Feléhez ért a The Walking Dead második évada, és ha lehet hinni a fanyalgóknak, elvett az ember életéből 7x42 percet, amit soha nem kap már vissza. Ez így persze, már elnézést, nettó faszság, bár az igaz, hogy a pilot feszültségét és izgalmát, azt a vizuális élményt csak nagyon ritkán adta vissza a sorozat többi epizódja - de ez pont ennyire igaz volt az első évadra is. A második nekifutás első hét epizódja még Frank Darabont készítő keze nyomát viselte magán, majd meglátjuk februárban, mire ment az írói stáb az új főnök alatt. Spoileresen értékeljük az évad első felét, óvatosan a klikkolással!
Ha a fentiekből nem derült volna ki, nekem bejött az, amit a TWD második évada eddig produkált, a fanyalgókat az első évadban sem értettem, és most sem tudok szimpatizálni velük. A legnagyobb kifogás a tempót éri, hogy a TWD lassú, és nem elég feszült - nekik legyen mondva, nekem elég izgalmat okozott azt nézni, ahogy egy erdőben keresik a kislányt, tudván, hogy minden bokorból előugorhat egy zombi, és tudtam izgulni a kissrác életéért is, pedig azt legbelül tudtam én is, hogy gyereket ebben a sorozatban sem fognak ölni.
Nem a lófaszt, a midseason finálé utolsó öt percében még ezt is meglépték a készítők, ráadásul úgy, hogy az utolsó percig nem lehetett tudni, hogy akkor most Shane pokolbéli víg napjai számoltattak-e meg (lett volna oka több szereplőnek is, hogy kiloccsantsa az agyát), vagy Rick tényleg fejbelövi-e a bezombult Sophie-t. Akik a farmos történetszál lassúsága miatt panaszkodtak, és a családi dráma túltengésén siránkoznak, nincsenek egyedül, az amerikai fanok is kutyázzák a posztapokaliptikus történet ezen motívumait, de feleslegesen.
Ez az évad, legalábbis az első fele arra ment el, hogy a karakterekben végbement változásokkal foglalkozzunk, és ha tetszik, ha nem, erre kell időt szánni. Ez nem egy film, ahol az ember készpénznek veszi azt, hogy a 10. percben kitörő zombiapokalipszis túlélői a harmincadikra már úgy bánnak a shotgunnal, mint Chuck Norris, és minden további lelki vívódás sé skrupulus nélkül lőnek főbe bárkit, aki eléjük kerül, sőt, a film végére már mindenkinek kialakult helye van a kis társadalomban és elkezdik építeni a nagybetűs jövőt.
A The Walking Dead-ben ugyanis olyan, mint jövő nem létezik, és ezt valahogy tudatosítani kellett a karakterekben is, akik eddig csak a túléléssel és a rohanással foglalkoztak, egy tisztességes ragulevest sem ehettek meg a fák tövében, és egy jót sem dughattak (na jó, Shane és Lori viszonylatában ez is összejött, sőt, Andrea is összegabalyodott Shane-nel), a Hershel farmja ebből a szempontból a mennyország egy kis szeletkéje volt nekik, egészen a pajtában héderező zombik felfedezéséig.
Igen, lelassult a sorozat, de ez számomra semmit nem vont le az élvezeti értékéből, és nem tartottam sokkal pörgősebbnek a képregény első négy kötetét sem (nem olvasom tovább, mert nem akarok minden poént lelőni előre). A karakterek egy-két kivétellel igenis fejlődnek, Shane megtartása jó húzásnak bizonyult, bár túl hosszú életet nem jósolok neki. Rick vélt töketlenségét (nem az én véleményem) pedig teljesen megértem, sőt, még Andrea önfejűségét is, de kedvenc karakterem a félkarú tesót haluzó Daryl, aki a zombifüles nyaklánccal végleg a legfaszább szereplővé lett a sorozatban.
