Television Value Indicators (TVI) néven mutatott be új információs platformot a TV2 kereskedelmi igazgatósága. A Steve Varcoe kereskedelmi igazgató által prezentált kezdeményezés célja, hogy az új adatszolgáltatással az egész tévés piacot, s ezen belül persze a TV2-t jobb helyzetbe hozza. A heti frissítésű, online platformon e héttől egyelőre három mutató alapján lehet adatokat elérni. Ezek az ún. Demand mutatók a keresleti oldalról adnak információkat.
A Brand Count az adott héten tévében hirdetett márkák számát mutatja meg AGB Nielsen / TV2 adatok alapján. A GRP Count a hirdetők által vásárolt kontaktusszámokat jelzi heti szinten. Míg a Campaign Weight az átlagos heti kampánysúlyokat mutatja GRP alapon. A TV2 azért kezdett hosszabb távú márkaépítésbe a hirdetők és ügynökségek felé, mert miközben közönségarányát 2011 első felében megőrizte 2010 azonos időszakához képest, az RTL Klubhoz hasonlóan, abban már eltért a teljesítménye a konkurensétől, hogy ezt hogyan tudta reklámbevételre váltani. Ez utóbbi szempontból az RTL jól teljesített, a TV2 viszont jelentős csökkenést szenvedett el.
Ahogy Steve Varcoe is jelezte, korábban sokfélét kommunikált a TV2 a saját pozíciójáról, mostanra azonban nem azt célozzák meg, hogy a nézettségi versenyben megverjék az RTL-t, hanem hogy a piacvezetőtől függetlenül, hozzá hasonlóan erős pozíciót vívjanak ki. Ehhez elengedhetetlen azonban a kommunikáció rendbetétele B2B frontot. Varcoe elmondta: a TV2-t, mint márkát konzisztensebben szeretnék kommunikálni a jövőben, emellett komplexebb, új közelítéssel szeretnék megmutatni a televíziós piacot. A TV csatornák hirdetői értéke szerinte több annál, mint egyszerűen a nézőszámuk, erről szól a TVI és az ezt követő, az év folyamán ismertté váló újabb lépések is.
A kereskedelmi igazgató visszautalt arra a kihívásra is, amit az RTL kommunikációs gyakorlata jelent. A piacvezető - logikus módon - egyszerű, konzisztens, megfogható módon kommunikálta nézettségi előnyét a TV2-vel szemben (a kreatívokon kisebb/nagyobb zsiráf, autó, reggeli, stb.). Varcoe, aki annak idején maga is megalapozója volt az RTL stabil sikereinek, most úgy látja: a csatorna számára az lehet kivezető út, ha a konkurenshez való állandó igazodás helyett kijön a "kis zsiráf - nagy zsiráf" paradigmából, és új, de az ügyfeleknek releváns képet mutat a tévéspiacról és elsősorban magáról.
A TVI elindításával kezdődő B2B kampány stratégiai tervezésében egyébként a Mrs White Media Consulting működött közre, míg a kreatív megvalósításában a Korossy Branding & Design Consultancy segíti a csatornát. (médiainfó)
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
freddyD 2011.07.07. 13:04:09
Leadfoot 2011.07.07. 13:05:32
Nem lenne more simple simán csak good műsorokat adni?
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.07.07. 13:19:24
Llew 2011.07.07. 13:34:39
Ihr habt verloren 2011.07.07. 13:35:46
báró Csekonics 2011.07.07. 13:45:58
'állandó igazodás helyett kijön a "kis zsiráf - nagy zsiráf" paradigmából, és új, de az ügyfeleknek releváns képet mutat a tévéspiacról és elsősorban magáról.'
a béka és az ő segge ugyebár...
Llew 2011.07.07. 13:46:10
ideje lenne nyelveket tanulni :)
saks 2011.07.07. 13:53:41
Egyébként meg parasztvakítás az egész, tényleg jobb műsorokat kéne adni, és ezt kezdhették volna pl. idén nyáron is.
digitime 2011.07.07. 16:23:31
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.07.09. 13:44:04
dodoka55 2011.07.10. 07:40:00