Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

"Ha úgy hozná a sors, embert is ennék" - interjú Bear Gryllsszel, a hivatásos túlélővel

2010. szeptember 30. 08:00 sixx 166 komment

Bear Grylls nagyon népszerű a túlélős-keménycsávós műsorok rajongói körében, valahol érthetően, hiszen kis túlzással állítom, egy marék iguánaszarból is ki tudná nyerni a tápanyagot, és ha mohát kell ennie, akkor azt eszik. Az már más kérdés, hogy minek, mert annyira azért nem valószínű, hogy a Discovery Channel nézői tömegesen kerülnek majd olyan szituációba, ahol szó szerint a jég hátán kell megélniük, és egyetlen barátjuk egy jegesmedve. Az alábbi interjú a műsor értelmével szembeni averziónk ellenére érdekes, sőt. A Discovery Channeltől kaptuk, köszönet érte.     

Mesélj a videójátékodról, és arról, hogy mikor vehetjük kézbe.

Novemberben kerül a piacra. Ez voltaképpen annak egy módja, hogy az emberek ne csak nézzék, hanem érezzék is a Túlélés törvényeit, az volt a célom, hogy nagyon autentikus legyen. Sokat dolgoztunk rajta és nagyon élveztem ezt a folyamatot. Akárcsak a show-val, ezzel is azt szeretném elérni, hogy az embereket bátorítsam, hogy olyan tehcnikákat ismerjenek meg, amik megmenthetik az életüket.

Mitől félsz még azok után, hogy szinte mindent lenyeltél már közel minden szituációt kipróbáltál már, mi csak előfordulhat egy emberrel?

Nem tartozom azok közé, akik nem ismerik a félelmet, bárcsak úgy lenne. Rengeteg mindentől félek és minden forgatás előtt ideges vagyok. Veszélyes krokodilokkal, mérges kígyókkal dolgozunk, hatalmas zuhanásokat élünk át és ejtőernyőket használunk. Ezek mind vehetnek nagyon kedvezőtlen fordulatot. Számtalan esetben a szerencsém mentett meg, és igen kényelmetlenül érzem magam, ha olyan szobában vagyok, ami tele van általam ismeretlen emberrel. Azt gondolom, hogy életünkben sokszor attól félünk, hogy olyan dolgokkal foglalkozzunk, amikkel ritkán szoktunk.

Miképp képzeled el a legrosszabb szituációt a világon?

Az én olvasatomban a legrosszabb, legnehezebb szituációról az a kép él, amikor egy hatalmas buliban vagyunk, tele a ház idegenekkel, akiket soha nem is láttam. Ilyen helyzetekben nagyon kényelmetlenül tudom érezni magam. De amikor egy hegyen vagyok, akkor minden oké. Akárcsak a dzsungelben.

Emlékszel még arra, hogyan jött az ötlet, hogy megmutasd a világnak, hogyan képes az ember kitolni a határait, miközben sokszor a halállal is játszik? Szerinted bárki képes minderre?

Igen, ez mind normális, semmi rendkívüli nincs velem kapcsolatban. Átlagos fickó vagyok, aki megtanult pár dolgot, hogy hogyan kell csinálni. Szóval ez teljesen normális, és ezt megmutatni nem áll többől, mint szívből és lelkesedésből. Ez nem arról szól, hogy ki a legizmosabb, hanem hogy mi zajlik odabenn, illetve, hogy milyen technikákat sajátítottál el. Ezek számítanak igazán.

Szerinted egy átlagember mennyire követi a tanácsaidat a vadonban, illetve a mindennapi élete során? Ezzel hatalmas felelősség jár, hogyan viseled ezt?

Őszintén megvallva, erre nem is gondolok. Borzasztó érzés lenne arra gondolni, hogy bármit is mondok a TV-ben, az milliókhoz jut el. Ha így lenne, ki se nyitnám a számat. Nagyon kis létszámú csapattal dolgozunk és mindig az adott feladatra koncentrálunk. Négyen vagyunk és nem is figyelek másra, csak arra, hogy mit kell tennem, s az operatőrnek megmondom, mire készülök, s azt, hogy ő mit csináljon. Ennél nem is gondolok tovább. Nem tudom eldönteni, hogy jó-e ez így, mindenesetre mi így dolgozunk.

Melyik helyzetet találod a legfontosabbnak a műsorban, hogy az emberek tudják, hogyan kezeljék?

Nos, ez vicces, mert sok közös szál van az Ember a vadonban és a Worst Case Scenario között. A terep talán más, legyen az város, dzsungel, sivatag, vagy egy hegység, a képességek ugyanazok, higgadtan gondolkodni ezekben a nagy pillanatokban és krízishelyzetekben, tisztán gondolkozni és előállni egy tervvel, majd végrehajtani azt, beleadni a szívedet és lelkedet, átlátni az egészet. Ez a közös pont ezek mindegyikében. A terep más, de az alapelvek ugyanazok.

Láttam, ahogy egy óriási lárvát próbálsz megenni, s az közben szétrobban a szádban. Láttam, ahogy a vizeletbe áztatott ruhába bújsz. Meddig mész el? Mi a határ? Mit nem tennél meg a túlélés érdekében?

A saját határaimat választom. Mindig magam hozom a döntéseket a helyszínen, ugyanakkor nagy ambíciót ad nekem a műsor is. Szeretném a határokat tovább feszíteni és új dolgokat kipróbálni. Fontos, hogy újabb technikákat mutathassak be. Ezekben a szituációkban élek csak igazán, nagyon élvezem az ilyet.

Megennél egy halott embert, ha ezen múlna az életed?

