Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem eltévedt, csak elkésett az MTV a tüntetésről

2012. január 03. 20:50 szabóZ 210 komment

 Az MTVA sajtóközleménye elismeri, hogy szakmai hibát vétettek, amikor nem mutatták az Operaház előtt tüntető tömeget az élő bejelentkezésben, de azt mondják csak azért, mert késésben voltak. Biztos nem találtak parkolóhelyet, utána meg keresni az aprót, meg nem működik a parkolóóra, kész macera az egész.

De inkább idézzük pontosan:

2012. január 2-án este az m1 esti Híradója úgy számolt be az alaptörvény elleni demonstrációról, hogy a tüntetők nem látszottak a képeken. Ennek a kétségtelen szakmai hibának egyetlen oka van: az élő adásba történő bejelentkezéshez szükséges, a hírműsorok rendelkezésére álló mobil műszaki egység a budai Várból a lezárások miatt későn ért a helyszínre, ezért a munkatársaknak nem volt idejük körültekintően olyan helyszínt választani, ahonnan a tömeg is látszott és a közvetítés is zavartalanul megtörténhetett.

Nem tudatos döntésről volt szó, amit az is bizonyít, hogy a következő, reggeli és déli televíziós hírműsorokban már szerepeltek a tüntetőket mutató vágóképek.

A közlemény ezután sorra veszi, hogy a teljes közmédia milyen sokat foglalkozott a tüntetéssel, és még másnap is kiadtak 4, azaz négy darab képet is. És a Duna Televízióban is beszéltek az ügyről.

Idézzük ezt is:

A hírügynökségnek, valamint a közszolgálati rádió és televíziók hírműsorainak szakmai irányítását ellátó MTI Hírcentrum ettől az egy esettől eltekintve minden részletre kiterjedően számolt be az eseményről: a tüntetés napján a hírügynökség 13 anyagot és 16 fotót adott ki. A Magyar Rádióban az Esti Krónikában és a Késő Esti Krónikában is telefonos tudósítás volt a helyszínről, a Duna Televízió esti híradójában pedig élő bejelentkezés. Emellett az ugyancsak az MTI szakmai irányítása alatt álló hirado.hu folyamatosan, percről percre tudósított az eseményről, és két, képgalériát is tartalmazó, hosszabb anyagot készített.

Másnap a 180 perc című műsor hírei között, a Reggeli Krónikában három alkalommal is elhangzott összeállítás a demonstrációról, a Déli Krónikában hírben számoltunk be a történtekről, az Esti Krónikában pedig a kormányoldal és a legnagyobb ellenzéki párt is elmondhatta véleményét az eseményről. Az MTV és a Duna Televízió minden keddi hírműsora foglalkozott a tüntetéssel. A hírügynökség további négy képet adott ki az eseményről, napközben pedig nyolc anyagot, amelyekből a pártok véleménye mellett a külföldi sajtó reagálása is megjelent. A hirado.hu ezen a napon is összefoglaló cikkel és képgalériával jelentkezett.

Most akkor, hogy átfolyt rajtunk ez a töménytelen sok pártatlanság, már csak azt kérdezném meg, hogy mégis, miért nem mondták be, hogy bocsánat, ugyan a hátunk mögött csak rendőrök látszanak, de nem ők tüntetnek, hanem picivel arrébb több tízezer ember? Vagy egyáltalán miért mondták, hogy kapcsolják a tüntetés helyszínét, ha nem is értek oda? És ugye a tudósítás végén kiderült, hogy vannak felvételeik a tömegről, akkor mégis, miért keverték le a bejátszást akkor, amikor az üres utcáról végre a tömeg felé fordult volna a kamera? Talán a cenzor is elkésett, pöcsölt a parkolóórával, és csak a végén csapott az operatőr kezére, hogy hülye vagy Géza, ne  mutasd már őket?

És nagyon dícséretes hogy a senki által nem nézett Duna Televízió megmutatta az eseményeket, és az is derék dolog, hogy másnap a Kossuth Rádió is foglalkozott a demonstrációval, voltak veszettül ordibáló gyurcsányisták és vörös fejű nácik egymás után vágva. De egy élő kapcsolás azért az nagyon más dolog. És az bizony el lett csalva.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koky_ 2012.01.04. 06:03:55

@zizzer: Ja, hogy neked vezér kell?? Ja, mert birka vagy és terelgetni kell, mi? Ostoba.

Koky_ 2012.01.04. 06:07:20

@flobeer: Tök mindegy mit mutatott az index anno a fidesz gyűlésről. Úgyis tudjuk Szíjjártó papagájtól, hogy több millióan voltak :D

zeddez 2012.01.04. 06:38:39

Annak idejéna Rákay féle 2milliós tübtetésnél a FKFV megaszondta, hogy a téren faltól-falig számolva 450k emberke fér el, ha végig ugyanúgy állnak. De mivel a droidok a szinpad elött álltak csak nagy számban ahol az éltapsolók is ültek a 2-s villamos vágányain már kevésbé, a minisztérium előtt meg már egy négyzetméterre nem is jutott 1 ember, meg a szinpad sem a Parlament falánál volt közvetlenül, hanem előrébb, szóval az a "2 millió" jo, ha volt 150k, de inkább annyi se.
Max ha úgy értette ezt a két milliózást, hogy 2 millióan vagyunk Fidesz szimpatizánsok, ami kb igaz is volt
Amúgy meg nekem itt Bp egyik főbb közlekedési útján lakva biztos feltünt volna akkoriban, hogy tömött oszlopokban jönnek a droidokat szállító buszok meg a droid telekocsik, mert valahogy ezeknek a szimpatizánsoknak oda is kellett kerülniük, hacsak nincs viktoréknak dugiban egy Csillagkapu-ja is. :P

pontpontvesszocske 2012.01.04. 07:32:32

Tiszta hazugság az egész. Már délben 3db MTVA-s közvetítőkocsi parkolt az Opera mellett, hihetetlen hogy ne tudtak volna odaérni.

zeddez 2012.01.04. 07:37:56

@pmoc: de azok lehet a Opera ház belső közvetítéséért voltak ott, mert délelőtt óta cuccoltak be, készültek onnan közvetíteni, nyilván az a stáb meg onnan nem rohangálhatott ki.

mjordan 2012.01.04. 07:41:59

@zizzer: őszintén remélem,h a hasonló "gondolkodásúak",mint te,és leszármazottaid kihalnak hamarosan,talán akkor béke lehet,meg némi előrelépés az országban. A te fajtád a tökéletes példája az önállótlan gondolatoknak,és az irányított "gondolkodásnak".

Iustizmord 2012.01.04. 07:43:29

nem értek oda időben? csak Szabad Nép félóra volt előtte? ROTFL

Iustizmord 2012.01.04. 07:43:29

nem értek oda időben? csak Szabad Nép félóra volt előtte? ROTFL

pontpontvesszocske 2012.01.04. 07:48:10

@zeddez: az igazi híradós mindenhol ott van ahol érdemleges történik :)

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2012.01.04. 07:51:53

"bocsánat, ugyan a hátunk mögött csak rendőrök látszanak, de nem ők tüntetnek, hanem picivel arrébb több tízezer ember"

:)

Egyébként simán feljebb sétálhattak volna az Oktogon felé, nem sokat csak 100 métert és máris a tüntetés kellős közepén találják magukat.

Hazudnak, és hazudnak, és hazudnak.

Gabe Walker 2012.01.04. 07:59:28

@zero: Az operatőr állásába. :P

Fatal Error! System Halted! 2012.01.04. 08:45:13

Késésben mi? Ha az iraki harcokról vagy épp a líbiai felkelésről a tűzharc kellős közepén tudnak menekülni kamerával a vállukon a tv-sek, akkor it is megszaporázhatták volna a léptüket.

Csak a szokásos csúsztatás.

vernarancs 2012.01.04. 09:13:27

A torvenyalkotasban is pont ennyire hulyenek nezik az embereket mint a kiralyi TV hitelessegevel. Ez a baj.
Kivancsi vagyok a vezer mikor tiltja be az indexet es az olyan blogokat ahol nem az o utasitasai szerint jonnek le a hirek.

Deres · http://textura.blog.hu 2012.01.04. 09:21:50

Hazudnak reggel, délben meg este.

D(r). our 2012.01.04. 09:36:44

"szakmai hibát vétettek"
Hmmm....
Érdekes.
Ennyi.

HA-LHA 2012.01.04. 09:40:06

Ez mind szép és jó, de ugye most nem az jön, hogy az előző kormány idején másképp volt. Senki nem harap a kenyéradó gazdi kezébe. Magyarország soha nem fejlődött el odáig, hogy a közmédia pártatlan legyen (ahogy mellesleg semmilyen más média sem pártatlan, mert mindenhol a tulaj színe dönt alapvetően).

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.01.04. 09:40:55

@birkanépvagyunksajnos: Az MTVA stábjában nincs egyetlen budapesti sem? (Most kérek elnézést a nagyon nagy számú nem Budapesten élőktől, akik tudják merre van az Oper) Mert ha lenne, akkor tudná, hogy hol van az Opera. Szerintem minden 14 éves budapesti tudja.

EMU 2012.01.04. 09:57:55

A fidesz a vidék pártja, koleszban szocializált, komplexusos paraszti származású szerencsétlen vidéki srácoké, akiket hangosan röhögtek a tájszólásukért meg az ízléstelen ruhatárukért azok, akik már láttak mozgólépcsőt. Az mtv-be beültették a sameszaikat, persze, hogy nem tudják, merre van az opera, fideszest színházban vagy operában eddig is csak évértékelő beszédeken és egyéb öntömjénező seggnyalásokon lehetett látni.

