Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nemcsak nálunk kínos a szilveszteri tévéműsor

2012. január 02. 17:16 sixx 49 komment

Ha valaki azt hinné, a magyar tévék szilveszteri műsora - már amelyiken maradt ilyen, ugye - a szórakoztatás non plus ultrája Sas Józseffel és az Irigy hónaljmiriggyel, azt most megnyugtatjuk: másutt legalább ennyire szar a helyzet. Míg nálunk a szilveszteri esztrádműsor mint olyan szépen lassan kihalni látszik, nincs már Parabola, Szeszélyes évszakok, Maksa híradó, Gálvölgyi show és sajnos Hofi sem, másutt azért még hisznek az egész estés szórakoztatásban, bár teljesen más alapokra helyezik, mint Árkus József vagy Antal Imre tette annak idején. A Hollywood Reporter szedte össze a legviccesebb szilveszteri tévés tradíciókat.

A németek persze ebben az összevetésben is a legidiótábbak, náluk ugyanis az a szokás 1963 óta, hogy szilveszterkor levetítenek egy 11 perces szkeccset, aminek Dinner for One a címe, és kifejezetten a németeknek készült, de angolul. Az eddig 300 ismétlést megért kisfilm (ezzel nem mellesleg Guniess-rekorder a legtöbbet ismételt tévéműsor kategóriában) története egyszerű: egy 90. születésnapját ünneplő arisztokrata, bizonyos Miss Sophie szeret a barátnőire emlékezni, de mivel azok mind halottak már, James, a komornyik alakítja szerepüket. Az ünnepi vacsora fogásai előtt James feltesz egy kérdést: "Ugyanúgy, mint tavaly, Miss Sophie?" A válasz pedig "Ugyanúgy, James, mint minden évben." Ez a kérdés-felelek a németeknél szállóige lett, és ahányszor elhangzik az epizódban, annyiszor kell inni a tévé előtt. Ez, mivel a jelenetet az év utolsó napján akár többször is megismétlik, minden bizonnyal egész érdekes eredménnyel bír éjfélre.

Indiában a szilveszter olyan a bollywoodi színésznőknek, mint egy Story-gála a hazai celebipar termékeinek, alig várják már hogy valamelyik buliba elhívják őket, amikre persze csak pénzért hajlandók eltolni a seggüket, nem is kevésért. A tavalyi szilveszterre Katrina Kaif 800 000 dolláros ajánlatot kapott, és egy másik A-listás színésznőt, Kareena Kapoort is szívesen látták volna valami puccosabb rendezvényen - arról nem tudunk, hogy el is mentek-e. Az egyik mumbai hotelben viszont tutira fellépett egy bollywoodi második vonalban vitézkedő nő, Mallika Sherawat, aki mindezért 90-140 000 dollárt zsebelt be. Az ő személye azért érdekes, mert a 2010/11-es évfordulón olyan merész ruhában volt, hogy be is perelték közszeméremsértésért - a tévé ugyanis ezeket a bulikat előszeretettel szemlézi és vetíti le a nagyközönségnek.

Japánban is szeretik a hagyományokat, a szilveszteri tévéműsor egyik alapköve a Vörös és fehér dalok csatja nevű monstre szórakoztató műsor, ami négy és fél órán át látható az állami NHK televízió műsorán - 1951 óra minden évben. A zenés show lényege, hogy két csapat küzd benne, a férfiakból álló fehér és a női vörös, tagjai pedig népzenészekből és popénekesekből kerülnek ki. A győztes kilétét a stúdióban helyet foglaló közönség, a tévénézők és egy zsűri szavazatainak összessége dönti el.

A műsor a hatvanas években a tévénézők 80 százaléka követte élőben, és ugyan ilyen számokat ma már korántsem produkál, de még mindig az egyik legnézettebb szilveszteri műsor a szigetországban - a stúdióba 1234 pár kaphat jegyet, idén 1,264,923 igényt regisztráltak a szervezők. A fellépő énekesek között néha nyugati előadók is felbukkannak, 2009-ben Susan Boyle, a kilencvenes években Paul Simon és Cyndi Lauper is részt vett a nemes versengésben. Az NHK számára a közelmúltban elég kínos botrány robbant ki, mivel pár fellépő művészről kiderült, hogy a jakuzához fűzi őket szorosabb kapcsolat - az idei műsor fellépőivel kénytelenek voltak aláíratni egy nyilatkozatot, hogy semmi közük a tetovált maffiózókhoz.