Ez egészen más, ha benne vagy egy szituációban. Engedd meg, hogy átfogalmazzam a kérdést. Megtennéd, ha ezzel életben tartod a gyermeked? Igen, ha ez lenne az egyetlen út, hogy életben tartsam a gyermekem, akkor megenném.

Mit használsz a sivatagban WC papír helyett, amikor egyedül vagy?

Nos, a sivatag kemény dió, mert teljesen más, mint a dzsungel. Ami képes túlélni az ottani körülményeket az szükségszerűen szívós, ellenálló, míg az esőerdők tele vannak gyönyörű élőlényekkel. A sivatagban viszont, ha nem találsz semmit, és csak mész és mész, akkor nem tehetsz egyebet belemarkolsz a homokba és azt használod.

Ki volt az a felfedező, aki inspirálta a karriered?

Édesapám hatalmas inspirációt jelentett a számomra. A brit tengerészetnél szolgált, hegyet mászott – tőle tanultam én is hegyet mászni.

Azt vettem észre, hogy jó cimborák vagytok Will Ferrell-lel. Volt egy közös epizódotok is már. Milyen más hírességeket tervezel meghívni a műsorodba?

Zac Efron írta nekem másnap, hogy szívesen forgatna velem, és én is nagyon várom, hogy eljöjjön ez a pillanat. Most fejeztük be az ötödik évad forgatását, így most arra koncentrálok, hogy hazamenjek és kipihenjem magam. Aztán szeptemberben kezdjük az újabb adagot. Sok jelentkező van, és hogy ki lesz a befutó, az a Discovery-n is múlik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

minek.hova.miért. 2010.09.30. 10:22:16

Bear elsősorban performansz- csak másodsorban túlélőművész, és eszerint kell kezelni. Mint például ebben a számban:
www.youtube.com/watch?v=Rt4b-yLeRPo

Rolzyn 2010.09.30. 10:25:08

Ezek a viccek hatalmasak :D Itt szakadok a meloban :D

survival 2010.09.30. 10:28:22

nézte valaki a szerdai adást a Discoveryn? lemaradtam róla... meséljetek!
aki pedig nem tudná:
BEAR GRYLLS: HA MINDEN KÖTÉL SZAKAD - szerdánként adják minden héten, 21:30kor

Benket 2010.09.30. 10:29:53

Amúgy nem tudom mennyire figyelitek a műsort mert rengeteg alkalommal amikor veszélyesebb dolgot csinál ő maga viszi a kamerát, hol a kezébe hol meg rá van erősítve....!!!
Le a kalappal a fazon előtt, szerintem egy hatalmas figura!!! Szeretem a műsorát....!!!

zsommand 2010.09.30. 10:31:11

Én azzal a discovery-s szövegíróval szeretnék egy interjút, aki azokat a borzasztó és egyszerre zseniális szóvicceket írja!

deflorator 2010.09.30. 10:35:05

Az emberek különbözőek. Van aki azzal dicsekszik, hogy szarral táplálkozik és a fost megissza.
Egészségére...

Capture -Myta 2010.09.30. 10:38:38

Gyorsabb vagyok! Én hamarabb felfalnám őt mint ő engem.

M1rage 2010.09.30. 10:43:54

Szinte biztos voltam, hogy rögvest nekiáll a díszes társaság lehúzni a srácot. Azért azt nem kellene elfelejteni, hogy a producer mondja meg, hogy hol kell bohóckodni, és a tanácsadók, hogy miként teheti azt. A srác gyakorlatilag egy ember-gép, ez az előéletéből is simán látszik.

Persze fotelből ülve fikáz a magyar, nincs új a Nap alatt.

M1rage 2010.09.30. 10:44:47

korr: "fotelben ülve", vagy "fotelből, ülve"

Nem vagyok fideszes 2010.09.30. 10:57:53

@M1rage:

Szegénykém, fegyvert tartanak a fejéhez, hogy pofátlanul hazudozzon a kamerába. Milyen sanyarú sorsa van neki!

Vad.Korte (törölt) 2010.09.30. 10:58:00

Engem zavar, hogy nagyon megrendezett, szinte valószerűtlenül. talál egy kecskekoponyát, mintegy véletlenül, elteszi, mert majd csak jó lesz valamire, s láss csodát, 10 perc múlva már kell is. Ez számomra hiteltelenné teszi az egészet. Persze felmászik, meg lecsapja a csorgőkígyót, beúszik satöbbi, de nagyon kamuszaga van. Olyan, mit a pankráció. Akit nem zavar ez a megrendezettség, élvezheti is.

kisfaszú 2010.09.30. 10:58:17

Ha jól értem, a wc-papíros kérdésre azt válaszolja, hogy a sivatagban homokkal, az esőerdőben pedig gyönyörű állatokkal törli ki a seggét?

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.09.30. 11:00:09

Akkor most Bear Grylls lenyíkta Chuck Norrist?

