Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ingyen sablont nyúlt az MTVA?

2012. július 25. 15:25 szabóZ 106 komment

A Web 0.1 blog vette észre, hogy a közmédiákat felügyelő, hivatalosan azonban csak a megrendelésükre tartalmakat gyártó MTVA angol és magyar nyelvű honlapja is egy ingyenes sablonnal készült. A Joomla ingyenes tartalomkezelő szoftverhez készült ugyancsak ingyen letölthető Oxygen elnevezésű template-et minimálisan módosították csak, tulajdonképpen csak pár grafikai elem tér el.

Az évente 64 milliárd forintból gazdálkodó közszolgálati média esetében a blog írójában és olvasóiban is felmerült a gyanú, hogy a honlapot szállító vállalkozás vagy vállalkozó lényegesen felülárazta az ingyenes összetevőkből pár óra munkával összecsapható site árát. Természetesen megkérdeztük az MTVA-t, hogy ki és mennyiért gyártotta az oldalt, illetve külső- vagy belső fejlesztés-e. A köztévé jelezte, hogy a honlap belső erőforrásból, "saját fejlesztésben készült".

Főoldal - MTVA - Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap portálja.png

Home.png

Annyi persze rögtön kiderült a honlap impresszumából, hogy a honlapot Pintér Zsolt programozta, a dizájnt, bármit is jelentsen ez, pedig Piros Zoltán készítette. Ők a neten fellelhető szakmai önéletrajzok, illetve egyéb dokumentumok szerint a közmédiánál dolgoznak jelenleg is. Vagyis úgy tűnik, hogy szó sincs lenyúlásról, sőt a spórolás, illetve a közpénzek felelős felhasználásának emlékműve-e az Oxygen-sablont használó mtva.hu.

A Joomla szabályzatát azért persze csak megsértette a közmédia, amikor a honlap kódjából eltávolította azokat a részeket, amelyek arra utaltak volna, hogy egy ingyenes, szabadon felhasználható rendszert alkalmaztak. Saját fejlesztés, ja.

Egészen pontosan ez szerepel jelenleg az oldal kódjában:

<!-- Footer Copyright - Do Not Remove -->
<!--end of Footer Copyright -->

Miközben a dizájnt készítő oldalnak is szerepelnie kéne a kódban:

<!-- Footer Copyright - Do Not Remove -->
<div id="joomla51"> <center><a href="http://www.joomla51.com">
<strong>Joomla Templates</strong></a> by Joomla51.com</center> </div>
<!--end of Footer Copyright --></div></div>

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

electric_woman (törölt) 2012.07.25. 15:58:10

viszont most legalább jó nagy forgalmat generálnak nekik...

Link Elek 2012.07.25. 15:59:49

ha valasztani kell, hogy egy fideszes azert csinalt vmit, mert sporolni akart, vagy azert mert lopni akart, akkor szerintem eleg egyertelmu mindenki szamara, hogy melyik tortent...

Transylvanianmixedgrill 2012.07.25. 16:00:32

BRÉKING: délután 4 órára Selmeczi Gabriella nemzetközi sajtótájékoztatót hívott össze a Joomla székháza előtt. A kiszivárgott információk szerint Selmeczi az MTVA fogadatlan prókátoraként bejelenti, hogy szénnéperelik a Joomla-t lopásért és közüzem megzavarásáért, mert egyértelmű, hogy az MTVA egyedi honlapját koppintották le az Oxygen fantázianevű honlap-sablonjukhoz!

g0d 2012.07.25. 16:03:42

egy gond van csak a bejegyzéssel... hogy ez a honlap nem új!

zaphodbeeb 2012.07.25. 16:07:42

Annak a 64mrd ft-nak jórészét valahogy konvertálni kell a narancskasszába.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.07.25. 16:09:15

magyar közmédiának magyar sablont!
nem leszünk gyarmat!

majdazténtudom 2012.07.25. 16:10:58

@g0d: viszont az első mondatban hivatkozott blog, az ugyanott hivatkozott "észrevevést" most követte el, úgyhogy amit írtál, tökéletesen irreleváns.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.07.25. 16:13:34

Igy bizonyitjak be, hogy mennyivel jobb jol megfizetni a Kozpep IT fejlesztoceget,mint belsosokkel dolgoztatni.

A Marslakokat azert lottek le ma, mert tegnap kiderult, hogy Szajer Fannit es Orban Rachelt felvettek egyetemre, igy megsem szukseges a sorozatkarrier lehetosege.

Szabó F. Balázs 2012.07.25. 16:14:22

...és még azzal a minimális változtatással is sikerült sokat rontaniuk ezen az egyszerű sablonon. Milyen ronda már az a keresődoboz?

