Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az amerikai tévében nincs szurkolás

2012. július 31. 12:30 hancu 47 komment

Szepesi György emlékén, Virtay Tamáson és Knézy Jenőn felnőve egészen szürreális élmény egy magyarnak az amerikai tévén követni az olimpiát. Itt nincs drukkolás, nincs örömében zokogó szakkommentátor vagy a versenyt extázisban követő, a mi fiainkkal-lányainkkal együtt lélegző riporter. Egyáltalán: nincs olyan, hogy mi, senki nem beszél többes szám első személyben, szigorúan Team USA-t mondanak, és hűvös, távolságtartó profizmussal örülnek, ha nyernek.

Főműsoridő mindenek felett

Az olimpiát Amerikában az egyik legnagyobb országos adó, az NBC közvetíti, ahogy Szöul óta az összeset (és 2020-ig biztosan nála is maradnak az olimpiai jogok). A csatorna 2,2 milliárd dollárt fizetett a jogokért még 2003-ban - igaz, ebben benne volt a 2010-es téli olimpia közvetítése is -, és ebből ki is tapossák a lehető legtöbbet, több mint 5500 órányi közvetítést adnak a játékokról. Ez nettó műsoridőben több mint 200 nap lenne, tehát trükk van a dologban: a műsoridő nagy része online streamként értendő az NBCOlympics.com-on, a maradék meg szétoszlik a cég több csatornája között. Három hétig szinte éjjel-nappal olimpia megy az NBC Sports Networkön, a az MSNBC-n, a CNBC-n, és a spanyol nyelvű Telemondón, és persze a zászlóshajón, a nagy  NBC csatornán, reggel tíztől éjfélig, alig-alig megszakítva hírekkel, és más műsorokkal. A csatorna szinte az összes sorozatát és saját gyártású műsorát pihenteti, szünetet tart az elképesztően népszerű America's got talent (a Csillag születik eredetije) is. Dr Phil, a tíz éve rendelő tévés pszichológus azért nem, kevés ahhoz egy olimpia.

461093_m21.jpeg

Ehhez képest elég meglepő volt, hogy a nyitóünnepséget csak felvételről adták, és tűzzel-vassal irtottak mindenféle kalóz online streamet, YouTube-ra feltett részletet és egyebet, hogy az amerikaiaknak meglepetés legyen helyi idő szerint este a királynő és James Bond mutatványa, Mr. Bean jelenete meg a többi. Az időeltolódás London és az USA között a keleti parton öt, a nyugatin nyolc óra, vagyis ha mondjuk Phelps délben úszik, az New Yorkban reggel hetet, Los Angelesben hajnali négyet jelent. Ennek megfelelően kevés az élő adás, és sok az előre felvett, az esti főműsoridőben leadott verseny, meg az összefoglaló. Néha el is szólja magát a műsort élőben felvezető kommentátor, aztán kap a nyakába hideget-meleget, mint amikor az olimpia egyik csúcspontjaként várt férfi 400 méteres vegyes végeredményét, Lochte győzelmét, és Phelps negyedik helyét spoilerezte el még kapcsolás előtt az egyik riporter. Pedig simán megtehetnék, hogy élőben is közvetítenek, az ESPN például így adta végig a foci EB-t, annak ellenére, hogy az a sportágból adódóan elég keveseket érdekel Amerikában egy olimpiához képest.

Csak semmi szurkolás, amerikaiak vagyunk

Az amerikai hagyományoknak megfelelően minden versenyt duóban közvetít két kommentátor, a nézők nem monológot, hanem párbeszédet kapnak. A legfurább az, hogy a kommentátorok alig-alig drukkolnak az amerikai versenyzőknek. Elemeznek, követik az eseményeket, nagyon okosakat mondanak, érezhetően nagyon felkészültek, ed nem élik meg nemzeti sorstragédiaként a vereséget, és nincs örömmámor a győzelemnél. Persze örülnek, de nem csinálnak úgy, mintha az ország nyert volna.

