Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nyúltak a Csillag születik táncosai?

2011. május 11. 13:00 c:c ügyfélszolgálat 38 komment

Sokak szerint az Appril Project koreográfusa egy külföldi csapattól koppintotta iskolás sikerszáma ötletét. Az előadás kitalálója tagad. Míg a Csillag születik zsűrije szerint táncukkal új műfajt teremtettek, addig a netes közönség úgy véli, az ausztrál Got Talent című tehetségkutató 2010-es győztesétől, a Justice Crew nevű tánccsapattól merítették az iskolai órát idéző előadásuk ötletét, írja a Blikk.

 

Az Appril Project tagjai a tehetségkutató második középdöntőjében iskolásnak öltözve táncolnak, repkednek a színpadon pont úgy, ahogy az ausztrál fiúk. Bár a két koreográfia között látható különbség van - a magyar csapat szvingalapokat táncol, a szigetországiak pedig breakelnek -, hasonlóságok sora fedezhető fel a két előadás között. Az iskolai helyszín, a robotos betét, az akrobatikus elemek és a lassú szám, amelyet Justin Bieber énekel, s a magyar fiúk csak tátognak rá.

 

A csapat koreográfusa, Szabó Tomi visszautasítja a plágium vádját. "Kikérem magamnak, és elhatárolódok ettől az egésztől. Míg mi szvinget táncolunk, addig az ausztrálok breakelnek. Tartom magam annyira kreatívnak, hogy önálló dolgot tudjak létrehozni, nem kell ehhez lopnom. Véleményem szerint nem széles körű a támadás ellenünk, mindössze pár ember akar minket kikezdeni. Ahogy sikeres lesz valaki, azonnal támadják. Ez a stílus a tengerentúlról származik, az ottani világhírű táncosok természetesen inspirálnak, de mindig próbálunk egyedit alkotni. Amerikában is így történik ez, a csapatok egymástól tanulnak."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dave_bloghu 2011.05.11. 13:08:20

kellene már egy fejtágító a magyar tehetségkutató zsűritagok részére, hogy csííínján kellene bánni az ilyen új műfajt teremtettetek, meg világszínvonalú, világ bámilyen színpadán megállná a helyét stb. szövegekkel. Minden hétvégén megváltja valaki a világot lassan.

algi 2011.05.11. 13:20:04

Van egy nagyon ismeretlen énekesnő, a zeneileg műveltebbek talán hallottak róla, és igaz, hogy neki is egy kevésbé ismert klipjéről van szó, amit még a karrierje elején csinált, amikor még nem figyelt oda rá senki:

youtu.be/C-u5WLJ9Yk4

dr. Aullah 2011.05.11. 13:23:47

Egyértelműen az ötletet LOPTÁK:
Megnéztem első videót, de a biber számnál kinyomtam.
Megnéztem második videót... hát nem itt is biber van? Hát micsoda véletlenek...

_Hooligan_ 2011.05.11. 13:26:48

Ritkán mondom, de ez bizony tényleg nyúlás volt, amivel nincs gond, csak ne kamuzzuk az ellenkezőjét. Formabontó volt a JC, imádtam őket. Ezt is ajánlom: youtu.be/Q8Nn3vIi3V8
Érdemes a zsűri értékelését is megnézni. :)

algi 2011.05.11. 13:28:37

Dehát az egész műsor "ötlete" egy "lopás". Nem az volna a lényeg, hogy ez a műsor a már befutott változat koncepcióját használja fel? (És már az is kiderült, hogy egyes esetekben a bírák kritikái közt is vannak egy az egyben átemelt elemek.) Nem az ötletet lopták el, csak a korábbi koncepciót újrahasznosították.

balazsman 2011.05.11. 13:32:40

a szving alap nekem jobban bejön, éppen csak az iskolás témához nem illik annyira. A koreográfia eredetinek mondható szerintem, de maga az alapötlet egyértelmű nyúlás (még jó, hogy azt a szarrájátszott Thrillert kihagyták)
Mondjuk az egész műsor nyúlás, úgyhogy nem hiszem, hogy bárkit is zavarna. A nyilvános beégetés viszont felhívhatja a figyelmét az illetékeseknek, hogy az internet korában minden kiderül... még ha ez az RTL törzsnézői szempontjából igazából nem számít ("minek a korában?")