Benedek cápa 2012.07.25. 16:15:43

Simán elképzelhető, hogy a készítőknek felajánlottak egy összeget amiért kivehetik a copyrightot. Ingyenes cuccokat használni meg miért gáz? Szépen át kell írni/színezni/csicsázni és benyújtani a X mrd os számlát, ebben az országban hülye aki pénzért dolgozik...

campobaszo 2012.07.25. 16:16:55

Ez is benne van a kódban: "copyrigTH 2011-2012 MTVA".Ezt nem nyúlták sehonnan,ezt ők gépelték be/el.

Mityu_azigazi 2012.07.25. 16:19:52

Nem az a gond, hogy ingyenes sablon, hanem hogy milyen (amúgy elég sok vállalat, közintézmény használ ilyen sablonokat, egy csomót rránézésre megismerek már).
A másik baj meg a joomla... nem tudnak valami épkézláb dolgot összehozni? Csinálok én nekik, ha kell, ha szegény az államkassza, akkor akár ingyen is.

Szabó F. Balázs 2012.07.25. 16:24:50

Egyébként végiglapozva az mtva.hu-t megállapítom, hogy ebben egy délutánnyi meló nincsen. Leszedte a sablont, kicserélt pár elemet, beletolta a searchbart és feltöltötte. Kíváncsi lennék mennyibe fájt ez a munka...

brlv24 2012.07.25. 16:30:36

Nincs ezzel semmi baj.

dean23 2012.07.25. 16:31:11

Milliárdos költségvetésű köztévé...

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2012.07.25. 16:34:30

a "Read more" button az milyen? :)

eurocat 2012.07.25. 16:36:14

Egy árnyalatnyit gáz-géza a dolog... de plagizálásban nem ez az első eset a világtörténelemben. A dolog azért szép - és egyúttal sokak számára "végzetes" -, hogy lám az internet közösségét nem lehet féken tartani. Az internetre a sok szeméten kívül lám igazi tényfeltáró dokumentumok is felkerülnek időről időre. Tény, hogy az mtva úgynevezett fejlesztő csapata nem tartotta magára nézve kötelezőnek a template (és a joomla /de miért pont az?!/) készítőinek intelmét. Változtatni nem változtat semmit a tényfeltáró cikk - és a pro-, kontraérvek sorozata - a történteken. Következmények nélküli országimázs... ez van!

Szabó F. Balázs 2012.07.25. 16:37:58

@brlv24:
Amíg 20.000 forintba kerül nem is. De ha 30.000.000 a "fejlesztési költség" és a te adód megy el rá (mert a tévét adóból finanszírozzák) akkor nem hiszem hogy ennyire rendben van a dolog.

Majd a következő adó (járulék, díj, stb.) bevezetésénél gondolj arra, hogy az az ilyen túlszámlázott mutyimunkáknak köszönhető. Ugyanis ha egy ilyennél bármennyit lehet lopni, akkor fognak is, és arra a világ összes pénze nem lesz elég - a tied meg az enyém, meg a másik 2,7 millió dolgozó emberé meg főleg.

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2012.07.25. 16:39:04

összeget lehet tudni, mibe került?

Szabó F. Balázs 2012.07.25. 16:41:05

@megatoner.hu:
Mivel házon belül készült és nem külső céget bíztak meg nem hiszem - elvégre nincs szerződés meg semmi, csak belső utasítás. A pénzügyi jelentésbe is maximum az egyéb költségek közé fog bekerülni...

Manu Csávó 2012.07.25. 16:43:57

Ingyenes, ingyenes, de legalább ronda.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.25. 16:44:35

Ha takarékoskodnak, akkor pedig az a baj. Lassan rühellek az Indexre jönni, pedig én sem vagyok oda Orbánékért, de itt bárki elejt egy akármilyen primitív, olcsó orbánfikát, már címlap.

Elvi szél 2012.07.25. 16:56:22

tehát akkor ez most oké. A kérdés, hogy a belső fejlesztés azt jelenti-e, hogy a fizetésükben benne volt a dolog, vagy nem.

webszemét · http://webszemet.blog.hu 2012.07.25. 16:57:16

@g0d: a legrégebbi cikk 2011 októberi, tehát új. Ezt támasztja alá az is, hogy több helyen befejezetlen, hiányos az oldal. Új, és pont annyi idő telt el, ami alatt illett volna kiforrnia.

@Anti Anyag: olvasd el az eredeti blogbejegyzést, és nézd meg, mi a valódi probléma. A dolgot főleg szakmai és nem politikai oldalról közelítettem meg.