A férfi 4*100-as gyorsúszó váltó döntőjében a világ drámája zajlott, a franciák pont ugyanúgy hajrázták le a legvégén az amerikaiakat, ahogyan Pekingben Phelpsék őket - a kommentátorok épp csak megemelték a hangjukat az utolsó százon, és a végén rögtön gratuláltak a franciáknak és a hajráember Yannick Agnel elképesztő teljesítményét méltatták. Sőt, az amerikai-brazil röplabda-selejtezőn az is előfordult, hogy egymás szavába vágva kiabáltak lelkesen, hogy mennyire szép pontot szereztek a brazilok.

NBC-Olympics-Live-Extra-App.png

A reklám helye

Szintén jó amerikai szokás szerint elég keményen tele van rakva reklámmal a közvetítés, a reklámszünetek aránylag rövidek ugyan, de idegesítően gyakran szakítják meg az adást. Viszont szinte minden cég külön, olimpiára hangolt hirdetésekkel készült az eseményre, ha más nem, a reklám végén megjegyzik, hogy a cég amerikai csapat hivatalos támogatója. Amerikában egyébként az olimpiai csapat egyáltalán nem kap állami támogatást, magánadományokból és céges támogatásokból, szponzorációból fedezik a költségeiket (pont ugyanúgy, ahogy az elnökválasztási kampányt).

Az NBC kihasználja az olimpia nézettségét a csatorna ősszel induló sorozatainak népszerűsítésére is, a Go On (vígjáték Matthew Perryvel), és a Revolution (kalandsorozat egy olyan világban, ahol megszűnt működni minden gép és az elektromosság) előzetesei már egy-két nap után garantáltan az ember fülén folynak ki. Mégis érdemes néha ott maradni a tévé előtt a reklámszünetben is, az NBC a többi nagy országos csatornához hasonlóan ugyanis kis helyi vállalkozásoknak is elad reklámidőt, ilyenkor minden egyes városi kábelszolgáltató más-más, helyi reklámot sugároz. Roppant vicces, amikor az elképesztő technikai színvonalú visszajátszások, lassítások, szuperhd felbontású közelképek után az ember egyet pislog és a sarki pizzéria, vagy a szomszéd kisváros használtautó-kereskedésének bájosan amatőr, Budapest TV-s időket idéző reklámját látja.

441155_m21.jpeg

Csillagok háborúja

Az olimpia legnagyobb sztárja Amerikában egyébként egyértelműen a két úszó, Ryan Lochte és Michael Phelps, mozitrailer-szerű kisfilmekben vezetik fel hetek óta, mekkora párbaj várható kettőjük között, és hogy Phelpsnek mennyi érem kell még hogy a minden idők legeredményesebb olimpiai sportolója legyen. Persze a maga 14 aranyával már Peking után az volt, de Amerikában fura módon nem az aranyak száma jelenti az igazán nagy dicsőséget, hanem az érmek száma. Az éremtáblázatot is így számolják, a japánok náluk egy arannyal, 4 ezüsttel és 6 bronzzal jelenleg a harmadik helyen állnak az országok között, simán megelőzve például a 3 aranyas franciákat.

Óriási sztárok még az amerikai tornász lányok, úton-útfélen őket mutatják és szólaltatják meg, illetve az edzőjüket, a magyar származású Károlyi Bélát, akinek a vaskos kelet-európai akcentussal előadott dörgedelmei az NBC-közvetítések fénypontjai. Alig-alig jut mellettük a reflektorfényből Usain Boltnak és a kosarasoknak, néha feltűnik Lebron James vagy Kobe Bryant a képernyőn, és ennyi. Persze ez valószínűleg változni fog, ahogy a döntő felé közeledik a kosárlabdatorna, és elkezdődnek az atlétikai versenyek, de a sztárok már egy héttel a kezdés előtt is az úszók és a tornászok voltak.