_Hooligan_ 2011.05.11. 13:34:08

Az hogy az rtl hazudik a csillag születik eredetéről, az egy dolog. Mi tudjuk az igazságot, tőlük meg megszoktuk. Nincs ezzel baj, illetve van, de húkerz amíg szórakoztató. Ezzel a produkcióval sincs gondom, nyugodtan nyúlhat mindenki mindenkitől, nem zavar, csak a tagadás egy átlagembertől sokkal "szembetűnőbb" és "felháborítóbb", mint úgy egy csatornától.
Ha elmondta volna, hogy igen, nyúltunk egy kicsit, le se ... volna az egészet. Beismerte, donez, kész. De amikor a hülye is látja, hogy majdnem copypaste az egész, az kicsit lol.

lemonkeyface (törölt) 2011.05.11. 13:36:52

Igen, nagyon sok elemet lenyúltak a JC-től. A bedboyzos gyerek koreografálja? :D

Gyurma Pappa 2011.05.11. 13:49:37

Ilyenkor kell azt mondani, amit a rockzenekarok szoktak mondani: tisztelgés a nagy elődök előtt. Ezt 50 éve kajálja mindenki :D

báró Csekonics 2011.05.11. 14:27:41

@algi: olyan szinten 'licenszek' meg 'nyúlások' ezek a műsorok (attól függően, hogy fizettek-e érte:-)) hogy pl. az X-Faktorban (?) ahogy Geszti eltakarta az arcát a kismilliomodik Halleluja közben, majd 'felnéz' ahogy meghallja hogy, na ez tényleg jó - ez a _mozdulatsor_ egy az egyben így ment le a kinti verzióban is.
Pontosan ugyanúgy koreográfia, mint ami a színpadon megy.

pr0letar · http://proletar.blog.hu 2011.05.11. 14:29:35

a legviccesebb az egeszben, hogy ez a fasz (gyk: koreografus) 2011-ben meg mindig abban a hitben el, hogy nem derul ki, hogy az alapotletet, koreografiat, zenet, effekteket lopja.

a justin bieber resz utan azt mondani h semmi koze hozza... haha

egyebkent eleg gyenge utanzatot sikerult csinalniuk

Pothos 2011.05.11. 14:30:55

Miért, ez szerintetek nem nyúlás volt? Illetve hát gondolom megvették a produkciót jó pénzért, na de ilyennel odaállni a színpadra egy olyan műsorban, ahol elvileg a saját tehetség és ötletek megmutatása lenne a cél...

Az eredeti:
www.youtube.com/watch?v=ubHiQ0aXbkQ&feature=related

A "nyúlás":
www.youtube.com/watch?v=BjltbMFHHnY

juhaszvik 2011.05.11. 14:33:18

srácok nem tudom, hogy ti mit néztetek, de mi az az elem, amit lenyúltak a JC-től, de ők nem nyúlták máshonnan? sem az első, sem a második videóban nincs sok újdonság.
iskolások? együtt mozgás? ugrások? vicces mozdulatok? minden mozdulatot már láttunk valahol. ami jobb lett az az RTL klub, egyre jobban odateszi magát a rendező.

spec nekem a JC jobban tetszett, de az AP előadásában is voltak jó elemek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.11. 14:33:57

Nagy ügy.

Az a lényeg, jól táncolnak-e.

nathalie 2011.05.11. 14:43:35

Én csak azt nem értem, hogy miért gondolják azt, hogy nem fog kiderülni, hogy nyúlás a műsor és a produkciók. Biztos sejtik, hogy erre azért rájönnek az emberek az internet korában... Gondolom a jogdíjak miatt kénytelenek tagadni, nem? Arra meg már rájöttek, hogy saját alapötletű műsort nem tudnak csinálni. Persze attól még lehetnének plusz ötleteik. Biztos egy valag pénzt kifizetnek a "kreatív" csapatnak, nem igaz, hogy nem tudnának kiizzadni valami plusszot magukból. Bár néhány saját műsorukat látva lehet, jobb is hogy nem jutnak eszükbe saját ötletek. Akárhogyan nézem ez egy ördögi kör...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.05.11. 14:47:50

Mások meg Máté Péter dalokkal jutnak a döntőbe, nem saját szerzeményekkel. Oszt?

dr. Aullah 2011.05.11. 14:48:08

@atpijkamo: Az lenne... ha a koreográfus nem hazudozna olyanokat, amiről lehet tudni, hogy nem úgy van.

glad az egyetlen 2011.05.11. 15:04:20

@Pothos:

Ez nem volt nyúlás, mert ez már a szám előadó körökben külön műfajnak számít.