Ami a midseason finálét illeti, az utolsó öt perc feszültségéért és szívfájdító drámájáért igenis érdemes volt várni ennyit, és amikor az ember azt hitte, hogy ennél nincs tovább, akkor az írók előhúzzák zombiSophie-t a pajtából, a néző meg csak ül a tévé előtt elszorult torokkal, és nyelni alig mer, amikor Rick előhúzza a Magnumot. Döbbenetes volt a mészárlás, ahogy Shane rádöbbent, mit szabadított el, Rick tehetetlensége, Hershel iszonyatos fájdalma és Lori rettegése, ez az öt perc színészi-írói-rendezői mestermunka volt.
Nekem továbbra is az egyik kedvenc sorozatom marad a TWD, és ez így lesz akkor is, ha az évad második felében is ugyanolyan nyugis marad a tempó, mint az elsőben.
gahanreader · http://davegahankonyv.blog.hu/ 2011.11.30. 13:04:53
Leadfoot 2011.11.30. 13:19:56
És ebben a pár nyugisabb részben rengeteget fejlődtek a karakterek.
Nekem pl. nagyon bejött a Shane-hez kapcsolódó kettősség. Egyrészt kiismertük, tudjuk, hogy egy izomagyú geci, másrészt rohadtul igaza van, mikor kiakadt a pajta-ügyön, és a zombikat betegekként kezelő Hershel-en.
Másrészt végig az volt az érzésem, hogy a farmon töltött nyugis napok, ami alatt már-már elfelejtjük a zombikat, és a csapat a szinte az anyaméh biztonságában érzi magát, egyfajta vihar előtti csendként is funkcionál. Erre tessék, csak jó volt ez a megérzés, mert a végére szépen elszabadult a pokol.
Mikor Hershel és Rick megjelent a pórázon vezetett walkerekkel, és mindenki elkezdett rohanni feléjük - az élen persze Shane -, az valami zseniális volt. Ott és akkor tudni lehetett, hogy a szar pillanatokon belül eltrafálja az ipari ventilátort.
Az utolsó jelenetek pedig pont olyan hatást fejtettek ki rám, ahogy sixx leírta (a zene mennyire passzolt hozzá...).
freddyD 2011.11.30. 13:24:05
Igazából két karakterrel van csak bajom (neveket mindig elfelejtem). Egyszer a szakállas öregtől (miért akarta a fegyvereket eldobni? Ilyen dumával, hogy "Szerinted ez megvéd minket?". Öööhm...Igen!. Csak mert ott vannak, még nem kell használni őket, csak vészhelyzetben) és a szőke fegyvermániákus nővel
Azt sem teljesen értem, hogy Hershel papa miért nem szólt, hogy "Héé, most hogy mondjátok, befogtunk egy zombi kislányt"...
Ennek a résznek az utolsó pár perce azonban tényleg elég ütős volt, ez a Sophiás dolog még meg is lepett, pedig utólag visszagondolva tök evidens volt.
Én nézem továbbra is, tetszik azért, hibái ellenére is.
pytta 2011.11.30. 13:24:59
garnéla mák 2011.11.30. 13:31:38
azt vízionálom, hogy előkerül róla még vmi nagy titok, ami jobb emberré teszi a szemünkben, majd bezombul, vagy kinyírják. aztán lehet, hogy ő marad az állandó konfliktus forrás a csapatban, nehogy már nyugodtan lepkéket kergessenek már a továbbiakban. és sztem a leghatásosabb az volt a 2/7-ben, hogy már elkedztem én is beteg emberekként nézni a járkálókat, erre ez a geci shane bebizonyítja, hogy ezek aztán már rohadtul hullák. de a nagy kedven Daryl, ha választanom kéne, vele szeretnék túlálni ez zombioid világot, tökös de emberi. a lényeg, hogy várom már a folytatást.