A magyar sportolók közül messze Cseh László a legismertebb, őt egyfajta tragikus hősként szokták emlegetni, aki a világ legnagyobb úszója lehetett volna, ha bármikor máskor születik, és nem Lochte és Phelps az ellenfelei. Cseh eddigi szereplése a két kieséssel sajnos csak ráerősít a képre, amit felépítettek róla. Rajta kívül a vízilabdázókat említik még néha, mint a zsinórban negyedik olimpiai győzelemmel történelmi tettre készülő aranycsapat. De legalább a minden, országhatáron kívül legalább egy hetet eltöltött magyart törvényszerűen az idegösszomlás szélére sodró hungry-Hungary szójátékot nem sütötték még el.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2012.07.31. 14:05:52

40 millióan nézték pénteken a felvételről adott megnyitót, bejött nekik a stratégia szerintem.

kaamir 2012.07.31. 14:21:26

Nem mondom, hogy ez a hűvös, kimért amerikai közvetítési stílus annyira a szívem csücske, de a magyar kommentátorok bratyizós, Gyurikám, Danikám, Pityukám, Józsikám ömlengésétől is falra mászok. Az igazság valahol a kettő között lakik.

FayeFaye 2012.07.31. 14:26:44

Ez a BBC-re is jellemző, külön szimpatikus, hogy a brit kommentátorok minden jó teljesítményért nagyon lelkesednek, függetlenül attól, hogy melyik ország versenyzői voltak ügyesek. Tegnap pedig iszonyúan örültek a Team GB ezüstnek tornán, de akkor sem keseredtek el, amikor a japán helyesbítés után bronz lett belőle, csak az ukránokat sajnálták egy kicsit, mert lecsúsztak a medálról.

kzoltana 2012.07.31. 14:37:24

Az eddig titkolt balhé: Olimpia ide vagy oda, Risztov Éva felkészítő edzőjének, Garádi Géza szakosztályvezetőnek mennie kell Debrecenből, mert kitették.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2724_sportuszoda_lecserelik_az_eddigi_kegyeltet

gratulálok (törölt) 2012.07.31. 18:20:04

Kicsit el lett szamolva az ido...

ha L.A-ben reggel 4 a.m van, Floridaban meg 7 a.m akkor Phelps delben uszik, nem kettokor.

keretik korrigalni..
Misleading information.

2012.07.31. 18:42:54

nincs örömében zokogó szakkommentátor

mér, volt ilyen már? (magyar tv-t nem nézek)

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.31. 19:06:06

Nem aranyas. Aranyos.

"minden, országhatáron kívül legalább egy hetet eltöltött magyart törvényszerűen az idegösszomlás szélére sodró hungry-Hungary szójátékot"

Nem tudom, melyik országban kell ehhez mennyit eltölteni, de én éltem és dolgoztam Amerikában és Angliában is, meg Magyarországon is angolokkal (meg velsziekkel) és amerikaiakkal, és senkitől soha nem hallottam (a magyarokat kivéve).

FayeFaye 2012.07.31. 19:58:29

@dr. Ez is csak egy nick: Szerencsés vagy. A teljes 'vicc': If Hungary is hungry, they should eat Turkey. Hilarity ensues.

kapitalista 2012.07.31. 20:32:55

Az elso olimpiat meg Magyarorszagon neztem 1960-ban Romabol az Orion AT-603 tipusu nagykepernyos tv-n.Miutan-Los Angelesben telepedtem le a hetvenes evek vegen.1984-ben szemelyesen is lattam nehany versenyt a Los Angelesben rendezett csonka olimpiarrol(a magyar csapatot nem engedtek indulni Kadarek),a tobbit TV-n.A cikk irojanak teljesen igazat adok a nagyon gyenge NBC.-s kozvetitesrol.Az idoeltolodast tekintve Los Angeles 9 ora hatranyban van Magyarorszaggal es 8 ora hatranyban Angliaval.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.07.31. 20:44:24

@Belpo: volt, Szilágyi Áron döntője után tört el a mécses, az elcsuklás-bőgés határán a kommentátorral. Ahogy olvasom a kommenteket, sokak szerint ez roppant megható volt, szerintem (és szintén sokak szerint) idegesítően amatőr, ami beárnyékolta a közvetítés amúgy magas színvonalát. De ez is kevés volt, hogy az örömöt elhomályosítsa :)

Pepibubó 2012.07.31. 20:51:44

@zadir: Egyetértek, nagyon érdekes cikk és főleg hiánypótló információkat tartalmaz.
A rendszerváltás utáni eufóriát leszámítva (EU-fória :-) nem különösebben sok cikket lehet olvasni, ami az USA-ról szól a magyar sajtóban és nem negatív hangvételű.