Amúgy csípem a csávót, a tévésókkal kapcsolatban pedig már régóta nincsenek illúzióim.

picibh 2010.09.30. 11:00:18

Én is nagyon szeretem,egyik kedvenc jelenetem volt mikor eléggé ki volt már idegileg,és a cipője talpán volt a felesége és a gyereke képe egy fém lap szerüségbe gravirozva és róluk beszélt,hogy mennyire hiányoznak neki:)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 11:05:02

Már bocsánat, de az egy dolog, hogy a kamerások is megcsinálják jelentős részét, de az az érv, hogy persze nem eszik meg a hernyókat, meg ilyesmi, szóval mégis valamennyire élet szagú, na az egy kamu érv. A csávó előre tudja, hogy pontosan mit lehet megenni, hogy nem mérgező, nincs kockázat. Úgy én is meg merném enni, igaz fintorogva a hernyókat, hogy ezt tudom. De ismeretlen helyre kerülve a túlélésért küzdve ez nem így megy, ott hiányos ismeretekkel rendelkezik az ember. Nem mondom, ettől még jó és érdekes lehet a műsor, habár én nem láttam még, amúgy is szökő évente nézek TV-t. Viszont a túléléshez nincsen köze, a bemutatott technikák ugyan lehetnek hasznosak, de minimális az esélye, hogy ha az ember veszélyhelyzetbe kerül, akkor pont az adott dolog segítene, ez pedig pont hogy a megrendezettség miatt van.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 11:07:34

@M1rage:
Hát pont hogy a dicsérő kommentek arányát is elnézve, a magyar ember a fotelben ül, és ámul-bámul, közben még egy rohadt erdőt nem látott.

mbaye (törölt) 2010.09.30. 11:13:49

Ray Mears sokkal hitelesebb, kevesebb show elemmel és megjátszással, mélyebb tudással.

Bear Grylls hozzá képest egy amatőr. Valóban, a 30 kilós felszerelést cipelő stábtagok nagyobb teljesítményt nyújtanak, mint ő. Ő csak a pretty boy akit a nézők kedvelhetnek.

Valamint van még egy középkorú kalapos arc, aki nagyon jó, ő sem egy megjátszós szépfiú. A neve nem jut eszembe.

Tom-y 2010.09.30. 11:15:51

A másik túlélős műsor a Survivorman Les Strouddal.

en.wikipedia.org/wiki/Survivorman
Azt is szeretem,kár hogy kevés rész készült belőle.

Deuce Bigalow 2010.09.30. 11:21:35

namivan, már nem puhapöcs a túlélő?? :P
comment.blog.hu/2007/08/09/megis_puhapocs_a_szuletett_tulelo

persze, egy fregoli előtt meggyújtatlan cigivel a szájában szigorúan a kamerába néző cikkszerzővel nem veheti fel a versenyt....

Cs 2010.09.30. 11:22:19

Hehe. Ennek a műsornak az a lényege, hogy szó szerint minden szart megeszik, oszt néző szörnyülködik/nevet/stb ezen. Enélkül, közel se lenne ilyen népszerű, mert az, hogy megy mindenfelé, meg kissé hatásvadász stílusban "veszélybe" kerül, az önmagában nem elég.

De épp ezért sikeres a műsora, mert jól ki van találva, meg megcsinálva.

M1rage 2010.09.30. 11:25:18

@Zabalint: Ez a műsor nem csak azoknak szól, aki a faluhatáron túlra sem jutnak el. Hihetetlen, de igaz: vannak turisták, akik a látottakat használták fel útjaik során. Tehát marad a kérdés:
Hasznos vagy káros a műsor? Eldöntendő kérdés.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 11:33:20

@phobia:
A hegymászásnál a kötél biztosító szerepet játszik, a mászást nem segíti, tehát a kamerásoknak legalább a fizikai részét meg kellett csinálniuk(a veszély részét kevésbé), csak nekik nehéz cuccokkal.

Gyarló Hintaló 2010.09.30. 11:35:04

az elején még tetszett a műsor, de most már kicsit unalmasnak találom és nem is nézem.

GoVegan (törölt) 2010.09.30. 11:35:18

most, hogy elolvastam a PR cikket, azt szurtem le, hogy mehetek es megvehetem az autentikus videojatekat?
plusz dollarok fejeben majd biztos lesz olyan opcio a jatekban, hogy a karakterem ma a luxus hotelben fog ejszakazni, igy a HP-je ismet a csucson lesz a holnapi megprobaltatasok elott.

es iPhone 4-re megirtak mar a jatekot? ugy akarok turazni, hogy tartom magam elott a telefonom es kozben azt latom, ami o lat. es kozben kiirhatna, hogy mennyi feherje van a kornyezo dolgokban. amugy mennyi kell minimalisan 1 tulelonapra? 50g?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 11:38:36

@M1rage:
"Hihetetlen, de igaz: vannak turisták, akik a látottakat használták fel útjaik során."

Erről nem ártana valami forrás.

Mert éppen arról beszélek, hogy ami megrendezett jelenetnél bejön, az valós helyzetben egyáltalán nem biztos. Lásd pl. hogy mit lehet megenni(minimális az esélye hogy éppen azzal a fajjal találkozol), aztán amit az egyik kommentelő mondott, hogy leúszott a barlangban(valóságban nem tudni hová érkezel, ha nincs róla térképed), de a kecske koponyás példa is jó, mert a valóságban nincs mindig minden éppen a kéznél. Ha valaki egy ilyen TV műsor alapján készül valahová, az éppen hogy káros, mivel tanácsosabb minden téren inkább utánaolvasni vagy szakértőkhöz fordulni, egy hatásvadász műsor helyett.

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2010.09.30. 11:39:23

Ha valaki követi a tanácsait, nagy valószínűséggel ott is maradna a vadonban. Ray Mears, na igen, kb. nála kezdődik egy szakértő.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 11:42:33

@M1rage:
Ja és a törzsközönség valószínű nem nagyon mozdul ki, mert az outdoor hobbit űzők közül nem túl soknak van ideje TV-t is nézni.