HúszTíz 2012.01.04. 10:53:41

Hihetetlen, hogy a "közszolgálati" média itt tart...

fairytale 2012.01.04. 10:58:27

Nos, meg kell védenem a híradó stábját. Egészen közeli forrásból tudom, hogy az élő bejelentkezésre, - mihez egyébként a technika a várból érkezett meg az utolsó pillanatban, mert a rendőrök nem engedték be - először nem oda álltak be, hanem szemben a Bajcsyval, hátuk mögött a tömeggel. De a rendőrök elzavarták őket onnan 10 perccel a bejelentkezés előtt, majd egy másik helyről is. Az utolsó pillanatban álltak össze kapkodva emiatt valahol, ahol tudtak. És egyébként végig forgatták a tüntetést, nagyon sok tömeget mutató vágóképpel.

fairytale 2012.01.04. 11:01:13

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Most lehet ezen tovább poénkodni, de ezzel egészen véletlenül olyan embereknek okoztok kárt, akik valóban nem arra mentek, hogy a tüntetést eltusolják!!!!! Ezt egészen biztosan tudom! valóban az történt, hogy a stábot kiküldték a tüntetés közepére minden felszerelés nélkül. Erről biztosan tehet valaki, de nem azok, akik akkor ott forgattak! sem a szerkesztő, sem az operatőr, sem a technikus.

stf! 2012.01.04. 11:05:47

Én csak azt nem értem, hogy engedték meg a tüntetőknek, hogy sapkát, sálat, kesztyűt vegyenek. Bezzeg Kim temetésén...
Pedig ott még a hó is esett.

stf! 2012.01.04. 11:07:18

@fairytale: És minek voltak a Várban:-)

Lovastengerész 2012.01.04. 11:41:01

óóóó szegény TV elkésett...jajjj, milyen sajnálatos. Az senkinek se tünt föl hogy az operaház mögött ott állt egy kamionnyi közvetítőkocsi minimum 7 kamerával...és nyilván be volt kötve a központba hiszen 8 tól élőben adták az operaházi ünnepséget...
csak ki kellett volna nézni a hajós u- ból és máris látszik a tömeg. ehelyett egyszerűbb volt külön stábot küldeni jó messzire az eseményektől :)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.01.04. 11:41:17

@fairytale: Más cikből olvastam, hogy két MTV kocsi már délben az Opera mellett állt. Ezek szerint volt helyben is felszerelés.

Jofiu 2012.01.04. 11:58:30

@bloodymoon: ők tuti a nem szakmai részleg volt, mert ők nyílvánvalóan nem követtek el szakmai hibát, a szakmai részleg a harmadik kocsiban volt és ők szakmai tévedésből a bécsi operaházhoz indultak véletenül és félútról kellett visszafordulniuk, aztán a nagy siettségebn torontirányt jöttek és a Budai Várban egy az operai tüntetés miatt lezárt utcába futottak, ott kellett megvárniuk a felső vezetés tanácsait.

zizzer 2012.01.04. 11:59:05

@mjordan:
szintén zenész !! ;)
Bruhaha !
Demagóg vagy barátom !!

omlósz 2012.01.04. 12:00:07

@zizzer: orbán már kurva rég elkúrta, csak még ahhoz is gyáva az a féreg, hogy beismerje

Jofiu 2012.01.04. 12:01:21

@fairytale: Az RTL meg biztos haver a rendőrökkel, ők találtak jó helyet.

zizzer 2012.01.04. 12:02:12

@mjordan: még jó, hogy a te gondolkodásodat nem irányítja senki sem !
Életedben se egy kurva könyvet, se egy kurva újságcikket, se egy rádiós, vagy tévés beszélgetést nem hallottál, vagy nem láttál !
Látszik is !!!
:DDDDD
Te kis önfejű anarchista pista !!!

Lovastengerész 2012.01.04. 12:03:39

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: meg tudom erősíteni, nem két kocsi igazából egy, plusz a szerkocsi. Azon az egy kocsin viszont hat kamera plusz két "gigawave" azaz drótnélküli, magyarul wireless. csak száz métert kellett volna menni és máris lehet jó televíziós módjára az események sűrűjéből közvetíteni :)

Jofiu 2012.01.04. 12:03:41

Amúgy kíváncsi leszek mi lesz a szakmai tévedés büntetése. A hibázóknak egy hétig Fluor Tomi Csendes Éj feldolgozását kell hallgatniuk az irodájukban teljes hangerőn, a lámpát pedig kicserélik stroboszkópra?

PSzilva36 2012.01.04. 12:10:49

Azért az internet korában kár ennyire hülyének nézni az embereket, mert abból mindig csak kínos magyarázkodás lesz.
Orbán Viktor sem az alagúton menekült, hanem előre megtervezetten használta az oldalajtót és távozott angolosan, ahogy Szíjjártó úrtól megtudtuk.
A EUR meg 320 Ft...

huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2012.01.04. 12:12:12

A masnapi (tegnapi) horadoban meg hirtelen boven lett anyaguk az elozo esterol, amikor allitolag elkestek, elbeztek, eltevedtek. Mivel nem irtak ki, hogy mashonnan vettek at, ezert gondolom sajat. videotar.mtv.hu/Cimkek/1/9/19_30.aspx . Nem tudom, hogy jo marad-e a link, mert az mtv videotara egy fos, de most a januar harmadikai hiradora mutat (a masodikait meg az istennek se lehet elobanyaszni - de ez mindig is igy volt, datumra es musorra valamiert nem lehet keresni).

bldo 2012.01.04. 12:18:32

@fairytale: Érdekes, ahol szóba kerülnek az MTVA hazugságai (bocsánat: szakmai hibái), te rögtön megjelensz, és "biztos forrásból származó" információkkal véded a mundér becsületét.

Hogy tudsz tükörbe nézni nap mint nap? Legalább jól fizet a bérkommentelés?

nemecsek ernő áruló 2012.01.04. 12:31:13

@Gatinho: Értem. Tehát ha az egyiknek szabad, a másiknak kötelező. Világos. Nem akarsz Észak Koreába emigrálni?

hallari 2012.01.04. 12:37:33

@Biscione: még emlékszem, hogy tavaly, amikor leadta a Fidesz az EU soros elnöki posztját és élesítették a médiatörvényt, hogy elleptek mindent a fityisztrollok. Aztán ahogy egyre drasztikusabban romlott a forint árfolyama, nőtt az üzemanyagár, a gazdaságból nem jó hírek jöttek, a MANYUP pénzek sem segítettek, a MOL-t veszteségesen vásárolták vissza stb. úgy kezdtek elfogyni. Októberre már úgy kellett infót gyűjteni róluk a blogadatlapjukról, merre lehetnek (vagy leálltak, vagy visszavonultak a mandinerre vagy a saját blogjukra pl.). Még pár hónap, és az 500 forintos üzemanyagár és/vagy 350-es euró teljesen sarokba fogja őket szorítani. Kb. akkora lesz a támogatottságuk, mint 2 éve az MSZP-é, 15% körüli.

zizzer 2012.01.04. 12:46:13

@omlósz:
igazad van !!
Elkúrta !
Ott bacta el, hogy naivan azt hitte, hogy ebben az országban egyszercsak a józan ész és nem a sötétség fog uralkodni !!!
:DDDDD

hallari 2012.01.04. 12:48:47

@Gatinho: nagyon is foglalkoztak vele. Ilyen durva torzításokat, átlátszó hamisításokat nem követtek el.

hallari 2012.01.04. 12:57:17

@Fatal Error! System Halted!: "Ha az iraki harcokról vagy épp a líbiai felkelésről a tűzharc kellős közepén tudnak menekülni kamerával a vállukon a tv-sek, akkor it is megszaporázhatták volna a léptüket."
:DDD
Ez nagyon jó volt. Ráadásul többen leírták, hogy már déltől ott álltak a közvetítőkocsik (többen).

hallari 2012.01.04. 13:00:30

@fairytale: "És egyébként végig forgatták a tüntetést, nagyon sok tömeget mutató vágóképpel." Kár, hogy ebből nem került adásba szinte semmi.

Roy 2012.01.04. 13:36:27

A narancsos MTVA-tól mit lehet elvárni. A késés nem véletlen volt. Ott se akartak lenni, mert akkor még tudósítani is kellett volna Orbán vezér elleni tüntetésről.

majdmegmondom 2012.01.04. 13:42:04

@zizzer: jajaja, meg az emútnyócév. nekem az ilyen hozzászólások hányingerkeltők, de:

hány székházat vertek szét?
hányszor dobáltak macskakövet?
hány rendőrt dobtak fejbe?
mennyibe került a randalírozás, bocsánat a forradalmi tett helyreállítása?
...

hogy folytassam nagyon elmés kérdéseid sorát.

amúgy van aki a tv-ből tájékozódik, ráadásul az mtv-ből? évek óta cikinek érzem a párt tv-t, aki meg azt nézi kb. nyugdíjas és a halál között lehet.

sikeres-e 2012.01.04. 13:45:05

MTVA: Meg Tértünk Viktor Atya!

jolaca 2012.01.04. 14:24:43

Hűha, ezt nem volt semmi eddig átfutni!...

Nem tudom, ki lehet a zizzer nevű elmebeteg, de egy biztos: nélküle nem lenne sava-borsa az egésznek.

