Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Hollywoodba is hívják a született túlélőt

2011. július 08. 12:26 sixx 86 komment

Az egykori SAS-kommandós Bear Grylls az a férfi, aki hivatásszerűen kerül veszélyesebbnél veszélyesebb helyzetekbe a világ legelhagyatottabb részein, csak azért, hogy mi megtanuljuk, hogyan élhetünk túl egy hajótörést, vagy azt, ha a beduinok egyedül hagynak minket a sivatag közepén. Azzal persze lehet vitatkozni, hogy ennek mi értelme van, és mennyi esélye van annak, hogy egyszer valóban egy barnamedve támad ránk a Fogarasi-havasokban, de tévéműsornak mindenképpen szórakoztató. 

A hat éve látható műsor hitelességét egy 2007-es botrány kissé aláásta - ekkor derült ki ugyanis, hogy amit a tévében látunk, az csak egy műsor, Bear a forgatás után nem marad ott a mocsárban, hanem a stábtagokkal tölti az éjszakát (egy hotelben, vagy a közeli sátortáborban), és akadnak olyan szegmensek is, melyekben külső segítséget kap. Ezt a Discovery soha nem tagadta, csak nem jelezték a nézőknek, legalábbis addig, míg ki nem pattant a botrány. Azóta minden epizód elején olvasható egy figyelmeztetés, miszerint a stáb életveszélyes helyzetekben külső segítséget is kap, és a műsor bizonyos szegmensei megrendezettek. A nálunk A túlélés törvényei címen látható reality főszereplőjével Londonban beszélgettünk.    

Nem érzi kíhívásnak, hogy az új évadokban mindig felül kell múlnia az előzőeket? Meddig lehet még rátenni egy újabb lapáttal?

Néha érzem, de mindig is nagyon ambiciózusak voltunk a műsorral, a terveinkkel kapcsolatban, én pedig azt vallom, hogy ha nem feszegetjük korlátainkat, ha nem tudjuk meg, meddig tudunk elmenni, akkor nem nagyon van értelme az egésznek. Szeretném azt hinni, hogy a műsor minden évada egyformán kemény. Ha kiengedünk, lazsálunk egy kicsit, akkor a néző elvesztheti az érdeklődését, az pedig senkinek nem jó. A legnagyobb kihívás a megfelelő helyszínek kiválasztása, amiben - ha hiszi, ha nem - a rajongók óriási szerepet játszanak. Rengeteg levelet kapunk, melyekben különféle helyszíneket javasolnak, és nem egy akadt, amit meg is látogattunk. A producerek borzasztóbbnál borzasztóbb helyekre akarnak küldeni minket, én pedig inkább festői környezetben szeretnék túlélni.

Magyarországon nem terveznek forgatni?

Egyelőre nem, de a környéken már jártunk, Erdélyben. Nagyon kemény volt a forgatás, azok a hegyi medvék nem viccelnek.

Mi tart igazán szörnyű forgatási helyszínnek?

A dzsungelek és a mocsarak nem túl szívderítők, de főleg azért, mert kiszámíthatatlan, mi fog történni a következő percben. Előre soha nem tudjuk, mi vár ránk, és amikor nyakig merülök a mocsárban, az a legveszélyesebb, amit nem látok: a rám leselkedő kígyók vagy krokodilok. Ilyenkor elég feszült és ideges vagyok. Rendkívül megterhelő és veszélyes a szélsőségesen hideg időjárás is, az Everesten nagyon sokat kellett kínlódnom azon, hogy le ne fagyjanak az ujjaim és a lábujjaim.

Mekkora stábbal forgatnak? Mennyi ideig forgatnak egy-egy epizódot?

Nevetségesen kevesen vagyunk, rajtam kívül öt-hat ember van velem a forgatáson. Állandó stábbal dolgozom, olyanokkal, akikben megbízom, és akik megbíznak bennem. Legtöbbjükkel hat évadot húztunk le együtt. A forgatás a helyszín előkészítésével kezdődik, a többiek egy héttel előttem érkeznek meg, felmérik a terepet, felveszik a kapcsolatot a helyi mentőcsapatokkal, és megbeszélik, mik a legveszélyesebb szakaszok, mire kell leginkább odafigyelni. Ezután jövök én, leülünk és egy álló napon át csak a tervezés folyik. Én is beszélek a mentőcsapatokkal, felkészülünk a lehető legextrémebb, legkeményebb szituációkra is.

Nagyon sokat köszönhetek a helyieknek, akik jól ismerik a terepet, mert olyan összefüggéseket is átlátnak, amiket egy kívülről érkező stáb nem, például szólnak, hogy egy hete vonult le az ár a folyóról, és vigyázzak a parton, mert sok lehet a kígyó. Ezt máshonnan soha nem tudnám meg. A forgatás első napja előtt zabálunk egy nagyot, korán lefekszünk aludni, és másnap reggel indul a buli. Azt soha nem tudjuk előre, éppen mi fog történni, így mindent rögzítünk, és ha valami nem jó, akkor nem használjuk fel. Az eligazításoknak hála nagyjából tudom, mi vár rám, és merre megyek, de bármi megtörténhet. Teszem azt, ha a kiszemelt útvonalon éjjel kidől egy fa, akkor lőttek a tervnek, szóval kőbe nem vésünk semmit.

Nem irigylem az operatőreit, nekik a túlélés mellett a felszerelésre is ügyelniük kell.