Pozitív, címlapos cikk az USA-ról címlapon? Ejnye-bejnye Index, lesz-kapsz :-)

casaubon 2012.07.31. 20:53:26

@Belpo: volt, a vívásnál.
de az egyébként nem feltétlenül baj, ha szurkol valamennyire egy kommentátor. csak ez ne vegye el teljesen az eszét és ne beszéljen egyfolytában hülyeségeket. de hát ezt hiába várjuk, úgy tűnik.

efi 2012.07.31. 20:56:11

Az amerikaiak egy hírt sem tudnak elmondani normálisan. Bemondó férfi esetén követelmény, hogy 25 centis széles álla legyen, minden mondatban legalább 1x ezt lemozgassa hirtelen 45 fokban lefelé és folyamatosan egy frekvencián maradjon a monoton hangszíne.
A nők esetében kötelező az időnként előre hajolás és a visító malachang.

bretman 2012.07.31. 21:06:10

Volna két ellenérvem arra, hogy az amerikai tévékben nincs szurkolás.

Gyurta aranya 1 századdal az amerikai előtt:

www.youtube.com/watch?v=1EZJbzWwtlM

Donovan gólja a futballvébén az algériaiak ellen

www.youtube.com/watch?v=2bg8vQKN4m8

Nano 2012.07.31. 21:12:30

Azért a vívásnál ne felejtsük már el, hogy Horváth Mariann nem egy kezdő szerencsétlen aki csak úgy odakerült. Ezeket a versenyzőket magánemberként is ismeri, szerintem ennek valamint annak, hogy a sportágáért él hal, köszönhető az hogy ennyire elérzékenyült. Hajdú B is besírt a vízilabdán, és?

Horváth Marianna: tv.eurosport.hu/eurosport/story_sto729044.shtml

McKinney 2012.07.31. 21:16:10

szerintem nálunk ez az ömlengő riporterstílus a kommer időkből maradt, amikor felülről mondták meg, mit gondoljon, érezzen mindenki.

Pienaar 2012.07.31. 21:49:18

Érdekes bejegyzés de nem hiszem hogy az amerikai (vagy a hasonló angol, ausztrál, stb.) közvetítési stílus helyett sokkal jobbak lennének a "kontinentális" európai üvöltözős közvetítések. Ennél sokkal idegesítőbb dolog a folyamatos éremszámolgatás azon az alapon hogy minden egyes éremnek sportágtól függetlenül ugyanakkora az értéke. Tényleg ez lenne az olimpia lényege és értelme? Betiltanám az éremtáblázatos statisztikákat ;)

Vargapál (törölt) 2012.07.31. 22:17:23

Nekem semmi bajom nincs a beleéléssel. Azzal már sokkal több, hogy tegnap este Rebecca Soni végig Szőnyi Rebeka volt a tudósító szerint. Tudom, magyar származás meg mifene, de akkor is gáz volt.

manor 2012.07.31. 22:36:07

Valamiféle politikai korrektség lehet a dolog mögött. Valószínűleg sok amerikai, akiknek bevándorlók voltak a szülei, nagyszülei, ilyenkor az "őshazának" is drukkol, miattuk fogják vissza a riportereket.
Mást nem nagyon tudok elképzelni, hiszen ilyenkor pont a szurkolás lenne a lényeg, ezért nézik a népek az egyébként halál unalmas sportokat is.

sypso 2012.07.31. 22:43:42

Végre egy jó kis írás a Commenten. Látjátok megy ez, nem csak a trónok harca fényezés.

A kommentátorok profizmusát nagyon hiányolom itthon, engem idegesít az elfogultság még akkor is ha magyar sportolókról van szó. Nem hiszem, hogy az amerikaiak rendszeresen "előbbre látnák" a versenyzőiket, amikor sajnos tök utolsók.

gastro, missing in action 2012.07.31. 22:49:04

En is jobban szeretem, ha beleli magat a riporter!
Emlekszunk meg? "Ilyen nincs es megis van! Hat ez fantasztikus!"