Köszönöm, zizzer!

Today05 2012.01.04. 15:26:01

@zizzer: hidd el, ha most is elkezdik nyílt lánggal fűteni az mtv-t akkor lesz megint verés, de nem azért mert gondosz viktátorkövetők, hanem azért, mert annak, akit felszólítanak, hogy menjen onnan, és mégis marad ez jár. Ha szerinted ők a királyok, akkor miért pintér a belügyminiszter, aki másodállásban az ország egyik legkétesebb alakja, nem mellesleg MSZMP tag. Egy belügyminisztériumi sofőrből hogy lett országos rendőrfőkapitány, majd utána néhány évvel már milliárdos "vállalkozó"?
Matolcsy, aki szintén MSZMP, Martonyi János, aki szintén MSZMP, mégis miről beszélnek az emberek, hogy lehetett egy ilyen brigádtól megváltást várni? az előző kormányuk idején is csak azért volt jobb, mert közvetlenül előttük adták el az egész országot, és a befolyt pénzt el lehetett költeni, de attól még ugyanazon hozzá nem értő, tolvaj társulat tagjai maradtak, akik addig is trónon voltak.

Ma Magyarországon nincs reális alternatíva, van 2 kommunista pártunk, 1 ultraliberális szocialita párt, meg egy futóbolondokból toborzott hitlerjugend, nagyjából egyikre sem bíznám a jövőmet.

agyvérzés indulhat :D köpködni ér

Llew 2012.01.04. 15:58:59

a mémes poszt miért tűnt el?

zizzer 2012.01.04. 16:41:56

@jolaca:
Drága doktor úr !
Hamár ilyen pontos diagnózist állított fel az én elmeállapotommal kapcsolatosan, kijár ez a titulus !! ;)
Tényeket és konkrétumokat drága doktor úr !
Okés ??
Utána elmebetegezz itt másokat !
Én sem hülyézek le mindenkit aki nem az én véleményemen van, de úgy látszik sokan még nem jutottak el erre a szintre a demokrácia nehéz iskolájában.
Addig meg amíg ez nem következik be, én meg büdös parasztozni foglak téged !
Okés ??
Parasztka !!
Valaki meg emlegette itt a randalírozásokat.
Ha egy csöpp történelmi na meg persze némi társadalmi rétegződéssel kapcsolatos tudása, akkor tisztában lenne egy-egy ilyen tömegdemonstrációkra jellemző formálódásokról.
Dehát nem volt alkalma megtanulni ezeket a folyamatokat, nem volt elég példa a történelem folyamán .

zizzer 2012.01.04. 16:45:25

Today05
Akkor most mi legyen ??
Fussunk fussunk szaladjunk, vagy szalonképes formában kezdjünk el tárgyalni ??
De jut is eszembe !
Ezt egy diktatúrában nem lehet !!
Mert szemkilövés érte a bünti !! ;)
Ráadásul mint említettem két és fél év múlva választások lesznek. Mégsem 8 év totál agyhalál .
Tudom, tudom.
Ez a fránya alkotmány !!

zizzer 2012.01.04. 16:53:41

Megintcsak jut is eszembe !
2006-ban mi a bánatos lószart mutogatott a nemzeti televizió ???
Érdekes ez a kettős mérce !
Amikor egy hibbant tánctanár nekiment egy komplett országnak a sunyi, alattomos terveivel a hatalom teljeskörű megtartásának érdekében, akkor azok akik most csicseregnek, hol csicseregtek ??
Bazi érdekes dolgok ám ezek !!

jolaca 2012.01.04. 17:20:14

@zizzer: Kedves páciensem!

Isten megverne engem, ha kiderülne, hogy sértő szándékkal írtam le, amit. Dehogy: szószerint dicsértem azt a vitalizáló erőt, amely nélkül szürke, érdektelen szócsépléssé (horribile dictu: konszenzussá) satnyulna a blog. Ez az a pezsgés, amely időnként rávesz, hogy blogokba nézzek. Szerencsére látom, hogy következetességét nem törtem meg, kedves uram.

(de dr. Büdös Paraszt - nem is rossz!)

zizzer 2012.01.04. 19:01:18

@jolaca:
Rendkivűl szellemes a doktorbácsi !!!
A kedves úr megszólítás némileg változtatott a helyzeten.
Uram !
Azonban sajnálattal kell közöljem, hogy kezeléseire nem tartok igényt, viszont a mellékelt és ön által is megerősített példa alapján akadnak itt jócskán kik gyógyításra szorulnak.
Őket meghagyom önnek.
Sajna az én intellektuális képességeimet meghaladja az arra rászorulók hatékony kezelése, na meg persze a gyógypedagógiai szakdiplomámat még egyenlőre nem sikerült abszolválni.
Legközelebb azonban a félreértések elkerülése végett a személyemre irányuló "negatív" jelzőket kéretném idézőjelbe helyezni.
Kolléga !! :D
Tisztelettel:
Nem Dr. Horváth Gergely
;)

jolaca 2012.01.04. 20:12:21

@zizzer: Barátom, Gergő!

Nem áll szándékomban kisajátítani a sugallat eredetét, melynek hatására teljesen megváltozott hangnemet tudtál megütni. Mondd, nem lehetne ezt - mindkét oldalon, természetesen - megtartani? Mert, beismerem, hazudtam: olvasóként is irritál, amikor útszéli stílusban akarják egymást túllicitálni a hozzászólók. És Te nagyon "ott voltál"...

Hát nem szebb így?

Az emberi hangnak őszintén örülve,
József László

zizzer 2012.01.04. 21:05:54

@jolaca:
Kedves László
Nem szeretném mentségként feltüntetni stílusom nyerseségének magyarázatára, de szerintem azok akik itt ebben az országban 91 éve kénytelenek elviselni hazugságokat valamint mindenféle támadást, mely a nemzet sorsának alakulását igen keményen befolyásolja, nem hiszem, hogy oly könnyen vetkőzik le indulataikat.
Mindenesetre azonban azt mindenféleképpen mentségemre hozom fel, hogy ez csupán verbális és nem tettleges, mint ahogy annak remek példáját mutatták be kis hazánkban ismételten egyes szellemileg alultáplált honfitársaink.
Ne várd tőlem, hogy én legyek a földre szállt angyal és keblemre öleljek minden olyan egyént a földön aki inkább beburkolja magát az erőszak köntösébe, minthogy bevallaná leginkább saját magának, hogy igen, súlyosan hagyta magát becsapni az elmúlt huszonnéhány év ideje alatt.
És ebben gyökerezik mindenféle probléma napjainkban.
Azokat a hiszékeny embereket akiket önös céljaikra használtak egyesek, akiket kezdő soraim között tetveknek neveztem, újra meg újra próbálnak felhasználni, szintén önös céljaik kivitelezésére.
Mondjon már nekem valaki egyetlen hiteles politikust a jelenleg magukat baloldalinak álcázók közül !
Várom a listát !
Remélem elég kimerítő volt magyarázatom stílusom hevességére vonatkozólag !
;)

zizzer 2012.01.04. 21:38:49

@jolaca:
Az alábbiakban mellékelnék némi adalékot mely az indulatok felszínre hozásának indőnkénti szükségszerűségét példázza.
A szerző nevét nem tüntetem fel szándékosan.

MIT NEM BESZÉL AZ A NÉMET...

Mit nem beszél az a német,
Az istennyila ütné meg!
Azt követeli a svábság:
Fizessük az adósságát.

Ha csináltad, fizesd is ki,
Ha a nyelved öltöd is ki,
Ha meggebedsz is beléje,
Ebugatta himpellére!...

Ha pediglen nem fizetünk,
Aszondja, hogy jaj minekünk,
Háborút küld a magyarra,
Országunkat elfoglalja.

Foglalod a kurvanyádat,
De nem ám a mi hazánkat!...
Hadat nekünk ok izennek,
Kik egy nyúlra heten mennek.

Lassan, német, húzd meg magad,
Könnyen emberedre akadsz;
Ha el nem férsz a borödbe’,
Majd kihúzunk mi belole!

Itt voltatok csókolózni,
Mostan jöttök hadakozni?
Jól van hát, jól van, jojetek,
Majd elválik, ki bánja meg.

Azt a jó tanácsot adom,
Jojetek nagy falábakon,
Hogy hosszúkat léphessetek,
Mert megkergetünk bennetek.

Fegyverre nem is méltatunk,
Mint a kutyát, kibotozunk,
Úgy kiverünk, jobban se’ kell,
Még a pipánk sem alszik el!