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.11.30. 13:35:59
én ide sorolnám Carol fájdalmát is...
a végére valahogy számítottam (hogy a kislány is zombul), ettől függetlenül váratlanul ért, hogy ilyen hamar kiderül, és a nyilvánosságra hozatalának módja is. a film végén csak ültem, és néztem magam elé, mint egy birka.
nekem pont az tetszik a sorozatban, hogy végre szakít azzal a hagyománnyal, hogy jönnek a zombik, és akkor sorban lőjük őket, míg majdnem mindenki meg nem hal. a tűlélők örülnek, vége a filmnek, és akkor a stáblista után kiderül, hogy még maradt elég zombi a folytatáshoz...
itt van történet, fejlődnek a karakterek, a szereplőkért lehet izgulni.
mellesleg nekem is Daryl a kedvencem (no és Glenn:-)
st30 2011.11.30. 13:37:22
horcsogpofi 2011.11.30. 13:38:46
Kiba jó kis sorozat ez, nagyon várom a folytatást.
Johnny336 2011.11.30. 13:42:48
A fanyalgók - köztük én is - nem azért fanyalogtak a lelki vívódáson, illetve családi drámán, mert fröccsenő agyvelőt akarunk látni, hanem azért, mert Seriff és Seriffné rettenet közepesen adták elő...
Az öreg és a szőke valóban idegesítőek, de pl. Hershel karaktere nagyon jó, remélem a farmról távozással nem fog ő is távozni a sorozatból.
garnéla mák 2011.11.30. 13:47:48
koschwarz 2011.11.30. 13:51:02
Johnny336 2011.11.30. 13:54:36
@st30: nálam is ez a rész adta meg a löketet, hogy várjam a következő részt.
mildi 2011.11.30. 14:14:21
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.30. 14:16:09
Aki szerint lassú, az zombifilmet nézzen, abban van amit hiányol, ebből nem hiányzik semmi.
AttilaBeregi 2011.11.30. 14:22:58
Arra mondjuk kíváncsi leszek, hogy miért nem mondta senki a farmon, hogy találtak egy kislányt...
Most ha jól idézem fel a történetet, max pár nap telhetett el az eltűnése és a farm megtalálása között, szóval azért sejthették a farmon, hogy esetleg azt a lányt találták meg.
AttilaBeregi 2011.11.30. 14:25:29
mindenesetre lesz egy szép kis beszélgetés ezek után a farmon élők és Shane/Rick között :)
Leadfoot 2011.11.30. 14:30:36
A maga módján Daryl is nagyon szerethető karakter.
Persze az olyan karakterek mellé, akikkel az ember azonosulni tud, kellenek olyanok is, akiktől hülyét kap.
Ott van Dale, aki alapvetően nem rossz arc, csak mindig az önjelölt kurvaokos morális lángoszlop szerepében kíván tetszelegni.
I R Baboon 2011.11.30. 14:33:25
tényleg még eszt is??? :D
Leadfoot 2011.11.30. 14:33:49
Hát épp ez az! Szerintem a Romero-féle zombifilmekben sincs kevesebb drámázás. Néz meg pl. a Day of the Dead-et (az 1985-öst). Az utolsó 20 percen kívül szinte csak az emberek közti konfliktusokról szól (amit persze a zombis környezet vált ki).
Puffin 2011.11.30. 14:33:54
Leadfoot 2011.11.30. 14:38:21
Lehet, hogy ez is része lesz Hershel karakterfejlődésének: ő a jóságos, mindig helyesen cselekvő, bölcs öregember (legalábbis ő ezt hiszi magáról), aztán szerencsétlen Daryl meg majdnem otthagyta a fogát Sophia keresése közben. És Shane-nek meg Andreának is volt némi zombis kalandja ennek kapcsán...
sixx · http://comment.blog.hu 2011.11.30. 14:45:40
Csokáv 2011.11.30. 14:47:34
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.30. 14:50:51
Aztakurvaélet.
saks 2011.11.30. 14:54:28
saks 2011.11.30. 14:56:29
"a hentelés a lényeg" helyett a hentelés fontos
Llew 2011.11.30. 15:09:23
A sorozatjunkiehoz képest itt most átestünk a ló túloldalára. Ott rengeteg kommentelő lehúzza (köztük én is), de a többség csak a sorozatot, a logikátlanságai, hülyeségei ellenére, nem pedig azokat akiknek tetszik.
