Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Konyhaművész-bajnokság és tökös lecsó

Mesterszakács

2009. október 29. 13:35 kiricsizoltan 50 komment

Megérkezett a hazai kínálatba is a főzős realityk stréber, eminens jó tanulója, a Mesterszakács, amiben tényleg, és valóban, és igazán. És nem celebek röfögnek egymás tányérjába, és nem fog kiderülni senkiről, hogy civilben pornós, maximum annyi, hogy civilben szalmonellás. És csak úgy röpködnek a Michelin-csillagok, mint a legyek, alig győzzük kapkodni a fejünket. Szegény János, a keceli autókereskedő a tökös lecsójával annyira magányos lett a sok thai, meg olasz, meg improvizatív kaják között hirtelen, mint Ábel a rengetegben. Itt minden szereplő minimum Jamie Oliver, meg Michelin-csillagos sztárséf szeretne lenni, és a show alcíme sem csak annyi, hogy gasztroreality (sutyerákoknak), hanem egyenesen "Amatőr konyhaművész-bajnokság". Rögtön az elején szögezzük le, hogy a reality eredetije a Masterchef, erről itt írtunk, és nem pedig a Ramsay-féle Hell's kitchen, sok kommentelőnk keverte a két műsort. Úgyhogy sem Gianni, sem Bíró Lajos nem akarja eljátszani Ramsay-t.

A Mesterszakács tipikusan az a reality, amiben hosszú előjáték után kanyarodnak csak rá a lényegre, a helyzet a jövő hét közepe-vége felé lesz izgalmasabb, részben a csütörtöki kiesések miatt, részben, mert akkorra már látszik, hogy kik a bénák, kik a nagypofájú nullák, és kik azok, akiknek drukkolhat a néző, egyszóval, hogy milyenek a karakterek, és hogy egyáltalán jól működött-e a casting. Ugyanis egy adásra, ami ráadásul kábé csak húsz perces, egy versenyszám, azaz egy főzés jut, ebből pedig nem mindig derül ki, hogy kit válogattak be azért, mert valóban tud főzni, és kit csak ágyútölteléknek, meg izgalomfokozónak, konfliktusforrásnak. Az első kiesésekig még kénytelenek vagyunk beérni a napi főzőversenyekből leszűrt tapasztalatokkal.

Az első napon a klasszikus dobozos próbatétellel szívatták a játékosokat, egy dobozban adva van három alapanyag, amit mindenképpen fel kell használni (de lehet hozzá még szabadon válogatni). Egyébként ez a versenyszám lesz minden hétfőn. Második nap pedig kedvenc tojásos ételüket kellett megfőzni a versenyzőknek, ami beugratós feladat, ugyanis, ha kedvenc, akkor annak nagyon jónak kell lennie, és a zsűri eszerint is értékel. Már ebből is látszik, hogy a show egyáltalán nincs túlbonyolítva, a két műsorvezető végigkóstolgatja a kész kajákat, két mondatban elmondja a véleményét (szerencsére nem csámcsogás közben, mint a BBC-s eredetiben), meg persze még a főzés elején odamennek idegesíteni a versenyzőket olyan dumákkal, hogy "Ebből mi is lesz?", "Hát majd meglátjuk." Az egész olyan, mint az általános iskolai technika órák, amikor a barnaköpenyes tanár a foglalkozás végén körbejárt, és megnézte, ki hány ujját fűrészelte le, kinek a feje szorult a satuba, aztán leosztályozta a mosószeres flakonból készült vízimalmokat.