Pest, 1848. május

fairytale 2012.01.05. 10:13:01

@blackdogone: Drága életem, nem védem a mundér becsületét, csak azt a három embert, akik a stábot alkották. Nincs miért védenem az MTV-t, sőt, undorítónak tartom, ahogy tálalják a híreket, ahogy alányalnak ennek a kormánynak. De, az a stáb, amelyik ott volt, tényleg nem tehet erről és nem azért álltak oda, hogy a híreket manipulálják! Ezt véletlenül egészen pontosan tudom, kint voltam a tüntetésen. És azt szeretném elkerülni, hogy a szerkesztőre és az operatőrre verje rá mindenki a balhét, mert nem érdemlik meg!

fairytale 2012.01.05. 10:14:25

@blackdogone: Egyébként soha nem védtem, két poszthoz szóltam csak hozzá és nem az MTV, hanem a stáb védelmében. Kérlek, olvass utána! Köszönöm!

fairytale 2012.01.05. 10:18:03

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Azok az autók nem olyan felszereléssel voltak, melyek a híradó élőjéhez kellettek. Ahhoz egy kis, számítógép szerű motyó kellett, amivel az utolsó pillanatban értek oda. Nem az MTV-t akarom védeni, hanem a stábot, amelyik ott forgatott, és akikre rá akarják talán verni a balhét, holott nem ők tehettek erről. Egészen biztosan tudom, nem azért álltak oda, hogy manipulálják a híreket. Az MTVA műsorpolitikáját undorítónak tartom, sok barátomat rúgták ki, de sokan vannak ott még, akik csak azért dolgoznak még ott, mert nincs hova menniük. Az ő védelmükben mondom! Nem mindenki állt be a sorba, higgyétek el! De ha családot kell eltartani, hitelt kell fizetni, nincs más lehetőség jelenleg ebben a szakmában.

fairytale 2012.01.05. 10:19:07

@Jofiu: Az RTL beállt a tömegbe, nekik ott volt minden, ami a bejelentkezéshez kellett. Ha a híradó stáb beáll a tömegbe, soha nem találják meg őket a motyóval, ami a bejelentkezéshez kellett és ami az adás előtt 10 perccel érkezett meg.

fairytale 2012.01.05. 10:21:03

@stf!: Jó, ez egy másik kérdés, nyilván kötelező volt... Nem érdekel az MTVA műsorszerkesztése, undorító amit művelnek tájékoztatás címen. Neked is leírom, amit fentebb már megtettem: Nem az MTV-t akarom védeni, hanem a stábot, amelyik ott forgatott, és akikre rá akarják talán verni a balhét, holott nem ők tehettek erről. Egészen biztosan tudom, nem azért álltak oda, hogy manipulálják a híreket. Az MTVA műsorpolitikáját undorítónak tartom, sok barátomat rúgták ki, de sokan vannak ott még, akik csak azért dolgoznak még ott, mert nincs hova menniük. Az ő védelmükben mondom! Nem mindenki állt be a sorba, higgyétek el! De ha családot kell eltartani, hitelt kell fizetni, nincs más lehetőség jelenleg ebben a szakmában.

stf! 2012.01.05. 11:14:29

@fairytale: "Nem mindenki állt be a sorba, higgyétek el! De ha családot kell eltartani, hitelt kell fizetni, nincs más lehetőség jelenleg ebben a szakmában."
Ebben teljesen igazad van.
Egy ismerősöm mesélte, hogy még Szíjjártó is ezzel indokolta egy beszélgetésben, miért képes fapofával kiállni és szembe hazudni.
És ez nem csak most van így, így volt mindig...

bldo 2012.01.05. 11:21:58

@fairytale: De igen, megérdemlik. Ha nincs annyi vér a pucájukban, hogy felálljanak, és azt mondják, hogy "na ezt már nem!", akkor igenis megérdemlik, hogy az egész ország rajtuk röhögjön, ujjal mutogasson rájuk, leköpje őket az utcán. Saját gyávaságukkal hozzájárulnak a hazugságok gyártásához, a rossz rendszer fenntartásához.
A következő kormány alatt mi lesz? Akkor majd a másik segget nyalják? Ne vicceljünk már, azért kapja a fizetését *tőlünk*, hogy hitelesen tájékoztasson. Ha erre nem képes, akkor sok más módot találhat, amivel pénzt lehet keresni.

Persze tudom: válság van, családot el kell tartani, satöbbisatöbbi, de én akkor sem tudok megengedő lenni a "csak parancsot teljesítettem" védekezéssel szemben sem.

Abban viszont igazad van, hogy csak két ilyen jellegű hozzászólásod volt, ebben a pörgésben már összekeverem a felhasználókat, sorry.

fairytale 2012.01.05. 11:55:47

@blackdogone: Mivel nekem egy igen közeli rokonom, sőt én is hasonló cipőben járok, sajnos a saját bőrömön érzem, hogy nem tudok mit csinálni. Sajnos. Könnyű annak ítélkezni mások felett, aki nincs ilyen helyzetben. És nem kívánom neked, hogy legyél!

fairytale 2012.01.05. 11:56:22

@stf!: Azért ez egy kicsit más, remélem te is tudod. Mivel nekem egy igen közeli rokonom, sőt én is hasonló cipőben járok, sajnos a saját bőrömön érzem, hogy nem tudok mit csinálni. Sajnos. Könnyű annak ítélkezni mások felett, aki nincs ilyen helyzetben. És nem kívánom neked, hogy legyél!

fairytale 2012.01.05. 11:58:04

@blackdogone: Egyszer nekem már voltak elveim. Pl. De akkor leszarták azok, akikért voltak. És nagyon rosszul jártam. Ezt csak azért mondom, hogy tudjad, van az a helyzet, amikor az ember nem teheti meg, hogy feláll. mert nem csak magáról kell gondoskodnia!

bldo 2012.01.05. 12:07:39

@fairytale: Valóban nehéz kérdés ez, nem tudok rá okosat mondani.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.01.05. 12:45:02

@fairytale: Természetesen megértelek, és egyáltalán nem a helyszínen lévőket hibáztatom, hanem azokat, akik ilyen helyzetet teremtenek, szándékosan!

radeon5 2012.01.05. 13:31:14

Meg mindig nem fogtatok fel hogy a Matrixban elunk?

stf! 2012.01.05. 13:54:42

@fairytale: Nem ítélkezni akartam, sőt!
Két gyerekes apaként már én is el tudom képzelni, hogy befogom a számat.
Mint ahogy tettem is már.
A Szíjjártót épp azért írtam, hogy van mindenki fölött még egy valaki, aki képes befolyásolni.
Ne hidd, hogy őneki más. Csak még rosszabb...

frontember876 2012.01.05. 15:04:46

sosem fogom megbocsátani a szociknak, hogy ezeket a gerinctelen férgeket 2/3os többséghez juttatták. Sosem fogom megbocsátani ezeknek az arrogáns, senkiházi pondróknak, hogy államcsődbe viszik az országot.

Azt a nyomorult vergődést, és az egész nyugati civilizált világ előtti életük végéig kísértő önszopatást, amit viszont magukkal csinálnak, azt a szánalmas kapkodást, fejetlen szaladgálást, önalázást és a világ legnagyobb férfi nemi szervének örökké tartó szájukba vételét egészen kivételes örömmel nézem végig

fairytale 2012.01.05. 15:14:35

@blackdogone: Nem baj, de köszönöm hogy megértetted! Tényleg nem az MTVA-t akartam védeni, sőt! Távol álljon tőlem! :-)

fairytale 2012.01.05. 15:16:35

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Abban viszont tök igazad van, hogy a hibás az, aki ilyen helyzetbe hoz embereket. Egyébként már olyan kevesen vannak ott, hogy szarrá dolgozzák magukat nagyon kevés pénzekért. És most nem azokra gondolok, akik a döntéseket hozzák.

fairytale 2012.01.05. 15:17:57

@stf!: Szerintem Szíjjártó választhatott. Ő önként lett talpnyaló. Ezek az emberek nem választhattak, felettük megalakult valami, amiben benne voltak! Szíjjártó még mindig lehetne ember, van annyija, hogy felálljon és befejezze.

jolaca 2012.01.05. 18:58:20

@zizzer: Köszönöm a versed (sosem fogom a költőt kitalálni...)!

De látod, itt a magyar hevesség veszte: mit is hozott ránk a történelem? Nagy mell, virtus - aztán meg a lekicsinyelt partner gyalogolt át rajtunk nyugatról keletre, keltről nyugatra. Nem lett volna előnyösebb modern szóval diplomatikusabb utakat keresni, mint mindenkivel hetykén keresni a bajt.
Most is kire szorulunk (mert szorulunk, kutyamód! - nézd meg a napi tőzsdegrafikonokat: szolgaként kullog a BUX pár perc késéssel a DAX mozgása után)? - a versben fikázott németre. Aki most éppen azt nem érti, mitől lettünk mélyrepülésünkben olyan acélosan magabiztos makrogazdasági guruk pont velük szemben, akik már többedszerre valahogy a semmiből a kontinens húzóerőivé váltak. Hogy ők is kerültek gödörbe anno? - igen, még a legracionálisabb népek fiait is meg lehet(ett) hülyíteni önjelölt nemzeti Megváltóknak. Ahol a hit megjelenik, ott az ész visszaszorul; a hívő nem gondolkozik, nem szabad neki. Ha megteszi, exkommunikálják. Papi dinasztia sarjaként belőlem akkor lett önkéntes ateista, amikor eljutott hittanórám a "Credo quia absurdum"-dogmához. Gyerekfejembe sem fért be, hogy valamiben éppen lehetetlen volta miatt kelljen hinni. Pedig ez még csak nem is cirkalmas katolicizmus, csak Egyistenre csupaszított unitárius kiképzés volt.

Ez a baj a költőkkel és más nagyotmondókkal. Jól esik hallgatni-olvasgatni a lelkes(ítő) mondatokat, amíg mosolyog ránk a világ. De ha ellenében lelkesülünk, ráfagy a mosoly; gondolatban nézzük az ő oldaláról, és elismerjük: joggal. Ha meg elpattan a húr, valakinek fájni fog.
'48 után nekünk fájt. A jó Petrovics szerencséjére nem érte meg. Két világégés után egyre kisebbek lettünk, pedig volt elég "Szép volt, fiúk!". Érdekes módon ismét mi állunk vesztésre, pedig tehetséges torokból zúg a "Hajrá, magyarok!"

