emlékezni. Ez tök logikátlan.
A fehér tulipános rész ráadásul (és ezt sokan elfelejtik) a második évadban volt, az eredeti idővonalban, amire Walter NEM emlékezett, emlékezhetett az utolsó 3-5 részig.
A történet szerint Walter 2016-ban küldi el a levelet (benne a tulipánt) Peternek, amikor még nem emlékezik arra, hogy az mi. Mert nem emlékezhet, mert csak a Michaellel való érintkezés és a kádban töltött idő az, ami miatt emlékezni fog az eredeti idővonalra.
Ami ugyancsak kettős zsákutca. Ugyanis Peter akkor kapja meg a levelet, amikor eredetileg az Observer invázió (2016 Central Park, vagy valamilyen park) bekövetkezett volna (de nem). Walter meg akkor nem küldhette el a levelet, mert annak mi lett volna az értelme, hiszen akkor eredetileg sem az inváziról, sem a tulipánról nem tdott. Walter a levelet akkor küldhettte volna el, amikor már a terve megvolt, hogy hogyan intézik el (Donald/Septemberrel) az inváziót, de az később volt (2036), mielőtt beragadt a borostyánba.
Ha kitörli az Observereket, úgy ahogy kitörölte, akkor neki is ott kellett volna lennie a mezőn, vagy utána. ha nincsenek Observerek, akkor tételezzük fel, hogy 2016-ig minden ugyanolyan, de utána nem az. Tehát, ami 2016 előtt volt az marad, ami után az nem. Tehát Walternek ott kellett volna lennie. Ami 2036-ban történt (2016-2036) az törlődött (lásd reset, mit jelent).

Másik, mikor és miért árulta el őket William Bell, ami miatt levágta a kezét és utálta, meg egyébként is, Bell hogyan került elő, miután egyszer a két dimenziót megpróbálta összeütköztetni és eltűnt.
Miért volt az hogy Bell, az eredeti világban normális volt, abban a világban ahol Peter nem maradt életben meg Bell egy idióta volt, aki univerzumokat robbant fel, csak azért mert az szerinte jó ?
Van itt nagyon sok teljesen logikátlan dolog nem csak az, hogyha megszűnnek az Observerek, akkor Peter is megszűnik, az eredeti is, és az is aki visszafolyt valahogy a tér-időbe.
Az pl. senkinek sem tűnt fel, hogy az alternatív világot mifaszért nem támadták meg az Observerek ??? Az miért nem kellett nekik ??? Az ugye nem lehetséges, hogy arról nem tudtak, mert mindenről tudtak, hiszen egy jelenetben ott álldogálnak az alternatív világban a Back to the Future felirat alatt, ahol a filmben nem Michael J. Fox, hanem Eric Stolz játszotta a főszerepet (egyébként ez jó poén volt, mert eredetileg tényleg (!) Eric Stolz játszotta a főszerepet majdnem az egész filmet felvették vele, de aztán lecserélték Foxra).
Az Observerek a negyedik évadban úgy voltak lefestve, mint az Asimov regény (Halhatatlanság halála) időutazói, azaz rájuk nem voltak érvényesek az időváltozások, volt egy kabinjuk és amiatt ezekre érzéketlenek voltak, September egy ilyen kabinban meg is mutatja Peternek az Ősrobbanást. És (valószínűleg dramaturgiai okokból és mert tényleg fogalmuk sem volt hogy mit csinálnak), September elmagyarázza Peternek, hogy ez az a világ ahol neki lennie KELL és nem az ahonnan származik, mikor az megkéri, hogy juttassa vissza. De ott még az volt, hogy Oliviának meg kell halnia.
DE. Az Observerek ha feltételezték, hogy Olivia meg kell hogy haljon azt nem kellett volna tudniuk, hogy azért, hogy a világegyetemek ne ütközzenek össze ??
És mondjuk ez az Observereket nem zavarta volna ??? Mármint ha a két univerzum megsemmisül ???

Nekem az az érzésem, hogy itt (ott) olvasott valaki Asimovot és az ötletet onnan lopta, az Observerek olyanok, mint a Halhatatlanság időutazói.
A Halhatatlanság időutazóinak nagy energiát kellett abba fektetni, hogy reprodukálják az időutazás létrejöttét, felfedezését, mert anélkül a létezésük megszűnik.
Végülis (spoiler annak aki nem olvasta a regényt), ott a Halhatatlanság úgy szűnik meg, hogy a főhős rossz időpontra küldi azt, akinek az időutazást fel kellene fedeznie (rossz időpontba, a XX. századba) és amikor utánaküldik, egyszerűen otthagyja és ottragad ő is, meg a csaja is, mert az időkabint visszaküldik, ezáltal nincsen időutazás.
DE ott a logika megvolt. A Halhatatlanság NEM operált SOHA, az időutazás létrejötte (azaz a XXIV. század) előtt. Soha. Azzal, hogy ők a jövőben megakadályozzák, hogy a Homo Observicus létrejöjjön, mivel azok a mi időnkben meg azelőtt is beavatkoztak már, teljesen szétzilálták az idősíkokat.
Ha nincsenek Observerek, az alternatív Peter nem hal meg, Walternek nem kell átmennie, nem őrül meg, nem lesz Fringe divízió és nem lesz aki az invázió esetén harcolgasson.
Ja és Cortízophen kisérletek sincsenek, tehát a nemlétező Fringe divízió nem mehet át az alternatív világba, mert nincsen miért, mert azok nem harcolnak ellenünk, mert Walter át sem ment.