Meglepetésre Korea nem a zenés K-pop hullámot tolja szilveszterkor, hanem a romantikát, ráadásul nem a családi vonal és értékek mentén, hanem a szingliket megcélozva. Az elv az, hogy míg az ünnepek alatt a családok boldogan ünnepelnek, a szegény egyedülálló koreaiak meg otthon sírdogálnak, így a tévéműsort rájuk szabják, olyan programokkal, mint a Couple (a Tv2 régi tulajonosa az SBS műsorán), amiben átlagemberek szerepelnek és keresnek maguknak párt - a szilveszteri különkiadásban pedig nemcsak párt, hanem egyenesen feleséget kereshettek harminc éáv feletti magányos honpolgárok. Az MBC nevű másik kereskedelmi tévén a We Got Married című reality-t vetítették, amiben ismert koreai celebritások költöztek össze és éltek férj-feleségként.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newnt55 2012.01.02. 17:38:18

Dinner fo one volt nálunk is régebben ha jól emlékszem Mindig ugyanaz a vacsora címmel.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.01.02. 18:14:25

Adalék a cikkhez: a svédek minden újévkor egy 1958-as Donald kacsa epizódot néznek meg:

www.slate.com/articles/arts/culturebox/2009/12/nordic_quack.html

spontan · http://erdekessegek.info 2012.01.02. 18:15:27

@spontan: sorry, ez karácsony, de így sem kicsit furcsa

Derlon_Webb 2012.01.02. 18:50:07

Azért én arra is emlékszem, hogy nálunk január elseje hajnali kettő körül mindig ment egy fekete-fehér Charlie Chan film a régi kettesen Gálvölgyi magyar hangjával.

Danessz 2012.01.02. 18:54:14

Mondjuk ha csak Abshinte van otthon az gáz, abból durva lesz 6 húzó. :)

hörgőszelep (törölt) 2012.01.02. 19:01:43

A "Dinner for one" igaz, hogy nem egy remekmű, de még mindig sokkal színvonalasabb, mint bármely magyar politikus hebegése-habogása a tv-ben.

Bambano 2012.01.02. 19:10:05

És ki játssza Miss Sophie-t? Kiszel Tünci? :P

Thresher 2012.01.02. 19:12:26

Miért, ez a német cucc poén, főleg hogy ilyen ökörségből még hagyományt is csináltak...

◄ViZion 2012.01.02. 19:19:51

@newnt55:
Ezt a Dán rokonaim is mesélték, ott is leadják évente...
Nálunk meg van reszkessetek betörők, "Bádszpenszer" meg Sas Józsi... Hurrá.

Nagy lehet a baj a TV-vel, TV2 már hiradóban is reklámok vannak... Inkább neten tájékozódom a műsor minden csatornán hmmm...

peco28 2012.01.02. 20:11:54

"Couple (a Tv2 régi tulajonosa az SBS műsorán)"
Szorszalhasogatas, de a koreai SBS-nek (seoul broadcasting system) semmi koze a tv2-s SBS-hez.

2012.01.02. 20:14:27

Egész jó ez a Dinner for one. Jól elrötyögtem rajta. Valószínű egy idő után rohadt unalmas lehet, de elsőre bejött. :)

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2012.01.02. 20:15:55

"Az eddig 300 ismétlést megért kisfilm (ezzel nem mellesleg Guniess-rekorder a legtöbbet ismételt tévéműsor kategóriában)..."

Ugyan már, bármelyik Bud Spencer - Terence Hill film köröket ver rá nálunk.

szbszig 2012.01.02. 21:30:25

@peco28: Na, hát ezt én is lestem. Biztos voltam benne, hogy valami elírás vagy névegyezés állhat a háttérben, de nem ugyanarról a cégről van szó.

voi 2012.01.02. 21:31:27

nem tudom mi a gond a we got married-del, nagyon jó kis sorozat, egyébként angol felírattal is fenn van! SNSD sem gáz nézzeteket meg egy AKB48 klippet vagy live-ot, az sokkal durvább! :D

szbszig 2012.01.02. 21:40:16

@szbszig: Ja, és a másik: "Vörös és fehér dalok csatja". Nem szokásom grammar naziskodni, de ez speciel egy igen megtévesztő és az érthetőséget zavaró elírás. Természetesen "Vörös és fehér dalok csatája", amiről szó van.