Tóth Ágas 2012.07.31. 23:26:42

hát igen, egyértelmű, hogy az USA nyeri a legtöbb érmet. de ha mégsem, azon nagyot vihogok majd. mint egy olyan dolgon, amit én sem láthattam előre, nemhogy gondolni rá, esetleg kommentelni.

Liping 2012.07.31. 23:58:15

Persze, hogy az érmek száma alapján rakják ki a sorrendet, másképp nem lenne esélyük vezetni. Egyedülálló módon a pekingi eredményeknél is az USA-t hozták ki nyertesnek, hiába volt 51/36 az aranyak száma Kínához képest. Persze mindenhol máshol másodiknak tüntették fel őket.

Trigon_ 2012.08.01. 00:10:31

A higgadt és elemző amerikai sportközvetítési szokásokhoz hozzáfűznék ennyit azoknak, akik ismerik. "30!! ... 20!! ... 10!!! ... Touchdooown!!!"
Vagy: "It's going!... Going!!... Goodbye home run!!!!"
Ezeknek a surmóknak csak az olimpia nem érdekes, ezek szerint.

@Belpo: "nincs örömében zokogó szakkommentátor
- mér, volt ilyen már? (magyar tv-t nem nézek)"

Próbálkozz meg vele egyszer, nem akkora szégyen az, te dicső világfi.

@McKinney: "szerintem nálunk ez az ömlengő riporterstílus a kommer időkből maradt, amikor felülről mondták meg, mit gondoljon, érezzen mindenki."

Ember, ezzel új csúcsot állítottál fel. Aki még ebből is képes kommerezést kerekíteni, az bizony díszsírhelyet érdemelt ki a Királyok Völgyében. Siess, mert már várnak rád. Az agyat hagyományosan külön edényben szokták temetni, nálad erre egy Kinder-tojás kapszulája bőven elég lesz.

@Pienaar: "Betiltanám az éremtáblázatos statisztikákat"

Ebből is van több féle, de ne figyelj oda. Ha addig a reklámokat jobban szereted, kapcsolj át bármelyik csatornára, vakon.

@Kobunko: "Ahogy olvasom a kommenteket, sokak szerint ez roppant megható volt, szerintem (és szintén sokak szerint) idegesítően amatőr,"

Először nem értettelek, de aztán elképzeltem, ahogy Deák Horváth Péter csinálja ugyanezt, és így már megértelek. A lényeges különbség a mesterkéltségre való hajlam. Ez a csaj teljesen őszintén nyelte a könnyeit, úgy, hogy ezt közben megpróbálta leplezni. Nekem kedves dolog volt. "Gyere, Egérke! Gyere, kicsi lány!!", "Most lőj! Most lőj! Góóól!!!" Vannak halhatatlanná vált, önfeledten lelkes kommentátori hangok. Az önfeledtségük a varázsuk, már persze ha mi is képesek vagyunk nagyon szorítani egy válogatott sportolónknak. Aki meg nem, azt nem értem, miért nézi a sportot, amikor a neten is elolvashatja.

bretman 2012.08.01. 00:47:23

@Trigon_:

Nálam a csűcs az egérkés közvetítés rádiós változata volt (amikor Török László rádöbbent, hogy a 14 éves Egerszegi meg fogja verni a keletnémeteket, akiknek az eddigi legjobbja két másodperccel volt jobb, mint Egerszegié):

"Ez meg fogja nyerni! Ez meg fogja nyerni! EZ MEG FOGJA NYERNI!"

Itt van:

www.youtube.com/watch?v=NBKg1WRTLsM

Még most is beleborzongok.