Elképesztő, amit csinálnak, nekem elhiheti. Nagyon jó barátok vagyunk, régóta ismerjük egymást, még a seregből, voltunk közösen bevetésen, ismerjük egymás minden gondolatát. Ők az igazi sztárjai a műsornak, nem én, mert ugyanazt végigcsinálják, amit én, csak egy nehéz kamerával a kezükben, és legtöbbször úgy jönnek utánam, hogy nem látják, hova lépnek. A műsor forgatása nemcsak fizikálisan, de mentálisan is megterhelő, viszont pont azért, mert ilyen jó viszonyban vagyunk egymással, át tudjuk segíteni a másikat a mélypontokon.

Szokott félni?

Igen, nagyon sokszor. Szerintem az, aki olyan helyzetekben, amikben én vagyok hétről hétre, nem fél, az nem normális. Napi szinten találkozom krokodilokkal és kígyókkal, ki kell ugranom repülőgépekből, vagy leereszkednem sziklaormokról biztosítókötél nélkül, azt hiszem, hogy az ilyen helyzetekben az a természetes, hogy összeszorul az ember gyomra. Hozzá kellett szoknom a félelemhez is, de megtanultam előnyömre fordítani. Még a seregben történt, hogy eltörtem a gerincem egy ejtőernyős ugrás után, és azóta nem volt olyan ugrásom, amikor ez ne jutott volna eszembe. A stáb is tudja, mi játszódik le bennem, amikor odalépek a repülőgép ajtajához, és készülök kilépni. Nagyon sokat számít, hogy ilyenkor megnyugtatnak, hogy minden rendben lesz.

Egyre több túlélőshow látható a tévében, rengeteg ilyen témájú könyv kapható, vajon miért?

Az ilyen műsorok és könyvek elsősorban szórakoztató időtöltésnek jók, mondjuk 95 százalékban azok is, de ott van az az 5 százalék, ami megragadhat az ember fejében, és amikor esetleg szükség van rá, akkor előjön. Találkoztam már nem egy olyan emberrel, aki valami olyan traumát élt át, árvizet, tornádót, repülőgép-szerencsétlenséget és így tovább, aki soha nem gondolta volna, hogy valaha ilyen helyzetbe kerül, de annak köszönhette az életét, amit az ilyen műsorokban láttak. Ez óriási lökést ad nekem is, hogy újabb évadokat forgassak.

Meddig lehet ezt csinálni?

Nem tudom. Visszatérő motívum, hogy minden évadot azzal fejezek be, hogy oké, nagyszerű volt, de egyelőre elég ennyi, egy időre szüneteltessük a műsort. A Discovery viszont másképp gondolja, és mindig rábeszélnek egy újabb szakaszra. Josh, az executive producerünk nagyon jó fej, imádok vele melózni, és pontosan tudja, mivel tud rávenni a maradásra. Egyelőre sikerült is neki. Felesleges kockázatot nem fogok bevállalni soha, ha az orvosom azt mondja, hogy ideje leállni, azonnal abbahagyom.

Volt olyan pillanat, amikor komolyan fontolgatta, hogy ennyi volt, ezt már nem éri meg csinálni?

Nézze, amikor az Everesten másztunk, és útközben négyen haltak meg, az nagyon megrázott. Legutóbb, Ausztráliában volt egy olyan pillanat, ami az egyik legveszélyesebb volt, amit átéltem. Az ország északi részén, a mocsárvidéken forgattunk, építettem egy tutajt, és éppen azzal keltem át egy elég kemény részen. Tudtam, hogy halak lesznek a közelben, leszedtem egy tüskét valami bokorról, fogtam egy pókot, betekertem pálmalevélbe, és a tüskét átszúrtam rajta, készen is volt a csali és a horog. Bedobtam, kapásom volt, húztam volna befelé a halat, amikor megláttam, hogy egy legalább ötméteres krokodil csúszik bele a vízbe, tőlem úgy 15 méterre.

Nem tudom, mit tud a krokodilokról, de az aligátorok elég veszedelmesek, az édesvízi krokodilokkal nincs különösebb baj, viszont a sós vízi rokon, na az, egy külön kategória. Szörnyeteg mind, egy jachtról is simán lekapják az embert, ha nem figyel. Na, ez pont egy ilyen volt, és robogott felém tátott szájjal. Én meg ott ültem a tutajon dermedten, kezemben a damil, a végén a hallal. A krokodil egy pillanatig habozott a két falat között, aztán vitte a kisebbiket, a halat, én megúsztam. Ez mázli volt. Volt még hasonló meredek szitu, kígyókkal meg cápákkal, két hete Utah-ban pedig egy kameraman mozdított meg egy sziklát, ami tíz centivel a fejem mellett zúgott el, és kapta el az alattam álló technikust. Tíz bordája tört el, nem vicc.

Ezek után mi motiválja? Miért megy vissza a mocsárba? Hátha megint rendes krokodillal fut össze?

Mert ezt imádom benne. Azokat a pillanatokat, amik mással, ha nagyon szerencsések, jó, ha egyszer fordulnak elő, nekem viszont hetente jut belőlük egy. Olyan adrenalinlöket, amilyet el sem tud képzelni. Senki nem kényszerít arra, hogy derékig merüljek a mocsárba, vagy a fagyhalál elől meneküljek a hegyoldalon, a Discovery vagy a producerek egyszer sem próbáltak olyan dologra rávenni, amit magamtól nem vállaltam volna be. Szeretem csinálni, amit csinálok, és addig, míg a nézők is élvezik, nem hagyom abba.