Mondom, a műsor nincs túlbonyolítva, ugyanis műsorvezetők feladata még csak nem is a kőkemény szívatás, a folyamatos beszólás, vagy a játékosok személyiségének fasírtba darálása, ripacskodniuk sem kell flitteres zakóban, és ez az eredeti verzióban sincs másképp. A műsorvezetők dolga nagyjából az, hogy tudjanak beszélni, értsenek a kajákhoz, időnként megeresszenek egy-egy csípősebb megjegyzést, és képesek legyenek dönteni, ki fog kiesni, ki élvez védettséget. Ez Bíró Lajosnak és Gianninak gond nélkül megy is, Bíró Lajos kellőképpen hiteles is, és ha valaki nem kíváncsi Giannira, akkor elég csak akkor fölhangosítania a tévét, ha Bíró beszél. Egyébként meg Gianninak sem jut akkora szerep, nem ő határozza meg a show hangulatát. A hazai verzió viszont mintha vizuálisan szegényesebb és ötlettelenebb lenne, mint a kinti Masterchef szériák.

A szereplőkről egyelőre nem sok derült ki, de az első pár adásból annyi dereng, hogy túl szélsőséges karakterek nincsenek a játékosok között. Van egy klasszik háziasszony (Éva), aki szerintünk elég sokáig el fog jutni, még a döntőig is simán, az exvízipólós lány (Kata) szintén ígéretesen startolt, a keceli vadászmester ugye szerepe szerint "A konzervatív" vonal, "A magyaros ízek" helyi képviselője, de gyenge láncszem, vadpörkölt meg halászlé valószínűleg nem sokszor lesz feladat, úgyhogy hamar el fog vérezni. Jánosban, a keceli vadászmesterben amúgy is csalódtunk, mert azt nyilatkozta, hogy Benke László a kedvenc tévés szakácsa. És van a kummantós brigád, akik ham and eggsszel, meg tojássalátával próbálják átvészelni a "nehezebb" feladatokat.

Egyébként meg vicces, hogy mindenki Jamie Oliverhez szeretne hasonlítani, ezt a dumát a Casting című műsor szereplői is elsütötték, a magyar Ramsay valahogy senki nem akar lenni.

Hétfőtől csütörtökig minden nap 19:40-től a Viasat3-on. Minden epizód előtt az előző epizód ismétlése is megtekinthető.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káosz Professzor 2009.10.29. 14:18:29

Gianni nem képernyőképes. Küldjék már végre haza.

political ideology 2009.10.29. 15:55:13

ott kezdődik hogy Gianni nem szakács....

Bamba Barack 2009.10.29. 15:58:52

ez a faszi dzsánni mellett kicsoda?

janosbacsi 2009.10.29. 15:59:44

Gianni bénultan áll a profi Bíró mellett és semmit sem tud hozzátenni a műsorhoz. Hadonászik a kezével, ahogy a legtöbb olasz szokott.

Passenger 2009.10.29. 16:04:23

kit néznétek helyette? a stáljuditot?

lifelike 2009.10.29. 16:05:18

en bele se neztem, mert olvastam hogy gianni fogja csinalni
innentol nalam kampo

political ideology 2009.10.29. 16:10:01

Passenger

lehet egyiket sem...

Passenger 2009.10.29. 16:12:08

nincs kishazánkban vmi képernyőképes, hozzáértő gasztromókus, csak ezek a hobbisták?

GONOSZ 2009.10.29. 16:13:21

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!

Az egész úgy béna ahogy van.
Nem értem mitől, de amikor ez a csatorna készít vmi, koppintott (licence) műsort, mindig béna lesz.
Lásd, kúl a verda, nagy étterem alakítás?
most meg ez.
Az első részben az egyik bemutatkozásnál pl, a hangot is elrontották, a suta kameramozgások szinte mindig lekésnek arról amit esetleg érdekesnek találhatnánk. Azonban ez mind semmi ahhoz képest, hogy milyen visszafogottan örülnek a szereplők. Valaki mondta nekik, hogy nem ám vidámkodni!??? Kínosan szar!
Sajnálom a Bíró Lajost, amiért ott kell lennie!

RobinGood 2009.10.29. 16:15:54

Gianni tényleg nem kellene ide, de akkor persze kérdés, hogy ki? Mert Bírónak meg a médiához nincs köze :-)
Kicsit lassú és unalmas az a fél óra, de nem annyira rossz mintha "celebek" főznének.

