Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Friderikusz bevitte a laza bulvárt a Milliomosba

2012. március 02. 10:50 sixx 98 komment

fs1.JPGMajdnem négy évig szüneteltette egyik legsikeresebb vetélkedőjét az RTL Klub, mert megtehette. Volt helyette más, reality vagy tehetségkutató, esetleg egy másik vetélkedő, nem volt égető szükség rá, mint ahogy most sincs, de ha már van a csatornának egy olyan formátuma, ami megbízhatóan hozta a nézettséget éveken át, akkor nem fogja túl sokáig az asztalfiókban hagyni. Vágó Istvánnal (2000-2009) a műsor intézménnyé vált az országban, a tévéből okosodott a magyar, ott ült a körszakállas pali a székben, és baszki, mindent tudott. 2009-ben aztán Fábry Sándor ült be a magas támlájú székbe, de ezt a korszakot inkább hagyjuk, büszke nem nagyon volt rá senki. A hároméves szünetről a rosszmájúak azt is mondhatják, hogy ennyi kellett ahhoz, hogy a nézők elfelejtsék a bénázást, és adjanak egy újabb esélyt a vetélkedőnek, amit most az a Friderikusz Sándor vezet, aki csak szilikonmellű időjárásejelentő nem volt még a magyar televíziózásban.

Egy olyan műfajban, mint a vetélkedő, különösen egy műveltségi kvízben, a műsorvezető személye kiemelten fontos, nemcsak az a dolga, hogy a színpadra terelgessen egy énekesnőnek látszó tárgyat, majd az onnan letántorgó jelentkezőt vigasztalgassa, ő az a kapocs, aki a nézőt a játékkal összeköti, mert ugyan drukkolunk mi az újpesti kamionosnak, hogy vigye el az ötvenmilliót, de nem vele játszunk együtt, hanem azzal a palival, akinél a válaszok vannak. Friderikusz Sándor, Vágó Istvánnal ellentétben meg sem próbálja elhitetni magáról, hogy mindent tud, még a beugró kérdésekre adott válaszokat is papírból ellenőrzi, pedig Havas Henrikkel ellentétben mi simán el tudjuk képzelni Friderikuszról, hogy 12 könyvnél többet olvasott, és ismeri a római számokat.

Ez, és a műsor alatt végig megfigyelhető, kicsit bizonytalannak tűnő viselkedés viszont korántsem természetes vagy spontán, hanem egy gondosan felépített szerep, amit azért kreáltak az RTL-lel szemben nem is olyan rég még százmilliós pert vesztő műsorvezető számára, hogy a mai, Való világhoz és X-faktorhoz szokott közönség ne a tanár urat, a mindent tudó bölcsészt lássa benne, hanem a showmant, a kissé bohókás, vicces, a játékosokkal kellemesen elpoénkodó nép fiát, akivel így sokkal könnyebb azonosulni. Friderikusz olyan lazán vezeti ezt a műsort, mintha évek óta ezt csinálná, bár az első kérdéseken jóval gyorsabban is átvezethetné a játékosokat, mert az igazi dráma és feszültség a nehezebb kérdéseknél jön elő, amikor már van tét, és van miért drukkolni.

A Legyen ön is milliomos! új verziója kapott egy pár fokkal világosabb díszletet, ráncfelvarráson esett át a grafika, és bulvárosabb a bevezetés is. A játékosokról már olyasmit is megtudunk, hogy kígyófóbiájuk van, vagy azt, hogy a kávét csak kockacukorral hajlandók meginni - ez Vágó István alatt elképzelhetetlen volt, szigorúbb, ridegebb volt a műsormenet, viccelődésnek ritkábban volt helye, mint az ellenzéki sikernek az országgyűlésben. Friderikusz ezzel szemben olyan hangulatot teremt a stúdióban, hogy a játékos még akkor is vigyorog, amikor egy tulajdonképpen pofonegyszerű kérdésen bukja el a lóvét, és egy kicsit úgy érzi, mintha nem is vetélkedőben, hanem egy bratyizós talkshow-ban ülne, csak valami tréfás kedvű berendező elé tett egy monitort, ő meg ad hoc bök rajta egyet, ha kérdezik.  

fs2.JPG

A lazább, kötetlenebb stílus lesz akinek bejön, másoknak pedig minden bizonnyal az agyára megy - erra már csak Friderikusz személye a másik garancia, hiszen nála megosztóbb tévés személyiséget nem nagyon lehet elképzelni. A műsor viszont szórakoztató, és mivel tévés vetélkedőből csak a nagyon elkeseredett ember remél valódi tudásra szert tenni, ez így is van jól. A többség amúgy is arra használja a tévét, hogy a szopórollerről leszállva kicsit szórakozzon, a Legyen ön is milliomos! erre pedig tökéletesen alkalmas.

Fotó: RTL Klub sajtóklub / Bársony Bence

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libernyák 2012.03.02. 11:09:29

Fridivel k*rva gyenge...

gizdacsavo 2012.03.02. 11:14:25

Fridit különösebben nem bírom, de szerintem ezt a feladatot nagyon profin lehozta. Sixx abszolút jól írja, szerintem is szórakoztató volt, és ez a lényeg.

Vágó komolykodó okoskodásától a végén már bealudtam (ha nagy ritkán néztem), jó döntés volt az RTL-től a stílusváltás.

Annyit érdemes még szerintem megemlíteni, hogy azért a játékosjelölteket is gondosan megválogatták. Nem tudom, hogy csak az első adásra gyűjtötték őket, vagy mostantól a válogatáson csak extrovertált, szófosó vigyoriaknak van esélyük bejutni a műsorba.

2012.03.02. 11:17:57

Szerintem ezt az új milliomost már nem szabadna a régi Vágó félével összehasonlítani. Ez már egy új vetélkedő még ha a formátum maradt is. Eddig nagyon unszimpatikus volt Friderikusz, nem szerettem és ezután sem fogom de be kell látni, hogy a feladatot amit az RTL rábízott jól ellátja.

DHOPW42 2012.03.02. 11:24:07

Friderikusz a Megasztárban elképesztően antipatikus volt, kifejezetten irritált minden egyes megszólalása. Az a szerepe volt az ami eléggé ellenszenvessé tette, de már a Legyen ön is milliomos promóiból is lejött, hogy itt szerencsére más karaktert fog hozni. Nekem tetszett a műsor, egyetértek az írással, és azzal is, hogy az első 5 kérdésen nagyon nehézkesen jutnak csak túl a játékosok, legalábbis eddig. Azt nyugodtan megpörgethetnék.

dean23 2012.03.02. 11:35:11

Tetszett az első adás! Sokkal jobban bejön ez a vidám stílus, mint a komoly parazenés Vágó féle. Heti 1x meg bőven király, bár nem vágom, hogy az RTL2-re milyen formában tervezik folytatni.