HAL 9000 2010.09.30. 11:44:04

Szerintem az a hülye, aki tényleg azt hiszi, hogy éles helyzetekben teszi kockára az életét egy műsor kedvéért. Nem is az a lényege a műsornak, hogy azon izgulj, hogy vajon túléli-e, hanem az, hogy megmutassa ezeket a technikákat. Ja hogy nem fejből vágja ezeket, hanem a felvétel előtt alaposan kikérdezi helyi szakértők véleményét? És akkor mi van? Valszeg amit ott elmondanak neki és bemutatja, már nem fogja elfelejteni, úh ő is tanul ezzel.
Ja és hogy a kamera másik oldalán esetlegesen egy autópálya van, vagy turisták tömkelege? Már bocs, de ki lenne kíváncsi a műsorra, ha nem úgy lenne eladva, hogy éles helyzetekben kell túlélnie? Ha a horgászás közben láthatóak lennének a háttérben pancsoló turisták?
Még szép, hogy tényleg úgy mutatják, veszik fel az adott jeleneteket, mintha tényleg valós körülmények lennének, mert az egész nem érne szart se, ha nem így tennének.

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2010.09.30. 11:57:08

@HAL 9000: @HAL 9000: Ez kb. ugyanaz, mint ami a természetfilmek terén zajlott az elmúlt évtizedben. David Attenborough a maga kimért, nyugis stílusában csinálta, aztán az okosok kitalálták, hogy ez így kevés, kell a nézőszám, nosza keressünk valakit, aki ráugrik a kígyóra, megmaratja magát pár pókkal és térdig gázol az ürülékben, mindezt persze olyan körítéssel, mintha éppen ott állna mögötte a Kaszás. A mögöttes tartalom szép lassan egyre gyérebb, de már várom, hogy mikor jönnek a CG kígyók és a vérszopó denevérhorda, mert az látványosabb, ergo jobb.
Mielőtt megint oda kanyarodunk, hogy bunkó magyaréknak semmi se jobb: van jobb, csak épp sehol nem adják, mert az nem üti meg az ingerküszöböt.

szamok ember 2010.09.30. 11:59:59

ügyfélszolgálatos írja, hogy "Ha jól emlékszem szolgált a S.A.S -ban. Ott pedig nem szarral gurigáznak."

Ezek szerint te is ott szolgáltál?

zsuzsi28 2010.09.30. 12:04:52

A politikus Sir Michael Grylls és felesége Sally gyermekeként látta meg a napvilágot. Tanulmányait többek közt az Eton Collegen és a London Universityn végezte. 3 évig szolgált a Brit Hadsereg különleges alakulatánál (British Special Forces), de egy ejtőernyő-balesetben eltörte a gerincét, ezért arra kényszerült, hogy elhagyja a sereget. Bear jelenleg a Temze folyón, egy átalakított bárkában éli mindennapjait feleségével Sharaval, és három gyermekükkel: Marmadukkel, Jessevel és Huckleberry Edward Jocelyne Gryllsszel.

Wight szigetén nevelkedett, három évet szolgált a SAS-nél, amely a brit hadsereg különleges egysége. A katonai szolgálat során három helyen tört el a gerince egy dél-afrikai ejtőernyős baleset következtében. Balesete és súlyos sérülése ellenére Bear 1998-ban, 23 évesen, a legfiatalabb brit hegymászóként jutott fel a Mount Everest csúcsára. Ezzel kapcsolatos élményeiről a „The Kid Who Climbed Everest” (A srác, aki megmászta az Everestet) című könyvében számolt be. A fenti sikert követően Bear újabb rekordot teljesített azzal, hogy az Everestet megjárt csoport tagjaival együtt jetskivel megkerülte az Egyesült Királyságot. Elsőként szelte át egyedül a fagyos észak-atlanti óceánt egy nyitott, felfújható csónakban. Erről a kalandról írta „Facing the Frozen Ocean” (A fagyos óceánnal szemben) című könyvét, amelyet az Egyesült Királyságban az Év sportkönyvének jelöltek, a Királyi Tengerészet pedig díjat ajánlott Gryllsnek a rekordot jelentő expedíció elismeréseként.

2005 júniusában Bear újabb világrekordot ért el, amikor 8 000 méter magasban költötte el vacsoráját egy hőlégballon aljára erősített asztalon. Bear a hőlégballon kosarából ereszkedett le az asztalhoz, tengerész egyenruhában elfogyasztotta háromfogásos ebédjét, majd tisztelgett a királynőnek és ejtőernyővel földet ért. Célja két, fiatalokat támogató jótékony szervezet tevékenységének támogatása volt. 2007. május 15-én Bear újabb világrekordot állított fel, amikor motoros ernyővel elsőként repült át a Mount Everest fölött. Bear és Gilo rekordjáról a Planet Earth csoport készített felvételeket, amelyből kétórás dokumentumfilm készül majd a Discovery Channel és a brit Channel 4 tévécsatorna részére. 2007 tavaszán jelent meg Bear legújabb könyve, amelynek címe: Born Survivor: Survival Techniques From the Most Dangerous Places on Earth (Született túlélő: túlélési technikák a föld legveszélyesebb helyein). A mű már a Sunday Times top 10 bestseller listájára került.

zsuzsi28 2010.09.30. 12:05:29

Szóval azért valljuk be: nem mindennapi fickó.

hátezgáz 2010.09.30. 12:08:18

@alesi: Nekem jobban bejött az Attenborough stílusa. Mi a lóf@.nak kell hergelni olyan vadakat, amelyek alapból végezhetnek az emberrel.
Meg egyáltalán. Lásd szerencsétlen krokodilvadászt. Ja, nagy állatbarát volt, biztos megbocsájtott már a rájának a túlvilágon.
A cirkuszt is az állatszámok miatt utálom és nekem ez is cirkusz, amit ez a Beer Grill csinál.