Amúgy azt mondja már el nekem valaki, hogy miért kellett a második napon négy játékost megjelölni, miután a harmadikon megint megjelöltek másik négyet és azoknak kell bentmaradási főzőversenyt csinálniuk?

Amúgy nem túl következetesek szerintem, mert pl az a csaj aki a fenti képen is szerepel egy az egyben elcseszte a kedvenc kajáját mégsem lett megjelölve, míg a vizilabdás Katának (de ciki, hogy nem tudom ki is ő) aki védettséget szerzett azt monták tegnap, hogy ha nem lenne védett most meg lenne jelölve a négy rosszba, mert elcseszte a túrógombócot, amit akkor főzött először. Arról nem is beszélve, hogy azt a Tibor gyereket meg agyon dícsérték aztán mégis berakták a négyrosszba.

political ideology 2009.10.29. 16:18:55

hááát...Gianni csak éttermet tud vezetni...bár azt elég jól teszi úgyhogy leeshetne már neki hogy ez a haknizás nem neki való...Bíró Lajos munkásságát meg nem ismerem..."képernyőképes, hozzáértő gasztromókus" ez így azért nehéz..a szakmában aktív embert nehéz találni mert ugye a meló miatt nem megoldható...meg az sem elhanyagolható hogy itt valszeg a töredékét keresni mint a rendes konyhában (1-2 milla/hó)...szal vmi visszavonult már csak kritikus vagyok és könyveket írók meg kóstolgatok arcot lehetne keresni...de az meg szvsz nem vállalja az arcát a Viasat&Gianni gépezettel.

BarneyStinson · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/353-fiat 2009.10.29. 16:25:04

na ebbe lehet, hogy belenézek kivételesen. szeretem a főzős műsorokat, a külföldi realityk is elég jók (bár néha elég idegesítő az amelyikben versenyre megy a dolog és a főszakács üvöltözik végig a versenyzőkkel). talán még tanulni is lehet belőle 1-2 fogást.

malaryanbeast 2009.10.29. 16:34:51

Drága kiricsizoli. édesanyukád a kummantós brigád ;)
Laci a tojássalátás "kummantó"

malaryanbeast 2009.10.29. 16:35:59

de tudom hogy baromi nehéz és tudást igénylő dolog semmit sem alkotni és a neten fikázni bárki is csinál bármit.
elismerésem ;)

regression 2009.10.29. 16:36:57

Azért jellemző, hogy senki nincs képben ki az a Bíró Lajos, pedig végre egy _komoly_ szakács bírálja el az ételeket (segítség: Bock Bistro tulajdonosa és főszakácsa). Gianni egy vicc mellette.

Lehet hogy nem egy pörgős műsor, meg nincsen egymás jelölgetése (ergo nincsen intrika), meg nem üvöltözik senki, de nekem ez nem is hiányzik.

grupi 2009.10.29. 16:38:37

Átszenvedtem az adást. Gianni tévés futtatása nagyon erőltetett. Szakmai képességét kétségbeejtőnek találom. Nem tudom kifuttatja, és erőlteti a nézőkre, és de mindez számomra érthetetlen, mint a Biopon anti reklámja.
Mindkettőnek egy a vége: - elmegy az ember kedve attól amit lát.
Gianni valóban nem képernyőképes. Nagyképű, tehetségtelen, majmoló, minden alapot nélkülözve. A pénz és a háttér nem lehetne domináns. Láttunk már a kulináris műfajban olyant aki gasztronomiai szakértőnek kiáltotta ki magát, azt átéltük már a sthál-jelenséget, és most itt a nyakunkon egy Ramsay-t utánzó/másoló (lásd csupaszív Ramslay) affektáló pöcs.
Főzés, konyha, étterem, Lindl reklám, ugyan már!
Nem hiszem, hogy nincs tehetséges értelmes és tudással bíró magyar e helyett a ripacs Gianni helyett.