Főúr1127 (törölt) 2012.03.02. 11:39:24

Nem akarom szépíteni, szar volt. Ennyi.

A kérdések egyszerűen fájtak. Persze elhülyült az ország, de azért az a kérdés, hogy mi SP valódi neve, vagy hogy a TV paprika miért is TV paprika vagy hogy Hókuszpóknak kik az ellenségei. Katasztrófa. Azért régen még 50.000 forint alatt is voltak műveltségi kérdések, ahol a hülyébbje elvérezhetett (és meg is tette). De SP a TV paprika meg a Hupikék Törpikék nem műveltségi témakör.

Meg régen legalább a műsoridő alatt is egy triviális, de igazi kérdés volt a nézőknek címezve, hadd gondolkodjanak egy nap legalább 5 másodpercet a válaszon. Nem egy ilyen IGEN vagy NEM jellegű "jól döntött-e a játékos amikor megjelölte a C választ?" baromság.

Fridi alapvetően antipatikus számomra, valahogy irritál a stílusa, de ezzel a megjátszott hülye is vagyok ehhez, meg nem is, jópofa is vagyok, meg nem is, segítek is meg nem is dolog még neki is rangon aluli.

Amikor még igazi, normális, és tényleg gondolkodós kérdések voltak a műsorban (Vágónál), akkor még simán belefért az a kérdés hogy jól meggondolta-e azt a jelölést a kedves játékos, de most. Ez a legnívótlanabb kvízműsor amit valaha láttam, nem méltó a Legyen ön is Milliomos névhez...

Hülye ország hülyetévéje, hülye műsort csinál a hülye népnek, bár igaz, hogy 100.000 forintig az is eljut aki csak bulvárt meg ponyvát olvasott egész életében..

NightBagoly 2012.03.02. 11:45:55

Sok mindent el lehetett mondani Friderikuszról, de azt nem, hogy ne értene ahhoz, amit csinál. Látatlanban minden idők egyik - ha nem "A" - legnagyobb zsákbamacskája volt az RTL részéről Friderikuszt beültetni a műsorvezetői székbe - és ismét bebizonyosodott, hogy ami nekünk zsákbamacska, az nekik bizony tudatos, előre megfontolt lépés.

Ami sixxnek feltűnt, nekem is, pedig nem vagyok nagy médiamogul, márminthogy Sanyi már-már rájátszósan nem tudja a választ, még azt is monitorról olvassa, hogy a hagyma vajon csíp e, nem ő az ország legokosabb embere, de azért ez kicsit lealacsonyító volt - én mondjuk nem láttam bele eddig, hogy ez arculatépítés, de így átolvasva logikusnak tűnik.

Mindegy, összegezve, jó volt ez, egy bajom volt vele első blikkre - elnéztem volna még pár óráig, vagy mondjuk naponta; más kérdés, hogy akkor meg hamar kifáradna, így megmarad a külföldön is jelenlevő "event" jellege a dolognak.

NightBagoly 2012.03.02. 11:49:42

@Főúr1127: minden tisztelettel, de az első százezerben eddig is akkora maflaságok voltak, hogy azon röhögött mindenki - és bizony volt Magdi anyusnak ki a veje, meg hasonló marhaságok is; nekem biza az is rémlik, hogy volt játékos, aki a (talán?) "milyen a bögre a nyelvtörőben?" 100 e forintos kérdésért három segítséget lőtt el, majd megjelölte, hogy öreg. A probléma az, amit sixx is ír - Friderikusz nem hajtotta át a játékosokat az első pár kérdésen, SP-n, Magdi anyuson, meg a csípős hagymán, hanem ott időzött el velük, ott próbálta beléjük verni, hogy bizonytalanodjanak el - ez komoly műsorvezetői hiba, de első alkalomra belefért szerintem.

GL-581 g 2012.03.02. 12:00:20

@Főúr1127: "Hülye ország hülyetévéje, hülye műsort csinál a hülye népnek, bár igaz, hogy 100.000 forintig az is eljut aki csak bulvárt meg ponyvát olvasott egész életében.. "

Ezt gyönyörűen megfogalmaztad, köszönöm. Nem is nagyon tudnék ehhez bármit is hozzáfűzni.

Vajon mikor jutnak el oda a kertévék, hogy talán nem kellene minden nyomorult műsort a hejőtápbábai műkörmös színvonalára lebutítani?
Tudom, tudom, erre van igény, na persze...

titok84 2012.03.02. 12:13:05

Olyan ez az írás, mint egy reklámcikk.
Nem láttam a műsort, szóval igaz is lehet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.03.02. 12:13:41

Egyrészről egy kicsit talán lecsúszás Fridi számára, hogy ő, aki egykor intézmény volt a műsoraival, és egyenrangú félként tárgyalhatott a csatornákkal, beül az egyikhez kvázi alkalmazottnak, döntési jogkör nélkül, másrészt viszont tényleg profin hozta a jópofit. Kapcsolgatás közben vettem észre, hogy tényleg, ez ma indult újra, aztán azt vettem észre magamon, hogy ott ragadtam, mert jól szórakozom.

Mondjuk kíváncsi leszek a kérdések színvonalára, ha egyszer valaki eljut másfél millió fölé, hogy maradt -e, vagy esett.

Tényleg, ha már másfél millió: Azért az vicces, hogy ebben a műsorban tíz éve befagyasztották az inflációt, és még mindig ugyanazok a összegek vannak. Ráadásul nagyon nem is ruháztak be a felújításba, így még mindig azzal a négy darab gombra leegyszerűsített klaviatúrával lehet kiválasztani a játékosoknak a sorrendet, mint anno, csak míg ez tíz éve még tök modern volt, ma, az érintőképernyők korában már nehézkes és anakronisztikus.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.03.02. 12:46:46

@Főúr1127: ez direkt ilyen. Az első kérdést még a gyerek is tudja a képernyő előtt, a másodikat már csak anya, a harmadikat már csak az apa, a negyediket már valszeg ő sem.

Ettől lesz családilag nézhető kvízműsor.