Mikor sírt legutoljára?

Idefeleé a gépen. Komolyan, ne röhögjön, a Notebook című film ment, és totál elérzékenyültem. Az utaskísérő is megkérdezte, hogy jól vagyok-e. Elég érzelmes típus vagyok, amikor a középső fiam egy iskolai darabban játszott, végigbőgtem az előadást.

A felesége hogy viseli a munkáját?

Elég régóta együtt vagyunk, már akkor is mellettem volt, amikor a seregben szolgáltam, szóval megedződött. Nagyszerű nő, mindenben támogat és iszonyú türelmes velem. Amikor otthon vagyok, és együtt nézzük az epizódokat, néha kiakad: "Elment az eszed? Ezt meg miért csináltad?" Nem sokat beszélünk a sorozatról, mert az a munkám, és nem feltétlenül akarom hazavinni. Van három gyerekünk, bőven van mivel elfoglalni magam.

El tud még menni úgy kempingezni a haverokkal vagy a családdal, hogy ne a potenciális veszélyforrásokat lesse?

Én el, de a gyerekeim már nem. Iszonyú vicces volt a múltkor is, felmentünk a hegyekbe, és verném fel a sátrat, amikor a legidősebb fiam rám szól, hogy de apa, ne oda tegyük a sátrat, mert ha jön egy áradás, elviszi - és közben mutat egy patakra, ami vagy hat méterre folyik a táborhelytől. "Te mondtad a tévében" - tette hozzá. Vagy tíz percig röhögtem.

Van életbiztosítása?

A Discovery valahogy kötött rám, de bele sem merek gondolni, milyen feltételekkel, annyi pénzem soha nem lesz, hogy egy olyat kifizessek. A múltkor mentünk volna valami egzotikusabb országba a feleségemmel, és felhívtam egy céget, hogy kötnék biztosítást, és ha már ott tartunk, akkor legyenek benne extrém sportok is, hegymászás, siklóernyőzés, ilyesmi. Nem gond, mondta a fickó a telefonban, 200 font hetente, a nevét kérhetem? Izé, Michael. Vezetéknév? Grylls. Erre csend, szinte hallottam, ahogy forognak a kerekek. Maga nem Bear Grylls? De, az vagyok. Ó, akkor nem kütünk üzletet, és letette. Elég vicces volt.

Nem sokan mondhatják el magukról, hogy Cameron Diaz a zoknijukból ivott bort.

Az a szerencséje, hogy nem az alsógatyámból. Egy talkshow-ban (a BBC Graham Norton Show című műsorában) mutattam be, hogyan lehet megszűrni az egyébként koszos vizet, illetve ebben az esetben a bort, ha muszáj. Erre alkalmas egy zokni, de az alsógatyánk is. Azt mondjuk elmondhattam volna Cameronnak, hogy három hetes a zokni. Ja, de, elmondtam. Benne volt a hülyeségben, nagyon belevaló nő. A következő évadban ő lesz a celebvendégem. 

A mostani évad nyitórészében Jake Gyllenhaal szerepel, korábban Will Ferrell is megmérette magát. Ha nem lett volna velük, túlélik a kalandot?

Mondjuk úgy, hogy nagyjából annyi esélyük lett volna rá, mint nekem egy Oscar-díjra. Will nagyon vicces volt, iszonyú sokat röhögtünk. Jake sokkal komolyabb, és neki azzal sem volt szerencséje, hogy amikor Izlandon forgattunk, annyira rossz idő volt, amilyet a helyiek már évtizedek óta nem láttak. Majd meglátják az epizódból, nagyon kemény volt, amit végigcsinált.

Hogyan kezeli a hirtelen jött hírnevet?

Soha nem vágytam rá. Amikor leszereltem, nem az volt az első gondolatom, hogy egy tévéműsorban szerepeljek, igazság szerint eszembe sem jutott. Az Everest megmászása után írtam egy könyvet, ezt követően kerestek meg az ötlettel, de nemet mondtam rá, mert nem akartam egy báván vigyorgó fej lenni a tévében. Háromszor utasítottam vissza a felkérést, aztán negyedjére közöltem a producerekkel, hogy csak akkor vagyok hajlandó átgondolni a dolgot, ha véres, mocskos műsor lesz belőle. Rábólintottak. Az első perctől kezdve olyan volt, mint a mennyország, azt csináltam, amit szeretek, repülőgépekből ugráltam ki, kígyók között rohangáltam, nem is tekintettem melónak. A kamerákról szinte tudomást sem vettem, és ez a mai napig nem változott.

Hollywoodból nem keresték meg? Lehetne mondjuk Indiana Jones eltitkolt öccse, vagy ilyesmi.

De, volt pár ajánlat, én viszont szeretek egyszerre egy dologra odafigyelni. Imádom a műsorokat, amikkel most foglalkozom, és nem akarom, hogy amit a véres verítékkel felépítettünk, egy film miatt leromboljuk. A Titánok harcában kínáltak egy epizódszerepet, de szerencsére nemet mondtam. Elég rémes lett a film így is. Ha majd eljön az ideje, és kapok egy jó ajánlatot, lehet belemegyek, de ez még odébb van. 

Volt olyan ötlete, amire a Discovery nemet mondott?