Még valami, olyan kurva sokat keresgélték a kazettákat, szedték ki a borostyánból, mentek "vidékre" kőzetekért, mágnesért, de csak az utolsó részben derül ki, hogy nincsen elég materiál, mire fel Donald/September elmegy Decemberhez, hogy hozzon egy kis cuccot a jövőből.
Amikor az nem lesz meg (vagyis elveszik Decembertől), kitalálják, hogy talán inkább a létező Observer időhidat használják (ami ugye mindig is ott volt), DE ennek ellenére mégis elmennek a hiányzó tech-ért az Observerekhez (miután közölték, hogy az nem kell, mert ott az időhíd). Elmennek, odahozzák a hiányzó elemet és felhasználják, miután 3 órával ezelőtt megbeszélték, hogy az nem is kell, mert ott az időhíd.

Én imádtam a Fringet, tényleg, de ezek bosszantó dolgok, ehhez képest a Lost az egy eleje-vége van Asimov regény.

ds9 2013.01.24. 23:54:13

Mondjuk itt közben utánagondoltam egy dolognak és arra a következtetésre jutottam, hogy (fenntartva majdnem mindent amit leírtam a logikátlan dolgokkal kapcsolatban) egy dolog magyarázható.

Ha nincsenek Observerek, NEM merülhet fel az a probléma, hogyha ők nincsenek, nincsen Peter, nincsen Fringe divízió, ésatöbbi.

Ugyanis, ha nincsenek Observerek, attól Peter még élhet nyugodtan, hiszen ő nem ebből az idősíkből van, ő egy anomália, aki valahogy áttüremkedett a tér-időn.
Ez nem az ő eredeti világa, ebben a világban (és a párhuzamosban is) a Peterek meghaltak, az egyik betegségben a másik a Rayden tóban.
És attól függetlenül, hogy a Peterek meghaltak, lett Cortizophen kisérlet és Fringe divízió is (mondjuk nem tudtak az Observerekről, mert csak Petertől hallottak először róluk).
Ettől még Walternate elcseszhette a kisérletet és minden lehetett úgy, Observerek nélkül is, ahogy. Peterek meghalnak és majd csak 2011-ben kerül elő a felnőtt Peter a másik idősíkból, és őt a változtatás nem érinti, mert ugyan egy másik idősíkban őt egy Observer menti meg, de az az idősík megszűnt és ő meg itt van, tehát ő marad, ha vannak Observerek ha nincsenek.

Ettől még a fehér tulipános logikátlanság megmarad, Walter nem tudhat olyan dolgokról, amik Peter eredeti síkjában játszódtak, nem lehet nála a fehér tulipán, etc. Nem küldheti el, úgy hogy azt Peter megkapja a parkból hazafelé menet.
Mert ha Walter tudott is az invázióról, azt azért nem tudta, hogy neki már az invázió kezdete előtt el kell küldenie a tulipánt (amiről nem is tudhatott).
Ugyanis ha tud az invázió pontos időpontjáról és a terve készen van, akkor akár az inváziót is megakadályozhatták volna.
De mint tudjuk September csak az invázió után veszíti el a képességeit és csak utána rakják össze Walterrel a tervet.
Szóval ez maradt zavaros, hogy Peter miért létezik, arra legalább találtam egy magyarázatot.

Johnfive 2013.01.25. 18:19:33

@Bruti: "hogy "basszátok meg, fejezzük már be végre és csináljunk valami mást"."
Nekem úgy tűnt, hogy néha évedok között is volt ilyen késztetés. Alternatív univerzumok vs. idővonal reset (Peter meg nem történté tétele) WTF?!

Johnfive 2013.01.25. 18:26:52

@ds9: "hogy az alternatív világot mifaszért nem támadták meg az Observerek ?"
Jaja, simán átmentek a másik világba, amikor Oliviát üldözték.

egosumquisum 2013.01.26. 14:14:22

@Llew: Azért ebben erősen benne van, hogy lefogadom, hogy azt a 12 részes berendezést kemény költségcsökkentések mellett kapták meg. Gyakorlatilag minden epizódból sütött, hogy kenyéren és vizen élnek.

De egyébként egyetértek a többséggel, hogy kidobott lehetőség volt ez az utolsó szezon. Az mondjuk más kérdés, hogy még mindig jobban élveztem mint a mostani mezőny 80%-át. De ez csak a mostani sorozat felhozatalt minősíti. (A gyakorlatilag nem létező sci-fi felhozatalról nem is szólva.)

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2013.01.26. 15:22:42

Pont erre a lezárásra (utolsó pár perc) számítottam. Nem volt olyan finálé ami után még hónapokat beszélsz róla, sőt eléggé közepes epizód lett. Összességében egy jó kis sorozat volt, amire pozitívan fogok emlékezni (akár néztem is volna tovább) de az utolsó 1,5-2 évadról már lehetett érezni, hogy kifulladóban van (bár nekem bejött a posztapokaliptikus évad, csak cselekmény szintjén - kazetta vadászat aztán deus ex machina megoldások - nem volt az igazi). Ezért így annyira nem fog hiányozni, mert nem nagyon lehetett volna már tovább vinni.

Amúgy én is ezt a Peter eltűnik meg visszajön szálat tartom a sorozat legnagyobb gyenge pontjának.

Atis52 2013.01.28. 15:41:06

'Csak az időutazást kéne hatóságilag betiltani a tévében.'

Doctor Who rajongóként csak azt tudom mondani, hogy lőfütyit kéne betiltani.
süti beállítások módosítása