Az egyedit pedig hogy értelmezzük?
Joe bácsi akkor marhára nem volt egyedi a te értelmezésed szerint, de Tabáni se, illetve a Máté Péter éneklő gyerek se (ahogy azt már előttem is írták).

De az tény, hogy táncban már oda kell figyelni és az felől sincs kétségem, hogy a bejelentők "szakma béliek voltak".

kelemenannaforprezident (törölt) 2011.05.11. 15:06:45

Plágiumnak talán nem nevezném, bár vitathatatlannak tűnik a hatás. De aki fikázza a teljesítményt (még ha "utánzás" is lenne), csinálja utánuk, csináljon jobbat, szebbet. Magyar virtus: valaki csinál valamit, biztos hogy lesz "jóakarója". Bomba az egészre és vissza a fára...

Artie 2011.05.11. 15:11:31

@HalivudEstevez: Oszt nem mondják, hogy ez nem is Máté Péter.

Ez a nem mindegy.

Pothos 2011.05.11. 15:12:26

@glad:

Persze, persze... de mégis más elénekelni egy számot saját hangon, amibe beleviszi a saját egyéniségét is az ember, mint előadni egy tánc számot, ami ráadásul inkább bűvészet nem is tánc (ezt az ugrást már eleve nem is értettem az előző számukhoz képest), amit szinte egy az egyben úgy adnak elő, ahogy azt megvették.

Ráadásul itt már totál bejön a képbe az, hogy már nem ők találták ki, hogy mit is akarnak előadni a saját repertoárjukból, ezt leszervezték a műsor emberei. Megvették nekik a produkciót, stb... Ez nem az Ő tehetségükről szólt már, ez csak parasztvakítás volt.

Gondolom érted, mire akarok kilyukadni. :)

blackhat 2011.05.11. 15:18:24

Az ötlet tényleg egy lopás! Már az időszámításunk előtti időkben is voltak emberek, akik táncoltak!

bubo cupropenis 2011.05.11. 15:19:41

Nyúlás ez bizony, csak az eredeti csapat erősebb koreográfiát tudott csinálni, a magyarok meg gyengécskék ehhez, ezért felpuhították, swingesre vették, mert az erőelemek nem mennek nekik.
Az ilyen táncos, ugrálós csoportok fele a youtube-ról nyúlja a koreográfiákat, sőt az egész alapötletét is, mert a magyarok csak erre képesek, önálló látásmód, vélemény, koncepció az nincs. Szégyen. Ez nem tehetségkutatás, ez a nézők félrevezetése.

@Pothos: ez tiszta másolás, megveszik vagy ellopják a trükköt és leadják minden országban, mint újdonságot, csak arról feledkeznek el, hogy a 21. században már mindenki a youtube-on lóg és 5 perc alatt kiderül a nyúlás.

Ezért nem érdemes tehetségkutatókat nézni, mert valójában nem tehetségeket látok, hanem ilyen hazugságokat, manipulálást, fél év múlva meg jön a következő széria és az előző csapatok nevére már a kutya sem emlékszik.