Olyan, amit visszadobtak, akadt pár, a legmeredekebb, amit megmutathattunk, azt hiszem az volt, amikor a Csendes-óceánon beöntést adtam magamnak egy tutajon. A sós vizet meginni ugyan nem lehet, de ha a kiszáradás fenyegeti az embert, más módon a szervezetébe juttathatja. A vágók heroikus munkát végeztek abban az epizódban.

A sorozat új évada augusztus 31-én debütál a Discovery Channel műsorán. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CJKrisz 2011.07.08. 12:44:29

Már előre látom, hogy tele lesz a nagyokosok által kommentelve olyanokkal, hogy csak kamu az egész műsor, meg baromság, meg ilyenek. Csak itt épp azt kéne észrevenni, ami a cikk elején van, hogy ez ti. szórakoztató műsor. Szórakoztat? Igen. Érdekel, ha esetleg előre meg van rendezve és kamu? Nem. Mert nem ez a lényege, hanem a szórakoztatás, nem mellesleg olyan helyeket mutat be, ahová egy átlagember a büdös életben soha nem jut el.

newnt55 2011.07.08. 12:45:29

Kitalált egy jó kis showműsort és azt profin csinálja. Ennyi.

Johnny336 2011.07.08. 12:47:54

Én is sokszor gondolkoztam rajta, hoyg a stáb se lehet kiscserkész brigád, ha mennkeu tána a felszereléssel - de azt nem gondoltam, hogy ők is képzett elit kommandósok :)

Bear-nek is nagy tisztelet, hogy sokszor mindenféle biztosítás nélkül indákon tarzanozik a szakadék felett.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2011.07.08. 12:51:02

Csipázom a csávót. Az egyetlen tvműsör, amit megnézek szívesen és bármikor.

kovácspéterke 2011.07.08. 12:52:58

Ki az az idióta, aki azt gondolta annó, hogy ez tényleg megtörténik? Sztem jó kis műsor, tök mindegy, hogy megrendezték-e vagy nem. Nem valóságshow, azt mégis megeszi a kukacot :)

Gazdagréti Jack Bauer 2011.07.08. 12:54:13

Oké, azt sokan tudják, hogy megrendezett, meg Erdélyben állítólag a sziklamászók felismerték a forgatási helyet ami 50 méterre húzódik a kijelölt turistaúttól, DE azt senki nem tagadhatja, hogy a sok veszélyes ökörség mellett hasznos dolgokat is lehet belőle tanulni. Ha nagyon demagóg akarnék lenni, azt mondanám, inkább 12 rész Bear Grylls válogatott gusztustalanságaiból, mint egy rész Való Világ.

Szuper interjú volt, és egyáltalán nem csodálkozom, hogy nem akarnak ide jönni forgatni, itt nincs olyan hely, ahol ne lenne 25 kilométeres körzetben valami lakott település, út, vagy bármi.

Kelta6725 2011.07.08. 12:59:50

Én sem értettem soha a fikázókat. Nem arról szól a müsor, hogy a csóka hogyan halhat meg...:)
Ez egy szórakoztató sorozat, nem más .

ePtOn · http://www.facebook.com/autohifibolt 2011.07.08. 13:02:43

Itt Magyarországon nem élné túl. Nem is kell nagyon messzire mennie, elég ha rendesen befizet minden járulékot, adót, stb.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.07.08. 13:05:30

Jó kis műsor. Aki meg azt hitte, vagy azt várta el, hogy egy sorozat kedvéért ilyen durván életveszélyes dolgokat megtesznek, az szimplán hülye. Attól még, hogy megteszik az ésszerű előkészületeket ami a stábtagok életének védéséért szükséges, a bemutatott dolgok nem lesznek kevésbé valóságosak. Persze a "civilizált" emberek 99 százaléka az életben nem kerül ilyen helyzetekbe, de ha mégis, tényleg nem jönnek rosszul az innen megszerzett ismeretek.

WeakCoffeeJohn 2011.07.08. 13:05:54

"Bear Grylls leszek,
még ma nyuszit eszek.
Leverem kicsi fejét,
kiiszom kicsi szemét.
Óó az íze jó,
mint egy gennyzacskó.
Nem érdekel a holnap,
a belek szétolvadnak"

www.youtube.com/watch?v=Rt4b-yLeRPo

finalNmbr 2011.07.08. 13:07:11

@Gazdagréti Jack Bauer: Alföldi dakotasoron meglesném mit csinálna :d

báró Csekonics 2011.07.08. 13:07:49

@CJKrisz: még mindig sokkal igazibb, mint a 'valóság'show-k, amiket viszont valamiért sokan szeretnek készpénznek venni

hanyasvagytedisznó 2011.07.08. 13:09:53

szerintem nem szabad elvárni,hogy valóban kockáztassa az életét.(ha a szíeszájmájámiban,meg a tídzséhúkerban is elhisszük,hohy 50perc alatt megoldódik az ügy)
Rendkívül jópofa a fickó,és valószínű hogy ő ezt éles helyzetben is elő tudná adni.
nekem legobban a történetei tetszenek,amikor elkezdi:"egyszer hallottam egy emberről.."
na meg a huhogás,amit néha előad,az zseniális!

báró Csekonics 2011.07.08. 13:11:04

...esetleg ha nagyon megunja a másort, egy közös főzőshow-t összeüthetnének Gordon Ramsay-vel :-))))

Dzsúd Horse 2011.07.08. 13:12:23

"..a Csendes-óceánon beöntést adtam magamnak egy tutajon. A sós vizet meginni ugyan nem lehet, de ha a kiszáradás fenyegeti az embert, más módon a szervezetébe juttathatja. A vágók heroikus munkát végeztek abban az epizódban."