Kurva jó, hogy sokaknak bejön, örüljetek neki, de attól már had ne keljen elnézést kérnie valakinek, ha neki sok minden miatt nem annyira. Ha semennyire akkor nyilván én is kaszáltam volna már. Most még bizonytalankodom.
"azt legbelül tudtam én is, hogy gyereket ebben a sorozatban sem fognak ölni.
Nem a lófaszt, a midseason finálé utolsó öt percében még eszt is meglépték a készítők"
Én emlékszem rosszul, hogy Rick rögtön a pilotban fejbe küldött egy gyerek zombit?
Persze, Sophia elvileg nem volt idegen, de még így sem volt ugyan az eset, mint ha pl. Carl felzabálta volna egy walker csapat.
Elismerem, hogy a rész befejezése, minden előzetes nem tetszésem ellenére bejött. Viszont Sophia amíg képben volt addig is csak egy volt a sok háttér szereplő közül (mint most a fekete srác). Ezért az eltűnése után nem igazán tudtam átérezni az érte való aggodalmat. Különösen mikor a saját anyja is tök faszán elteregetett meg főzőcskézett durván egy hetet, majd benyögte az egyetlen igazán lelkiismeretesen kutató Darylnek, hogy már biztos halott. Daryl ezek utáni bitchezése egy igazi őszinte megnyilvánulás volt, visszahozva a karakter első évados rossz fiú jellegét, hogy aztán a virág nézegetéssel ezt jól haza vágják.
Az egész elkanyarodásból azt akarom kihozni, hogy Sophia bezombulása pont Hershel szemléletét volt hivatott velünk érzékeltetni, de a kis csaj szinte múlt nélkülisége, és a többiek korábbi érdektelensége kapcsán sokkal kisebb hatása volt, mint amekkorának a készítők szánták.
Llew 2011.11.30. 15:13:31
Llew 2011.11.30. 15:16:58
ugyan az az eset, mint ha pl. Carlt felzabálta volna egy walker csapat.
bug jr. 2011.11.30. 15:17:02
én spec közvetlen ezután néztem a homeland aktuális részét, ami messze nem a legnagyobb sorozatélményem evör, de az ottani kicsit (sem) hasonló jelenet, kb ezerszer megrázóbb volt.
és akkor hol vannak még ezek a shield, rescure me, lost stb wtf élményeitől.
ja, és fanyalgok.
mert imádom a zombis cuccokat, de ez annak lassú, vontatott, unalmas. drámának viszont nagyon kevés.
Mark Bolt 2011.11.30. 15:20:06
Mark Bolt 2011.11.30. 15:20:41
Mindentől függetlenül természetesen fan vagyok, és nézni fogom amíg élek. És utána is. Harr.
Bocimaster 2011.11.30. 15:23:40
koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.11.30. 15:23:58
miszter iksz 2011.11.30. 15:24:15
Az a legnagyobb baj, hogy a "biztos halál" és a "túlélés" táblánál mindig a tuti szívás irányába mennek tovább. Ostoba forgatókönyv ostoba karakterekkel, ostoba ötletekkel és döntésekkel. Ha elfogadjuk azt, hogy ez zombiland, akkor nem egy ingben sétálgatok, (csöndes) fegyverként egy szöggel a kezemben. Bmeg.
Hilux94 2011.11.30. 15:36:04
Llew 2011.11.30. 15:36:21
Szóval vagy @PantalaNagaPampa: nem szólós verziója van és akkor mindenen farmos egy köcsög, vagy Herschell egy vasmarkú extra köcsög, aki megtiltotta, hogy elmondják. Mindkét lehetőség elég fura lenne szerintem.
Vagy marad a harmadik verzió, miszerint a rész végi drámai és meglepő Sophiás fordulat érdekében az írók beáldoztak némi logikát.