Rébusz 2012.03.02. 12:51:38

Friderikusz bár "régi arc", de szívesen látja újra az ember. Főleg, mert ő nem az a fajta, aki mindenhol ott van. Vágó István túl gyakran szerepelt anno és azzal a bizonyos abszolút oda nem illö "beszólásával" vagy inkább "elszólásával" teljesen leírta magát. A játékban is inkább magát helyezte a középpontba, nekem sosem volt hiteles az a karakter, amit ott nyújtott. Friderikusz itt is meg fogja találni a megfelelő stílust, van hozzá intelligenciája és tehetsége.

hipokrita 2012.03.02. 12:55:26

Nekem jobban tetszett a Vágó-féle verzió, mint azok a valamik, amik a helyére kerültek a későbbiekben. Az RTL Klub műsorkínálata szerintem az utóbbi években egyenesen katasztrofálissá vált, de minden bizonnyal ez jobban kielégíti a nézőközönséget. :(

Haenilion 2012.03.02. 12:56:26

@Főúr1127: Az álláspontod úgy hívják, hogy megszépítő messzeség. Régen is gyogyós volt az első 5 kérdés. Talán Vágó komolyabb stílusa miatt nem volt akkor annyira kontrasztos.

dreia 2012.03.02. 12:57:46

Szerintem spórolásból húzzák az időt a szánalmasan egyszerű kérdésekkel. Régen se sűrűn nyertek nagyobb összeget, most még annyinak sem fogják hagyni. Olcsóbb ilyen bohóckodással kitölteni a műsoridőt. Az is biztos, hogy igazán művelteket nagyon ritkán fognak beválasztani játékosnak (hacsak nem olyan ravasz, hogy eljátsza a buta, ámde bőbeszédűt) nehogy már sokat kelljen fizetni.

Kelletteznekem? 2012.03.02. 12:59:02

Miért, mi SP valódi neve?
én tényleg nem tudom.
(azt nem játszom el, hogy ki a f az az SP, mert azt nem lehet kikerülni)

Peetee 2012.03.02. 13:06:41

Gyászos volt; sosem kedveltem a Sanyit; de a monológ; amivel kezdett, az az erőltetett jópofizás amit azzal a nyihogva röhögő (és legalább 7mp-enként röhögött 20percen át! Ha síri csend volt az előző 6mp-ben ,akkor is felnyerített) hölggyel....hát az inkább erőltetett jópofizás volt; mint vicces.

Ugynaakkor le a kalappal előtte,h bevállalja,h neki bizony oda kell írni a helyes választ és még 2 mondatnyi információt hozzá.

Összességében vicces volt, de csak azért mert tudom nevetségessé kritizálni Sándor barátot.

Nem Penny hajója 2012.03.02. 13:09:04

Ez a műsor mutatta meg igazán, hogy Fábry mennyire szarul csinálta az előzőt.

"csak szilikonmellű időjárásjelentő nem volt még a magyar televíziózásban"

ha szilikonmellű nem is, de időjárásjelentő volt, 95-ben, amikor visszatért a műsora az mtv-re, akkor a híradó utáni időjárásjelentést egyszer ő vezette

Void Bunkoid 2012.03.02. 13:14:20

Valaki azt említette, hogy "Vágó komolykodó okoskodása".

Nagyon eltalálta, én soha nem bírtam a vén őskomcsit, tényleg okos_KODIK_, de nem okos szerintem. Én is tudnék okosembert játszani úgy, hogy előtte benyalom az összes kérdés válaszát, és a hozzá kapcsolódó összes infót a wikipédiáról. De nem tudnám magam olyan irritáló módon előadni, mint a Vágó. Nagyon szívesen szétzúznék bézbólütővel egy kecsappal töltött Vágó-piñatát :)

Szóval hajrá Fridi :)

iTink 2012.03.02. 13:16:36

ő is olyan idegesítő, mint az elődje? Vágó miatt nem néztem a műsort.

irónika 2012.03.02. 13:17:31

Művelődni tévéből? hagyjátok már ezt.
A tv elé én azért ülök, mert reggel 7-tól este 8-9-ig dolgozom, miközben használom az agyam. Ha valaki nekem azt mondja, hogy ezután üljek le Jókait vagy Freud-ot olvasni, az nem komplett. Ekkor már csak rágógimura van szükségem. Szép lassan leállítom az agyam pörgését, lenyugszom, ledobom magamról a gondjaimat és a legkisebb lelkiismeretfurdalás nélkül alszom el a tv előtt, mert úgy sem maradtam el semmiről.
Aztán, ha netalántán művelődhetnékem támad, akkor előveszek egy könyvet és abból okosodom, nem pedig műveltségi vetélkedőkön.
A kertévén pedig számon kérni, hogy miért állít elő olcsó kommersz, könnyen fogyasztható terméket ugyanolyan, mintha a Coca-colán vagy a McDonald's-on kérnéd számon, hogy miért nem készít igényes italt és ételt. Azért mert nem az a célja. Minden egyéb pedig szómenés...

Füredi 3.0 2012.03.02. 13:17:41

@Főúr1127: Az első 5 kérdés mindig ilyen volt. Emlékszem 2000-ben Fiala János hisztériázott a Nap-Keltében, hogy micsoda műveltségi vetélkedő az, ahol az a kérdés, hogy mi Zámbó Jimmy keresztneve.

Az egésznek ez a lényege - valaki előttem már leírta - ez egy olyan műsor, amit mindenki nézhet. Igen, lehet a folsav vegyjelével kezdeni, de akkor ki nézné?

kerikak 2012.03.02. 13:24:12

anno Vágóval nagyon szerettem ezt a műsort, Fábryt inkább ne is említsük, de sztem Friderikusszal is jó, pedig alapból nem bírom, nála nagyképűbb palit nem nagyon hord a hátán a föld, de heti egyszeri kikapcsolódásnak este teljesen megteszi

Choxy 2012.03.02. 13:27:40

@iTink: Szerintem (az irásbeli +nyilvánulásod alapján)NEM Vágó miatt NEM nézted a műsort,hanem azért,mert általában már a 2.(de lehet,hogy az első)kérdésnél "lefagyott a Windows-od"!! (??)

ENDRE 2012.03.02. 13:33:55

Kiszámoló: Nálatok apa nem tudja a negyedik kérdést?
Ezzel szerintem inkább ne dicsekedj!

Köldökszösz (csodalampa) 2012.03.02. 13:41:18

Messze túlszárnyalta a műsor az elvárásaimat.
Élvezhető, szórakoztató kvízműsor lett.