"..apa, ne oda tegyük a sátrat, mert ha jön egy áradás, elviszi - és közben mutat egy patakra, ami vagy hat méterre folyik a táborhelytől. "Te mondtad a tévében" - tette hozzá"

xxxxD nagyon király interjú

2011.07.08. 13:13:16

bírom a krapekot,kitalált egy jó dolgot és az emberek kajálják.

Chico Gonzalez 2011.07.08. 13:14:21

@CJKrisz: már pedig elég nagy parasztvakítás, mikor éjjelente bejentkezikaz erdőben, hallod a farkasüvöltést és sajnáltatja magát hogy egy hunyásnyit nem aludt, közben meg a szállodából sétál egy kicsit a kertecskében és ott veszik fel+ stúdió utómunkával egy kis állathang

csokiájsz 2011.07.08. 13:16:19

a legelső évadot hitetlenkedve néztem, akkor esett le a tantusz, amikor az egy órás műsor végére mindig megmenekült.

De az kétségtelen, hogy minden szart megeszik, azt nem lehet dublőrözni, szimpatikus arc.

A kedvenc kajám tőle, a sivatagban talált féligrágott zebradög, meg a kukac a döglööt fóka szemüregéből. :-)

Toll (törölt) 2011.07.08. 13:20:59

@csokiájsz: Az orias larva sem volt semmi, ahogy fel meterre spriccelt a zold trutyi belole. Akkor par mp-ig ugy tunt hanyni fog. Re5pect!

Kovetkezo tulelohelynek valami HHH-soktol hemzsego kisvarost javasolnek.

bőrmók 2011.07.08. 13:21:47

Szerintem sokkal nagyobb teljesítmény megenni egy nyers kecskeszívet egy szállodai vacsi után, mint farkaséhesen.

csigasfiu 2011.07.08. 13:26:34

Igaz, hogy itt nincs olyan hely, ahol 25km-en belül ne találna utat vagy egy települést, de azét nálunk is tudna túlélő show-t forgatni. A magyar valóságról.

Mondjuk megmutathatná, hogy hogyan éljen túl valaki télen egy hónapot minimálbérből úgy, hogy a rezsi mellett még élelemre is fussa. :)

rajen 2011.07.08. 13:27:49

Mehetnének forgatni a Lyukó-völgybe, vagy a Luník 9 lakótelepre Kassára. :)

-=büdösmackó=- · http://kigondoltam.blog.hu 2011.07.08. 13:31:24

@CJKrisz:

Csak kamu az egész műsor, meg baromság!
Mondanom sem kell, hogy hát ezért tart itt az ország!

-=büdösmackó=- · http://kigondoltam.blog.hu 2011.07.08. 13:33:29

amúgy jó kis interjú, bár inkább a válaszok parádésak.

bőrmók 2011.07.08. 13:33:47

@csigasfiu: ...és úgy, hogy nincsenek nagy, szőrös pókok a közelben.

báró Csekonics 2011.07.08. 13:33:51

@Takony_fősámán: hát mit csinálnak azok a szerencsétlen pókok a szőrük nélkül télen?!
:-)

naezadurva 2011.07.08. 13:35:19

Ez a csóka zseniális! A sorozaton kívül is nagyon kemény sztorijai vannak. Gyalogtúra az északi sarkon, hátimotoros repülés az Everest felett... Azokat tuti nem rendezték meg!
A hozzáállása, a szerénysége és a huncutsága példaértékű számomra.

-=büdösmackó=- · http://kigondoltam.blog.hu 2011.07.08. 13:37:46

azért az érdekes, hogy itt is 20 kommenten belül elkezdődött a cig_ányozás.
már csak pár komment, és pörög a turbómagyar zsidózás is, gondolom.

a hányinger kerülget tőletek, kedves turbómagyarok.

Tekincsa Wakumba 2011.07.08. 13:38:08

"Az ilyen műsorok és könyvek elsősorban szórakoztató időtöltésnek jók, mondjuk 95 százalékban azok is, de ott van az az 5 százalék, ami megragadhat az ember fejében, és amikor esetleg szükség van rá, akkor előjön."

Szerintem itt a lényeg.
Én ezért szeretem nézni. Na nem mintha annyit mászkálnék extrém helyeken, de soha nem tudhatod, hogy mikor kerülsz veszélyhelyzetbe.

Egyébként meg tényleg full respect az operatőröknek. Pont ezen gondolkoztam amikor Bear a floridai Everglades mocsárban küszködött a kijutással, miközben hol előlről, hol hátúlról vette a kamera.

pudliho 2011.07.08. 13:39:03

@Giggsy: pont ez az amiért utálják a grills gyereket, magyaráz egy rahedli dolgot hogy így-úgy kell túlélni aztán aki ért hozzá pl. hogy hogyan kell menedéket készíteni a hóban az meg tépi a haját. Szórakoztató show ez nem vitás a baj hogy te is elhitted hogy amit a koma mond azzal megmentheted magad. A legjobb mikor a keci veszélyes szakadékon átkel és kiderül hogy körbe is lehet azt gyalogolni :-)

szemeteske 2011.07.08. 13:39:54

Kicsit ellentmondásos. Először leírja, hogy utálja a kígyókat, meg a repülőből ugrálást, a végén meg, hogy ez milyen jó dolog, és azt csinálja amit szeret...