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2011.11.30. 15:40:18
svéd 2011.11.30. 15:44:47
DDT- 2011.11.30. 15:45:36
aha, persze 2011.11.30. 15:53:29
És mi volt döbbenetes az utolsó 5 percben? Mikor a japó gyerek felfedezte a pajta tartalmát, már akkor lehetett tudni, hogy ez lesz a slusszpoén. (Remélem, ebben nincs spojler).
Ha már annyian leírják, hogy nekik tetszik, én is leírom, hogy hanyagolom ezt a sorozatot. Az utóbbi részek 3/10-es történéseit nézze az, aki Izaúráért izgult.
Leadfoot 2011.11.30. 16:05:17
Aztán ott van Maggie is, akire kezdenek hatni az észérvek (ezek nyírták ki Otis-t meg még egy csomó mindenkit, a golyó se fog rajtuk, kivéve fejbe, na meg nemrég őt is majdnem elintézte egy), és ebben a részben már kezdett inkább Rick bandájával egyetérteni a walker-kérdésben.
Tranceberg 2011.11.30. 16:05:53
A sorozat messze elmarad az első szezontól és a cikk írója (sixx)magát hazudtolja meg azzal,hogy a cikkhez mellékelt összes kép az utolsó 5-10 percből van és nem az unalmas párbeszédekből hiszen mindenki zombikat akar látni és nem családi drámát.
A véleményedet nem támasztja alá az általad mellékelt képek.
calvez 2011.11.30. 16:14:24
Intruder 1500 2011.11.30. 16:14:27
kisaaa 2011.11.30. 16:20:58
I.C.ram 2011.11.30. 16:23:29
Llew 2011.11.30. 16:24:37
úgy legyen, reménykedő szkeptikus vagyok :)
Kezdett egyetérteni? Maggie elég egyértelműen állást foglalt azzal, hogy bár megrázta a szomszéd csaj kilyuggatása, meg Shane tombolása, de Glenn beleegyezés kérő tekintetére rábólintott vagy még tán igent is mondott. Adott helyzetben teljesen józan döntés volt, amiből később lehiggadva még visszatáncolhat, bizonytalankodhat, de nem valószínű. Én annak is örülnék, ha végleg a csapattal ill. Glenn-nel maradna.
Noir 2011.11.30. 16:31:51
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.30. 16:34:51
Akkor miért nézed, ha nem jön át? De most komolyan. Annyi jó sorozat van. Ott van pld. a csillagok küldötte, vagy a látogatók, alfa holdbázis, esetleg az Orion űrhajó kalandjai...
svéd 2011.11.30. 16:37:16
zerveidt 2011.11.30. 16:39:17
Llew 2011.11.30. 16:39:23
Különben meg nem nyírta, ki csak lecsapta. Utána Daryl lőtte fejbe, mikor a zombi egy hol a faszba vagyok arckifejezéssel felült.
Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2011.11.30. 16:56:59
Igaz, pocsékolnak ezek mindent: kaját, lőszert, időt...
vcampbell 2011.11.30. 16:57:46
vcampbell 2011.11.30. 17:05:05
A kislány anyja: sj-n már leírtam róla a véleményem. Az első évadban is látszott, hogy ő egyszerűen semmilyen. A férje verte, mindig tette, amit mondtak neki, egy tutyimutyi senki volt. Inkább elkönyvelte, hogy a lánya halott, ahelyett, hogy akár egy pillanatra is ki kelljen moccannia a megszokott főzök, mosok ritmusból.
Amúgy a Lorit alakító színész engem is rohadt idegesít, de ez nem ad okot arra, hogy fanyalogjak, mert tetszik a sorozat. Akiknek viszont nem azok nem értem, hogy miért szenvednek azzal, hogy kommentet írnak? Azért 7 rész alatt el lehetett volna dönteni, hogy az ember kér-e belőle, vagy nem. Amennyiben nem, úgy tovább lehet állni, vagy vagy 600 sorozat amiből lehet válogatni, senkit sem kényszerítenek arra, hogy nézze.