Trigon_ 2012.08.01. 00:57:32

@bretman: :-)) Milyen jó volt látni is újra. És igen, ez a borgongás, így van. Akinek nem jön magától, az nem érti, egyszer majd talán megérti. Lehet, hogy majd attól fog bepárásodni a tekintete, amikor visszamlékszik, hogy húzta be XY azt a flössöt, hogy az micsoda sportteljesítmény volt, beleremegett a világ. :-]

West Virginia 2012.08.01. 01:56:42

Lehet, hogy túl sokat nézem az NBC olimpiai közvetítését, de nekem úgy jött át, hogy Gyurta Danit is jól ismerik és kajak-kenusainkat is beharangozták már, mint "Hungary is here with a strong squad" és minden képernyőre kerülő magyarról azonnal mondják az információt. Ráadásul mindent megtesznek, hogy a magyar neveket helyesen ejtsék ki, és minden szempontból profi közvetítéseket láthatunk....dupla mennyiségű reklámmal, de minden nem lehet tökéletes :)

bretman 2012.08.01. 02:05:15

@West Virginia:

És neked is úgy jön le, hogy drukkolás nélkül közvetítenek? Mert ez ellentmond annak, amit én az elmúlt években láttam, de én kétségkívül nem ott élek és messze nem láttam mindent.

Amikor Donovan gólját belinkeltem, kerestem Phelps 2008-as győzelmeit, de sajna nem találtam NBC-változatban. Úgy tűnik, ők hatékonyabban tiltatják le a videóikat, mint a BBC például.

De emlékszem, hogy amikor megnyerte a nyolcadik aranyát, akkor éppen csak a Függetlenségi Nyilatkozatot nem hozták vele párhuzamba. Volt ott a historicaltől kezdve minden jelző, és őrjöngve kiabálva.

Ennyire megváltoztak volna?

Esik 2012.08.01. 02:19:53

Amerikai tévében nincs szurkolás? Nem mai, de azért...
www.youtube.com/watch?v=b2B59i7Okkc

West Virginia 2012.08.01. 02:19:57

@bretman:

Drukkolnak, pláne a csapatsportokban. Az USA férfi és női vizilabda csapata vagy a strandröplabda meccseken mindenképpen belelendülnek a látványos eseményeknél: hangerő emelkedik, gyorsabban beszélnek, stb :) Tornánál visszafogottabbak, mantra szerűen sorolják a gyakorlatok adatait, erősségét, esélylatolgatásokat. Most épp a szinkron ugrókat nézzük, és a két kommentátor (1 férfi, 1 nő) a nő a férjem agyára megy, mert az amerikaiak ugrását akkor is magasztalja, ha két különböző irányban ugrálnak le, míg a többi csapatot fikázza, 1 mm-es tévedést és percekig elemez. Mindezt tök higgadt hangon mondja, nem tűnik a mi szokásaink szerinti drukkolásnak :)
Most, hogy visszagondolok, a tegnapi úszó aranynál, amikor a 17 éves középiskolás nyert, akkor volt nagy felhajtás.....azt hiszem, hogy akitől megszokták már, annak nins akkora ujjongás, de aki új 'aranyos' ott aztán mindent beleadnak :)

Trigon_ 2012.08.01. 02:48:24

@West Virginia: Ha nem felejted el, akkor meséld majd el itt, hogy a rövidtávfutás közben miként működnek a kommentátorok. Mert azalatt magasugrásban vagy súlylökésben nemzetek dőlhetnek kardjukba és új zsenik születhetnek, de a világ tíz percig nézi, ahogy a néger futók pózolnak, majd a rossz rajt után újra. Amikor pedig végre befutnak, akkor még tíz percig nézzük, hogy fényezik magukat. Azt gondolnám, hogy a tévék nem ezt adnák, ha nem erre gerjednek a nézők és a kommentátorok.

West Virginia 2012.08.01. 03:04:38

@Trigon_:

Rendben, elmondom majd :) Ez az első Olimpiám itt, még most szokom az új stílust és azt, hogy a magyarokat a neten kell néznem, kivéve, ha az amerikaiak ellen játszanak/versenyeznek.

Trigon_ 2012.08.01. 03:29:14

@West Virginia: Az atlantai olimpián itt is így volt. ;-)

bretman 2012.08.01. 05:32:18

@Esik:

Ó, igen, a "Miracle On Ice". Azért ez is jellemző, ilyen címeket mi nem adunk...

bretman 2012.08.01. 05:45:05

Na, itt van 2008-ban a 4x100 férfi gyors döntője. 3'35-től érdekes: ott veszi észre az amerikai riporter, hogy az amcsi jön fel a franciára, és megnyerhetik.

www.youtube.com/watch?v=sVZrne7X5ww

"He's done it! The USA's done it!"

