A musical mint műfaj, engem valahogy soha nem tudott megmozgatni, ha valaki szóban nem tudja elmondani a kínját, akkor tartsa magában, szóval lehet, nem én vagyok a legalkalmasabb személy a Smash című NBC-sorozat értékelésére. Pedig nagyon pozitívan álltam a dologhoz, a szereplőgárda sok jót ígért (Jack Davenport, Anjelica Huston, Debra Messing), és az insider téma, a hogyan készül egy Broadway-musical is izgalmasan hangzott. Aztán elkezdtek énekelni.
Nem kellene, komolyan. Persze értem én, kellenek a zenés betétek, attól lesz élő, meg hiteles, meg mittudomén az egész, csak engem rohadtul zavar, mennyire művi, megjátszott, mesterséges minden zeneszám, hiteltelen az, ahogy egy napi próba után mindenki hibátlanul tudja a szöveget, a dallamot, az utolsó lépéseket is, az meg pláne zavaró, hogy egy próbatermi gajdoláshoz a háttérben egy komplett nagyzenekar szolgáltatja a zenei hátteret - miközben az aláfestés egy magnóból szól elméletileg.
Lehet, hogy ettől musical a musical, és attól, ahogy a színészek borzasztóan túljátsszák szerepeiket, (már amikor színészekről beszélünk), de ez nálam kevés az üdvösséghez. A Smash az a sorozat, amiben egy írópáros (egyik fele Debra Messing) egy Marilyn Monroe életéről készülő musical sorsát igazgatja, szereplőket válogatnak hozzá, pénzt kajtatnak, házastársukkal vitatkoznak és két olyan színésznőt eresztenek egymásnak, akik egyformán alkalmatlanok a szerepre, mert az egyik túl harsány, a másik meg túl visszafogott.
Van még a mixben egy brit rendező, aki gyökér, és a szereposztó díványt a legendás hírnevének megfelelően akarja használni, egy asszisztens, aki kis geciségekkel akar előre jutni, meg egy rakás olyan momentum és panel, amit a Broadway- és musicalrajongók tuti alélt sóhajjal fogadnak majd, de az ilyenekre kevésbé fogékony nézők csak pislognak a színpadias mozdulatok és az egész pilotról üvöltő sznobéria láttán.
Az NBC nagyon bízik a sorozatban, egyes források szerint 22 millió dollárt költöttek a promócióra (kb. kétszer annyi, mint amennyit egy fizetős kábeladó költ ilyen célokra) és az a pletyka járja, hogy ha sikeres lesz a sorozat, akkor a musicalt valójában elkészítik. A premier számai biztatók voltak, de ez nem jelent semmit, majd a 3.-4. rész környékén okosabbak leszünk.