Mondd, barátom, nem itt van valahol a baj? Nem lehetne halkabban, szerényebben - és igen, alázatosabban besorolni azok közé, akik valahogy mégiscsak jobban tudják azt, amiről mi csak hetvenkedünk? Miért kell kettős (= hazug) kommunikáció, egy a hűbéruraink felé, egy meg nekünk, jobbágyoknak? Nem vagyunk (még) süketszoba, kihallatszik a vastagontojokavilágra virtus. És ez a Világnak szalonképtelen.
Hát ennyit nem értünk meg?

Ha már nincsenek tehetséges költőink, legalább ültessünk olyant a Parnasszusra, aki szalonképes.

Hát ennyi.

zizzer 2012.01.05. 20:19:39

@jolaca:
Jóestét kedves bátyám !
(ha megengeded ezt a megszólítást)
Már vártam jelentkezésedet és bármennyire is igyekszel újfent becsapni, tudom hogy tudod ki a költő akitől idéztem és csupán azért nem tettem közzé nevét, nehogy az a vád érhessen, hogy őhozzá merészelem hasonlítani magamat.
Egyébként ez igen !
Én is azt mondom, hogy így ebben a formában érdemes diszkurzust folytatni és ebből kiindulva kérlek lásd be eredményes volt provokációm egy tangóra, márha lehet ilyet említeni két férfi ember vonatkozásában.
Kicsit most mosolyt csaltál harcoktól sebzett arcomra, de persze nem fölényeskedőt, hanem öröm mosolyt, de nem merülnék itt bele a továbbiakban a tömjénezésbe és lásd be kérlek mégiscsak muszáj a férfiúi mivoltomat előtérbe helyeznem a felebaráti szeretetemmel ellentétbe .
:)
Na szóval !
Hogy reflektáljak az általad említett dolgokra !
Elsőként az istenhittel és mindennemű vallási témával kapcsolatosan csupán annyit jegyeznék meg a magam részéről, hogy én is ateista lettem, pontosabban azt hiszem, hogy ateista vagyok, pedig annyira jó lenne tudni azt, hogy létezik valami, vagy valaki aki mosolyogva konstatálja a fejünk felett a mi apró-cseprő kicsinyes dolgainkat.
Veled ellentétben én azonban nem azon a filozófia eszmefuttatáson indultam el, miszerint lehetetlen egy nem bebizonyított dolog létezését elfogadni, hanem az, hogy nem vagyok hajlandó hinni benne csupán csak azért, hogy én legyek a jófiú, s mint olyan csupán hittel vívjak ki bármiféle elismerést és ne adj isten jutalmat a részéről, és igazából ez utóbbi rettentett el leginkább attól, hogy higgyek !
Nem szándékozom számító stréber lenni az univerzum magasiskolájában.
Punk-tum !
Azonban a tanításokat igyekszek a legmesszebbmenőkig követni és úgy gondolom, hogy a legtávolabbi pont az útmutatásban az, ami nem csap át agyalágyultságba, de hibákat időről időre valószínűleg én is elkövetek.
A BUX indexszel kapcsolatosan annyival helyesbítenélek ki, hogy annak alakulásáért nem csak a jelenleg regnálók a felelősek és nem csak a múltra kenném a hibákat, ergó a jelenben tüzet szító erők is igencsak hibásak, hisz ki fog bizodalommal közeledni egy olyan boltba, ahol a tulajdonosok épp egymás fejéhez vagdossák a tányérokat, bár ez is jelenleg elég sarkított megfogalmazás.
Azonban a másik oldalt nézve épp azt is észre kellene vennünk, hogy a bolthoz közelítő vásárló épp azon mesterkedik, hogy jó sok tányér repüljön a levegőbe, hogy minnél jutányosabb áron kaparintsa meg a készleteitől teljesen megszabadult "boltot".
Ezért gondolom, hogy az a fajta alázat amiről te beszélsz összefüggésbe hozható a felebaráti szeretet azon ágával amely átcsaphat az agyalágyultság fokára, de...
mint a nagy világvallások tanításait meghallgató és azok lényegét megértő elme azt is felvethetem, hogy van e jó és rossz közötti különbség, és nem arról van-e szó, hogy az egyik nem létezik a másik nélkül, ergó mi a jó, vagy ha úgy fogalmazunk, jobb.
Hagyjuk magunkat bárány módjára lesöpörni a világ forgószinpadáról, hisz előttünk megannyi civilizáció és kultúra jutott ugyanazon sorsra, vagy igenis erősködünk, hogy hallod-e te nyugat ! Jobban jársz ha vigyázol ránk (és szándékosan nem velünk-et írtam) mert olyan míves cirádát készülsz eltörölni a föld felszínéről, amelyért unokáidtól erős dorgálást fogsz kapni, amiért megtetted és nem vigyáztál rá jobban örököseid számára.
Ha viszont ebben lesz a végső igazság, akkor annak a harcnak a megvívását kire kellene bíznunk, mely felébreszti a dollármilliárdokra éhes kapzsi ám annál rövidlátóbb tőke figyelmét ??

Hmmm..
S látod ??
Magamat jobboldalinak tartó ember létemre baloldali értékrendek létjogosultságáról írok esszét.
Fura nemdebár ??
Vagy csak azok számára fura akik azt gondolják, hogy ezt a harcot csakis olyanok vívhatják akik magukról azt ordibálják országnak s világnak, hogy ők a szocialisták ?
Kissé ki kell ábrándítsak mindenkit aki ebben a tézisben még hisz, hogy azoknak az erőknek jócskán volt alkalmuk, nem is egyszer bizony-ítani, de sorra elhulltak a vizsgán, s most azok akiket tisztelettel és éleslátóan te is alkalmasnak, vagy csak jószerével tehetségesnek tituláltál hulljanak szintén, mert kisebb-nagyobb hibákat szintén produkálnak, de valójában nem is ez a legfőbb bűnük, hanem az elbukottak szeme előtt lebegő rájuk vonatkozó jövőkép, melybe nem akarnak beletörődni ?
Említenék neked egy példát a történelem viharai közül, melyben a bukottak és az ő utánuk következő akkor még el nem bukottak egymáshoz való viszonyulásuk penge, akarom mondani guillotin élén táncolt, vagy egy másik amely időben is közelebb áll, s egy sötét pincében, mondhatni családias légkörben ért véget.
Gondolom te is láthatod azt a szembetűnő különbséget melynek a másik oldalán csupán egy emberi kérés áll.
Hagyjátok abba fiuk lányok és üljetek le csendben.
Meghagyjuk nektek az életeteket vagyonotokat, szinte mindeneteket, csak hagyjátok abba és ne feszítsétek tovább a már amúgyis kőkeményre feszített húrt, melyet lássunk be ismételten ti kezdtetek feszíteni, mi nem engedhetjük el !
Olyan nagy kérés ez a részünkről ?
És akkor szemlélhetjük kicsiny forintunk erősödését, nemzetünk gyarapodását, gyerekeink cseperedését.
Ha nem teszik a hölgyek urak, akkor csak a széthúzás, és a pusztulás vár ránk újfent, mint az a történelem során megannyiszor bebizonyosodott, s mely során el kellett szenvedjük Trianont (míg élek nem felejtem, június negyedikén születtem), egyenes következményeként a Don kanyart, vagy a török és Habsburg csatáit a fejünk felett.
Kell ez nekünk ?
Vagy mi mindannyian felnőtt és felelőségteljes állampolgárok vagyunk és ezeket a borzalmakat egyikünk sem óhajtja újraélni !! (még csak a töredéküket sem !)
Nem a gyengeségünk okozta az általad is említett tragédiákat, hisz Dávid is szemközt találta ugyanúgy Góliátot mint a pesti srácok a ruszki tankokat. (Nyugállományú KGB-és tisztek vallomásai alapján 1-2 nap hiányzott a sikerünkhöz, ugyanis Hruscsovék fontolóra vették a visszakozást abban a gyáva nyúl játékban (szintén nem én találtam ki) amelyet az USA-val folytatott ( a játék lényege,hogy ki ugrik hamarább félre a vele szemben robogó autó elől)azonban ekkor Kádárék kitalálták, hogy ők jó kommunistái lesznek a nagy Szovjetúniónak)
Vesztünk mindig is a sóvárság a kapzsiság és az irigység lápos talajából nőtte ki magát.
Ha nemzet halál, akkor kérdem én ! Miért nem látványos mártírhalál akkor a tankok lánctalpai által, mintsem halk és hosszadalmas végelgyengülés ?

zizzer 2012.01.05. 20:38:38

@jolaca:
Ha mégis tévednék a költő a már általad is említett MAGYAR Petrovics.
A MAGYART azért emeltem ki, mert mint tudjuk genetikailag igen változatos skálát vagyunk képesek lefedni, azonban MAGYAR-rá csak cselekedeteink által válhatunk.

zizzer 2012.01.05. 20:42:33

@jolaca:
Plusz mégegy kérdés !
Szerinted a sokak által köpködött alcsúti, vagy felcsúti ifjúforradalmár nem szalonképes ?
Vagy te kit tartasz még tőle is szalonképesebbnek ?
Vagy másként fogalmazva mitől lesz még szalonképesebb valaki ?

jolaca 2012.01.05. 21:04:41

@zizzer: Most nagyo rövid leszek.