Gyűlölöm a vadvirágos rétest (törölt) 2012.07.25. 17:00:33

Mi ezzel a probléma? Talán egy agyoncsicsázott flash-fos-hugy-oldalt kellett volna kreálni? Esetleg csillogó-koronájú Viktort fejlécnek?

Faszom belétek emberek, nektek soha semmi nem jó.

46,52% 2012.07.25. 17:06:12

Mi a fasz van itt, niggerlázadás?

renevol 2012.07.25. 17:06:43

"A Joomla szabályzatát azért persze csak megsértette a közmédia, amikor a honlap kódjából eltávolította azokat a részeket, amelyek arra utaltak volna, hogy egy ingyenes, szabadon felhasználható rendszert alkalmaztak"

A Joomla szabályzatát nem sértette meg így a közmédia, ugyanis a Joomlára utaló részeket nem kötelező szerepeltetni a Joomlával készült honlapokon. A Joomla hivatalos kiegészítős oldaláról pl. le is tölthetők olyan programok, amik eltávolítják ezeket a kódsorokat.

Hogy a sablon (és nem a Joomla) reklámkódját pénzért el lehet-e távolítani, és hogy ha igen, akkor valaki fizetett-e a gyártónak azért, hogy eltávolítsa, ez nem derül ki a cikkből.

dini30 2012.07.25. 17:19:15

@Szabó F. Balázs: ha elolvastad a bejegyzést, akkor kiderül, hogy semennyibe nem került. Olyan alkalmazottak rakták össze, akiknek egyébként is fizetést kellett adni. Ha egy hétig szöszöltek vele, akkor sem került pár tízezernél többe.

dini30 2012.07.25. 17:22:00

Egyébként tulajdonképpen miért is baj, hogy ingyenes dolgokat használ egy közpénzből fenntartott intézmény? Ennek örülni kéne gyerekek! Linuxot és open office-ot minden kormányhivatalba! :)

Steve the Great 2012.07.25. 17:29:30

Igazából mi akart lenni a cikk konklúziója?

Mária 2012.07.25. 17:41:35

Az MSZP közérdekű adatigényléssel fordult az MTVA-hoz.

Az MTVA tájékoztatását a közmédia arculatváltásának teljes költségéről, és az arculatváltást érintő szerződések tartalmáról, valamint az MTVA honlapja arculatváltásának teljes költségéről és az arculatváltást érintő szerződések konkrét tartalmáról kérik.

Mind a tegnap bemutatott új csatornalogók, mind pedig a honlapjuk Webszemét által felfedezett érdekességei miatt érthető az MSZP érdeklődése.

Az új csatornalogókról bővebben:

mariablogja.wordpress.com/2012/07/24/villanyszerelok-terveztek-a-kozradio-es-a-kozteve-uj-logojat/

A hír:

mszp.hu/hirek/az_mszp_kozerdeku_adatigenylessel_fordul_az_mtvahoz

Mária 2012.07.25. 17:44:41

@zero:

Ember, neked meg milyen avatarod van :)))

Csak nem a közmédiától nyúltad?

nick: 2012.07.25. 17:45:55

ingyenes sablon változtatás nélküli felhasználása sem lopás...

amúgy tök jó, hogy ezeken van idő és energia lovagolni, Afrikában meg éheznek - hogy mást ne mondjak... :-P

sárkányfő 2012.07.25. 17:47:51

@Anti Anyag:

Kisstílű hisztiddel ellentétben egy árva szó sem esik a posztban Orbánról, de még a Fidesz szó sincs leírva, nyomod magadból a szokásos sértett duzzogást amit kivétel nélkül minden címlapos blogban nyomatsz magadból, persze a blogokkal van baj nem veled, naná. Gondolom a szocik alatt is ilyen érzékeny voltál a kormánykritikákra...
Ja és ez a poszt teljesen jogos, ugyanis - ha vetetted volna a fáradtságot végigolvasni - egy állami óriásintézmény megsértette a Joomla szabályzatát, akik ingyé adják a sablont, csak annyit kérnek hogy a nevük maradjon, de nem, ők saját fejlesztésnek hazudták ezt is, kisstílűség rulez. Miközben Marslakókra meg a többi szarra milliárdokat dobnak ki (értsd: lopnak a haverok), miközben piti tételekkel megy a szarrágás. És hogy örülj:igen, ez tipikus fideszes mentalitás, ahogy az is hogy olvasás nélkül kommenteled mindenhová ugyanazt....

sárkányfő 2012.07.25. 17:49:22

@zero:
helló, te véletlenül nem a Közgép logóját használod avatarnak? :D

Nória 2012.07.25. 17:50:25

Nincs ezzel semmi baj.
Inkább fejlessze le pár belső alkalmazott, minthogy mondjuk kiszervezzék pár millióért a carnation-nek. (FYI, nincs bajom a carnation-nel, de az adót ne erre szórják el, a csicsás weboldalakat finanszírozza csak a versenyszféra)