regression 2009.10.29. 16:42:01

@grupi: Azért kell Gianni, mert őt ismeri a néző (és legalább nem analfabéta). Minden értelmes zsűri jelölt (profi szakács) gyakorlatilag ismeretlen lenne. Látod itt is megkapta Bíró Lajos, hogy "nincs köze a médiához" -- értsd: le van szarva kinek mi a tudása, legyen showman.

tomarill 2009.10.29. 16:46:41

Jaja, nekem is az tetszik, hogy nincs vérig menő fikázás meg veszekedés, reálisan kritizálnak, és persze csak vacsi után szabad nézni, mert az első közben csorgott a nyálam!
Amúgy meg tényleg valami halvány örömet mutathatnának (vagy legalább megkönnyebbülést) azok, akiket nem jelöltek!

ShanklyGates 2009.10.29. 16:52:04

H a f@szba kerülhetett dzsánni megint a képbe egyáltalán egy olyan gasztroműsorban, aminek a tőkéje a valódiság és a hitelesség volna?
Minden tiszteletem Bíró Lajosé, főleg ha hitelvesztés nélkül jön ki a húsdarálóból.

regression 2009.10.29. 16:55:52

@ShanklyGates: Elsőre én is ki voltam akadva, de azért nézzük a pozitív oldalát is, legalább egy tényleg profi is képernyőre került. Én már ennek is örülök. Többet nyilván nem mert megkockáztatni a Viasat.

Én mindenesetre bizalmat szavaztam a műsornak, nézni fogom rendszeresen. Főleg azután lesz izgalmas, hogy a béna alsó 50%-tól elbúcsúztunk.

nadivereb 2009.10.29. 17:08:25

Én őszintén szólva kevesebbet vártam Giannitól, néha-néha még egy-két értelmes gondolat is el bírja hagyni a száját. Bírón látszik, hogy visszafogja magát, mert az első héten még baromira nem kéne földbe döngölni a versenyzőket. Ami nekem nagy csalódás, azok az ételek. Eddig talán két kivételtől eltekintve (a háziasszony krémestojásos tökétele és a körtés tarte tatin) csak olyan tányérokat láttam, amiket én is simán megcsinálhattam volna itthon, ha tökös rizottót akartam volna enni (nem akartam). Kicsit kreatívabb dolgokra számítottam, főleg hogy a címe Mesterszakács és benne van Bíró meg Chili&vanília is...

regression 2009.10.29. 17:10:10

@nadivereb: Nyilván ennyi jött ki a "nyersanyag"-ból.

grupi 2009.10.29. 17:19:27

@regression: Gianni nem is show-man, csak egy erőltetetten futtatott figura. Se nem népszerű, se nem közkedvelt. Csupán erőltetett és ennek következtében sűrítve tálalt figura. időzítetten most ő folyik a képernyőről, de ezért még nem elfogadott és nem ismert, és nem elismert a kulináriában sem.
Érdemben nem is mutatott fel semmit ez eddig.
Volt egy bukott műsor-kezdeményezés, és erre ráhúzták még ezt, valamint a bulvár médiát, és a reklámokat. Ennyi a fickó, és különben semmi.
Ennek még külhoni meghasonlása sem ismert.

johnplayer 2009.10.29. 17:25:57

Sajnos szeretem a szakácsműsorokat, a masterchef -et 2x is láttam (már amit vetíttetek nálunk).
Nagy várakozással ültem elé ennek a műsornak is, Dzsanni "elég" jó volt a sofőrökkel, lássuk mit tudunk?
De nem ez lett, hanem:
Mit nem tudunk!
- Filmet készíteni, felvenni. A minimum az, hogy ételt csakis természetes színben fényképezünk, hogy a pörkölt ne sárga legye a képen! Operatőr = 0 Borzalmas.
- A portrémódot olyan embereknél, és csínján alkalmazzuk, akiknél fennáll az érdekes, karakteres arc vagy szépség ténye, valamint a minimális higiénia igénye, és lágyítsuk, ha tiszta rücsök a feje valakinek, az ápolatlan sörteszakáll sem elegáns.
- A hang a szokásos. Nem tudunk hangosítani. A 70 éves Tobis-Klang jobban szól mint a most felvett műsor, és nem csak a motyogó közreműködők hibája, hanem elsősorban a hangmérnöké, és a rendezőé. Főképp a 2-3. generációs kontraszelektált bagázs hibája, akik most műsorokat gyártanak. Ott a milliós keverőpult és erre úgy szól...
A képminőség csapnivaló volt, tiszta zajos, szemcsés de ezt írjuk a nem megfelelő műsorszórás rovására.