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.07.08. 13:47:15

@pudliho: Ehem... látom te nagy szakértő vagy a témában. Jobb ha tőlem tudod, hogy a katonai kiképzésen egy csomó mindent pont úgy tanítanak, ahogy az a sorozatban szerepel. A vadonban történő túlélésnek amúgy sincsenek kőbe vésett törvényei. Tudni kell alkalmazkodni, tehát attól még, hogy te egy módját ismered a menedék építésnek még nem jelenti azt, hogy nincs másik.
A veszélyes szakadékon átkelésnél sem az a lényeg, hogy körbe lehetne gyalogolni, hanem hogy bemutassák a módját annak, hogy hogyan kell az ilyesmit csinálni...

Rebelde 2011.07.08. 14:00:58

engem nem szórakoztat a műsora, remélem ezek után kommentelhetek még:)

Tinman 2011.07.08. 14:06:47

Bear Grylls oltári nagy arc... imádom a csókát úgy ahogy van. Vannak olyan helyzetek és jelenetek, melyeken abs. látni, hogy magától mond/tesz és ott aztán tényleg átjön, hogy milyen ember.

RESPECT!

nyílegyenes labirintus 2011.07.08. 14:10:48

Fasza interjú!

És mint az köztudott, Bear Grylls az egyetlen aki vízzel is tud tüzet gyújtani.

Illetve: " Bear Grylls-nek valójában nincs is szüksége operatőrökre, csak a tartalék fehérje miatt viszi magával őket."

miskolcblog.blogspot.com · http://miskolcblog.blogspot.com 2011.07.08. 14:15:27

Bear Gryllsnek van egy miskolci követője, aki talán felül is múlja mesterét: ő Bear Boti

miskolcblog.blogspot.com/2011/06/bear-boti-miskolci-tulelo.html

Túlélte már a Bükköt és most a Vasgyárba készül!

Camappa 2011.07.08. 14:27:04

Persze, nagyon aranyos, közvetlen, csak épp amit közvetít, annak a fele hülyeség, ezáltal veszélyes. De sebaj, ehhez már hozzászoktunk, a Discovery tele van hasonló - igen, meg tudod csinálni - dokumentumfilmekkel.

UI.: Szegény kölke még nem tudja, hogy amit apu csinál a tévében az díszmajomkodás. Röhögött is rajta apuci 10 percet :D.

PuzsérRobi 2011.07.08. 14:29:14

@CJKrisz: Én úgy tudom, hogy maga Orbán Viktor áll az egész mögött, és karöltve verik át az embereket ezzel a műsorral.

Kyos 2011.07.08. 14:43:57

nagyon bírom az arcot :DD

2011.07.08. 14:47:49

@ePtOn: van a városi túlélő műsora is... na a nyóckerben megnézném hogy bír ki egyetlen napot :) Egyébként imádom a műsorait, ebből legalább lehet tanulni.

Dead like Me 2011.07.08. 15:09:46

Imádom a showt amit csinál :D

megint 2011.07.08. 15:22:47

Bírom a fejét, csak rohadt sok az ismétlés. Az a "lávás" rész persze nagyon nagy kamu volt, fent is van a youtubon, de azért kíváncsi lennék ki(akik mindig kritizálják, csalózzák) úszna a jeges vízben a jég alatt, ki enne meg ennyi szart, kapna el mérges kígyókat...stb

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.07.08. 15:25:54

lol született túlélő... mert mit élt túl? Auschwitzot? Szibériát? Pojáca ez, nem túlélő.

jürgen baromartz 2011.07.08. 15:27:01

a bbc-s műsorban mindegyik majom végigkóstolta a "szűrt" és egészséges nedvet... bazzeg, ezek mit meg nem tesznek a pénzért :D

Vegyi Ali 2011.07.08. 15:48:07

Szerintem egy az egyben MacGyver. Pont annyira valódi, pont annyi hasznosat lehet tanulni belőle, és épp annyira öntötték nyakon a régi receptet a valóságshow-szósszal, amitől korszerűbb, a mai igényeknek jobban megfelel, de még nem "celebvagyokmentskiinnen"-típusú baromság. Hozzáteszem, nincs az az órabér, amiért megenném, amiket megeszik. Mondjuk abban is biztos vagyok, hogy az esetek döntő többségében pár perc múlva ki is hányja.

acidx 2011.07.08. 15:48:19

@ePtOn: mennyire igaz!!! :D király!!!! :D

pedo tier 2011.07.08. 15:48:53

grylls az internet első számú urenofág mémje, ezt elvitatni tőle viszont nem lehet

csokiájsz 2011.07.08. 16:06:44

bear grillz az új csáknorisz!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.08. 16:07:41

Szerintem nem gáz, én nézem. Nem tudom az amcsik hogy vannak vele, de nekem feltűnt, hogy valószínű a stáb is mászik vele és nem kézikamerába beszél vagy pl. műholdról filmezik...