Caprica99 2011.05.11. 15:20:01

Szegény Szabó Tomi!
Milyen igaztalanul vádolják, pedig neki is éppen pont ugyanaz a sztori, koreográfia, dalbetét jutott eszébe, mint a got talent győztesének! LOL! :DDDD

Caprica99 2011.05.11. 15:20:01

Szegény Szabó Tomi!
Milyen igaztalanul vádolják, pedig neki is éppen pont ugyanaz a sztori, koreográfia, dalbetét jutott eszébe, mint a got talent győztesének! LOL! :DDDD

Pothos 2011.05.11. 15:22:16

@bubo cupropenis: Jah, én is ezt figyeltem meg... Ami még "eredeti" talán az az elődöntőkben amit hoznak magukkal, de sokszor ebben sem vagyok már biztos... :(

Mindenesetre hozzá kell tennem, hogy mindettől függetlenül ha van egy jól összerakott produkció megfelelő emberekkel jól előadva, az örömet okoz és ez jó. :)

bubo cupropenis 2011.05.11. 15:26:56

A zsűrink sem veszi fel a versenyt az ausztrálokéval. Dannii Minogue vagy Oroszlán Szonja és Hernádi Judit... no comment. Meg az a kritikus hogyishíjják.
Már értem, hogy miért nem az angol-szász országok nyúlják a magyar ötleteket a show businessben.

GGG77 2011.05.11. 15:33:00

good artists copy, great artists steal.

Gyurma Pappa 2011.05.11. 15:34:19

Biztos vagyok benne, hogy volt olyan X-faktor adás is, ami egy-az-egyben lement valamelyik külföldi adásban is.

A lényeg itt ott van, hogy a Szabó koreográfus úr mellébeszél, de minek? Azt kell mondani, hogy igen, az ötletet kintről vettem, de teljesen átdolgoztam, átalakítottam a mi csapatunkra. Nincs új a nap alatt, ennyi erővel tök felesleges lenne a színházba rendező is, hiszen a Három nővér szövege nem változott semmit az elmúlt évszázadban, de még sem mondja azt, mondjuk valamelyik rendező: "van bennem annyi kreativitás, hogy tudjak drámát írni a három szenvedő nővérről, ráadásul ez magyarul van, és nálunk a főszereplő kövérebb, szóval kikérem magamnak. Persze hatott rám Csehov, hiszen mindenkit mások inspirálnak".

Itt ez a gond. Szerintem tök jó volt mindkettő, nekem a magyar verzió jobban tetszett, mert egyrészt voltak benne csajok, másrészt bírom a szvinges elemeket.

sz_ 2011.05.11. 16:06:40

Teljesen egyértelmű, hogy lopás.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.11. 16:10:31

@Aullah: Hazudozik???

"Míg mi szvinget táncolunk, addig az ausztrálok breakelnek."

sorozatos · http://sorozatos.blog.hu/ 2011.05.11. 16:55:57

tudom nem lényeg, de ha a blikk írja akkor miért a borsronline-ra mutat a link?

Aba 2011.05.11. 17:41:18

Nem tudom mi itt a hatalmas probléma! Engem személy szerint egyáltalán nem érdekel, hogy mástól van a koreográfia, a lényeg, hogy hogyan tudja azt előadni! Bárki, aki emiatt fikázza őket, álljon ki, és adja elő ugyanezt a koreográfiát élő adásban, meg lehet próbálni!
Az énekesek se saját számokat énekelnek, mégse szól senki egy szót sem... Ha saját számokat énekelnének az énekesek fele nem lenne a 8 között!
Tipikus hozzáállás, nem azt nézzük, hogy hogyan táncolnak, hanem rögtön megy a fika, ahogy lehet..

dr. Aullah 2011.05.11. 22:17:39

@atpijkamo: "Tartom magam annyira kreatívnak, hogy önálló dolgot tudjak létrehozni, nem kell ehhez lopnom."

Dr. betonfelhő Ph.D. 2011.05.11. 22:23:28

ahogy táncolnak az elég tucat.
a koreográfia meg kopp.
ezerszer megcsinált dolgokat tornáznak el a fijúklányok.

...de műfajt teremtenek, mert még ilyen sosenemvolt.

(ez nem fikázás, vélemény. fikázás az volna, ha csak csúnyarossz dolgokat írnék.)

Rango 2011.05.12. 06:13:26

A Magyar ott lop ahol tud !

kultikula 2011.05.13. 07:18:57

az a baj, hogy a zsűri annyira expertnek hiszi magát, hogy megengedi magának a végletes kijelentéseket, anélkül, hogy utánajárna létezik-e ilyen
süti beállítások módosítása