2012.03.02. 13:48:18

Egész jól néz ki Fridi mostanában. Nemrég találkoztam vele egy Zurick-i gépen, jó kinikák vannak svájcban, no ;)

Choxy 2012.03.02. 13:54:29

@Köldökszösz (csodalampa): Végre,egy pozitiv hozzászólás!Nem az általános MAGYAR mentalitású "kákán is csomót kereső" - /fikázzuk 1mást minél intenzivebben/- stilusú vélemény!:)

op tomi 2012.03.02. 13:54:47

Vágóé kifejezetten élvezhető volt, Fridi felfogásában nagyot változott a műsor stílusa, de nagyon tetszett ez is, örömmel és kíváncsian várom a folytatást:)

pilar ternera 2012.03.02. 13:58:00

En szerettem Vágóval is, bár a végére belefáradt. És sztem most Fridi sem volt rossz, akit én kifejezetten kedvelek. Kicsit talán rangon aluli neki ez a műsor/műfaj, de belefér.
Kicsit zavaró volt a papírról olvasás, de majd belejön, adjatok is időt neki, bármilyen profi is.
Egyébként határozott törekvés a csatornától, hogy bulvárosabb, lazább legyen, mint a Vágóé, nagydumás játékosokat akarnak...

Dr. Shit Pál (törölt) 2012.03.02. 14:10:30

Lájkoltam, bejött, jó volt és vicces. Nem lehet hova ragozni.
VV és Összeesküvők okozta armageddonban kifejezetten ütős, könnyed. Jó volt na! :D

FeroxX88 2012.03.02. 14:11:37

"..A többség amúgy is arra használja a tévét, hogy a szopórollerről leszállva kicsit szórakozzon.."

ez tetszett

juhaszvik 2012.03.02. 14:13:44

Nálam a Fridi hasonló pályát járt be, mint Leonardo Dicaprio. Volt egy időszak, amikor nem bírtam, akkor csinálhatott szegény bármit, az nem tetszett. Aztán egy idő után elszállt a lila köd, és most úgy gondolom, hogy tehetséges abban amit csinál. Dicaprio esetében a titanic volt az a film, amit én mint tinédzser fiú úgy véleményeztem, hogy az a film, amiért a tini lányok úgy odavannak, ezért utálni kell. Szerintem a srácnak ezért néhány következő filmje rá is ment erre, majd csak a kapj el ha tudsz-nál jöttem rá, hogy tud játszani a srác (főleg, hogy utána megnéztem a korábbi-korábbi egy kosaras naplóját). Szóval hajrá Fridi.

@Füredi 3.0: a folsavnak képlete van, nem vegyjele. csak hogy meglegyen a napi okoskodásom.

Jawarider 2012.03.02. 14:18:21

Vegyes érzelmeim vannak a műsorral kapcsolatban. Jó, hogy kicsit más lett a műsor de Vágó már nélkül inkább hülyéskedés kezd lenni.

Gr3g_the_outsider 2012.03.02. 14:19:16

Az egyetlen ami fájt, de nagyon, az a kérdések lebutítása, szinte ingyen adnak 100 rugót. Az alul iskolázott ország egy dolog (tisztelet a kivételnek), de ezzel együtt a játékost is hülyének nézik. Ez Isten szerelmére! Idióta ember úgysem nézi (de sajnos ezutóbbi szó élteti a műsort), ha rájön, mennyire is gyenge a kérdésekre, pláne, ha esze ágában sincs tanulni belőle egy kicsit sem, de legalább egy játékosnak adnák meg a kihívást, főleg a tiszteletet. Bár nem mintha utóbbiról szólna egy kvízjáték...

Friderikusszal semmi bajom nincs. Összehasonlítani nem akarom Vágóval. Két külön ember, két külön stílussal. Nem érdemes egymás mellé állítani őket. Semmi közös tulajdonságuk nincs. Csupán ennyi, hogy ugyanabban a székben ülnek és ugyan azt a státuszt töltik be. Ennyi. Friderikusszal egy adás alatt többet nevettem, mint összesen Vágóval, de ez nem megy az előd rovására. Nemhiába hívták kvízmesternek. Fridi viszont showman, a műsor stílusának ellenére is.

Mundr 2012.03.02. 14:20:52

Jó volt, lehetne sűrűbben. Mondjuk minden második héten naponta.

Főúr1127 (törölt) 2012.03.02. 14:21:33

Okés, félreértés ne essék, helyesbítek:

Bár olybá tűnt, mintha azt írtam volna, hogy régebben az első kérdések közt nem voltak ennyire nívótlanok, és most vannak, mert ezt is írtam. Kis árnyalással tehát azt mondanám:

Régen az első kérdések között ugyan szép számmal húzódtak meg triviális "ezt még egy ötéves is tudja" típusú kérdések, de nem volt annyi, mint amennyit most az első kettő új játékos esetében dobott a gép.

Én is emlékszek olyanra, hogy melyik madár a legnagyobb? (a válaszok talán: veréb, vadgalamb, sólyom, és gólya voltak), de ez azért inkább kultúra, mint SP polgári neve.

Nem bírom SP-t, nem hallgatom, a VIVA csatornát akkor láttam utoljára amikor még Z+ volt a neve és Bon Jovi ment rajta (több mint tíz éve már), de még én is tudom SP polgári nevét - a válaszok közt két mesehősre hajazó név meg Fluor Tamás volt az Éder Krisztián mellett úgyhogy ki lehetett sakkozni akkor is ha valaki nem tudta.

Ma meg a hülyéje már azt se tudja mi a különbség a sólyom és a sas között, még ha az le is esne neki, hogy a gólya olyan nagy madár, költözik mint a fecske, csak annál sokkal nagyobb, és kurvára nem úgy néz ki.

Azt senki nem mondja, hogy ez a műsor van olyan nívós mint a Vágó által vezetett elődje...

g-dúrban zúgó kabóca 2012.03.02. 14:22:33

nagyon bírtam Vágót, és nagyon bírom Friderikuszt is, szerintem ő is egy nagyon értelmes és művelt fickó, hiába próbálkozik évek óta - valami általam érthetetlen oknál fogva - elhitetni az ellenkezőjét.

számomra azonban ez a műsor elképzelhetetlen Vágó tudása és intelligenciája nélkül és nagyon kiábrándító, hogy mennyien üdvözlik a tényt, hogy egy még úgy-ahogy műveltségi vetélkedő is "könnyedebb" és bulvárosabb lesz :(

számomra ez szomorú. bár könnyen lehet, hogy bennem van a hiba, nekem TÉNYLEG nagyon hiányzik egy IGAZI műveltségi vetélkedő, gyerekkoromban mindig tátott szájjal néztem az Egri-féle Elmebajnokságot, biztos az ártott meg ennyire, de én sajnálom, hogy a TV-től ilyen élményt már nem kaphatok.