Mondjuk a tengeren a sósvíz beöntéses dolog már perverz ! :)

Mondjuk megnézném extrém veszélyes helyszíneken úgymint: elektroword nyitása előtti 3 napban, gay parádén izé: büszkeségen, tévészékház ostromkor i love feri pólóban... :)

dik_ 2011.07.08. 16:17:50

@Weöres Dániel:
a tizedétől otthagynád a fogad. De nem is lenne baj, egy károgó fotelhuszárral kevesebb, senki se bánná. :)

purpleghost 2011.07.08. 16:44:24

Better drink my own piss.

megint 2011.07.08. 17:28:41

Weöres, megnézném én, hogy bírnál egy SAS kiképzést

bubo cupropenis 2011.07.08. 18:44:50

Ez a Bear Grylls egy jokepu gyerek, csak amit csinal, annak nem sok koze van a tuleleshez. Nagy stab, hotelben alvas.
Latvanyos, show elemekben gazdag, reszben olyan trukkoket alaklmaz, amiket mar evezredek ota ismernek, de sokszor butan adja elo, veszelyesebben, mint ahogy kellene, de erre jon a nezokozonseg.
Sokkal hitelesebb survival expertek vannak, eleg csak a youtube-on szetnezni, bar nem olyan jokepuek, mint Bear Grylls, nincsenek barnitokremmel bekenve, nem hazudnak annyit, de tobbet lehet toluk tanulni.
Peldaul Ray Mears, aki sokkal nyudtabban adja at az ismereteket, bar nem olyan jokepu, mint a Bear Grylls.

bubo cupropenis 2011.07.08. 18:45:47

Fake tan... szep narancssarga a bore.
Barnitokremet hasznal egy igazi tulelo?

DeToXXX 2011.07.08. 18:48:56

csak nehogy steve irwin módra végezze :P

bubo cupropenis 2011.07.08. 18:56:14

@DeToXXX: En is erre gondoltam, hogy ez a Bear Grylls pont olyan a tuleles teruleten, mint Steve Irwin a termeszetfilmezesben, vasari gagyi, showbusiness survival, sok korites, keves valodi ismeret.
Ray Mears pedig kb. olyan szintet kepvisel a tulelesben, mint Sir David Attenborough a termeszetfilmezesben. Hiteles szemelyek, akik valodi ismereteket terjesztenek.

MrZombieEater 2011.07.08. 19:29:24

Biztos nagyon badass-ek vagytok hogyha nektek Bear Grylls sem elég kemény.

Baldvogel 2011.07.08. 19:54:43

" A legnagyobb kihívás a megfelelő helyszínek kiválasztása, amiben - ha hiszi, ha nem - a rajongók óriási szerepet játszanak."

Pompás, csatlakozom a rajongói javaslatokhoz: kedves Bear Grylls, kérem, jöjjön el Budapestre, és éljen túl egy januárt kisnyugdíjból, Kőbányán.

Egyébként jó a műsor, persze el kell vonatkoztatni attól, hogy nem Robinson Crusoe-t látjuk, amint megvalósítja önmagát, csak egy TV-műsort.

Fashionistas 2011.07.08. 20:10:57

@MrZombieEater: A kommentelők mindig mindenkinél jobbak, okosabbak, ügyesebbek és szebbek! Ezt ne felejtsd el :D

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.07.08. 20:15:11

Sajnos Tudom miért nem jön Magyarországra...
Ellopnák a stábját...
.
.
.
.
ps.azért olaszliszka térségében 1 hét érdekes kihívás lehetne Bear-nek...

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.07.08. 21:02:07

Egy kommentelő szerint már többször meghalt, csak magas szintű kiképzésének köszönhetően mindig megszökött a mennyországból is :)
A szibériai epizód forgatókönyve :) - www.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=51199

GeoThrasher 2011.07.08. 21:16:35

Azért, ha az SAS-nél végigcsinált pár bevetést, nyilván túlélne egy-két c*gánygettóbeli látogatást is. Az SAS-nél nem szarral gurigáznak... Csak miheztartás végett mondom.

GeoThrasher 2011.07.08. 21:19:01

Amúgy a hatóságok tiltják a c*gány szó használatát a kommentekben?

Mourinho már nem a király 2011.07.08. 21:42:10

@GeoThrasher: nem tudom, ez jó kérdés. Meg az is, hogy eljönnek a külföldi kommentelőkér is? :D
Hogy on is legyek én is szívesen nézem a műsort, már az is elég durva, hogy a sok kígyót-békát megeszi.

pudliho 2011.07.08. 22:24:23

@Giggsy: jó olvasgatást --> daughtersoftiresias.org/bearwiki/Special:AllPages

vagtomek 2011.07.08. 22:45:40

Én szoktam nézni! Azt meg pláne, amikor valami helyi egzotikumot kajál...
Az összes fanyalgó is megenné ám ha a helyében lenne, csak nem fogják bevallani soha..
Könnyű kamut kiáltani, tessék utána csinálni a kunsztokat!