TyToo 2012.07.25. 17:52:44

őszintén szólva ebben a szakmában valahol mindenki lop. ki többet ki kevesebbet. ki lopásnak hívja ki inspirációszerzésnek.

de a témánál maradva. én meg igenis büszke vagyok az mtva-ra, hogy nem fizettek a haver cégének 500 milliót egy szaros honlapért közpénzből, hanem lelkes belső munkatársak megoldották. én azt mondom RESPECT!!!! :)

Cecan Basescu 2012.07.25. 18:01:51

@sárkányfő: Azért meg kell hagyni te is csak ugatod ezt a webes témát.

Persze valószínűsíthető hogy a két belsős (feltételezem egyébként 8 órában a tökeiket vakargató rendszergazda) nem fizetett a template készítőjének, de ha neked erről vannak információid, elő a farbával! Az, hogy joomlaval készült ott van a kódban rögtön a meta tagok közt.

marslako16 2012.07.25. 18:04:12

@pancho_sanza: A Marslakók forgatását az MTVA székháznál lévő stúdióban kívánták folytatni. 2 hónapja kezdték építeni a díszleteket, mindent vadiúj anyagból /gipszkarton, bútorok, félmillás zuhanyzókabin stb, stb/. Tegnap fejezték be a stúdió díszletépítést, kb 50 millióba került. Ma elkezdték bontani...

sárkányfő 2012.07.25. 18:11:11

@Cecan Basescu:
Beszélsz kicsi magyar? Posztot olvastad, értelmezni bírtad? Mindkét kérdésemre a válasz: nem. Ott van, magyarul a posztban, hogy _ingyenes_ sablont használtak, így fizetni sem kellett érte, és nem is kifogásoltam semmilyen sablon-fizetéssel kapcsolatos dolgot.

Ami viszont a probléma, az az amit leírtak a poszt végén (addig eljutottál?), a kedvedért külön idézem: "A Joomla szabályzatát azért persze csak megsértette a közmédia, amikor a honlap kódjából eltávolította azokat a részeket, amelyek arra utaltak volna, hogy egy ingyenes, szabadon felhasználható rendszert alkalmaztak. Saját fejlesztés, ja."

Még a gyengébbek kedvéért be is másolták a hiányzó kódot a poszt végére... de neked még ez sem volt elég...

Ja, és ha nem világos némely magyar szó jelentése, csak kérdezz bátran, segítünk.

@fanatikus analitikus: de jó hogy előkerültél, végre minden a helyére került, végre megtudtuk, hogy 500 millió alatt nem csinálnak honlapot ebben az országban.... respect, aha...

Reszelő Aladár 2012.07.25. 18:23:29

Igazatok van! Nyúlás és kész. Inkább vettek volna egy jogtisztát egy külső cégtől 100 gurigáért.
Persze fel sem merül, hogy valaki talán becsületes volt...Aki meg azt állítja, hogy midnenki lop, nos az felér egy beismeréssel!

Cecan Basescu 2012.07.25. 18:53:32

@sárkányfő: Nagyjából érteni amit te írsz, viszont nekem tűnik úgy az eltávolított kódrészlet a template készítő honlapjára irányítana át vala. Ha csak nem lenni jumla hivatalos oldal címe www.joomla51.com. Te érteni amit én írni?

Szabó F. Balázs 2012.07.25. 19:18:14

@dini30:
Csak arról volt szó, hogy a sablon ingyenes volt, meg arról, hogy saját fejlesztésben készült. Lehet hogy én értelmezem rosszul, de nekem ez nem egyenlő az ingyenességgel. És bár megértem hogy a saját alkalmazott elvileg a fizetésébe foglalva végezte el a melót, de csupán hallomásból ismerve azt ami az mtv-nél folyik el tudom képzelni, hogy ennek is megvoltak a maga "belső" költségei...

bucbuc 2012.07.25. 19:47:27

@Steve the Great: egy újabb fideszleleplezés.

eßemfaßom meg áll 2012.07.25. 19:59:22

azért annyira nem titkolózott a készítő, a head-ben ott van:

<meta name="generator" content="Joomla! 1.7 - Open Source Content Management" />

eßemfaßom meg áll 2012.07.25. 20:00:41

Szóval ha munkaidőben megcsinálta a havi fizuért az alkalmazott, akkor nem látok problémát. Ha kiszámláztak érte egy millát, akkor van ok ejnyebejnyézni.