Végéről kezdve: nem végelgyengülést, hanem végre megerősödést kellene elérni. Ez úgy nem fog menni, hogy alultáplált Dávidként rekedt kiabálással ijesztek rá egy fagyosan mosolygó, bár kissé épp ideges, fölém tornyosuló Góliátra. Néha igaznak bizonyult a "sok lúd disznót győz", de amikor egy liba annyira liba, hogy összes többi társába előbb jól belecsíp, esélytelen-egyedül szembesül majd a disznóval. És már csak az utóbbitől függhet a dolog kimenetele.

Most itt tartunk. Virágnyelv félre, mondj EGY sorstársat a hasonló európai kicsik közül, akiről őszintén hiszed, hogy barátként mellénk áll(na)! Kivel nem mélyítettük el nézeteltéréseinket ellenséges vagy morgó viszonnyá? Vagy nemzeti (RO, SK), vagy gazdasági (HR, A) vonalon alkottunk nagyot. Ne tagadjuk: Ideológusunk alatt. Gyorsan hozzáteszem: nem vagyok szoci. Sem más ilyesmi. Csak szomorú.

És még egy, amivel soha nem tudtam mit kezdeni. Hogy lehet abban hinni, hogy egy épeszű (mert működő) gazdaság/hatalom/cégóriás tönkretéve kíván magáénak minket? BÁRKINEK csak akkor érünk valamit, ha van gazdaságunk, vásárlóerőnk, tiszta állapotaink. Ellenkező esetben menekül, nem lerohan (lásd karvalytőke). Eléggé általuk működünk ma is, úgy-ahogy, tehát öncsonkítást vizionálnánk.

Valaki ragaszkodik is a jobb kezéhez. És micsoda jobbkéz!...

jolaca 2012.01.05. 21:18:47

@zizzer: Csak a közben kérdezettre válaszként: Nem, az ifjú nem szalonképes. Szalonképes az, akit a szalonok (megvetettek, áhítottak, sznobok - mindegy) fogadnak. Őt meg látványosan és egyre határotottabban kiszorítják. Onnan is, ahova hajdan bejárása volt. Ez egy nagyon szokatlan dolog úri körökben. Kétségünk ne legyen: nem a klubok ízlése változik egyszerre. Az ifjú dzsentrivel van baj. Duhaj és rossz adós.

zizzer 2012.01.05. 22:03:15

Én is rövid leszek.
A vásárlóképességhez pénz kell (egyébként jelen pillanatban pont erről értekeznek az Echo tévén)
ami ugyan volt itt, ha nem is akkora ami kellően elég lenne egy gyors talpra álláshoz, de annak jó részét sajna ügyes kufárjaink és "szakértőink" külföldre exportáltak különböző vonalakon, de Góliát pénzének megszerzésére, s Góliát megnyugtatására újfent a csend és fegyelem szükségeltetik és nem a belső tűz szítás, mely abból fakad, hogy egyesek azon próbálják a demokrácia keretei által biztosított tolerancia hálóját feszíteni, hogy majd én megmutatom, hogy igenis nagyobb tömeget tudok az utcára tódítani, mint ti.
Csupán ott téved az a kedves drága alkoholistának cseppet sem titulálható kapitányka, hogy egyrészt nem tudja kordában tartani az ő kis tömegecskéjét, kettő meg ez most kit érdekel ??
Nem ebben kellene versenyezni !
Konstruktív ellenzékiként kellene működniük, mert ugyan a kétharmados fölénnyel szemben fizikálisan nem képesek felülkerekedni a demokrácia jelen pillanatában adott keretek között, de munkás hétköznapokkal és szorgalommal, valamint csepp kis tehetséggel igenis szemközt tudnák hajítani az ő Góliátjukat.
Sajna erről szó sincs !!
Ők a hangos,egy kocsma légköréhez hasonlatos be-be kiabálást és üveghajigálást választották.
Ebben az egyben elismerem hibáztam a minap, hogy visszaordítottam én is .
(szent már nem leszek)
A velünk sorsközösséget vállalok, vagy ha úgy tetszik elszenvedők tábora sem oly kicsiny szerintem mint ahogy azt te vázoltad.
Például PL-t vagy C-t nem említetted bár ők talán még nincsenek kitéve a támadáshullámnak amit az óceán túloldaláról zúdítanak ránk, s talán épp azért mert már megint mi vagyunk a hullámtörők, de RO-t sem sorolnám azok közé akik totál ellenségesen állnak szemben velünk, bár velük valóban vigyázni kell, valamint HR sem hinném, hogy hátat fordított nekünk, hisz nekik nem is túl sok okuk lenne.
Sk-ék sem azért hajtják felénk bélgázaik legjavát, mert mi annyira szeretnénk azokat orrunkban érezni.
Azonban azt is meg kell állapítani, hogy Európa közepén egy üres telek tulajdonlásának tudata sem hinném, hogy annyira elképzelhetetlen lenne egyes nyugati partvidéken élő bortermelőknek, vagy sziget-törött szomszédainak, s innentől kezdve minden további megoldásnak csupán a képzelet szab határt, tehát szerintem mindenkit minden megoldás érdekel.
Ráadásul minden attól függ, hogy számukra melyik a gyorsabb.
Ráadásként Európa szerintem legnagyobb latrina keverői, azok a bizonyos kakasok, kik csak szimpla herélt szopránok, már most is ellenünk hangolják mind saját, mind a nagy Brüsszeli-Strasbourgi ház lakóit, holott jókora tartozásuk van még mindig irányunkban s melyet még egy apró bocsánatkérési kísérlettel sem próbáltak meg enyhíteni.
Persze ezek mind csupán tévelygő álmodozások lehetnek a részemről, de én akkor sem fogom befogni a pofámat már említett okokból kifolyólag.
Ráadásul nem hiszek a némaság erejében és ezáltal talán némi lelkiismereti kínt tudok okozni azoknak akik nekem fizikait okoznak.

zizzer 2012.01.05. 22:25:44

Most olvasom a szalonokról írtakat ?
Sznobok, meg áhítottak ??
Kik ??
A sznobsághoz műveltség és ízlés dukál !
Ezt kikről lehet elmondani ott a szalonban ??
Már a buckinghem palotában is csak disznóól takarító földművesek ücsörögnek jobb esetben, vagy városi prolik, khmm akarom mondani szocik akik egy már rég idejemúlt társadalmi réteg úri fenekét nyalogatják.
A már említett franciák lennének a sznobok ??
Teli északafrikából bevándorolt mindenféle népséggel, bár ezt a szigetlakókról is bőven elmondhatjuk.
Vagy talán sznoboknak és igényeseknek tartható precíz németek akiket bevett a török és félig az orosz, és amelyik országnak a felére rányomta a lamúr a bélyegét az elméken keresztül ?
Ők az elit ?
De tényleg fölösleges belemerülni ezeknek a dolgoknak az elemzésébe, mert nem ezen van a hangsúly, hanem azon, hogy jó kurva módjára odatoljuk minden lyukunkat és az aktus után minden nyílásunkból csorogni fog-e az örökítő anyag, vagy csak nemesebbik lyukunkat engedjük "megtölteni".
Ehhez viszont szerintem pont egy olyan nem "szalonképes" "stricire" van szükségünk aki hajlandó megmondani, hogy how much is the fish !
Úgyhogy ebben a pontban újra csak meg kell állapítanom, hogy nagyon nem értek veled egyet és alternatívát újfent nem sikerült mutatnod nekem !!

jolaca 2012.01.06. 10:29:15

@zizzer: Kedves barátom, utolsó mondatod a perdöntő: sajnálom, akkor ennyiben maradunk. Amúgyis ketten vagyunk már csak az asztal körül, a többiek átrohantak az új terítékekhez. Én levegőzni megyek. Meg Téged sem szeretnélek fölöslegesen hergelni; bevallottan kezdtek visszatérni indulatosabb szlogeneid.

Azért egyet tegyünk helyre: utcai randalírozás és egyáltalán utcára szólítás tekintetében már nehogy ne működjék az emlékezet! Csak nyílt lángon sütögetett tévésekre és burkolatmentesített közterekre gondolj! Cirkusz volt-van, erről génjeink gondoskodnak. A központilag dirigált változat (ld. szabadságharc) vezére(i) egyet felejtettek el: az eredeti minta (Panem et circensis) tartalmazta a kenyeret is. Rómában erre okosan kiterjedt még a figyelmük. Cézárunk arra nem volt tekintettel, hogy amíg ellenzékből cirkuszt szolgáltatott, mások olyan-amilyen sütetű kenyeret adtak. Erre még Kádár Jancsika is nagyon tudatosan vigyázott ("legvidámabb barakk", ugyebár; lehet pfujolni, cskugyan az volt a barakkvilágban - ezt én állítom, erdélyiként, kongó üzletek emlékével). Most kénytelen rájönni, hogy csak cirkuszra jó. A kenyérhez legalább pékmesteri tudás kell.

Egy dolognak örülök: tudsz higgadtan érvelő hangon is szólni. Hidd el nekem, hogy úgy sokkal többek számára leszel (lehetsz) meggyőző. Kirohanó első mondat után sokan lapoznak tovább.

Barátsággal,
Laci

jolaca 2012.01.06. 11:48:15

@zizzer: (Mai cikk az Indexen: Hogy kerültünk ekkora bajba?
Azért merem ajánlani, mert a DeDi vitriolosan tudta támadni Gy.F. gazdaságpolitikáját, és nagy fellélegzéssel-várakozással fogadta a FIDESZ-győzelmet. A független elemzők közül ritka kivételként még a PARLAMENTI 2/3-ot is optimizmussal üdvözölte.