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.07.09. 00:50:08

@pudliho: oké, tehát a dolgok nagy része filmes megoldás volt, de ezt ki vonta kétségbe? Nem olvastam végig az összeset, de amikbe belenéztem, azok nagyrészt azt bizonygatták, hogy amik a műsorban voltak, azt valójában nem vagy legalábbis nem úgy tették meg. A műsor arról szól, hogy ha X helyzetbe kerülsz, akkor abból Y módon tudsz megszabadulni. Soha egy szóval nem állítják sehol, hogy ott és ők, azt pontosan úgy is csinálják. Kérdem én, mégis ki várná el, hogy valódi életveszélyt esetleg durva kényelmetlenséget vállaljanak ahhoz, hogy leforgassanak egy epizódot? Ahhoz, hogy bemutassák mit hogyan kell nem is szükséges... Ha már gyakorlatban akarnák megtanítani, más lenne a helyzet, de így bőven elég, ha imitálva leforgatják, mivel a TV-ben nézve úgy sincs lényegi különbség...
A másik amit írnak az, hogy sokszor túldramatizálják, de ez megint csak egy olyan dolog, hogy rendszerint a bemutatott szituáció kicsit durvább annál, hogy eltévedsz egy egy négyzetkilométeres erdőben. És igen az esetek többsége olyan, amivel egy átlag ember soha életében nem találkozik, de ha mégis, akkor bizony extrém megoldásokra van szükség, amik maguk is lehetnek életveszélyesek. Ilyen pl a folyóba ugrás. Oké megbeszélik, hogy hülyeség a folyóba ugorni, mert nem tudhatod milyen mély, stb... de itt a lényeg az, hogy ha valaha ilyen helyzetbe kerülsz, akkor hogyan ugorj úgy, hogy esélyed legyen túlélni.

Ismétlem magam, az általa bemutatott túlélési technikák nagy részét a honvédség kiképzésein ugyanígy oktatják. Ezt tapasztalatból mondom.

Csak megjegyezném, hogy ha figyelmesen elolvasod, a legtöbb cikknél folyik vita arról, hogy mennyire igaz, vagy sem a sorozatban látott dolog. Attól még, hogy ennyi bejegyzés van, nagyon kevésnél jutottak egyezségre az írók. A másik meg, hogy az sem derül ki, hogy kik ők. Mármint attól, hogy a túlélés szabályairól folytatnak csevegést, még nem biztos, hogy képzettségük is van hozzá...

summarygloss 2011.07.09. 08:28:59

Honnan a fenéből szerezzek egy polipropilén műanyagcsövet a beöntéshez a tengeren egy tutajon hányódva???

szarni bele 2011.07.09. 08:39:19

ITT az ideje igazán hasznos linket adni nektek, nem vicc, ezt látnotok kell!!! Youtube: Bear Grizzly Teljes - A Túlélés Törvényei Szinkronparódia!!

Rövid előzetest láttam először az ez a cím:
www.youtube.com/watch?v=r6CJv-WE9Bs&feature=related

És közel fél órás igényes fasza film a teljes itt:
www.youtube.com/watch?v=W0OsSMphsUg

Csak ajánlani tudom! Nem fogtok csalódni! Szinkronparódiák, nem gagyi valódi emberes paródia:))
--
És 1 off > itt egy cím ami megmondja az esélyes Ötös Lottó Számsorokat!:
lottogenerator.hu

Peace :)

Mr. Orange 2011.07.09. 11:25:21

Ez a csávó egy igazi, eredeti kurva nagy nulla.....és kibaszott irritáló feje van

war junky 2011.07.09. 16:04:15

ö itta meg a saját hugyát a sivatagban?vajon az tényleg az volt vagy az is kamu?amúgy voltak jó részek,de unalmasak is.szóval fifty fifty

shearer86 2011.07.09. 18:06:33

anélkül, hogy bármelyik fotelhuszár lelkébe gázolnék, akik szerint Bear Grylls egy nulla és csak vetít, itt vannak a tv-n kívüli eredményei:

- 3 év SAS-szolgálat
- 23 évesen, legfiatalabb britként megmászta a Mount Everestet
- áthajózta az észak-atlanti óceánt egy nyitott csónakban, amiért a Royal Navy is kitüntette
- a Brit Cserkészszövetség főcserkésze, amely kinevezéshez azért szükséges némi valódi teljesítmény és megfelelő jellem
- összes akciójából eredő reklám- és egyéb bevételeket jótékony célra ajánlja fel

de igazatok van, ezt is biztosan csak összehazudta és vetítetett. Nyilván, amit a tvműsorában csinál, az nem a telejs valóság, de erre fel is hívják a nézők figyelmét. De magyar panelproliként hazug kamugépnek hívni azért több mint meredek...

Megdobbent 2011.07.09. 22:29:39

Ahah, lattam par eve a Late Night showban, ott elcelodtek azzal az elhiresult mondasaval, hogy

"Es most megeszem egy jak szemet" :)

Egyebkent mersekelten adagolva korrektul nezheto, de hogy delutanonkent a magyar discovery atmegy Bear Grylls csatornaba, mig az ngc kizarolag kutyasuttogo szarsagot ad, azert az megfekszi az ember gyomrat. Orakon at egymas utan kozvetlenul adjak mindket helyen a reszeket. Szegyen.

2012.01.01. 22:53:13

@Weöres Dániel: Lehet utána csinálni, aztán pofázni. Már önmagában az se semmi, ami kiképzést a seregnél kapott. Amit te kaptál a sorkatonaság idején (már ha voltál kötelezőn) az semmi ahhoz képest amit ez a fickó véghez vitt.

Jó, én nem voltam kötelező sorkatonaságon, isten óvjon tőle, de annyit azért fel tudom fogni, hogy ezt a fickót hatalmas tisztelet illeti azért, amit véghez vitt.

skullkid 2012.07.03. 00:53:25

@Weöres Dániel: megnézném, ahogy végigcsinálsz egy SAS kiképzést, megmászod a mount everestet 24 (asszem) évesen, és kiugrasz kb. 60-70 repülőből az után, hogy felépültél a gerinctörésedből... vannak jelenetek, amiket megrendeztek... DE! ez is bizonyítja hogy mire vállalkozik...
süti beállítások módosítása