sárkányfő 2012.07.25. 20:20:13

@Cecan Basescu: na látom csak alakul a magyar tudásod, már szóba se hozod a fizetést, nagyon helyesen, csak leesett, hogy kár ezt erőltetned.
ami meg a template-t illeti, épp az a baj, hogy eltávolította a kódrészletet, ezen mi oly nehezen érthető? Ő csinálta a sablon? Nem ő csinálta. A minimum az, hogy nem tesz úgy, mintha ő csinálta volna? naná, és pont erről szólt a poszt is, de ha gondolod még leírom neked háromszor (csak vicceltem, többet nem írom le, uncsi).
Megjegyzem az ügyet felfedező web-blog is ezzel jön: "Az árulkodó jelek szinte mind el vannak tüntetve".

hetvenhárom 2012.07.25. 20:37:33

Már megint ki(k)nek nem tetszik a Jóléti Együttműködés Rendszere???? Hogy a macska rúgja meg, mindjárt szétcsapok!:SSS

marika777 2012.07.25. 20:48:27

és most mi a baj azzal hogy egy free cuccot használva csinálták meg, manapság nem megy ritkaságszámba. ilyen gazdasági helyzetben milliókat lehet pl open source eszközökkel megspórolni, és annak van esze aki ezt felismeri

eßemfaßom meg áll 2012.07.25. 20:50:01

www.joomla51.com/faq/frequently-asked-questions-faq

May I make modifications to Joomla 51 Templates?

You may make any necessary modification(s) to our products to fit your purposes.

A template oldalára mutató link eltüntetése kellett ahhoz, hogy "fit" legyen az oldal, hol a gond?

Steve the Great 2012.07.25. 21:08:12

@bucbuc: Ja. Leleplezték, hogy (jelen állás szerint) ingyen szoftverrel, a normál fizetésükért csinálták a honlapot. Gratulálok, Bob Woodward alighanem nagyon irigykedik.

politikai 2012.07.25. 21:13:31

@renevol: Egyetértek, erről van szó. Sőt, néha pont biztonsági okokból veszik ki, hogy ne derüljön ki elsőre, hogy ez egy joomla.

Különben a sok joomla fintorgót nem értem meg, elég felnézni pl. a drupal referenciái közé és pl. az Egyesült Államok honlapjai is ezen futnak. Tehát a Joomla sem gond szerintem. Miért kellene egy cégnek több százezreket, milliókat kifizetni egy egyedi fejlesztésű oldalért, ha nyílt kódút is használhatnak?

A sablon jogi szövegének, hivatkozásának kivételét viszont kérdéses, hogy kifizették vagy sem? Mert igazából ez a lényeg.

TFL · http://civilzone.eu 2012.07.25. 21:14:46

@Cecan Basescu: megaLOL, kurvajó válasz:):)

Amúgy meg az Oxygen template-ért nem kell fizetni a fejlesztőknek (Joomla 51) sem, ingyenes, most is bárki letöltheti korlátozások nélkül a honlapjukról. És olyan szabályzat sincs, hogy a kódból nem lehet eltávolítani a reflinket, úgyhogy ez az egész tényleg egy kibaszott nagy vihar a biliben, ahelyett, hogy örülnénk, hogy tényleg költséghatékony megoldást választottak, basztatjuk itt a semmit....

ze11 2012.07.25. 21:15:10

@Benedek cápa: A (c) bejegyzést jogszerűen NEM távolíthatja el és NEM módosíthatja, csak hozzáírhatja a saját adatait - a sablon, illetve a portálmotor többi részét viszont igen. Érdemes elolvasni a felhasználási feltételeket.

politikai 2012.07.25. 21:15:57

@eßemfaßom meg áll: Na ez az!

Ha kifizetnek millákat egy oldalért az a baj, ha meg ingyen motorral oldották meg az a baj. Ki érti a magyar emberek ízlését? :-)))
A webfejlesztők morognak, hogy miért nem ők kapták meg millákért az oldal fejlesztését és fikázzák a joomlát, a másik oldalon meg az a baj, hogyha kiadnak érte pénzt, amikor joomlával is megoldható...

Eh, magyarok.

ze11 2012.07.25. 21:17:53

@TFL: De biza, a joomla nevű bughalmaz már csak ilyen - a szerző nevét, elérhetőségét fel kell tüntetni úgy, ahogy azt a szerző előírja. a joomla esetén ez a fentebb kiemelt, az mtva oldalából eltávolított linkelős megoldást jelenti.

TFL · http://civilzone.eu 2012.07.25. 21:19:52

@ze11: nem copyrightot távolított el, hanem egy reflinket, vazze, magyarul egy reklámot, hát mindenki beleszól már abba, amiről fingja sincsen????