walter sobchak 2012.01.02. 21:50:22

Háhá, az a komornyikos kisfilm megvan még kiskoromból (80-as évek vége), de úgy emlékeztem rá, hogy magyar és színes, na mindegy. Vagy leforgatták magyar színészekkel is? Nem is tudtam hogy a németeknél ekkora szám. Azért van meg, mert az 1-esen 3-szor is leadták egy szilveszter alatt. SPOILER: A végére bebaszik a komornyik! :D

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2012.01.02. 22:39:40

Ha nemcsak a szilveszter éjjelét nézzük, akkor az is Guinness rekordba illik, hogy a két kanális felváltva hány alkalommal vetítette eddig a Bud Spencer/Terence Hill alkotásokat.

hungarisztan 2012.01.02. 22:57:03

Azért ne feledjük a magyar szokást sem: a felhőtlen szórakozás tetőpontján balsors, akit régen tép, majd egy köztársasági elnök marcangol tovább.
Zsír.

Girhes Joe 2012.01.02. 23:35:03

@hungarisztan:
"a felhőtlen szórakozás tetőpontján balsors, akit régen tép"

Tudod tovább is? :-)
"Hozz rá víg esztendőt"

Na ugye, hogy lehet köze az Újévhez... Sose értettem, amikor leszólják a Himnuszt. Hiszen épp arról szól, hogy eddig millió bajunk volt, de most aztán már jobb sorsot kérünk szépen!

Trigon_ 2012.01.02. 23:53:56

@Gergő77: Nagyon igaz. De akik a Himnuszt ilyen alkalommal is csak leszólják, azok éjfélkor már úgyis a "felhőtlen szórakozás tetőpontján" járnak, vagyis mivel már segg részegek, legfeljebb másoktól értesülhetnek arról, utólag, hogy éjfélkor el szokták játszani a Himnuszt. Ezen felbuzdulva nekiállnak cikizni.

Amikor közben a kis ünnepi klipben nézegettem a koronát, elgondolkoztam egy pillanatra, hogy vajon mi baja is van vele annyi embernek. A legrégebbi ma is létező uralkodói jelvények között van az egész világon, és ha a kötekedő hazánkfiának megmutatják a már hat-hétszáz éves koronát, mondjuk, Koppenhágában – ha van nekik ilyenjük –, akkor azt mondja rá, hogy azannya.

Trigon_ 2012.01.03. 00:03:50

A poszt címét egyébként nem teljesen értem, hiszen olyan példákat látunk, amelyek viccesek és nem kínosak.

A szilveszteri "műsorok" jellemzésére pedig elég annyi, hogy már évek óta a Watts Zap! menti meg az estét a Eurosporton, bár idén nem sikerült annyira. Ha a kertévék nem a saját poshadt konzervjeiket próbálnák még utoljára felmelegíteni a nézőiknek a hányingerig ismert oszloposaikkal, egyszer még tiszteleghetnénk is egy próbálkozásuk előtt. Mondjuk, amelyik néző a távirányító célját szilveszterig még nem tudta megfejteni, azért már úgysem kár. Sőt, bár ez talán visszatetszést kelt, a tévét akár még ki is lehet kapcsolni vele, és hallgatni egy kis zenét, mondjuk.

pappjano 2012.01.03. 00:09:56

Azért a Sas-kabaré nálunk már-már hasonlóan hagyományos...

Trigon_ 2012.01.03. 00:21:24

@pappjano: De akkor legalább minden évben ugyanazt adnák le, és ne próbálnának még egy újat összeszerencsétlenkedni. Vagy lemaradtam, és már így van most is?

Hofi sem volt töretlenül jó, de tegnap a csatornás műsorán még mindig nevettem, a fene tudja, hogy csinálta. A mostani "kabarésoknak" tanulgatniuk kellene az avítt felvételekből, például időzítést.

windex 2012.01.03. 01:12:26

@Trigon_: aranyapám, debrecenben meg kihagyták a himnuszt!!! vártam éjfélkor, a nagytemplom előtt (ahol kossuth abcúgolta a habsburgokat), nagytemplom, nagyszínpad, nagy buli, nagy tűzijáték, nagy hang, nagy zenebona, nagy várakozás, nagy visszaszámlálás, nagy moderátor pofázás, nagy pillanat, nagy éjfél, nagy bódogotkívánás, és nagy popzeneözön éjfélkor. no himnusz! ráadásul debrecenben, ami kivételes város, ugye, kósafideszmagyarság, ami mind fasza, de ekkora bakot lőni, na de feleim!