HAL 9000 2010.09.30. 12:17:54

@alesi: az két teljesen különböző műfaj amit Attenborough csinált, és amit most Grylls művel.
Összehasonlíthatatlan. Ja és nyilván olyan műsort készítenek, amit meg is néznek majd. Az idők során változnak az ízlések és az igények és ehhez igazodni kell. Az már más kérdés, hogy milyen irányba változik minden, de ez már nem ide tartozik.
Amúgy mi értelme lenne olyan műsort csinálni, amiből van már több tucat, és lehet már senki nem lenne kíváncsi egy újabbra?

Greenman-in-greensuit 2010.09.30. 12:35:51

azt kifelejtetted zsuzsi28 hogy a Francia Idegenlégió kiképzését is végigcsinálta. Műsor meg minden, de azt a hónapot az emberek háát talán 2-3%-a tudná megtenni. Ő meg mintegy edzésként csinálta.

gaborwaclaw 2010.09.30. 12:37:37

Én bírom a tagot mert bevállalós, de tényleg kicsit vicces ahogy néhány helyzetet kezel. Először is egy átlag ember tuti nem mászik fel egy pálmafa törzsén kókuszdióért, vagy nem mászik ki egy szakadékból indákon. Sajnos az igazi túlélés sokkal unalmasabb lenne ezért telerakják ilyen show töltelékekkel hogy pld. kint vagy a lakatlan szigeten és hogy felpezsdüljön a véred húzódszkodjál párat a fán.. hát persze..
vagy minden esetben készít egy tutajt amin áltaában rögtön elázik majd ezzel halad hogy így gyorsabb... szerintem ha végigsétálna a patak mellett nem kéne utána a két fokos víztől lehűtött testét felmelegíteni meg a ruháját szárítgatni a tutajkészítés állítólagos 1 órájáról nem is beszélve.
Általában mindent le akar küzdeni ahelyett hogy kikerülné és ez nem lenne túl eredményes egy kicsit bénább embernél. Ezeket leszámítva rengeteg használható dolog is van benne, és a célját eléri: szórakoztató.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 12:37:49

@HAL 9000:
Két teljesen különböző dolog amikor arról beszélünk, hogy turisták által tömegesen látogatott helyeken forgat, meg az hogy megrendezett a dolog. Isten háta mögött is lehet megjátszottan csinálni. Előbbi nagyon amatőr dolog, hiteltelenné teszi a műsort, utóbbi viszont értéktelenné teszi, hiszen a túlélés nem arról szól, hogy éppen akkor, éppen ott van a keresett eszköz, és minden amit a túlélésért csinál az ember, látványos. A megrendezettség olyan itt, mint mikor a természetfilmekben ketrecekben hozzák a ragadozót, és eresztik rá a szintén ketrecekből hozott áldozatra, mindezt egy vadonnak látszó helyszínen. Nyilván ennek is megvan a maga varázsa, de aki tényleg biológiai érdeklődésű, és kíváncsi arra hogyan történik ez a természetben, annak érdektelen a műsor. Ahogy ha túlélési technikákra kíváncsi az ember, akkor is érdektelen számára egy hatásvadász műsor.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 12:40:24

De persze nem úgy fikázom, hogy szar, mert szórakoztató műsornak biztosan jó, de ennyi és pont.

bocsitibi 2010.09.30. 12:42:50

Én gyerekkoromban szerettem a pankrációt a sky channelen, majd németül néztem. Most is örülök, ha el-elkapok egy két showt pár havonta.
A Bear féle túlélőshow pontosan annyira valós mint a wwe wrestling. Az emberek valóban ugranak valóban edzenek reggeltől-estig, valóban komoly sérüléseket szednek össze, csak hát mégsem küzdősport közelről sem.
Megértem, hogy valaki a túlélés törvényeit is ilyen rajongással szereti.

Kiváló atléta, és baromi tökös gyerek.
Csak tudjuk róla, hogy a valósághoz mennyi köze van.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 12:44:39

Na eszembe jutott pár hasonlat.

Kb. annyira hasznos egy ilyen műsor a túlélési technikák elsajátításában, mint ha a pankráció alapján akarnánk verekedni, vagy a Mónika show alapján magánéletünk problémáit megoldani.

fortytwo 2010.09.30. 12:54:00

3 eve elakadt a terepjarom a bus semmi kozepen a homokban...na honnan jutott eszembe hogy ki kell engedni a levegot a kerekbol...en birom a faszit, persze hogy van benne dramaturgia de valahogy be kell mutatni az erdekes helyzeteket, azt megsem adhatjak 45 percig hogy Bear leszall az ejtoernyovel a kalahariban aztan 2 napig nem talal meg egy rohadt kukacot se.

sokkal jobban utalom azokat a "termeszetbuvarokat" akik nem hagyjak beken a merges kigyot-bekat-rajat-capat-etc hanem baszogatjak es felveszik.

ügyfélszolgálatos 2010.09.30. 13:05:08

@szamok ember: Nem én ügyfélszolgálaton. Az még a S.A.S. -nál is keményebb. Nap mint nap meg kell küzdenünk mindenféle retardált ügyféllel...

ügyfélszolgálatos 2010.09.30. 13:07:49

@gaborwaclaw: Speciel a kókusz szedés nem volt hülyeség. A polinézek is felmásztak érte...

Polemius 2010.09.30. 13:14:24

"Hihetetlen, de igaz: vannak turisták, akik a látottakat használták fel útjaik során."

És őket nem látja aztán többet senki. :)

Látványos amiket művel, csak éppen többnyire a kockázatot növeli nem a túlélés esélyét.
De akit érdekel a téma, az látogasson el a
Magyar Túlélő Portál
vagy a
Bozótmíves
oldalára.

gaborwaclaw 2010.09.30. 13:14:41

@ügyfélszolgálatos: nem volt hülyeség, de megnéznélek ahogy átöleled a fát és felaraszolsz... lehet inkább megpróbálnád ledobni valamivel nem?
egyébként építenél tobogánt rénszarvasbőrből hogy egyszer egy lejtőn lecsússz rajta majd otthagyjad?

Abraka 2010.09.30. 13:17:01

zsommand · zsommand.tumblr.com/ 2010.09.30. 10:31:11
Én azzal a discovery-s szövegíróval szeretnék egy interjút, aki azokat a borzasztó és egyszerre zseniális szóvicceket írja!

Na azok idegesítően szarok. Bárcsak ne lenne..

janosbacsi 2010.09.30. 13:18:51

Használjátok már az Internetet. Tele van a Youtube leleplező videóval erről a sarlatán fa**ról.

poolfanati 2010.09.30. 13:25:23

Mint már többen is leírták Bear Grylls az SAS-ben szolgált. Hogy valaki oda jelentkezhessen először éveket kell szolgálni a sima brit seregben. Az SAS kiképzése a világon a legdurvább, ha egy feladatot nem tud az ember megcsinálni máris megbukott. A jelentkezők 1/10-e lesz csak SAS kommandós. A kiképzés legutolsó része nagyon is hasonlít a Túlélés törvényei műsorra, csak kb. 1000-szer durvább. A Dél-kelet ázsiai dzsungelben rakják ki az újoncokat, ahol ha jól emlékszem 3 hetet kell túlélniük. Eddig csak az is szimpla Discovery shownak tűnik. De közbe az újoncokra a saját kiképzőik vadásznak, akik úgy ismerik a terepet mint a tenyerüket, míg az üldözöttek semennyire sem. Plusz ott vannak még a veszélyes ragadozók is...

Továbbá ugye harcolnak is. Az SAS-t a II. vh-ban alapították és Észak-afrika sivatagában deríettek fel az ellenséges vonalak mögött. Szabotalták az ellenséges erőket. Az egész német hadsereg őket kereste. Ugyanaz megismétlődött a Falkland-szigeteken és az Öböl-háborúban is.
A következő sztori annyira nem túléléses, de ez a kedvencem. Amikor 1980-ban Londonban az iráni nagykövetségen terroristák túszokat ejtettek. Kik oldották meg a vészhelyzetet? Az SAS...

Szóval itt szolgált Bear. Már a kiképzésen durvább dolgokat megcsinálhatott, mint a műsorban a legdurvább. Szóval lehet hogy meg van rendezve. Ő attól meg tudná csinálni és szerintem akarná is. De az emberi élet fontosabb ezért nem engedik neki. Ő pedig gondol a családjára és nem teszi. Mert ha balszerencséje van, akármilyen kiképzés nem segíthet.

janosbacsi 2010.09.30. 13:30:46

@poolfanati: Hazudj tovább magadnak, gratulálok.

janosbacsi 2010.09.30. 13:32:38

@poolfanati: Ez mire ad választ? Semmire. Azért, mert SAS-es az rögtön piedesztálra emeli Beart és mindent kötelezőek vagyunk elhinni? Ugyanmár apukám. Járj két lábbal a földön.

poolfanati 2010.09.30. 13:41:53

@janosbacsi: Nem, nem emeli rögtön a piadesztálra és nem kell semmit sem elhinned. Azt hiszel el, amit akarsz, szabad akarat meg szabad vélemény, tudod...
De én ettől még tartom hogy meg tudja csinálni azokat a dolgokat és nem csak kamera előtt megrendezve.

Nagyon szívesen vitatkozok veled, ha rendes érvekkel jössz majd mint én. De amíg csak vádaskodni tudsz, akkor inkább hagyjuk.

parttalan 2010.09.30. 13:44:20

Nekem a Szibériában forgatott rész a kedvencem. Átvágni a sötét végtelen tajgán, úszni a jéghideg vízben a jég alatt... na meg ahogy mókust fog a fatörzshöz álított csapdával... cool!! :))

parttalan 2010.09.30. 13:48:28

"Mit használsz a sivatagban WC papír helyett, amikor egyedül vagy?"

A sivatagban..., ha nem találsz semmit, és csak mész és mész, akkor nem tehetsz egyebet belemarkolsz a homokba és azt használod."

Hát, gyerekek...én ezt próbálom elképzelni, de azon kívűl, hogy homokos lesz a segged, valahogy nem látom az értelmét.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 13:49:28

Mi az, hogy enne emberhúst! Naná, jól átsütve a legjavát. Evett már a kamera előtt oszladozó döghúst, az a kemény!

báró Csekonics 2010.09.30. 13:59:31

@janosbacsi: ezek szerint pont a Te kedvedért kezdődik az összes epizód úgy, hogy szépen szájbarágósan elmagyarázzák, hogy itt kérem megrendezett szituációkban mutatnak be túlélési technikákat, stb. stb.

Vagyis, GY.K. 'igen, tudjuk hogy nem egészen valódi a dolog, de nyilván nem fogjuk igaziból kivágni a csávót az antarktiszon, bármennyire is szeretnénk, mert a producer kirúgná az egész stábot'

bluesman 2010.09.30. 14:00:12

Szinte sejtetem, hogy a sok barom lehúzza a srácot és a műsorát. Mondjátok meg már nekem, hogy mi az, ami tetszik nektek egyáltalán? Ez egy tv-műsor és nem több, és tényleg sokat lehet tanulni belőle.

Le vagytok szarva! 2010.09.30. 14:10:11

mindig röhögve néztem, ahogy nagy leleményességgel túlél a sivatagban, sarkvidéken, miközben egy 4-5 tagú stáb terepjáróval kíséri. Nehogy már ne legyen sör is náluk :-)

Le vagytok szarva! 2010.09.30. 14:23:06

mi lett az emberek seggével a WC papír feltalálása előtt?

ügyfélszolgálatos 2010.09.30. 14:30:07

@gaborwaclaw: nem igazán. A polinézek is a hasonló technikát használtak mint Bear. Úgy könnyű felmászni (viszonylag).

Ugyandehogy (törölt) 2010.09.30. 14:31:57

Én nagyobb csodálója vagy az operatőrének,
de látom, nem vagyok ezzel egyedül.

janosbacsi 2010.09.30. 14:41:03

@báró Csekonics: Amit a nézők folyamatos anyázása miatt tettek be a műsor elejére X. évad után :).

determ 2010.09.30. 14:53:23

Szerintem nagyon rossz ez a műsor. Nyilván nem fogok ágakon ugrálni meg víz fel-alá rohangálni, ha egy lábtörés és már ott is maradtam a semmi közepén.
Ez egy elég bárgyú show és semmit nem mutat abból, hogy tényleg mit kell csinálni...
Arról nem is beszélve, hogy mennyire gáz, hogy ott rohangál vele az egész stáb. Ez ám a túlélés... Ha mégis elrontja, jön a mentő és elviszi. Na így én is mernék ugrálni...

attbar 2010.09.30. 15:02:22

A fikázó kommentelőknek, meg akik legagyizzák a műsorát, javaslom ússzanak át egy jeges tavat... És ha majd sikerült akkor oltogassák a csávót.

janosbacsi 2010.09.30. 15:07:32

@attbar: Csinájjá jobb béemwét, oszt akkó dumájjá, hogy nem gyorsú.

lapos a Föld 2010.09.30. 15:10:45

"a műsor értelmével szembeni averziónk ellenére". Csak azt nem értem, hogy az általad sztárolt Losttal szemben ennek miért van kevesebb értelme??? Szerintem Sixx kimegy busszal az erdőbe, iszik egy sört és bekapcsolja a hordozható DVD-jét. Nem mondom, sokszor tényleg gusztustalan dolgokat eszik meg a fickó, de legalább nem teljesen megrendezett műsorról van szó. Amúgy a fanyalgóknak üzenem, hogy megnézném őket, hogy mennyit rinyálnának egyedül egy erdőben.

Kiwicake 2010.09.30. 15:21:55

Bear Grylls és a műsora is rendben van, de az interjú fordítása... broáf. Göcsörtös, magyartalan, az angolra szolgaian rásimuló szerkezetű mondatok. Tuti nem profi csinálta.

Flashy7 2010.09.30. 15:23:03

hihetetlen hogy egyesek nem értik meg. nem az a lényeg, hogy a csávó nincs is a kihalt őserdő közepében egyedül, hanem hogy nincs ott, nincs egyedül, mégis próbálja a legtöbb dolgot úgy tenni és megmutatni, mintha tényleg ott lenne. ha ott lenne egyedül, végigcsinálná, de nem látnád (mert hát mekkora kamu hogy kamerázzák is), akkor jobban éreznéd magad? :) és az se lényeg hogy nekem sose fog egy döglött teve az utamba kerülni hogy abból ehessek, hanem hogy a sorozat megmutatja, hogy akinek viszont ilyen az élete vagy így hozza a sorsa, az mit tehet. mit mutassanak szórakoztatásképpen: egy embert aki lemegy a boltba kenyérért aztán hazajön - abban semmi kamu nem lenne, tehát jó műsor lenne?

janosbacsi 2010.09.30. 15:26:12

@poolfanati: Te milyen érvekkel jöttél? Hogy az SAS-ben szolgált? És szerinted ennél durvább dolgokat is meg tud csinálni? Nahát.

Bear Grylls kamu:
www.youtube.com/watch?v=3UpSlpvb1is

www.youtube.com/watch?v=gc6SRk9wtqE&feature=related

Ez a műsor a négy fal között csücsülők műsora. Nahát, milyen vadregényes tájak, csodálkoznak rá, aztán ha valaha is eljutnak az adott ország műsor által prezentált területeire, fejükhöz kapnak, milyen szinten megvezették őket.

GoVegan (törölt) 2010.09.30. 15:39:38

@janosbacsi: LOL.

"…really, really careful crossing these…"

es erre raugrik a kozepere. de legalabb eberen figyel, mint Luke, amikor Jodaval harcol.

amugy meg mindig is mondtam, az amerikai vagoktol van mit tanulni. neha a szart is ugy megvagjak, hogy a vegen meg izgalmas is lesz.

cseplin 2010.09.30. 15:47:39

Medve baratunk nem csinal mast mint amit a seregnel belevertek.Hernyot eszik,vadaszik,halaszik,tehat tulel egy szituaciot.Ezt minden magasan kepzett elit egyseg tagja tudja es nap mint nap elesben gyakorolja.
Ha tul akarnek elni egy szornyu sivatagi turat,en biztos Mr.Medvet valasztanap magam melle,de meg mondom oszinten ez a sok es lehetetlen "jol"megrendezett veszhelyzet a musorban mar-mar kiabrandito es ezert szamomra hiteltelen.

Rahsid 2010.09.30. 16:00:40

@janosbacsi: Olyan igazi János bácsi vagy. Mint valami tenyeres-talpas kisnyugdíjas.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 16:39:25

Itt mindenki jön azzal, hogy persze, hogy megrendezett, egy TV műsor miatt ne kockáztassa az életét senki, stb. De nem értitek meg, hogy a megrendezettséggel nem is ez a baj. Hanem az, hogy itt osztotok ezerrel, hogy túlélési technikákat mutat be, miközben mint sokan leírták már, ennek semmi köze ehhez, ezek mind hatásvadász, látványos dolgok, amit úgy ahogy leadnak, nem lehet hasznát venni. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy anno hol szolgált, az a lényeg, hogy egy nagy kamu amit lead, és nem csak azért mert megrendezett. Ha már megrendezi, rendezze meg úgy, hogy reálisnak tűnjön. Ja, hogy azt nem majmolnátok ennyien?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 16:41:05

@attbar:
Mert te azóta tudod, hogy nézed a műsort, ugye? Nem fogod fel, hogy akármennyire is lehet tökös a csávó, attól még lehet a műsora egy hatásvadász szar.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.30. 16:43:47

@lapos a Föld:
"Amúgy a fanyalgóknak üzenem, hogy megnézném őket, hogy mennyit rinyálnának egyedül egy erdőben. "

Szerintem a műsor nézőinek 95%-a rinyálna.

HR King 2010.09.30. 17:18:54

En ugy vagyok vele hogy aki fikazza, csinalja utana...

lehuto 2010.09.30. 17:39:12

sixxnek, janosbacsinak meg az összes (valószínûleg rengeteget megélt) szkeptikus kis internetbohócnak: Gondolom ti a Csillagok háborúja után is úgy jöttetek ki a moziból, mint a parasztbácsi: – Én ezt nem hiszem el...

Der Beste 2010.09.30. 17:44:25

Bear fasza gyerek, a műsor érdekes s szórakoztató, a kommentelők egy része meg szokás szerint a gép elől, löttyedt seggel ekéz.

Jó a poszt, köszönet érte.

kisfaszú 2010.09.30. 18:30:00

Én már évek óta nem nézek tévét, csak Natgeót meg Discovery Channelt...

kisfaszú 2010.09.30. 18:31:55

@kisfaszú: Jaj bocs, a szokásos komment ide nem jó. Helyesen:

Én már évek óta nem nézek tévét, csak Rtl Klubot meg tv2-őt.

Gestas 2010.09.30. 18:32:55

Már, régóta nem nézek ilyen gagyi műsorokat, csak RTL-klubot és Tv2-őt:)

Gestas 2010.09.30. 18:34:39

@kisfaszú: Bazzeg egy percel beelőztél, tiszta pipa vagyok:))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 19:32:05

@HR King: "En ugy vagyok vele hogy aki fikazza, csinalja utana..."

Nem fikázom, de azért kicsit unalmas már.

De utána nem csinálnám, az biztos.

NeBassz 2010.09.30. 19:39:11

ennyire azért már ne legyetek hülyék!! persze, h minden meg van rendezve, de nem is azért nézik az emberek, mert valóságshow, hanem mert nem hülyeséget mond a faszi. könnyen lehet, h két vágás között elmegy bekajálni a susnyás mögötti mekibe, de aztán azt is megmutatja, h a csotány-antennát hány percig párold megfelelő hőfokon, amolyan inyencmódra.

Pistie 2010.09.30. 20:07:28

Engem nem érdekel, hogy meg van rendezve. Nyilván előre felmérik a terepet, az érdekesebb helyekre mennek, ahol tudnak mutatni érdekes dolgokat. De ez nem számít. Ami számít az az, hogy arra a 45-50 percre amíg nézem teljesen magával ragad a stílusa, és az egész műsor. Jó nézni. Ráadásul, ha esetleg olyan helyzetbe kerülnék, akkor nagyobb eséllyel lenne ötletem hogy mit tegyek, de mindenesetre tudnám mik a legfontosabb teendők (no panic, make a plan, do it) :)

Gyurifumi 2010.09.30. 22:24:11

Kamerával a seggembe túlélnék mindent én is.
Vicc a pasi.
Szerintem MacGyver tanítványa csak ő a kését nem használhatja.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 23:23:42

Ilyen kietlen, civilizációtól távol lévő helyeken járt, mint pl. autóút mellett:
www.youtube.com/watch?v=3UpSlpvb1is

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.01. 00:29:46

@lehuto:
Ha nem érted, hát nem érted, így jártál, nem fogom huszadszor is leírni ugyanazt.

@Der Beste:
Bezzeg te most építettél a semmiből a sivatag közepén egy műholdas adó-vevő állomást, és onnan tolod a szöveged. Mert a TV-s bohóctól tanultad. :-)

Laarson 2010.10.01. 08:34:10

Nem csoda hogy ennyire meg van rendezve. Srác is elég fiatal még gondolom nem pont a kamera elött szeretne meg halni. Másrészt ennek a műfajnak már van halottja Steve Irwint forgatás közben érte "baleset" pedig lényegesen tapasztaltabb volt mint bear. Ray Mears teljesen más műfaj láttam pár részt, ő tényleg tanácsokat próbált adni hogy mit kell tenni egy ilyen közegben. Sokszor helyi lakosokkal együtt készítették el a részeket és ők mondtak el dolgokat a kamera elött. Bear meg egy kaszkadőrt játszik akinek elment az esze a dzsungelben.
Egyébként azért hívják bear grylsnek mert fiatal korában agyonvert egy medvét egy bibliával, később mindkét medve megtért és azóta is barátok.

G.Freeman 2010.10.04. 19:18:16

@Látnokzsálya írja:
"De nekem mindig az jár a fejembe, hogy amit ő megcsinál azt megcsinálja a 30 kilós kamerát, vagy felszerelést tartó kameraman is."

Ja:))

G.Freeman 2010.10.04. 19:24:38

nem kellene fikázni a fószert lehet utána csinálni a jeges vízbe ugrálást, és az elefántszarból vízfacsarást.
süti beállítások módosítása