TFL · http://civilzone.eu 2012.07.25. 21:20:55

@ze11: és nem írja elő a Joomla, merthogy a sablont nem is a Joomla csinálta, hát beszarok, vazzeeeeeeeeee

TFL · http://civilzone.eu 2012.07.25. 21:26:37

blogmotor meg monnyonle:D

renevol 2012.07.25. 21:27:44

@sárkányfő: Arra a cikkből származó idézetre ne nagyon építsd a mondanivalód, mert az a bizonyos mondat a cikkben helytelen állítást tartalmaz. Keress rá a nickemre, és az itteni első hozzászólásomnál le van írva, hogy miért.

politikai 2012.07.25. 21:28:15

Na akkor itt a kérdezz-felelek, hogy tiszta legyen, mit szedtek ki a láblécből:
http://docs.joomla.org/Can_you_remove_the_%22Powered_by_Joomla!%22_message%3F

Tehát a footer.php-ből nem szabad kivenni a fájl elején lévő, kommentezett részt, tehát ezt:

* @copyright Copyright (C) 2005 - 2010 Open Source Matters. All rights reserved.
* @license GNU/GPL, see LICENSE.php
* Joomla! is free software. This version may have been modified pursuant
* to the GNU General Public License, and as distributed it includes or
* is derivative of works licensed under the GNU General Public License or
* other free or open source software licenses.
* See COPYRIGHT.php for copyright notices and details.
*/

renevol 2012.07.25. 21:30:02

@ze11: A "joomla nevű bughalmazról" írt állításod teljes mértékben helytelen. Keress rá a nickemre, és az itteni első hozzászólásomnál le van írva, hogy miért.

renevol 2012.07.25. 21:33:15

@politikai: Helytelen állítás. A Joomla kódjában teljesen szabadon azt változtat az ember - töröl, hozzáad, átír - amit csak akar.

politikai 2012.07.25. 21:34:50

@renevol: Mivel GPLv2 licensz alatt fut. :-) A fenti link viszont a joomla oldaláról van, tehát a legilletékesebb helyről, ott írták amit. Ott javasolják is, hogy ha nem kel a lábléc, kapcsoljuk ki. Szóval nálam nem gond, egyetértek veled.

TFL · http://civilzone.eu 2012.07.25. 21:35:15

@renevol: amúgy én most végigböngésztem a joomla51 oldalát (a még mindig nem értőknek, ez nem a Joomla, hanem a sablont fejlesztő társaság), és nem találok olyan szabályozást, ami azt mondja, hogy a sablonból tilos kivenni a reflinket vagy bármit tilos módosítani, ha csak a kódban szereplő "do not remove" kifejezés nem számít annak, de kétlem, hogy ez szabályozás értékű lenne....

renevol 2012.07.25. 21:38:36

@Nória: "Inkább fejlessze le pár belső alkalmazott, minthogy mondjuk kiszervezzék pár millióért a carnation-nek. (FYI, nincs bajom a carnation-nel, de az adót ne erre szórják el, a csicsás weboldalakat finanszírozza csak a versenyszféra)"

www.mtva.hu/hu/kapcsolat - "Előző" gomb felett balra valami nem működő lightboxos stream(?)funkció ezzel a linkkel:
www.mtva.hu/streamer.carnation.hu/mtvod2/ajanlok/2012/05/28/balatoninyar.wmv

Szóval valami köze csak van hozzá a carnation groupnak...

eßemfaßom meg áll 2012.07.25. 21:41:43

@TFL: én fentebb már idemásoltam a joomla51-ről a módositós gyik-et. Ott van konkrétan, bármi módositható a sablonban.

TFL · http://civilzone.eu 2012.07.25. 21:42:03

@renevol: az előzőt tényleg a Carnation fejlesztette és működtette a saját CMS-ükkel, és szerintem csak a tartalomátmásolásnál maradt benne valami a régi lightboxos beállításokból, azokat elvileg a képek és más multimédi anyagok is magukkal tudják vinni
szerintem...de lehet, hogy tévedek...

grafitember 2012.07.25. 21:49:44

megvédtük a honlapot!

TFL · http://civilzone.eu 2012.07.25. 21:53:35

@grafitember: nana, a honlapot azért mégse, csak a készítőit:D
természetesen én sokkal jobbat tudnék csinálni (jópénzért persze:)....:D

grafitember 2012.07.25. 21:59:06

Megvédtük a honlapot, a készítőit és a szervert. Megvédtünk minden egyes bitet, legyen az 0 avagy 1 és meg is fogunk, továbbra is, örökkön és örökké. Ne higgye azt Európában senki hogy nem védjük meg. Mert megvédjük. Jöjjön ide bárki, színes sablonok mögé bújva, ócsárkodó, elfajzott gyűlölettel, mi mindig éberen várjuk és védekezünk. Mert, ahogy a mondás tartja: Ha sok is a birka, a pásztornál a bot. Köszönöm.