- Az ételekről alig tudtunk meg valamit. Miután főzőműsor, azért ez...

- A műsor szerkezete is érdekes: betódul 6 ember - valamit főz - két mondat - kitódul - betódul a másik 6 ... stb.
Folyamat, látvány, dramaturgia semmi.
Vicc, humor, csipkelődés, vagy valami érdekesség, beszólások? Minek?

Az, hogy a kóstoló szakács milyen, leírtátok. Én étel közelébe nem engedném, bármilyen híres is. Ki is? :)

regression 2009.10.29. 17:37:41

@grupi: Én egyetértek veled, de úgy tűnik a Viasat nem.

regression 2009.10.29. 17:41:12

@johnplayer: Egyetértek a műsor képi/hangi minőségével kapcsolatban, viszont nem értek egyet a kóstoló szakácsról alkotott véleményeddel (amennyiben Bíró Lajosról beszélsz). Nekem ne legyen vicces, ne legyen csipkelődés, ne legyen fikázás, intrika, meg minden olcsó trükk ami a mai show-k "elengedhetetlen" része. Engem az csak fáraszt.

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2009.10.29. 17:46:47

@malarya: ez most kivételesen nem szimpla fikázás volt a részemről, hanem próbáltam kitalálni, hogy ki milyen szerepet kapott a műsorban. simán lehet, hogy tévedtem. a kummantós dolgot a két műsorvezető sugallta, én meg lehet, hogy bedőltem, lehet, hogy igazuk volt.

mindenestre lesz majd utánlövés, ha kell, akkor helyesbítek, addigra már jobban kiderül, ki milyen szakács.

Ronald 2009.10.29. 17:48:39

Na tudjátok meg: GIANNI ÉRT A VENDÉGLŐHÖZ!!!!
Ha minden magyar vendéglőtulaj legalább így értene - akkor másképp nézne ki a magyar vendéglátás.
És nem kell ahhoz főszakácsnak lenni, hogy lezsűrizz egy kaját.
A berepülőpilóták se szoktak repülőket tervezni - de megitélni a minőségüket - azt tudják.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2009.10.29. 18:01:17

Az hogy egy izgalmas témát hót unalmassá tettek, egy dolog.De a Lidl, mint minőségi alapanyag,bár én is vásárolok ott, de azért nem a csúcs. Az étterem ahol meg dolgoztak,tele ARO szárított fűszerekkel, amit én be nem engednék a lakásba,és az egymás után ujját nyalogató szakáccsal, ez szörnyű volt.

nadivereb 2009.10.29. 18:15:45

@johnplayer: Ugye az utolsó mondat Gianniról szólt? Mert ő marhára nem szakács. Bíró viszont az egyik legjobb magyar szakács, és tényleg ért hozzá. Az, hogy kiszárított omletteket, rosszul kifőzött száraztésztát meg túlfőzött, rizottónak csúfolt rizspudingokat kell kóstolnia, az nem az ő hibája, hanem a szakácsoké.