aFx 2012.01.03. 01:16:20

a svédeknél is hagyomány a dinner for one.
SPOILER:
a komornyik nem a végére rúg be, hanem már a közepére. a végén a csattanó az, hogy szobára mennek, mint minden éven;)
SPOILER vége.

a donald kacsa délután háromkor szintén, utánna lehet kibontani az ajándékokat;)

Trigon_ 2012.01.03. 01:47:23

@windex: Hogy hol éneklik vagy játsszák el a Himnuszt az újév kezdetekor, nagyjából magánügy. Amikor egyszer, régebben, Szlovákiában voltam akkor, ott speciel elénekelte a társaság magától. Nem kötelező. Az, hogy az állami tévé eljátssza, mint ahogy az más ünnepélyes pillanatokban is szokás, nem lehet meglepő. Ha ott elhangzik, akkor abba belekötni viszont elég tapló dolog. Azt a két percet ki lehet bírni. Van, akiknek jól esik meghallgatni. Ha meg zavar valakit, hát, az menjen ki durrogatni.

logikaibukfenc 2012.01.03. 06:30:05

@Trigon_: @windex:

mr2 petőfin minden nap 00:00-kor van (utána pedig remek a dj-set) - minden nap új év kezdődik!

a tv-ben meg régebben műsorzáráskor szokott volt lenni - annak semmi értelme

Füredi 3.0 2012.01.03. 08:43:22

@Trigon_: A koronával semmi baja senkinek. A koronához tapadó fantazmagóriákkal van gond.

Geeklány · http://geeklany.hu 2012.01.03. 08:45:13

A Dinner for One a németeknél létezik mindenféle tájszólásban. Tavaly láttam svábul, plattul (észak-német tájszólás) és kölschül (Köln környékén beszélik), meg persze hoch-deutschul, hogy értsem is. Szerintem vicces, nem csak először, ámbár ha mégis unalmas lenne, akkor a három tucat kertévé valamelyikén mindenki talál magának élvezhető szórakozás. De a nép inkább tűzijátékozik, meg tévé nélkül bulizik. Már akiket én ismerek :)

Mad Mind 2012.01.03. 09:40:13

@Trigon_:
Azért női koronával, nem sok féfi királyt koronáztak meg. Erre is büszkék lehetünk.

Mad Mind 2012.01.03. 09:42:12

@Geeklány:
Mondjuk a tüzijátékozást én sosem értettem. Egész éjjel olyan a környék, mintha Bagdadban lennénk az öbölháború alatt. Inkább költöm azt a pénzt italra, mint hogy elpuffogtassam.

digitime 2012.01.03. 10:32:19

@Mad Mind: Ebben igazad van... Baromira idegesít engem is. Egyébként állatvédelmi törvény alapján nem lehetne mégiscsak tiltani?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.01.03. 11:53:09

Réges-régen mikor otthon néztük a tévét ekkortájt, akkor néztük az egyik csatornát, a másik műsorát felvettük és másnap megnéztük, nagyokat nevettünk. Hmm, nagyokat nevettünk, mert jó műsor volt. Most meg olyan gagyi, nézhetetlen vacakokat adnak. Régen volt humoros előadások, most meg erőltetett.

yeahbaby 2012.01.03. 12:16:32

Nem azzal van a baj, hogy évente 50-szer lemegy minden egyes Bud Spencer-Terence Hill film, hanem hogy meg is nézik ennyiszer az emberek.
Nem az van, hogy inkább olvasna, kimenne kapálni, elmenne valahova, nem, megnézi 345. alkalommal is ugyanazt.

Pannon Puma 2012.01.03. 13:45:05

Gergő77

a jobb sorsot közösen meg kellene csinálnunk, nem kérnünk.

ez ám a fő probléma, meg a 315-ös euró, aminek mi nem okozói, csak szegény szenvedői vagyunk. szittya nép a magyar, világ ura...

Seholse 2012.01.03. 14:30:03

volt sas kabaré? hol? szerencsére én nem láttam

MarcusTheOnlyOne 2012.01.03. 15:21:20

Az MBC-n este 10 órától, hajnali 2-ig ment az MBC Gayo Deajun (MBC 가요대제전), szerintem inkább ez volt a fő műsor. :)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.01.03. 19:46:53

@koimbra: Egyet értek, mi is így csináltuk. A rádiókabaré ismétlését, pedig meghallgattuk következő csütörtökön, vagy szombaton. És a poénokat megjegyeztük, mert annyira jó volt, meg találó.
Ma meg... hát ma is meghallgatjuk...