Szerkó Ferkó 2011.11.30. 17:20:00
Ott lehetett tudni, hogy a farmlakók tudják mi történt a kislánnyal, a pajta felfedezése után meg azt is, hogy hova lett Sophia.
NAGYON rajongó vagyok, de pont a fenti két pont miatt kiszámítható lett az egész, és nem érte meg eddig húzni az egészet. Ha nem az utolsó öt perc, én sem nézem tovább a sorozatot. Karakterépítés ide meg oda, lehet ezt jobban is csinálni. Az utolsó szériánál a Rocky filmek jutottak az eszembe: ott is az első és az utolsó rész ér valamit.
(Shane "Elég volt..." kezdetű kirohanása a végén meg egy az egyben "Fred kiszól" effektus. Láthatóan az író(k)nak is elege volt a vontatott szálból.)
Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2011.11.30. 17:22:51
A farm többi tagjának pedig simán kiadhatta parancsba, hogy kuss. Nekik ő a főnökük, és nincs Shane-jük, hogy alkalmanként felülbírálja.
TaDaM87 2011.11.30. 17:37:33
dean23 2011.11.30. 17:47:07
Shane igazi őrült. Valszeg el fog patkolni, de merem remélni, hogy előtte kicsinálja az RV Gandalfját! Idegesít! :)
finizlik 2011.11.30. 17:49:12
Ezt követi a Game of Thrones majd a Spartacus.
Llew 2011.11.30. 17:59:35
Maggie hozza a térképet, Rick szervez, aztán Shane rákérdez mi van, ha már csak zombiként találják meg. Rick: akkor meg kell tenni a megtenni valót. És Maggie ekkor kérdez rá, hogy és mit mondasz a gyerek anyjának, majd néz össze Hershellel az meg rázza a fejét.
És csak az ezt következő rész végére tették pajtás cliffhangert. Ha ez így nem felesleges sztori nyújtás, akkor semmi.
Viszont ezek után kurvára érdekel mit hoznak össze a lövöldözés utóhatásaként.
aha, persze 2011.11.30. 18:06:47
66th Zealot platoon 2011.11.30. 18:09:45
Leszarom, hogy eltertek a kepregenytol szinte teljesen, de en a csirkek helyett inkabb Rick-el ettem volna a zombikat. Igy mar varom a februari nyitanyt.
postabelyeg 2011.11.30. 18:15:41
Nem a lófaszt, a midseason finálé utolsó öt percében még ezt is meglépték a készítők"
Rick Grimes már az első részben lelő egy kislányt.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.30. 19:06:32
vcampbell 2011.11.30. 20:13:35
vcampbell 2011.11.30. 20:16:10
HNio 2011.11.30. 21:29:32
Robert Kirkman, a Walking Dead képregény egyik alkotója felfedte Sophia háttér történetét egy műsorban. Elmagyarázta, hogy Otis dolga volt begyűjteni a farm körül csellengő zombikat, akik beragadtak a mocsárba. Ő találta meg Sophiat és vitte a pajtába, nem sokkal mielőtt meglőtte Carlt. Nem számolt be Hershelnek azonnal az új „zombi-szerzeményről” és később meg ugye nem csoda, hogy nem került már erre sor az események tükrében.
Szóval elmondhatjuk, hogy Otis magával vitte a sírba az információt Sophia megtalálásáról.
Ha valakit érdekel itt a link a cikkhez, ami említi a Kirkman fenti magyarázatát.
www.buzzfocus.com/2011/11/28/the-walking-dead-season-2-episode-7-review-pretty-much-dead-already/
A fenti magyarázat alapján tehát egyértelmű, hogy a farm lakói azért nem szóltak a többieknek arról hogy a kislány a pajtában van, mert nem tudtak róla. Persze jogosan merül fel az a kérdés, hogy a zombi etetés kapcsán hogy nem vették észre a gyerek zombit a többiek között, de végül is ha nagyon akarjuk elképzelhető, hogy az etetés feladatát ellátók csak lezúdítják a kaját a szénapadlásról, aztán igyekeznek olyan gyorsan távozni ahogy csak lehet, anélkül hogy nézegetnék az alul tébláboló nem épp szívderítő társaságot.