Ja, nem szurkolnak. És nem tekintik úgy, hogy a nemzet nyert... 4'25-nél mit sikít a riporter?...

Igaz, ez is négy éve volt. Lehet, hogy tényleg ennyit változtak?

Hefe 2012.08.01. 06:51:36

@bretman:
"bretman 2012.08.01. 05:32:18
@Esik:
Ó, igen, a "Miracle On Ice". Azért ez is jellemző, ilyen címeket mi nem adunk..."

most meg. Varj egy kicsit, 5 ev mulva nalunk is igy fogjak mimelni amerikat.

Hefe 2012.08.01. 06:53:19

@bretman:

bocsi, ezt beneztem:
„Évszázad mérkőzése"

klacus 2012.08.01. 06:59:22

@bretman: Lófaszt. Jó dolog az amcsikról trendi, hideg és kiszámított dolgokat írni.
Ebből azt kell levonnod, hogy minden amerikai az olimpia idején fegyelmezetten ül a TV előtt, és fikarcnyi izgalmat sem árulva el az arcán, vélhetően kardigánt köt, miközben a joggal agyonmajmolt, szétsztárolt úszója éppen ismét alázza a világot.

Annyira műanyag ez gyerekek....

*azta* 2012.08.01. 10:07:03

@Trigon_: +1

annyit azért hozzáfűznék, hogy ezek az összehasonlítások szerintem tök feleslegesek - egyszerűen nem ugyanazok az elvárások, nem ugyanaz a kulturális háttér (nem jobb, vagy rosszabb), stb. . ennyi erővel a mongol, vagy a vietnami közvetítési szokásokat is elemezgethetnénk, nem? (ettől még értem én, hogy a televíziózás minden területén az USÁ-t kell/érdemes figyelni)

*azta* 2012.08.01. 10:23:20

na! itt van egy picsogásmentes, szurkolásmentes, érzelemmentes közvetítés! nem amerikai, de biztos jó lesz:
www.youtube.com/watch?v=-9ZNhlygubU&feature=related

Kandeláber 2012.08.01. 11:00:34

Nincs drukkolás, ez igaz, de egy elmebeteg film bemutatóján 14 embert lelövő elmebeteg azért van.

Mad Mind 2012.08.01. 11:50:51

@dr. Ez is csak egy nick:
Én viszont hallottam, Angliában, usában helyiektől. Általában mondjuk a 20 év alattiak sütik el.

dr. Ez is csak egy nick 2012.08.01. 12:34:09

@FayeFaye:
Mondjuk ez sem egészen így van, de 1 találatot ad rá a gugli, azt, amit te ide beírtál.
Szóval biztos nagyon elterjedt lehet, ügyesen kitaláltad, mert rajtad kívül láthatóan nem ismeri más.

2012.08.01. 14:20:56

Én kedvelem az USA stílust, nem akarja befolyásolni a nézőt. Egyetértek.

A nagy magyar csöpögéssel sajnos nem tudok, magyar létemre se.
Azt meg nagyon utálom, ha befolyásolni akarnak, mit érezzek, kinek szurkoljak, miért szorítsak és miért, hogyan kellene elkeserednem.
Köszönöm de megvannak a magam érzései és elképzelései, hogyan szurkolok az Olimpia nézése közben.
Ezért ha véletlenül a magyar tv-n nézem, leveszem a hangot.

2012.08.01. 14:23:12

@Kandeláber:

Na ja, már rég be akartam írni valahova, hogy az azért döbbenetes, hogy ennyire sokan rá vannak pörögve egy rakás elmekórtani esetet felsorakoztató teljesen agyalágyult sztorira.
Ez szerintem már önmagában klinikai eset.

West Virginia 2012.08.02. 03:40:10

Most adták le Gyurta Dani győztes futamát és már az elején abszolút favoritnak kijáró tisztelettel beszéltek róla az NBC kommentátorai. Egész futam alatt drukkoltak neki, pedig volt amerikai is a medencében, és amikor célba ért akkor csak őt éltették és sokáig követte a kamera. Másodszorra is jó volt látni ezt a 200 métert :)
süti beállítások módosítása