gastro vazze 2009.10.29. 18:34:02

@nadivereb: @regression: @johnplayer:
na álljon meg a bringakerék! Volt már egyáltalán valamelyikőtök a Pomo d' oro-ban? Gianni ELÉG sűrűn ott van, és elég jól csinálja. Még akkor is, ha csak 10-15%-os tulajdonrésze van benne (az irish cat-es Tornóczky férj a főtulaj), úgy csinálja, mintha 100%-ban az övé lenne! Vendéglátást tanulni lehet tőle. Ha oda mész enni és ő is ott van, 80%, hogy oda fog menni az asztalodhoz megkérdezni, hogy minden rendben van-e a kajáddal.
Féllaikusként (mert valóban nem szakács, de kóstolt már eleget kitünő kaját) simán tud mondani véleményt, valószínűleg többet tud hozzátenni, mint ti. Bíró Lajos meg ott van igazi szakmának mellette!
Azt örömmel látom, hogy itt nem kell ripacskodnia Gianninak és nincs rá idő sem. Ami az egyik bajom a műsorral, hogy rövid, kétszer ilyen hosszúnak kellene lennie egy résznek, bár én egész álló nap tudom nézni a főzős műsorokat, bármilyet:)

Cathcart_ezredes 2009.10.29. 18:36:59

Hiába van tele a tv stohlbucikkal, voksán virágokkal, kellemetlenebbnél kellemetlenebb idiótákkal, idegesítő senkikkel, ez a gianni mindet übereli nálam. Igazi elemi gyűlölet csap fel bennem, ha meglátom/hallom.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.10.29. 18:47:58

Szerintem is lényegesen jobb lenne, ha minden adás végén lelőnének egy versenyzőt, akkor talán nem lenne vontatott. Igaz, 10 hétig nem tartana.

Egész jó kis műsor ez, kár, hogy a játékosok nem nagyon kockáztatnak.

Gianni is és Bíró is teljesen rendben van.

malaryanbeast 2009.10.29. 19:30:55

Zoli, a gond ott van hogy abszolút nem derül ki hogy ki milyen szakács.

a kummantós bandát meg azért kértem ki magamnak és a "kollégáknak" is, mert ha az arcodba fröcskölik hogy készíts KEDVENC, hanegsúlyozom saját kedvenc tojásételt, nyílván az ember ezt próbálja a legtálalhatóbb módon összehozni a NYERSANYAGOKAT is figyelembe véve ugye..
Meg persze hogy védem a többieket is, Jó banda, jó társaság, szeretjük egymást is, itt nincs egymás fúrása meg intrikálás mint a "valóvilág" típusu "butaember" show-k ban.
Ha valakit meg érdekel hogy ki miért van ott ahol van és mi miért olyan amilyen, tessék megkeresni bátran a viasatot vagy a show & game produkciót, rendes srácok, szerintem
nem fognak elzavarni hogy "nemmondunksemmitmertüzeltititokéshátna"

lantraman 2009.10.29. 19:33:08

Mi bajunk is van a Benke Laci bácsival?
Azért az eredményei elismerésre méltóak: mesterszakács és cukrász, meg egy csomó olimpiai érem, szerintem elég sokat letett már az asztalra!

lilabori 2009.10.29. 20:09:45

olyan kevés a tudásuk egy ilyen műsorhoz, mind a játékosoknak, Gianninak a kamerás embereknek, még odakapcsolni sem érdemes, színvonaltalan, talán a konyhai eszközök kivételéve, abból meg úgysem látni semmit.

regression 2009.10.29. 20:27:10

@lantraman: Nincsen "csomó" olimpiai érem, csak egy, az is 1988-ból, és ez az "olimpia" egy sehol sem jegyzett, isten háta mögötti kis versenyecske (IKA HOGA) -- mindezt a saját honlapján te magad is leelenőrizheted (www.lacibacsi.hu/biografia.htm). Mondjuk a verseny honlapja (www.champchefs.com/teams.html) nem erősíti meg ezt az állítást, szerintük Amerika és a Norvégok csapata nyert. Benke "Laci bácsi" egy nagy kalap FOS.

grupi 2009.10.29. 20:39:32

@regression:
Gianninal mégis jobb, és képernyő képesebb.