A padlásról valószínűleg nem is lehet a pajta alsó részének minden szegletét belátni, így ha Sophia valami olyan helyen téblábolt vagy álldogált éppen ami takarásban volt a fent levők elől, akkor lehetséges, hogy nem vették észre, főleg mivel azért nem olyan sok idő telt el azóta, hogy a kislány a pajtába került és nem hinném, hogy naponta van zombi-etetés a farmon.
zerveidt 2011.11.30. 22:34:30
Kisvesza 2011.11.30. 22:38:41
murzil 2011.11.30. 23:35:23
koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.12.01. 10:31:31
vcampbell 2011.12.01. 13:51:40
murzil 2011.12.01. 13:58:56
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.12.01. 14:12:53
AttilaBeregi 2011.12.01. 14:19:02
aha, persze 2011.12.01. 14:33:30
Arra is van magyarázat, hogy miért etetik a zombikat? Ezek szerint kell nekik táplálék, hogy ne "haljanak" éhen? Vagy mégis mi indokolja az etetést?
HNio 2011.12.01. 22:25:21
Egyébként erre én is gondoltam, hogy milyen marhaság az, hogy etetik a zombikat. Miért is kell őket etetni, ha egyszer halottak? Egy zombi tuti nem fog éhen halni. Mondjuk az igaz, hogy Hershel nem tekinti halottnak őket, hanem olyan embereknek akiket talán még meg lehet gyógyítani. Ez talán megmagyarázhatja, hogy Hershel miért gondolja úgy, hogy etetni kéne őket.
Azonban arra semmiképp nem találok magyarázatot, hogy a zombik miért eszik meg a csirkéket. Mióta esznek a zombik mást emberhúson kívül? A zombis történetek univerzumában az élőhalottak általában nem jelentenek az embereken kívül más élőlényekre veszélyt és az emberekre sem azért van étvágyuk, mert kajára van szükségük (emészteni aztán tuti nem tudnak) hanem mert ez valami ösztön.
De hogy a zombik csirkéket ennének... hát ez számomra nevetséges és értelmetlen. Ok, lehet hogy a WD univerzumban a zombik eszek mást is az embereken kívül, de ez akkor is olyan gáz.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.12.02. 09:28:30
Nem ráérnek sétálni utána a pajtában?!
Gukker 2011.12.02. 12:29:55
Gukker 2011.12.02. 12:31:32
Flat 2011.12.02. 15:36:36
Ami viszont feltűnt, hogy a rendező(k) és az operatőr(ök), milyen szépen, ízesen viszik képernyőre az egyre ritkább zombiöléseket. Látszik rajtuk, hogy megnéztek pár alapművet, és tényleg ötletes szépen fényképezett gyilokot kapunk szinte mindig.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.12.02. 15:58:34
2011.12.02. 21:39:38
spion27 2011.12.03. 10:42:19
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.12.03. 10:53:44
aha, persze 2011.12.03. 17:43:23
"hosszabb útra menni meg állandóan fogyó készletekkel öngyilkosság"
Állandóan fogyó készlet? Miért, ha átmennek nyújorkból vasingtonba az emberek, több napi hidegélelmet raktároznak?
spion27 2011.12.03. 18:03:04
Napi 3-400 kilométert meg tudnának tenni nyugodtan. De legyen csak 100 kilométer. Ott se találnának farmot?