...És eljutott a mai helyzetértékelésig.)

zizzer 2012.01.06. 18:09:14

Kedves László !
Bevallom valóban kezdtem kissé indulatos lenni ,de nem hinném, hogy te ott érzékelted az indulatomat ahol én indulatos voltam és ez talán a generációs különbségből adódik.
Az hogy az én szókincsem kissé bővültebb abba az irányba amin te esetleg megbotránkozol, nem indulatokat takar.
De !
Az indulatom ott jelent meg amikor újra feltettem neked a kérdést, hogy ha ő nem, akkor ki ??
Mert lásd be !
Egy miniszterelnököt nem lehet egy hosszú-hosszú listából kiválasztani, és mint egy autóvásárlás esetében egyszercsak kifizetni és hazavinni.
Ezért nem értek veled egyet, mert egyrészt nincs idő ez esetben a válogatásra, másrészt meg olyan lovat is nehéz találni aki egyszerre tízmillió ember igényét ki tudja elégíteni maradéktalanul .
Az meg hogy a külföldi elemzők, újságírók, meg hitelminősítők napjában hányszor változtatják hozzánk állásukat ne legyen már e te kiindulási pontod.
Kedves László !
Kissé kezd az az érzetem kialakulni veled kapcsolatban, hogy te a saját életedben is elég keserves kérdésekbe merülsz bele, miszerint szeretnél mindenkinek megfelelni és talán ebből a szempontból lehet érdemes lenne
némileg példát venned rólam, na nem azért mert ez az én egómnak annyira bazi jól esne.
Nem szabad megalkuvóvá válni és ha az ember kitűz maga elé egy célt akkor attól még akkor sem szabad eltérjen ha a célpont kiválasztása miatt óriási pofonokat kap.
Én sem tettem, és minnél több pofont kapok annál keményebb tudok lenni és még eltökéltebb, mert a pofonok azt jelzik, hogy jó úton haladsz. Kicsit olyan mint amikor a katonákat azzal bátorítják a háborúban, hogy ne féljenek a fájdalomtól, mert az a barátjuk, ugyanis ha fáj, akkor az azt jelenti, hogy még élsz !
Ráadásul ez a mi vitánk tartalmára nézve egy olyan emberről szól, aki bizton állíthatom, hogy hosszú idők óta a legkiemelkedőbb, és elnézést a megfogalmazásét, de hülye aki nem látja.
Negyedrészt erdélyiként azt hiszem nagyjából azt is tudom, hogy benned miért alakulhatott ki ez a fajta hozzáállás .
Pontosabban nem a a saját bőrömön érezve, hanem a "rendszerváltásunk" óta idetelepült rokonaim bőrén keresztül tapasztalva, valamint más emberekkel való társalgásaim alapján, tudom, hogy itt egyeseknek mennyire mosták ki az agyát Kádárék.
Ezért nagyon fontos, hogy te se hagyd a te agyadata mosogatni Kádár kutyáinak és zombijainak hatására.
Most mennem kell, de később folytathatjuk !

zizzer 2012.01.06. 18:16:05

@jolaca:
Másrészt azért álljon meg a világ is és nehogy azt higgye valaki, hogy csak azért, mert én ilyen, vagy olyan hitelminősítő, vagy tudja tököm ki vagyok, megszabhatom, hogy az általam leigázandó ország politikai összetételét majd én fogom megszabni !
És kedves László !
Ne hagyd már magadat tényleg ennyire befolyásolni, hogy egy hottentotta büdös bunkó akárkicsoda nyugatról megmondja neked, hogy neked ki lenne a megfelelő miniszterelnököd, és most újra jogosan érezheted indulatomat, mert ha valóban képes vagy erre, akkor tényleg nincs miről beszélgetnünk !

zizzer 2012.01.06. 19:10:34

@jolaca:
Még egy kérdés !
Neked mint erdélyinek tudnod kell, hogy miért kaptuk Trianont !?
Tudod, hogy minek a következménye volt nagyobbrészt, hogy az általad is emlegetett országok akkora "darabkákat" kaptak a húsunkból ?
Remélem tisztában vagy vele, mert elég szomorú lenne ha te nem tudnád, ugyanis soraidból kitűnik, hogy elég művelt ember vagy még nálamnál is százszorta műveltebb !
Én csupán egy szimpla szakmunkás vagyok mégha azt egy érettségi és technikusi oklevéllel toldottam is meg, de azt a kritériumot még én is tudom és nagyon örülnék annak ha te is tudnád !

zizzer 2012.01.06. 19:14:17

@jolaca:
Még egy !
Nem szeretnék meggyőző lenni, mert nem készülök politikai pályára lépni !
Ide is csak véletlenszerűen kezdtem el írogatni, ugyanis már tényleg kezdett felháborítani az ami itt és az ehhez hasonló helyeken művelnek ember és honfitársaink, pontosabban művelnek velük !
Én már kinőttem abból, hogy saját önelégülésem számára mások agyát mosogassam.
Nagyon nagyon rég letettem ezen szándékaimról !

zizzer 2012.01.06. 19:31:39

@jolaca:
És igen !
Az általad ajánlott cikkben is említett hiba, az az volt, hogy nem kerültek elő a lámpavasak '90-ben.
Na az megoldott volna minden bajt.
A tiszta lap politikája.
De az akkori megalkuvó, kishitű, gyáva brigád, akik meg akartak szintén felelni a nagy demokrácia kislexikonában leírtaknak, nem mertk megtenni azokat a lépéseket amiket meg kellett volna tenni !
Akkor most nem lenne aki uszítsa az egyik magyart a másik ellen.
Hmmm..
Újra csak érdekes hasonlóságot, és egyben óriási különbséget vélek felfedezni az akkori Magyarország és a háború utáni Németország között.
A németek miért ültették le Nürnbergben a jómadaraikat?
Tudtad, hogy Rudolf Hess 1987-ben halt meg a börtönben, pedig még csak nagyon nagy szerepet nem is bírt vállalni a dühöngő náci Németország ténykedésében a korai hadifogságba esése miatt !?
Itt miért nem ültették le az összes szekértolót, vagy legalább csak a nagyobb halakat akik ide oda rángatták egy rakás összezavart magyar állampolgár elméjét a rendszerváltás után ?
A mai napig bent ücsörögnek a parlamentben.
TUdom !
Ilyenkor jön, hogy a fidezsesek közt is akad belőlük.
De !
Egyrészt nem olyan viszonylatban vettek részt azok a szekértolásban, másrészt mégcsak nem is olyan vonalon, mint azt egyesek elhiszik az aljas rágalmazások hatására.
Soroljam még én is azokat a bajokat amik ide sodortak minket ?
Nem kell ehhez Dedisnek lenni !!!

jolaca 2012.01.06. 20:41:29

@zizzer: Kedvenc pártom volt a FIATAL DEMOKRATÁK Ssövetsége. Még a politikai hátraarc előtt. És nem azért, mert a század legtehetségesebb szónokának tartott OV érces hangon hirdette magukat az SZDSZ ifjúsági tagozatának. Nem. Azért, mert nevüket meg nem tagadva, ŐSZINTÉN árasztották a fiatalos életérzést. Amikor egyik napról a másikra természetellenesen koravén, múltba merengő, homlokráncoló valakiket kezdtek el játszani, akkor láttam, hogy ők is sajnos megélhetési politikusokká alacsonyodtak (már akik ebbe belementek; az elvhűbbek kiszálltak). Ez pontosan olyan hiteltelenné tette őket, mint az átnyergelő komcsikat. Sőt, ha már Te hoztad a közismert "a mi komcsink jó komcsi, a tiétek mocskos hóhér"-szlogent, állítom: a két hajdani pártkatona közül becsületesebb, aki mert a baloldalon maradni. Mint ahogy az újfideszes emdéefesekről is megvan a véleményem. Tudod miért? - mert a jó széljárást követni KÖNNYŰ, és haszonnal jár. Egy, a rendszerváltás által eleve megbélyegzett kurzus mellett kitartani (baloldaliság = európai érték, ne bolsizzunk!) jóval tökösebb dolog. Ideológiailag értem.

A Te szilárd kitartásod dicséretes. A pofonokkal annyiban nem értek egyet, hogy sokból tanulni is lehet; nem mindegy, kitől és miért kapod. A faltörő kost legtöbben félreértelmezik: ostromnál nem fal-, kaputörésre volt kitalálva. Persze lehet vele falnak menni, de nagy a rizikó. Most épp itt tartunk.