Dr. GGG77 2012.03.02. 14:23:15

Úgy látszik az idő sok mindent megszépít...
100 ezer forintig Vágó idején sem volt túl nagy kihívás eljutni, általában.
Másrészt az utolsó években Vágó modoros okoskodása már irritáló volt.
Friderikusz pedig nagyon is jó volt, különösen, hogy első adásról beszélünk.

Főúr1127 (törölt) 2012.03.02. 14:24:18

@g-dúrban zúgó kabóca:
Egyetértünk. Régen apámmal olykor nagyapámmal ültünk a tévé előtt és játszottunk mi is, én akkor gyerekként keveset, apámék sokat tudtak és kellett is a tudásuk. Ma már ez egyik vetélkedőben sincs meg igazán...

Dr. GGG77 2012.03.02. 14:27:52

@Főúr1127: "Nem bírom SP-t, nem hallgatom, a VIVA csatornát akkor láttam utoljára amikor még Z+ volt a neve és Bon Jovi ment rajta"

Viszont, ha 10-15 évvel fiatalabb lennél (és én is), akkor most kívülről tudnánk SP minden nótáját, szűk szárú, trottyos seggű farmerban, mélyen kivágott, V nyakú, szűk pólóban. Ilyen
a világ. :)

Messidor 2012.03.02. 14:35:20

Megneztem,tetszett,eztan is nezni fogom.Nekem momentan ez az RTL legjobb musora,persze ez nem nagy dicserert...

juhaszvik 2012.03.02. 14:39:06

@a halál kamionja mindenkit elgázol: arról van valami ötleted, hogy miért nem te csinálod a "médiát"? (segítségképpen néhány kulcsszó: vállalhatatlan, bunkó, rasszista)
valami jó kis masírozós propagandafilmet szívesen csinálnál, nem?

skizzzz 2012.03.02. 14:40:38

Azért az idő tényleg sokmindet megszépít.. Hogy Vágó mindent tudott volna és mennyire intelligens? Mikor Szabados Tamás bekerült hozzá (valószínűségszámítást tanít egyetemen)elkezdett volna vele vicceskedni Vágó, hogy dehát ha ezt kizárta akkor annak már annyi a valószínűsége, de ha ezt a kettőt nézi akkor már ez így változik stb, kb olyan szinten, hogy már én is fogtam a fejem. Szabados meg egyszerűen megmondta hogy ez bizony nem úgy van, butaság. Pár másodperc csend, és... "rendben, akkor megjelöltük". :-)

tdammit 2012.03.02. 14:41:43

nem néztem meg, de nem tetszett. fajin az a tornacipő.

g-dúrban zúgó kabóca 2012.03.02. 14:42:19

@Dr. GGG77: na, látod, pont ez az, ami mentén a kertévék működnek és ami pedig simán nem igaz.

én - és nem csak én - pl. hánytam a new kids on the block és hazai megfelelőinek zenéjétől, egyszerűen nem vagyunk egyformák. Biztos vagyok benne, hogy van egy jó adag ember, aki nemcsak mondja, hogy nem néz győzikét/vv-t/tehetségkutató izéket, hanem tényleg nem néz, és tényleg vágyik valami értelmesre - urambocsá, még a Maradj talponnál is értelmesebbre. Pedig az már a mai színvonalhoz képest nobel díj kiosztó :)
mindegy, pénz beszél, tudom, csak valahogy nem akaródzik elhinni, hogy nincs annyi ember itthon, akiért már megérné egy értelmesebb műsort összehozni.

g-dúrban zúgó kabóca 2012.03.02. 14:47:46

@Dr. GGG77: hát igen, Vágónál is az első 100-ig azért voltak ortopéd kérdések bőven, azon túl kellett esni, mint a bárányhimlőn.

pilar ternera 2012.03.02. 14:53:22

@a halál kamionja mindenkit elgázol:
még szerencse, hogy a sok buzi és zsidó a közelébe sem enged a "médiának" egy akkora tahót, mint te!

Rébusz 2012.03.02. 14:55:26

@knorbert: Egyetértek! Nagyon intelligens és humoros, igazi karizmatikus egyéniség. Német :-)

fofofo 2012.03.02. 15:09:11

végignéztem, mert szórakoztatott. csak ennyit vártam a műsortól, és azt megkaptam.

Macskond 2012.03.02. 15:12:57

Nos nekem jó (jobb) volt Vágóval, mert én még az Egri János féle valódi tudást igénylő vetélkedőkön szocializálódtam. Ezekben a mai vetélkedőkben már előre tervezett az elhullás.
Úgy válogatják elő a játékosokat, hogy nehogy legyen aki túl sokat tud haza vinni. Sőt, kollega volt felvételen, és nem is minden játékos kerül adásba. Akit nem adnak le, az nem nyer(!). (aki az első 5 kérdésre _azonnal_ nyomja a választ az _nem_ kerül adásba!) Csak azért örülök hogy megint van "milliomos", mert talán néha mégis eljutnak olyan kérdésekig amin már esetleg el kell gondolkodni.
Teljesen egyetértek azokkal az "előszólókkal" akik szerint az első 5 gagyi kérdést jobban kéne pörgetni.
És akkor legyek én is bulváros, az SP-s kérdésnél nem ezt kellett volna kérdezni hanem fordítani a kérdésen, hogy Éder Krisztiánt miért hivják SP-nek? :-) "csak-kicsit-gondolkodós" játéknak az M1-en a "leesős" játék jobban bejön. Na az tényleg laza.