Bár a sorozat szempontjából marhára nem jó hogy egy csendes, nyugis helyen hédereznek állandóan. Nem tudom a képregényben is igy van-e de akkor ennyi erővel elmehetnének egy kis szigetre is. Van elég skuló hogy megtisztitsák az esetleges zombiktól aztán bódóttság lenne.
kisberci 2011.12.04. 00:04:04
kisberci 2011.12.04. 00:06:12
HNio 2011.12.04. 01:48:43
Hát azért , hogy történjen már valami abban a nyomorult részben és legyen benne legalább egy zombi és valami adrenalin szint emelő jelenet, mert különben elalszik a néző az egyre inkább érdektelenné váló családi drámázáson. Félreértés ne essék, én kifejezetten szeretem a drámákat és az első évadban nagyon örültem annak, hogy inkább a szereplők érzéseire és a köztük levő kapcsolatokra akarják fektetni a hangsúlyt és nem csupán a zombigyilkolászásra. De teljesen egyetértek azokkal akik azt mondják, hogy amit a farmon játszódó jelenetekben ebben az évadban műveltek a sorozatban az minden volt csak jó dráma nem. Számomra egyre inkább unalomba fulladt az egész és ha Shane nem lett volna a sorozatban (akinek személyes drámája és konfliktusa számomra az egyetlen valóban átérezhető, érdekes és emberi dráma ebben az évadban)akkor totális motiváció vesztés állt volna be nálam.
A fent említett kutas jelenetnél egyértelműen azt éreztem, hogy csak beletettek egy zombis jelenetet a részbe, mert mégis csak egy zombis sorozatról van szó és ne legyen már egy teljes epizód élőhalott nélkül, de a jelenet totálisan értelmetlen volt és semmit nem adott a történethez vagy vitte azt előre.
Nekem egyre inkább elment a kedvem a sorozattól miközben teltek a részek, de ez a félévadzáró rész sokat javított a helyzeten. Végre nem csak unalmas áldrámázás, felejthető színészi játékkal és dühítő logikátlanságok (Shane kivételével, hanem valóban megrendítő és elgondolkodtató jelenetek, még ha kissé túlzottan színpadiasak is. Félreértés ne essék, nem a vérengzésről beszélek, hanem az általa a nézőkben keltett érzésekről és a felvetődő kérdésekről és gondolatokról. Nagyon remélem, hogy a következő részek ebben a szellemben folynak majd tovább, de legalábbis néha megcsillantják az alkotók a fényt, amikor a nézők már kezdik elveszteni a reményt, hogy történni is fog már végre valami érdekes a sorozatban.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.12.04. 08:47:08
De addig is egy helyen voltak, táboroztak még Rick meg nem jött, nem?! (Első évad így kezdődött)
Az alapfelállás is az volt, csak akkor az erdő szélén, most meg egy bekerített farmon vannak.
WelcomeTheBabylon 2011.12.16. 01:04:58
Szerintem amúgy van olyan jó eddig a második évad mint az első volt, bár voltak olyan részek ahol kezdtem elveszteni a hitem a sorozatban, de az ötödik résztől elkezdték olyan tempóban tolni a feszültséget meg a történéseket hogy a hetedik rész végére annyit tudtam mondani csak hogy: "Anyád!" :)
aha, persze 2011.12.16. 18:56:02
Hát pont ez a baj, hogy táborozgatnak. Te megállnál a semmi közepén? Nem keresnéd a legjobban bevédhető helyet? Mondjuk egy katonai bázist? Szinte csak olyan konfliktus van, aminek semmi életszerűsége nincs, csak oda van erőszakolva, hogy történjen valami. Nem ismerem a képregényt, amiből készült, de egy hétköznapi ember is izgalmasabbat és életszerűbbet rittyentene, mert erről süvít a tehetségtelenség.
bigvick 2011.12.27. 08:44:55
spion27 2011.12.31. 13:25:36
Többek között erre célozgattunk mikor mondtuk hogy egy kalap f.s a második évad, mert nem történik semmi benne, és ami történik is az is erőltetett. Nyilván semmi értelme nem volt megölni Otist, mert el tudtak volna menekülni, meg egy normális tervvel menekülni se kellett volna (mondjuk nem fáklyával terelik el a zombik figyelmét hanem az egyikük dudál a kocsival és szép lassan elcsalja őket tök más irányba, aztán ha elég messze vannak nyom egy padlógázt).
Kellett bele ez a hülyeség, mert olyan jól mutatott hogy Shane ledúrta a haját