Trianont és egyéb dirib-darabolásainkat hajdani vezetőinknek köszönhetjük. Tehetségtelenségük eredményeként (majdnem) mindig a vesztes oldalon ért a békekötés. Igen, joggal kérded, ki lenne (lett volna) a jó vezető. Mátyás 560%-kal emelte az adókat. Nagy király volt, de JÓ vezető? Regnálása idején, bízhatsz benne, nem szerették. Az utókor retusálta igazságossá - az eredményeiért. Ilyen alapon két csúcsemberünket tartom nagyra: Bokrost és Bajnait. Egyik sem vezető alkat viszont. De ilyen alapon a B betűnél keresgélnék...

zizzer 2012.01.06. 21:52:21

@jolaca:
Már kezdtem azt hinni, hogy provokálsz engem.
Tévedtem !
Jobban örültem volna neki ha igazam van, de ez most tök mindegy !
Mélységesen nem értek veled egyet és szerintem ez lesz az utolsó szóváltásunk.
Abban azonban igazat adok, hogy igen !
Politikusaink töketlenkedéseinek köszönhetjük balsorsunk jókora részét, de nem mindet és voltak olyan esetek is amikor ha nem keménykezű és nehezen rendíthető figura áll az élünkön, akkor még ennyi sem maradt volna belőlünk.
Az meg, hogy egyetlen oldal mellé álljak szintén ostobaság lenne a részemről politikai világnézetem szempontjából !
Elsősorban demokrata vagyok és csak azután nemzeti érzelmű, majd szabadszellemű ugyanakkor szociálisan érzékeny.
Egyik oldalt sem helyezném a másik felé, ha nem lennének érzelmeim, de vannak és az azt diktálja, hogy a családomhoz hűségesebb legyek mint egy vadidegenhez akiről nem tudom, hogy miként jutott abba a helyzetbe amiben leledzik, és ezért nem fogadok el semmilyen elsőbbséget baloldalról.
Azok az emberek akiket te említettél, ráadásul szintén nem nevezhetőek baloldalinak.
Ha már baloldali politikust kell említeni Magyarországról, akkor az Thürmer Gyula.
Ő igazi balos !
Nem a te általad említett ott maradok , mert csak így lehetek igazi szoci emberek.
Plusz ahogy te is nagyon jól észrevetted ők nem is igazi politikusok.
Nincs hozzá érzékük sem, azért is csúsztatta őket az MSZP a süllyesztőbe.
A Trianonhoz tartozó kérdésemre számomra elfogadható válasz pedig egy név lett volna.
Kun Béla és haverjainak ténykedése ami napjainkig is folyamatos és töretlen.
Európai értékrendről is elég nehezen beszélgethetünk !
Kinek mit jelent !
Szinte száz százalékos, hogy mást jelent egy portugálnak, mint egy hollandusnak, úgyanúgy mint egy belgának és egy osztráknak. A közös maximum a vallás alapjaira épülő értékrendi egyezés, de mint olyan már rögtön borul is egy angol szemszögéből ugyanúgy, mint egy olasz részéről.
Európa ugyanolyan sokszínű, mint amilyen sokszínűek mi is vagyunk.
Sőt !
Országonként is rendkívűl szerteágazó megközelítéseket fogsz hallani a helyes meghatározásának kisérleténél.
Egy viszont mindenhol közös lesz.
Az angol angolul, a német németül, a spanyol spanyolul fog akarni beszélni kétezer év múlva is, még akkor is ha a romagyerekek potyognak az égből.
Ha te ezt hátrébb helyezed a baloldali eszméid előnyére, akkor nincs miről beszélgetnünk.
De ha még erősebben fogalmazok, akkor nem is fogunk tudni annál az oknál fogva, hogy én nem vagyok hajlandó megtanulni se franciául, se angolul csak azért hogy "életben" maradhassak.
Végszóként meg kell állapítsam, hogy tanult ember létedre nem vagy képes életképesen tájékozódni és olyan emberek oltalmazó személyisége mögé sorakozni akik nem csak a létezés vegetatív megnyílvánulását veszik célba, hanem az általad szükséges sót és borsot is képesek meghóditani a számodra.
De lehet, hogy te nem vagy erre érdemesült, mert az alap létszükségleteid kiszolgálásán kívűl nincsen számodra más éhséged.
Számodra nem szívdobogtató egy kalotaszegi népviselet, s minden egyéb más amit bár hosszasan sorolhatnék, de nem teszem, mert lehet, hogy fölösleges.
AZ a te legnagyobb bajod, engedj meg ennyi személyeskedést ennyi levelezés után, hogy nem mersz többre vágyni !
Nem mered felismerni a jogodat arra, hogy minden amiért ebben az országban éltek haltak az elődeink az neked is jár, de mivel nem vagy hajlandó bízni, lehet, hogy nem is jár !
Érted senki sem áldozta itt az életét sem Segesvárnál, sem Doberdónál, sem a Donkanyarban, sem pedig a Corvin közben.
Te csak egyesülj a világ ploretárjaival !

jolaca 2012.01.07. 01:19:59

@zizzer: Nagyon szépen írtál, tisztellek érte.

Nem vagyok ideológiai térítő, mindenki értelme illetve érzelmei bázisán építkezik. Te jóval előnyösebb helyzetben vagy az átlagnál; ha nem engeded magad túl közel a közös imát mormolókhoz, önállóan is tudsz dönteni. A saját véleményt fel lehet ismerni, és már önmagában is érték. Tiszteld Te is a hasonlóan kialakult másutas véleményeket.

Én csak erre kérnélek.
Aludj jól!

zizzer 2012.01.07. 11:13:11

@jolaca:
Köszönöm elismerő szavaidat !
Ígéretet nem teszek !
Remélem megérted, hogy miért nem !
Neked viszont csupán küzdelem és gondoktól bajoktól mentes, boldog életet kívánok, sőt azt is, hogy soha ne kerülj olyan helyzetbe amikor jogaid megóvásának érdekében bárkinek is az erőszakos szemébe kelljen nézned, már ha ezt jókívánságnak lehet nevezni !
Viszont ezt szívből mondom, hogy örültem a beszélgetésünknek, és talán mások is okulhattak kettőnk vitájából, amely nem egymás gyilkolásán alapult, csupán elméleti síkon történő csipkelődés, melyre ha már nincs szükség a világban, akkor a világgal van valami óriási baj !
Na akkor van csak igazán veszélyben demokrácia és emberi jogok !
Egyébként ideológiailag senkit sem lehet átformálni, mert tudósok kimutatták, hogy az ember személyiségének kialakulását legalább akkora mértékben befolyásolják a gének és a kromoszómák, mint a szociális környezetből érkező behatások.
És ha már itt tartunk, akkor egy kis meglepetést is tartogatok a számodra !
Szívélyes üdvözletemet kérlek add át leánygyermekednek is, hátha örülni fog neki !
;)
Üdv.: Gergő

jolaca 2012.01.07. 12:37:09

@zizzer: Csakugyan megleptél! Szűk a világ...

Leánygyermekemet meginterjúvolom, milyen időzített fülkeforradalmi Molotov koktélokat tartogat még szülőapja számára? Majd természetesen megfigyelési ügyként beterjesztem az erre különösen receptív barátomnak, Poltpetinek.

Fuss, ha futhatsz, Gergő, pallós alatt fejed!

zizzer 2012.01.07. 19:46:37

@jolaca:
Nyugalom drága honfitársam !
Nem csúnya tréfa áldozata lettél, csupán villogtattam mentális tudásom, s bevallom bár kissé éltem a blöff szent oltalmával, de 85%-os pontosságot saját kútfőből merítettem.
Drága leánygyermeked apai dorgálásra elő ne vedd, hisz 25 körüli tiszta lelkét ezzel könnyen megrettented.
:))
De tényleg !
Nehogy remegésbe kezdj !
Tényleg saccolás az egész !
:)
Na persze némi társadalomtudományi alapismeretekkel alátámasztva ! :);)

jolaca 2012.01.07. 21:10:36

@zizzer: Ez igen!
Egy látnok! Ha egyéb képességeid is megütik az emberileg elvárható maximumnak ilyetén százalékát, nem keresgélünk többet: megvan a jövő jelöltje, az új Viktor!

ViKtory!

(nem vicc a vicced...)

zizzer 2012.01.07. 22:50:07

@jolaca:
Na ettől féltem !
Kiütöm a nyeregből az általam valóban nagyratartott államfőnket, pedig a képességeim nem valószínű, hogy megütnék az övéit, bár álszerénynek sem szeretnék tűnni .
Na meg persze attól is, hogy félelmet keltsek bárkiben is.
Na ez álljon tőlem a legtávolabb !
Mindazonáltal egyenlőre csak annyit szeretnék leírni a következtetésem levezetéséről, hogy bár viszonylagosan aluliskolázott létemre elég széles érdeklődési körrel rendelkezek és szerencsémre, vagy épp szerencsétlenségemre elég sokminden meg is ragad a fejemben.
Szóval aggodalomra tényleg semmi ok !
Azonban arra a kérdésedre, hogy vajon más képességeim is megütik-e az emberileg elvárható maximumokat, nem tudok sajnos válaszolni, mert nem tudom, hogy milyen maximumok várhatóak el az adott képességeim közül, bár erre is piszkosul kíváncsi lennék, azonban ehhez próbatételre lenne szükségem, leginkább mondjuk azon a szinten amit te anno annak az áhított szalonnak neveztél.
Azonban szerény ember létemre annak a szalonnak az előszobájával is megelégednék, sőt, ha az előszoba bejárati ajtójának a csengőjéhez érhetnék, már az is hatalmas örömmel töltene el ! ;)

zizzer 2012.01.08. 09:05:02

@jolaca:
Sajnos észre kell vegyem, hogy behúztál a csőbe !
Nem volt szép !
Főleg a részedről !
Baloldali érzelmű létedre gúnyt űztél egy csóró munkásemberrel.
Na mindegy ! Valahogy feldolgozom !
Talán sikerül ugyanúgy feldolgoznom ezt is ahogy azokat az ötleteimet amelyek megkönnyítenék a magyar politikai és vele párhuzamosan a gazdasági életet.
Majd újra meg újra átélem azokat az élményeket amelyeket lassan már húsz éve élek át ebben az országban, és melyek rádöbbentenek újra meg újra, hogy a tehetség semmire sem elég.
Sőt !
Nem csak nem elég, hanem nincs is rá szükség.
De ez csak az én szánalomra méltó kesergésem és nem több !
süti beállítások módosítása