Megdobbent 2012.07.25. 22:43:00

Szerintem nincs ezzel semmi baj, csak szepen utaljanak at monduk az egeszsegugyiek fizetesi alapjaba 1-2 milliard forintot, mondvan: lam, mi ingyen sablont hasznaluk, tehat VISSZAADJUK AZ ADOTOKAT olyan celra, ami igazan nemes - es nem varjuk meg, amig valamelyik partallami vezetonk kisfia megcsinalja 20-40 milla/ho-ert.

serwer 2012.07.25. 23:08:32

Ezt csak az olimpiára csináltatta a szaros NBC: www.nbcolympics.com/

A mtva dizájnja még a portásokat sem mutathatná be náluk...

gaboraron 2012.07.25. 23:37:50

@serwer: és vajon mennyibe került? annyiba, mint az MTVA honlapja?

aztaa 2012.07.25. 23:54:55

Amúgy azt észrevettétek már, hogy a magyar televízió csatornáin futó, az olimpiával egy időben induló M3D nevű csatorna promóciója egy az egyben lemásoltam a A Rejtély (The Fringe) című sorozat főcímét? pontosabban annak dizájnját... nekem az tűnik csak igazi pofátlan lenyúlásnak!

aztaa 2012.07.25. 23:59:09

www.youtube.com/watch?v=p1pfmFjXqzY

itt aki ismeri a sorozatot, az összehasonlíthatja...

eßemfaßom meg áll 2012.07.26. 00:47:31

Azért az valahol az évezred poénja, hogy már azon verik egyesek a hisztit, hogy az mtva NEM költött el felesleges milliókat egy weboldalra :))))

eßemfaßom meg áll 2012.07.26. 00:52:36

A "verik a hisztit" kifejezés ilyen csunya lenne, hogy hajnali egykor ráugrik a cenzor?

eßemfaßom meg áll 2012.07.26. 00:53:14

sorry, a blogmotor édes játéka volt. Imádom.

Nervus 2012.07.26. 01:11:53

Amúgy meg az is lehet, hogy meglátták a sablont és megcsinálták.
Én is szoktam ihletet meríteni innen-onnan.
[Persze esélyes, hogy lopták, de hátha csak ennyi a szitu.]

eßemfaßom meg áll 2012.07.26. 01:26:20

@Nervus: És beleszerkeszteték az üres footer rész is, hogy pont megegyezzen a sablonnal :)

eßemfaßom meg áll 2012.07.26. 01:30:23

@Nervus: lopásnak nevezni meg elég merész egy ingyenes, szabadon szerkeszthető sablon felhasználását.

escéhá 2012.07.26. 07:58:29

@Szabó F. Balázs: Ja, nekem is ez szúrt szemet először. Aztán sorra a többi. :-(

Az milyen már, hogy a footer commentjét bennehagyták, lehet úgy értelmezték, hogy azt nem szabad elmozdítani, csak magát a footer div-et. :-)

Cecan Basescu 2012.07.26. 10:10:38

@sárkányfő: Ezt (renevol 2012.07.25. 17:06:43) elolvastad már? Vagy most hogy már nincs címlapon inkább máshol osztod az észt? Amúgy első blikkre értelmesnek tűntél, de ahogy nézem csak egy fikaBOT vagy.

digitime 2012.07.26. 10:56:18

pár órán át elérhető volt a joomla jól ismert adminkapuja is... :-D mtva.hu/administrator/ (gondolom csak átnevezték mostanra a könyvtárat)

aard · www.goldberry.hu 2012.07.26. 10:58:15

szvsz nincs ezzel semmi baj, a joomla alapsablonját a purityt simán át lehet alakítani különböző INGYENES pluginokkal és komponensekkel, ja jó, mondjuk érteni kell hozzá és szöszölni vele pár napig, de lehet használni ingyenes sablont is vagy fizetőset, nem egy nagy árakon szoktak menni a profi sablonok (100-200 dollár). Ez szerintem csak idő és pénz spúr volt, mondjuk lehetett volna igényesebb ...

digitime 2012.07.27. 12:20:12

@aard: Persze, hogy át lehet alakítani. De hogy a sültjóskának annyi esze se legyen, hogy a sablon nevét megváltoztassa.... Nem kell vele szöszölni pár napig, csak pár órát.