windex 2012.01.04. 01:17:18

@Trigon_: nem a társaságokról beszéltem, kedves trigon! debrecen főtere, a város, az önkormányzat rendezésében intézményes szilveszter. mint a tévében, csak élőben. ezekben a helyzetekben szoktak himnuszt nyomni. ugyanott, ugyanekkor tavaly is volt. nem ahhoz szóltál hozzá, amiről írtam. de nem baj, érdeklődéssel olvastam :-)

anica inkognitóban · www.lepcsankparty.blog.hu 2012.01.04. 16:26:06

ünnepek alatt a legérdekesebb műsort a National Geographic-on találni...:D

Trigon_ 2012.01.04. 17:32:57

@logikaibukfenc: "minden nap új év kezdődik!"

Voltak idők, amikor az ember örülhetett annak, hogy legalább egy új nap kezdetéig sikerült eljutni. A hagyomány, vagyis egy hálaadó ima a nap végén innen ered. Feltételezem, hogy a hívő keresztények ma is elmondják lefekvés előtt.

A himnuszt nem tudom, milyen tévé- és rádióadókon játsszák és játszották el, az értelmén lehet vitatkozni, de nem érdemes, hiszen a dolognak nincs akkora jelentősége, mint amekkorára felfújja néhány globalista majom. Azt biztosan tudom, hogy legalább régebben az amerikai tévében is eljátszották a himnuszt a műsor legvégén, egyszer egy arab tévében is láttam ugyanezt, de nem hinném, hogy ez annyira példátlan dolog lenne a világon. Az amerikaiaknál, mint tudjuk, vagyis a modern demokrácia bölcsőjében, előírójában és nemzetközi fenntartójában, minden focimeccs és egyéb babazsúr előtt is eljátsszák, nekik tetszik, úgy látszik.

@Mad Mind: akár szarkasztikus volt a megjegyzésed, akár komoly, egy koronának, főleg ha ennyire régi, változatos története lehet. Annál érdekesebb. A korona jelentősége abban rejlik, hogy ez már a történet szerint a magyar államot ezer éve alapító király fején is ott volt. Egy ritka hosszú történetű állami jelkép, amelyet az országok népei fontosabbnak szoktak elismerni, mint a koronát viselő királyt magát.

@windex: a bocsánatodért esedezem, amiért nem szorítkoztam a te megjegyzésedre. Én ilyen bulin még életemben nem voltam, de ha tavaly eljátszották, idén meg nem, arra esetleg rá lehetne kérdezni a városi újságban, vagy akárhol. Bár egy hagyomány, ha megszakad, annak valamikor meg kell történnie. Gondolom, amikor újra az SZDSZ maradéka fogja uralni az országot – mert fogják, ők olyanok, akárki seggébe is kell bebújniuk ezért –, majd betiltják a Himnuszt, és egy uniós himnuszt kell majd eljátszani. Még jó, ha nem az amerikait. Akkor már inkább az Internacionálé, ha választani muszáj. Abban az előző kormánypárt vezetői már úgyis jók voltak.

Terézágyú 2012.01.04. 17:35:14

@Trigon_:
Nem tetted hozzá a végén, hogy "éljen a fityesz!"

Trigon_ 2012.01.04. 21:04:56

OFF

@Terézágyú: Azért nem tettem hozzá, mert nem is gondolom ezt, te majom. Egyébként pedig nem is kapcsolódna ide, és windex erre igen érzékeny.

Valahogy nem tudnak még az emberek leszakadni arról a primitív elképzelésről, hogy ha valakinek valamit éppen jónak talál, akkor az mindenben hívője azoknak, akik szintén jónak gondolják ugyanazt. Az ilyeneknek ezek szerint elég egyetlen jó dolgot mutatni, és meg vannak térítve. Annak idején te is kaptál kekszet a szociktól, borítékban?

A himnusz nekem nem bántó felemelő, kiemelkedő pillanatokban, de ettől még nem fogok sujtásos mentében járni vagy imádkozni.

ON

Régen volt a tévében egy műsor, "A tavalyi jobb volt" címmel. Szilveszteri műsorokból vettek elő műsorszámokat. A címadás jelzi, hogy amint az a valóságban is lenni szokott, a távolság a kabaréműsort is szépíti. A Szuperbola sem volt annyira jó, de azért annyira rossz sem, mint az utóbbi évek Sas-kabaréi, ezért nosztalgiával emlékezünk rá. Ha tovább ver bennünket a jóisten, egy idő után már a mostani műsorokra is nosztalgiával fogunk emlékezni. Ami bizony most még elképzelhetetlennek tűnik.