kockabela 2012.03.02. 15:14:42

Az a helyzet, hogy a Milliomos attól lesz izgalmas, ha a műsorvezető elkezd "kavarni" benne.
Amikor elkezd beszélgetni a játékossal az adott kérdésről.
Ilyenkor, ugye, két lehetőség van: vagy segíteni akar neki és azért beszélget vele, hogy rávezesse a helyes válaszra, vagy éppen ellenkezőleg: eltéríteni akarja attól. Mivel a műsorvezető (elvileg) nem látja a helyes választ, ezért csak a saját tudására, logikájára, megérzésére hagyatkozhat. Ha a játékos a műsorvezetőről feltételezi, hogy tudja, sejti a helyes választ, ő maga viszont nem, akkor soha sem lehet biztos abban, hogy most segíteni akarnak neki, vagy sem. Ettől lesz a dolog izgalmas.
Ha viszont a műsorvezetőről azt feltételezi a játékos, hogy magától úgysem tudja, hogy mit kellene megjelölni, akkor egyszerűen figyelmen kívül hagyja, amit a műsorvezető mond. Ez viszont egy egyszerű kérdés-felelet játékká egyszerűsíti ezt a vetélkedőt, amitől ugyan még nézhető marad, de elveszik az igazi sava-borsa.
Éppen ezért a siker titka, hogy találnak-e olyan műsorvezetőt, akiről elhihető, hogy maga is tudja a helyes választ és van olyan "megátalkodott", hogy jól játssza a szerepét, azaz felvállalja, hogy egyszer segítő mentőangyal lesz, egyszer a megtestesült sátán. Vágó ilyen volt, hasonlót kellene találni, csakhogy ez nem könnyű, mert manapság nem az a trend, hogy sokoldalúan képzett(nek tűnő) médiamunkások hemzsegnek a ker. tévékben. A Sebestyén Balázsokról pedig senki nem feltételezi, hogy tudják a helyes választ, még akkor sem, ha esetleg tényleg tudják. Mert, itt az a kérdés, hogy az illető el tudja-e hitetni magáról.

thais 2012.03.02. 15:19:56

Erősen gondolkoztam rajta, hogy újra meg kellene próbálnom a szerencsémet, de Friderikusz Sándor személye nem sok jót jósolt. Talán nem is a személyével van a fő bajom, hanem attól tartok, hogy a kérdések minősége silány bulvárba fog átcsapni. Egy magát valamire tartó értelmiségi, nem biztos, hogy odatolja majd az orrát, ha csupa, nem műveltséggel, hanem gyenge szórakoztatást szolgáló kérdésekkel találja magát szemben. Azt meg már nem is nagyon feltételezem, hogy a diplomásokat fogják játékosjelöltnek kivadászni. Már a válogatón "elvéreznek". Netán kellemetlen helyzetbe hozhatják a Tisztelt műsorvezető urat a tudásukkal, s a papiron szereplő válasznál esetleg bőségesebb tudással rendelkeznek. Megnézek egy-két műsort és eldöntöm, de félek, nem ebből fogok "életmódot váltani".

Dr_utcai_arcos 2012.03.02. 15:20:24

@skizzzz: igen, azért az komoly teljesítmény, hogy 10 év alatt 1db elméleti matematikus megfogta...Fridi pedig váratlanul jó volt, nézhető, közvetlen, mindig azt vártam, mikor mondja már az egyik játékos "Vágó úr, jelöljük meg " :)!

Rébusz 2012.03.02. 15:24:38

Vágó szerintem csak összezavarta a játékosokat és a saját (?) tudását fitogtatta, vagyis inkább "okoskodott". Engem egyedül ő zavart a régi játékban és később már nem is bírtam nézni/hallgatni, de a játékosok között akkoriban bőven akadtak igazi egyéniségek.

pilar ternera 2012.03.02. 15:42:23

@thais:
ne legyél ennyire szigorú! menj, játssz, aztán ha még nyersz egy kis zsozsót is az csak hab a tortán!
diplomás vagyok. nem véreztem el.egyébként nem emlékszem, hogy megkérdezik-e. viszonylag sok szűrőn kell átmenni. persze nem agysebészet, de akkor is... azon hullottam ki majdnem, hogy nehezen beszélek a semmiről, mikor tutira tudom a választ. show-műsort akarnak, nem műveltségi vetélkedőt. ennyi. és ehhez passzol is fridi!

Hock 2012.03.02. 15:45:40

@Főúr1127: Ha mindenki ennyire hülye, akkor Te mi vagy?

skorpioqueen 2012.03.02. 16:53:50

@knorbert: Egyetértek, Günther Rauch valóban nagyon jó.
.Én szerettem Vágó idejében is a LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS!-t, sajnáltam, amikor megszűnt.Ami a lényeg, hogy nem volt rossz ez a tegnapi adás sem. Friderikusz valóban nem hasonlítható össze Vágóval, kicsit könnyedebb stílusú lett a műsor, de rendben volt. Friderikusz profi médiamunkás, majd legyőzi a kezdeti apró bizonytalanságokat.

Öreg 2012.03.02. 17:27:10

Én a TV elé szórakozni,kikapcsolódni ülök le.A Friderikusz a Milliomossal szórakoztat.Ez is az elsődleges célja.Netán érdekes dolgokat is megtudhatok.A csillagász-fizikus professzorral készült műsora fantasztikus volt.Kemény anyagot érthetően izgalmasan levezetni.Persze ez a prof érdeme is volt.Fridi meg felkészült az anyagból!Mint minden általa vezetett anyagból.Próbáld utána.
Kinek Fridi,kinek Fábry(nekem nem),kinek VV Évi.Nem vagyunk egyformák.Hála Istennek!

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2012.03.02. 17:41:17

Megnéztem a műsort, tetszett, elment, kevesebb duma lehetne benne, mert már ott voltam, hogy hozzávágok valamit Fridihez, ha még egy darab kérdést feltesz, vagy megmukkan. Vártam a kérdéseket:D Azért vicces volt, hogy 3/4 óra alatt 500 ezer, + 100 ezerig jutottunk el:) Ez fárasztó volt. Viszont még így is tetszett! Drukkolok a műsornak!

jet set 2012.03.02. 18:09:22

@Peetee: Vágónak is odaírták a választ, de ő elhitette, hogy ő tudja a választ, mert olyan baromi okos. A formátum adott. Pár éve valamelyik országban egy ürge eljutott a főnyereményig, mert az ő monitorára is a műsorvezetőnek szánt képet küldték, ahol meg volt jelölve a jó válasz, magyarázattal. De aztán rájöttek és nem fizették ki neki a nyereményt.

cartouche 2012.03.02. 18:14:06

Valaki azt írta,hogy jó klinikák vannak Svájcba! Lehet,de a fogászatuk zéró!(ha ott készült)! Ugyanis,Fridinek új fogpótlása van,ami láthatóan nagyon zavarta! (engem is)! A Műsorról: Sok a duma,magamutogató emberkék,tiszta játékidő talán 20 perc!Kedvelem Friderikusz S,de ez nem jön be!!

a halál kamionja mindenkit elgázol 2012.03.02. 18:20:25

a kvízrabbi is rendkívül idegesítő volt, de a buherikusz egy puhatestű kisugárzásával és egy cerkófmajom intelligenciájával párosulva egyenesen hányingert kelt.