kumarkinda 2012.07.27. 23:01:49

@B-road: Nagyjából, mint a share. :)

ze11 2012.07.29. 15:00:07

@TFL: Ha a szerzői jogok tulajdonosa úgy rendelkezik (márpedig igen), hogy egy linket KELL feltüntetni az oldal meghatározott helyén, akkor annak az eltávolítása bizony szerzői jogokat sért - érdemes elolvasni a vonatkozó jogszabályokat. (A hazait, minthogy az oldal fejlesztője/üzemeltetője/használója szerint azok alkalmazandóak:)

ze11 2012.07.29. 15:01:22

@eßemfaßom meg áll: A _bármi_ nem vonatkozik, nem vonatkozHAT a szerzői joggal kapcsolatos megjegyzés eltávolítására.

TyToo 2012.08.01. 14:29:30

@sárkányfő: elég stresszes életed lehet a hozzászólásaid hangneméből ítélve, nyugi nem akartalak bántani, amikor nyilvánvaló barokkos túlzással 500 milliót írtam egy honlapra. Sajnálom, hogy ilyen besavanyodott ember vagy. És igenis respect, amiért nem húzták a közpénzt.

sárkányfő 2012.08.01. 17:31:09

@fanatikus analitikus: ezt az épületes választ bírtad kierőlködni magadból egy hét alatt? :D legközelebb rágódj még pár hétig, rád fér :)
Amúgy sajnálom hogy annyira szánalmas, pitiáner alak, vagy, aki kínjában már olyannal jön, amiről is tudja pontosan hogy nem igaz, az 500 millió nem túlzás, nem is barokkos túlzás, hanem több ezerszeres különbség a reális árhoz képest. Nyalod itt a totál elkurvult, párttévévé alakított, cenzúrázott köztévé seggét, és dobálózol itt százmilliókkal, hát egészségedre, folytasd csak ha jól esik :)

TyToo 2012.08.02. 10:53:24

@sárkányfő: Nem állandóan itt lógok azért írtam most. Meg tudsz bocsátani? Egyébként beszélhetünk arról, hogy mi a reális és mi nem, de az MNB logója és arculata 50 millába fájt. Ennek fényében amikor azt írod, hogy ezerszeres különbség az szerinted mi? Túlzás vagy barokkos túlzás?
Nem nyalom a seggét senkinek azért mert van véleményem. Őszintén kívánom neked, hogy oldódjanak meg a problémáid az életedben és ne legyél ilyen savanyú szőrszálhasogató ember. Boldogabb leszel...

sárkányfő 2012.08.02. 19:27:39

@fanatikus analitikus: és ugyan miért is mérvadó egy amúgy túlárazott MNB logó? Akkor már miért nem a Marslakók szappanopera milliárdjaihoz hasonlítod, vagy Simicska százmilliárdjaihoz? Esetleg az USA költségvetéséhez?
Értem én hogy gerinctelen vagy belátni hogy védhetetlent írtál, és most ténferegsz mindenfelé, hogy valahogy ne tűnjön akkora baromságnak, de a helyzet az hogy almát almával kéne összevetni, sőt még inkább a piaci árakkal, az 500 milla egy honlapra nem túlzás, hanem bődületes baromság, és ez még a jobbik verzió, mert írhatnám otromba és agyament hazugságnak is.

Őszintén kívánom neked, hogy ne hülyítsd magad baromságokkal, és hogy növessz magadnak gerincet, ami bizony azzal jár, hogy pl. nem nyald egy olyan politikai bordélyházként funkcionáló intézmény seggét, amely mást se csinál egész nap mint szopja a fideszt, és az általános megszorítások közepette milliárdos keretszerződést köt Habony Árpi lyuksógorával. Azért a pénzért persze nyilván nem fáj a szíved...
Ember, ha már nyilvánosan segget akarsz nyalni, legalább ne egy ótvar ribanc seggét nyald.

TyToo 2012.08.03. 05:35:31

@sárkányfő: tudod mit? legyen igazad. az en eletem boldog, meg van mindenem, pont te nem hianyoztal... :)

sourcecode 2012.08.11. 16:50:00

Ezzel nekem csak az a bajom, mint sok máa kommentelőnek ezen a lapon, hogy akkor minek fizetnek vagy 20-30 embert közöttük grafikust online szerkesztőt és még sorolhatnám, ha arram sem képesek, hogy egy weblapot megtervezzenek! Igaz az a hozzászólás is, hogy bevándoról a Narancsokhoz a lóvé, igaz bizony de nem kicsit, csak azt nem értem, hogy ha már narancs, akkor miért balosokat laklmaznak többnyire a most működő online osztályukon :D
süti beállítások módosítása