Mad Mind 2012.01.05. 08:54:42

@Trigon_:
Ez a korona sosem volt Szent István fején. Igen mindenhol tisztelik a régi ereklyéket, de nem építenek rájuk álmodozó történeteket. És a legtöbben a királyokat jobban elismerik, mert ők csináltak nagy dolgokat, nem a koronák.

windex 2012.01.05. 12:42:33

@Trigon_: 1000 bocsánat, nem törekszem kizárólagosságra, csak gondoltam, ha nekem válaszolsz, az nekem szól :-)

Trigon_ 2012.01.05. 20:47:53

@Mad Mind: Mondtam, a történet szerint. Azt eleve tudjuk, hogy a korona megváltozott az idők alatt. De a Notre Dame székesegyházat sem szoktuk azért cikizni, mert többször is átépítették egy-egy részét, például. A korona mégiscsak régi relikvia, a mondák, legendák pedig mindig pontatlanok.

Hogy milyen álmodozó történeteket említesz ismét, amelyeket a koronára mint régi ereklyére építenek, azt sajnos nem tudom. A régi ereklyék és a hozzájuk csatolt álmodozó történetek kapcsán nekem eszembe jut egy fekete meteorit, amelyet egy fél világ akar életében legalább egyszer megérinteni; egy Jesu ben-Joszef nevű zsidó, akinek az élettörténete, mellesleg pedig az ivópohara körül elég hosszú hajcihő zajlik; egy Sziddhártha nevű álmodozó arisztokrata, akinek néhány testi maradványa a világ egy részén különleges tiszteletet kap; vagy egy fura történetű faláda, amely köré sok évszázada háborúk okát adó templomot emeltek; szóval nekem az álmodozások nem tűnnek oly ritkaságnak ilyen témákban. Egy ezer éve uralkodott, fontos történelmi szerepű király egy testi maradványa körül kialakult vallási és világ kegyeletteljes tisztelet cseppet példátlan és nevetséges. Az a korona pedig, amely a történet szerint már az ő fejét is érintette, és bizony az ország nagyhatalmú hívei sokszor ehhez szóltak esküjükkel, nem a koronát egy ideig viselő hatalmassághoz, akit csak a hűségükről biztosítottak, eszmei jelentőségében, és a magukat magyarnak érzők között mindenkor érzelmi kapcsolat közös pontjaként is szolgáló relikvia, ez méltó tiszteletadásra jogosult akkor is, ha vannak, akiknek a történelem csak az érdektelenné vált távoli múltat jelenti.

Trigon_ 2012.01.05. 21:02:18

@Mad Mind: Az, hogy ma a régi királyokat ismerjük el történelem alakítójaként, nem a koronát, természetes. Hogy akkoriban azok, akik a király terveit megvalósították, a király szavát vagy az "őskirály" koronájának szentségét tartották-e a leginkább kötelezőnek és inspirálónak, nem ilyen egyértelmű, és sok feljegyzés van az utóbbiról is. És akkor, amikor nagy hatalmú szuverén tartományok uralkodói hajlandóak voltak együttműködni azzal a királlyal, akit úgyszólván a korona választott ki magának, a leglelkesebb hívők megítélése szerint, és nem utolsósorban egymással, akiket összesen ez a korona kötött egymáshoz, még az anyanyelv sem, ennek a koronának jelképi mivoltában nagy történelmi szerepe volt. Egyáltalán nem kötelező tisztelni és hinni a hozzá kapcsolódó mondában, de becsmérelni, valamint leszólni mások ez iránti tiszteletét és tisztelgését helytelen gyakorlat, amelyet megmagyarázni sem könnyű. Nem rólad beszélek, hanem egy általános viselkedésmódról.

Mad Mind 2012.01.06. 09:28:04

@Trigon_:
Te csak a szent korona tant ismételgeted. A korona nem választ ki senkit, a parasztnak meg tök mindegy volt ki használja ki. A szent korona tannak abban volt jelentősége, hogy lehessen hivatkozni a függetlenségre, még a török osztrák megszállások alatt is. Ennyi, de ezt már betöltötte, felesleges ezen rugózni. Felvilágosult emberek nem hisznek szent korona tanban, meteoritokban, sem szentek darabjaiban.

Geeklány · http://geeklany.hu 2012.01.06. 17:53:47

@Mad Mind: pedig nem olyan rossz tűzijátékozni (és előtte/utána is lehet inni :))
süti beállítások módosítása