a halál kamionja mindenkit elgázol 2012.03.02. 18:23:18

egyébként meg ez a műsor már nem műveltségi vetélkedő, hanem egy hidroglóbusz fejű köcsög és egy átlag alatti intelligenciával megvert random kiválasztott magamutogató primitív játékos öncélú ripacskodásává silányult.

skorpioqueen 2012.03.02. 18:59:04

@jet set: Én viszont olyan esetre emlékszem, amikor a játékos nem hitte el, hogy nincs megjelölve a jó válasz a műsorvezető monitorján, felállt, odament megnézni, s tényleg nem volt.

jet set 2012.03.02. 19:06:42

@skorpioqueen: Szerinted nincs olyan opció, amivel egy gombnyomásra eltüntethető a segítség a műsorvezető képernyőjéről?

skorpioqueen 2012.03.02. 19:11:02

@jet set: azt még nem láttam:) Viszont nem is vagyok örök kételkedő:)

pilar ternera 2012.03.02. 19:21:26

@skorpioqueen: igen, ez nekem is megvan! :-) lehet szeretni, nem szeretni Vágót, de a tudást azért ne vitassuk el tőle!

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2012.03.02. 19:29:46

@Pilar Ternera: a háttér dolgokról, kiválasztás, stb, milyen körök vannak, mit néznek, kikkel találkozol, stb?

KékFény6 2012.03.02. 19:34:29

@jet set: Nem volt Vágónak odaírva a válasz. Többször is megmutatta a monitorát.

Szerintem nagyon vontatott volt a műsor. Egy adásban 8-10 kérdés az nagyon kevés. Számomra pedig nagyon fura volt, hogy a római számos kérdésnél is papírról olvasta fel a helyes sorrendet. Ha már nem ismeri a római számokat, legalább azt a négy betűt megjegyezhette volna...

pilar ternera 2012.03.02. 19:38:18

@Dorothy, a Vörös Cipellős- Lady N:
1. telefonálnak, ott van 5-6 kérdés. ha ott nem vagy tökhülye, behívnak
2. 1 emberrel szemben, olyan kérdések, mint a műsorban, de itt arra kíváncsiak, hogyan kommunikálsz, mennyit beszélsz
3. ha továbbjutottál, jön a műveltségi teszt. kb. fél óra van rá, itt már vannak rázós kérdések is. persze nem kell 100%-ot írni, de vmit azért tudni kell.
4. újabb próbajáték két viccelgetős fiúval (ők hozzák a műsorbeli stílust)

kb. ennyi. minden kör után ki lehet esni, és akkor nem mész tovább.

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2012.03.02. 20:14:42

@Pilar Ternera: de akkor az a cél, hogy minél inkább "showellemek" kerüljenek műsorba?:O

Milyen jellegű kérdéseket tesznek fel?:)

A 4-es pontot meg nem értem:D

Én is akarok kommentelni 2012.03.02. 20:23:57

Aki látta: Dezső Attila Csaba mennyit nyert? Ismerem a srácot, de csak az előzetesben láttam, hogy ő is játszik majd...

pilar ternera 2012.03.02. 20:29:33

@Dorothy, a Vörös Cipellős- Lady N:
az a cél, hogy olyanok kerüljenek be, akik tudnak is valamit és tudnak beszélgetni, viccelődni is.

a tesztből már nem sokra emlékszem, de pl. volt 10-12 irodalmi mű, aminek meg kellett határozni a műfaját.

4. ugyanolyan próbajáték, mint a 2. pontban, de 2 olyan sráccal, akik jópofiznak, segítenek-akadályoznak, ugyanúgy, mint a műsorvezető. ott is dumálni, viccelődni kell, meg esetleg megmondani a jó választ.:-)

2012.01.23. óta tag. 2012.03.02. 20:51:42

@Öreg: bizony hogy jól beszélsz Öreg, Lukács Béla elméleti fizikus egy isten!

Az RTL/TV2 párost még a rakás sz*r jelzővel sem illetném, mert még bóknak veszik!
Aki pedig szórakoztatónak találja a műsort, reggel nyilván a Bumerángot hallgatja, mer` nehogymán munka előtt ̲l̲e̲f̲ár̲a̲s̲s̲z̲a̲ az agyát vmi mással.
Há`persze, nem azé` van a fejetekben a zagy, hogy használjátok ba***átokmeg, hanem azért, hogy meglegyen az egyensúly, és ne billenjetek fel!
Qrvára nem tartozom az értelmiséghez, csak a tököm kivan, hogy folyamatosan 5évesnek néz mindkét csatorna! Nyilván nem a maghasadásról szeretnék hallani minden nap, de azé`má` ájjunk má` meg he egy pillanatra, mert elborít a sz*r, és nem ártana közben felitatni vmivel, mert előbb-utóbb belefulladunk!
Mert erre van igény? A lóf*szt van, erre igény!
Megvezetni csak a hülyéket lehet, de senki nem születik hülyének, ki kell őket termelni, aztán lehet rájuk adni a zablát!

2012.03.02. 21:20:44

Szeretem a CC cikkeit, rendszeresen elolvasom. Az egyetlen hiba, hogy a kertévéknek sikerült padlóra küldeni magukat a korábbi színvonalukkal.

Most már nehéz lenne visszacsábítani engem. Egyszer azért lehet megnézem Fridit. Végül is pozitív volt a CC cikke, ami azért eléggé őszintén nyilatkozott, végül is pozítívan a műsorról.

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2012.03.02. 21:34:39

@Pilar Ternera: és te akkor játékba is kerültél? Milyen volt a tapasztalat? Mennyi a felvétel, megállás, stb?

@Én is akarok kommentelni: egy férfi játékos volt, ő a 100 ezer forintos összegig jutott, még játékban van! Folytatás jövőhéten.

