Amit mindenki sejtett, most bebizonyította a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatása. Az 1992 után születettek azaz a Z-generációhoz tartozók többsége egyáltalán nem tájékozódik print vagy online forrásokból. Ők a közösségi oldalakat, azok közül is elsősorban a Facebookot böngészik naponta többször.
"A Z-generációhoz tartozók saját kapcsolati hálójukból, informális utakon tájékozódnak szívesebben, a hivatalos forrásokat még akkor is háttérbe szorítják, ha az történetesen online platform, mint az állásportálok, vagy a vállalatok saját honlapja" - nyilatkozta Sziber Éva a mediainfo.hunak.
A 10.400 pályakezdő és 16.500 tapasztalt munkavállaló részvételével lezajlott kutatásában során a különböző korosztályok tájékozódási csatornáit vizsgálták. Az összes korosztályt tekintve mindössze hét napilap van, amelyet 10 százaléknál többen olvasnak néhány hetente, havonta és ezek között is az ingyenes Metropol vezeti a listát. Heti és havilapot szinte minden válaszadó olvas alkalmanként, elsősorban a HVG-t, a Figyelőt, de népszerű a Nők Lapja és a Cosmopolitan is.
Az internet hatalma azonban egyértelmű, az X- és az Y-generáció tagjai naponta többször olvassák az Indexet, az Origót és a hvg.hu-t.
(A fotót a The Guardianről nyúltuk.)
Az utolsó 100 komment: