Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem tudom a saját munkámat elfogulatlanul értékelni - Interjú James Badge Dale-lel, a Pacific egyik főszereplőjével

Az HBO másik üdvöskéje

2010. március 15. 18:00 sixx 22 komment

James Badge Dale-re duplán igaz, hogy a kamera legalább öt kilót rátesz az emberre, az életben egy kifejezetten karcsú, mosolygós fickó, nem pedig az a morcos keménylegény, akinek Kiefer Sutherland a 24 harmadik évadában levágta a kezét. A 32 éves, tetovált színésszel két cigi közben beszélgettünk Los Angelesben. A Pacific című sorozat premierje ma este lesz az HBO műsorán, az első két részről írott spoilermentes kritikánkat itt olvashatják.

Izgatott a premier miatt?

Hát hogy a fenébe ne lennék! Nagyon várom már, és nagyon várom a reakciókat is. Iszonyú hosszú folyamat volt, 2006-ban kezdődött a szereplőválogatás, és 2007 augusztus 1-én kezdődött a kiképzés. Minden jelentős dátumra emlékszem, tessék. A melót 2008-ban fejeztük be, és most 2010 van, szóval ideje, hogy mindenki megismerje a történetet.

Nem volt furcsa, hogy majdnem mindegyik epizódot más és más rendezte? Próbáltak közel azonos módszerekkel dolgozni, vagy a saját stílusukat erőltették?

Mindegyikük más és más volt, viszont a módszereik annyiban megegyeztek, hogy a karakterekkel, és rajtuk keresztül velünk, a színészekkel szemben maximális alázattal viselkedtek, kikérték a véleményünket, fontos volt nekik az, hogy szerintünk hogyan reagálna bizonyos helyzetekben az adott tengerészgyalogos. Mivel a történetet tökéletesen ismerték, és szokatlan módon nemcsak a saját epizódjukét, hanem a teljes sorozatét, nem volt gondunk az átállással.

Miért volt más az HBO-val dolgozni, mint más cégekkel?

Hogy miért mondják, "ez HBO, nem tévé?" Erre gondol?

Igen, valami ilyesmire, bár ez elég régi szlogen már.

Ja, az, de én is ezen nőttem fel. Az HBO azért más, mert nem felelnek senkinek, nem kell megfelelniük más cégek elvárásainak, és csak azzal foglalkoznak, hogy a történeteket, és hadd tegyem hozzá, jó történeteket a lehető legjobban, legőszintébben, leghitelesebben elmeséljék. Ennyi a titkuk. Nincsenek szponzoraik, akiknek meg kell felelni, nem termékeket adnak el, mint egy network sorozat, nincsenek reklámok.

És olyan nevekkel dolgoztatnak, mint Spielberg vagy Hanks.

Igen, az sem árt.

Joe-tól is megkérdeztem, ön sem maradhat ki: mi volt a legnehezebb a kiképzésben?

Mivel imádom a hasamat, így a megfelelő táplálék hiánya. Eszméletlenül keveset kaptuk enni, ezt nagyon nehezen viseltem. Később kicsit el is szégyelltem magam, mert a veteránok elmesélték, hogy 15-20 kilót fogytak a háború alatt, én meg rinyáltam tíz napnyi koplalás után. A forgatás alatt ezek után odafigyeltem a súlyomra, és tartottam a 78-80 kilót. Egyszer a mérleg 75-öt mutatott, akkor rögtön lezúztam egy korsó sört meg egy jó nagy zsíros sajtburgert.

A forgatás alatt hogyan tartotta a súlyát?

Mivel nem hiszek a diétákban, a klasszikus módszerrel: sokat mozogtam. Minden reggel futottam 5-6 kilométert könnyített menetfelszerelésben, és étcsokin, kávén és cigarettán éltem.

A sorozatban állandóan dohányoznak a szereplők, ez nem okozott gondot?

1942-ben jártunk, még jó, hogy szívták a cigaretták, akkoriban az orvosok is ezt javasolták. A viccet félretéve, szörnyű dolgokat szívtak, borzaszó erős cigarettákat, füstszűrőről még csak nem is álmodhattak, a talpas cigi meg kaparja ám a torkot. Én bevállaltam, mert alkalmi dohányos vagyok, de a többi színész főleg gyógynövényes műcigiket szívott.

Mesélne még a kiképzésről?

Mindenkinek ez a kedvenc kérdése, jó sajtót csinálunk Dale századosnak. A kiképzés iszonyú intenzív volt, de ezt már biztos elmondta más is. Azzal kezdődött, hogy fel kellett állnunk tornasorba a tengerparton, és persze már ezt is bebuktuk, mert nem magasság szerint álltunk sorba, és közel sem egyenesen. Ekkor kezdődött az üvöltözés, majd akkor folytatódott, amikor sátrakat kellett felállítanunk, és fogalmunk sem volt, hogy a picsába kezdjük hozzá. Azért estek nekünk, mert a tengerészgyalogosokat megtörte az, amit megtapasztaltak a fronton, de Dale-nek csak kilenc napja volt arra, hogy velünk ugyanezt elérje. Nagyon értenek ahhoz, hogyan kell az egyes egyénekre más és más módszerekkel hatni, és nemigen tudtunk semmi újat mutatni nekik. Az valahol ijesztő volt, hogy láthatóan élvezték, hogy szívathatnak minket.

 

Nem akarta feladni egyszer sem?

De, volt egy pillanat, azt hiszem akkor, amikor a dzsungelben meneteltettek minket, és szakadt rövidgatya volt rajtunk, szandál, és egy atléta, a vállunkon meg a fegyverünk, ami az én esetemben egy géppuska volt, és nyomott vagy tíz kilót legalább. Szakadt rólam a víz, éhes voltam, sajgott minden ízületem és az ujjaimat már nem is tudtam mozgatni, de elsőként nem akartam kiszállni, mert csak van az emberben annyi dac, hogy lófaszt, kemény vagyok. Annak drukkoltam, hogy a sorban valaki dőljön már ki, mert akkor már én is letehetem a lantot. Később Jon (Seda) is azt mondta, hogy végig ezen filózott.

Hol került sor a kiképzésre?

Ausztráliában, egy esőerdőben. Az egész sorozatot arrafelé forgattuk, így logikus volt, hogy itt szenvedjünk.

Mi volt az első reakciója, amikor felhívták, hogy megkapta a szerepet?

Azt hittem, valamelyik haverom szórakozik velem. Mivel a meghallgatások 2006-ban voltak, el is felejtettem, hogy mi az a Pacific, elvállaltam egy színpadi szerepet, és azzal foglalkoztam. Pont az utolsó előadásomat követő napon hívtak fel, hogy pakoljak, mert irány Ausztrália. Hihetetlen volt, köpni-nyelni nem tudtam.

Hogyan készült a szerepre?

Elolvastam Leckie könyvét, és sokat beszélgettem Verával, a lánnyal, akivel az első epizódban ismerkedik meg, és akivel ezt követően levelezett. Vera nagyszerű asszony, kemény, határozott nő, aki nagyon sok mindent elmesélt a karakteremről, olyan dolgokat is, amikről az írók nem is tudtak. Ez sokat segített a szerep kialakításában, volt honnan merítenem. A legnagyobb dicséret pedig az volt, amikor Vera az egyik jelenet után könnyes szemmel megölelt és megköszönte, a munkámat. Hatalmas megtiszteltetés volt, hogy egy ilyen szerepet megkaptam, végre olyan karaktert játszhattam, aki számít is valamit, nem egy ostoba akcióhőst, hanem valami olyasmit, amire remélhetően emlékezni fognak az unokáim is.

Látta már a sorozatot?

Igen, a múlt héten, de ne kérdezze, hogy tetszett, mert nem tudok objektív lenni, illetve magammal szemben igen, túlságosan is. Nem szeretem visszanézni a munkáimat, mert mindig találok valami apróságot, amit jobban is csinálhattam volna. A haverjaim soha nem néznek velem együtt olyan filmeket, amiben játszom, mert akkor lőttek az ő szórakozásuknak is. A többiek viszont zseniális munkát végeztek, minden amerikai, brit és ausztrál színész előtt megemelem a kalapom, és persze a producerek, a rendezők és a stáb többi tagja előtt is. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ennek a kalandnak részese lehettem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.15. 18:56:57

Francba, már megint egy PR-cikk, mint tegnap... :-)

fortytwo 2010.03.15. 19:02:10

most neztem meg az elso reszet...tetszett bar sokkal lassabb mint a Band of brothers es az elso fel ora eleg unalmas. Mivel a kikepzest most kihagytak emiatt eleg nehez azonosulni a karakterekkel mert nem ragadnak meg az arcok. Elso resz ugyhogy meg messze nem irtam le, gondolom be fog indulni.

Paladin73 2010.03.15. 19:53:28

Jó ez az interjúsorozat, várom a folytatást.

Cubehor 2010.03.15. 20:24:12

@SzaboZsee: Egy blogon mióta vannak cikkek?

GeoThrasher 2010.03.15. 21:08:45

annyira nem volt jó, mint a gyerekkori karácsonyok-túl nagy várakozás...

Csődör Johnny 2010.03.15. 22:12:24

nincs kiképzés?:S:S::S band of brothersbe az volt az egyik legjobb rész. Sober őrnagyot megismerni, meg az mutatta be magát a kort, és utána jött a háború:(

Yeto 2010.03.15. 22:24:38

Vazze, jó hogy eltelt tíz év, de egyrészt Sobel, másrészt főhadnagy, aztán százados, őrnagy nem volt soha.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2010.03.15. 22:44:06

Jó volt az első rész, ugyan én délután láttam, megérkezett a vasárnapi amcsi premierről.

k_chris 2010.03.15. 23:23:42

nonszensz hogy ezzel fényezik magukat hogy a 'világpremier' után 24 órán belül itt is vetítik... Végre felfogtak valamit abból ha nem így lenne akkor mindenki töltené torrentről!!!

Sok idióta feltételezéssel (gy.k. mozikat rövdítik meg a torrenttel) ellentétben ugyanis első helyen a sorozatok mennek, második helyen a ritka filmek (amit meg se lehet venni) és csak harmadik helyen az aktuális filmek...

Zico 2010.03.15. 23:42:22

Nyugi!
Első rész tényleg kicsit lassan indul. De a második odabasz...
Olyan mint a BoB. A harmadik kicsit megint lassít, de összeségében jó lesz.

leander88 2010.03.15. 23:57:26

láttam én is este az első részt, és meg kell mondjam, egy kicsit jobbra számítottam... Legalábbis a nagy csinnadratta után, amivel promotálták. Remélem, ezek után egy kicsit felpörög az egész, mert ez eddig nem nagy eresztés...
Bár a "harcos" jelenetek nem voltak rosszak :D

Krinyo 2010.03.16. 00:11:52

Szerintem rendben volt az elso resz, varom a folytatast...

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.16. 04:19:32

@k_chris: bazdmeg, neked a szar is keserű.

drazsé 2010.03.16. 08:12:05

@sixx:
a helyes kifejezés a "neked a szar is ízetlen"

:)

meglestem, más volt, mint a BoB, hiányzott a kiképzés, csak kapkodtam a fejem, melyik szereplő ki és miért (pláne, hogy sisakban, elkínzottan ugye teljesen másképp néznek ki)

mindenestre elég szemléletes

külön jó pont a Savo szigeti csatáért, amibe nagytotálban pillanthattunk bele (ugye, szokott az lenni, hogy a haditengerészet cserbenhagyta a tengerészgyalogosokat, hát oka volt annak...)
lunga point elég egyértelmű választás volt, annak ellenére, hogy éjszakai harc, így kicsit le volt korlátozva a filmreitel..

viszont nem csalódtam a készítőkben, első részben rögtön az arcunkba toltak egy japán kegyetlenkedést, egy amerikai balfaszkodást, egy japán kultúrsokkot és egy amerikai spontán szadizmust
nincs patikamérleg, nincs PC, részletek helyükön vannak

eddig tetszik

izellajos 2010.03.16. 08:29:21

a kiképzés nekem is hiányzott. ilyen tekintetben az BoB jobb volt. ettől függetlenül kiváncsi vagyok a következő 9 részre.

mentalistagenya 2010.03.16. 10:42:58

Sixx,

nagyon irigyellek hogy kimentél ezért a mókáért, is :-)

És nagyon köszi hogy a kedvenc karakteremmel készítettél interjút. Élőben is elbűvölő? :-)

tóparti látomás 2010.03.16. 11:19:38

Sixx, fantasztikus vagy és nagyon irigyellek, ezért az interjúért. Az első fotó az mindent üt, ez mosoly..ááá...mára kész vagyok ;P

Anni* 2010.03.16. 12:45:11

Hm, jó lesz ez...

Amúgy meg, hogy nem volt benne a kiképzés, azért annak maga a történet is az oka, gondoljatok csak bele.

A toccoaiaknak '42 nyarán kezdődött a kiképzésük és '44-ben vetették be őket. Az ő történetüknek meghatározó, szerves része a hosszú kiképzés, nyilvánvalóan hangsúlyt kellett kapnia ennek a sorozatban is.

A másik oldalon, a csendes-óceáni részen nyilván mások az arányok, ott van ugye '41 decembere, Pearl Harbor, és '42 nyarán már benne vannak a srácok a sűrűjében, és van egy tippem, hogy ez így lesz már velük a háború végéig, sokkal kisebb a jelentősége _a történet szempontjából_ a kiképzésnek.

Szóval nekem így volt logikus, ahogy volt.

De persze, tudom, akinek hiányzik, annak hiányzik...

celebtemető 2010.03.16. 12:50:31

Tök jó, hogy máris látható nálunk az HBO-n magyarul, de én már a főcímnél kiakadtam rajta: miért kell bemonadni röhejes angolsággal, hogy "dö peszifik"?!

Aztán miért kell folytatni a magyar hangok felsorolásával? Ez valami törvényi előírás, hogy minden főcímet tönkre kell tenni a belebeszéléssel? Miért nem lehet egyszerűen feliratban kiírni a címet (ha más mint az eredeti) meg a szinkronokat, ha már egyszer nagyon a tudtunkra akarják hozni. Bár szerintem 10-ből 9 embert nem érdekel név szerint, kinek a hangját hallja, csak passzoljon a karakterhez.

Egyébként köszi az interjúért.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.03.16. 20:32:02

először is sixxnek egy respect a cikkért:)

szerintem a kiképzés az elitalakulatban azért volt lényeges, mert az első légiszállítású ezred felállitása külön részt igényelt, míg itt tengerészgyalogosokról van szó, akiket 150 éve ugyanúgy képeznek ki...:)) persze én is megnéztem volna egy ilyen részt... de az is lehet, hogy flashbackban megkapjuk majd később:))
a tengerészgyalogosok éheztetése meg régi "hagyomány":) a mai napig is ők kapják a legkisebb ellátmányt az usa haderőben.
süti beállítások módosítása