Öreg 2012.03.02. 21:39:57

a halál kamionja mindenkit elgázol
Akkor minek nézed!Ha meg nézed,mert másképp,nem tudnál véleményt mondani,mit fröcsögsz itt.Így olyan,mintha felköptél és alá álltál.Köpködj csak.

vladimir964 2012.03.02. 22:18:59

Röviden és velősen: "alte Schwule"

Színes Géza 2012.03.03. 00:09:22

Rettenetesen lassan megy a játék. Kutyát nem érdeklik a játékosokról kiírt információk (kigyófóbia). A játékosok elbizonytalanítását rosszkor, rosszul csinálja Friderikusz. A Vágó féle beszélgetések jóval magvasabbak voltak.
Engem Rózsa Gyurira emlékeztetett a hercigeskedése. (ez nem dícséret)

avionics 2012.03.03. 00:21:02

ez a "szopóroller" ez jó...

dr. v.b.1990 2012.03.03. 01:03:40

Az első műsort nem láttam (majd pótolom) így azt gondolom,hogy szerintem az RTL annyira nem lőtt mellé és tényleg jobb,hogy ha egy kis lazaságot is bevitt a műsorba. (Egyébként Vágó új műveltségi tud valaki valamit ? Mert már egy ideje reklámozzák a Stoy Tv-n ,de eddig konkrét indulási időpontról még nem hallottam/olvastam ? )

England win The Ashes! 2012.03.03. 04:23:37

@knorbert: Őt nem ismerem, de az ORF-es Armin Assingeren mindig szétröhögtem magam.

@juhaszvik: Igaz.

Főúr1127 (törölt) 2012.03.03. 11:08:49

@Dr. GGG77:
23 vagyok, tehát ennyi erővel akár komálhatnám is SP vagy Fluor "pa-pa-pa-partyarc" Tamás szar zenéit - ahogy sokan teszik.

@Hock:
Nem mondom, hogy én vagyok az abszolút non plus ultra, de két dolgot már csak a tapasztalataim miatt is kijelenthetek:

1, a korosztályom 99 százalékánál igenis olvasottabb és tájékozottabb vagyok - bár tudom ez relatív. Ne tudd meg milyen sötét állatokkal jártam egy egyetemre, pedig BME-GTK-ról van szó, nem valami zugfőiskola büfészakjáról.

2, A nálamnál 20-30-40 évvel idősebbeket is sokszor meglepi hogy mi mindenhez tudok értelmesen, érdemben hozzászólni mindannak ellenére, hogy látszatra nem vagyok egy könyvmoly típus. Persze a mai trendek szerint aki könyvet olvas - szórakozásból, vagy tanulni vágyásból - az csak valami elveszett lúzer lehet.

Ez a műsor csak árnyképe a réginek. Vágó ideje alatt - akit nem különben nem kedveltem különösképpen - tehát amikor 16-18 éves voltam simán továbbjutottam volna ott, ahol a legtöbben már kiestek és nem csak így betippelgettem a válaszokat, hogy na ez olyannak hangzik mintha, hanem tudtam. Persze sok olyan kérdés is volt amit nem tudtam, de azokból legalább lehetett tanulni.

A tudás kulcsa az érdeklődés. Ha megszűnünk érdeklődni azon dolgok iránt amiket nem vagy nem eléggé ismerünk, akár le is ugorhatunk egy toronyból, mert onnantól teljesen felesleges az elvilági életünk.

Nagyapám lassan nyolcvan éves, a cukorbetegsége miatt szinte teljesen vak, de a tévében a tudományos vagy ismeretterjesztő műsorokat még így is megnézi (lényegében hallgatja), mert érdekli és mert nem akarja elfelejteni amiket megtanult.

fénycsepp 2012.03.03. 13:11:52

@knorbert: ez így van, és kész. ezért nem bírtam soha Vágót, sőt.

majd szóljon az illető kommentelő, amikor sor kerül a Vágó-pinata ütlegelésére, mindenképpen társulok :D

mézescsók 2012.03.03. 14:03:24

Szerettem volna nézni a szerdai adást, de valami közbejött, így csak utólag néztem meg. Az érdeklődésemnek két oka volt: szerettem a Legyen Ön is... korábbi adásait Vágóval és tiszteltem tárgyi tudásáért, tapintatáért, profizmusáért, egyáltalán mindenért. Még akkor is, ha kedves kommenttársaim most lőnek rám. Tegyék. A másik ok Friderikusz személye volt. Ambivalens érzéseim voltak vele kapcsolatban: szeressem vagy ne.Sixx jól fogalmazta meg: megosztó személyiség. Azon tépelődtem, hogy melyik F.. az igazi: az, aki a show-t csinálta, a Meglepő és mulatságost (l./ nem biztos, hogy ez volt a címük, de most nem nézek utána, 2./ mindkettő szórakoztatott) vagy a Másként beszélgetek-et, vagy az Én mozim-at. (A címekkel kapcsolatban ld. előbb.)Aztán rájöttem, hogy felesleges mindez, mert mindkettőt tudja. Mindent tud a televiziózásról, a bulvárról, arról is, hogy mit lehetne tenni ellene. Tessék elolvasni a könyvét.
Nem kell szavazni, hogy Vágó vagy Friderikusz. Mindegyik a bulvártelevíziózás másik típusa. Egy adás után még nem tudom, hogy melyikőjük a jobb, majd kiderül. De nem is igazán ez a nagy kérdés, sokkal több felmerül.
Pl. a ker. tv-ktől általában idegen a valós tudásra alapuló műsor (a bulvár olvasása szerintem nem tudás, bár gyenge műsorokban lehet vele nyerni). Az én értelmezésem szerinti valós tudás viszont lexikális tudásra épül, ami - mint tudjuk az internet világában felesleges és értelmetlen - nem divatos mostanában. Milyen érdekes, hogy a legnézettebb vetélkedők zöme az oly sokat átkozott és lenézett lexikális tudásra épül.
Akkor hogyan is van ez?
Viszont a téma nem ez volt: jobb-e F., mint V.
Nem érdekel. Az érdekel, hogy mennyire köt le a műsor. Bizalmat szavazok F.-nek: lehet másként is.

Hock 2012.03.05. 12:25:51

@Főúr1127:

Kedves Főúr1127!

Évezettel olvastam a válasz kommentedet. Amúgy mellékesen megjegyzem, hogy én is 23 éves vagyok, tehát a korosztályod. Amit leírsz, azzal kapcsolatban igazat adadok neked, konkrétan az érdeklődésre. De amiket előtte írtál, az erősen véleményes.

Én sem a sötétebb oldalt erősítem, de soha nem mondanám azt hogy a korosztályom 99 %-nál értelmesebb, okosabb vagyok. Egyszerűen nevetséges. Az ember azt várná, ha valaki ilyen értelmes, olvasott, inteligens, mint Te, akkor az szerény is legyen. De barátom, Te szerény az nem vagy. Eléggé felfuvalkodott világkép ez.

Kérlek ne sértődj meg, nem bántani akarlak, csak ez egyfajta építő kritika. Ne feledd, a tudás az szerény, csak a butaság magáé a gőg...
süti beállítások módosítása