A mű-digó ezek szerint hányadék lehet már csupán.
Az is.

Az egész produkció gyenge, s hogy magad idézzem, FOS.

Petibá 2009.10.29. 21:12:48

Namostakkor:

1, Bíró Lajos tavaly az ország séfje lett, az étterme az év étterme is volt már, de az elmúlt években mindig ott van az első 10-ben, de inkább 5-ben. Az legalázatosabb, legmaximalistább konyhafőnökök egyike az országban. Alázattal és feltétlen tisztelettel ejtse ki a nevét mindenki, aki a gasztronómia iránt fogékony. Ez az ember VALÓBAN teljesített.

2, Gianni egy olyan jelenség, amire ebben az országban valamiért mindig szükség van: egy ürge, aki nem tud jól magyarul és más ország akcentusával töri a nyelvünket elemi darabokra. Ezen felül más médiaképessége nincs és soha nem is lesz. Talán azért sikeres ez a polyácaság itthon, mert a magyarok nem tudnak idegen nyelveket és ettől aki szintén bénán beszél egy nyelvet, azt szeretjük, mert ő sem okosabb nálunk. Tehát Giannival egy hülyét erőltettünk ismét magunkra és csináltunk belőle médiasztárt, ahogy egy fasznevű franciából, bár az is csak egy Kuki, mert a méretei és tudása ennél nem több és még sorolhatnám. Magunknak köszönhetjük, hogy dilettánsokat emelünk piedesztálra...

3, A műsorba Gianni helyett egy olyan kaliberű séf kellett volna, aki már bizonyította, hogy képes verbálisan is megjelenni a képernyőn és vannak ilyenek az országban bőven, elég csak végignézni a Paprika műsorait, de még sorolhatnám a neveket. Gianni lehet, hogy tenyérbemászóan tud smúzolni, de ez nem szakmaiság és nem vendéglátási, pláne nem konyhaművészeti nívó, csak szimpla figyelmesség. Ezt nem kellene keverni a vendéglátás elitizmusával, mert ez az alapszint.

4, Benke Laci bácsit ne hozzuk ide, mert a magyar gasztronómia szégyene, hogy őt tekinti a többség a gasztronómia elitjének. Jobbára ezért is tart itt a magyar vendéglátás, hogy a környező országokban jobb és olcsóbb ételeket kapunk, mint itthon. Nem kell Prágába és Bécsbe menni, elég Pozsonyba elugrani és már ég is a pofánkról a bőr.

5, Nem kellenek sztárok és celebek egy műsorba, hogy sikeres legyen. Bőségesen elég, ha valaki hiteles a saját szakmájában és korrekt tájékoztatást tud adni arról, hogy valami mitől jó és mitől pocsék. Nem szeretném példaként ide citálni a már emlegetett Benke Laci bácsit, mert szerintem szakmai szégyen, de a tételt az ő sikere tökéletesen igazolja. Tehát tessék igenis felvonultatni a hazai top séfeket, hogy kritizáljanak egyes alkotásokat és sztároljuk ezeket az elhivatott embereket, akik VALÓDI színvonalat képviselnek itthon. Ha majd ők lesznek sztárok az országban és nem Benke Laci bácsi féle nímandok, akkor majd lehet, hogy nívósabb vendéglátásunk lesz, mint most és nívósabb főzőműsorok, mint a mostaniak.

kcu 2009.10.30. 10:44:56

Benke Laci bácsit még a legócskább kerékcsárdából is kiba*nák, semmi érzéke a főzéshez. Kinyílik a bicska a zsebemben, amikor krumplipucoló késsel áll neki hagymát vágni. Szerintem a delegációs eltársaknak csinált mindig gulyást, azért lett anno előretolva.

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2009.10.30. 11:58:02

@malarya: "a gond ott van hogy abszolút nem derül ki hogy ki milyen szakács."

mostmár értem, hogy érted.

a tojásos feladat meg szerintem nehéz volt, csak egyszerűnek látszott.

a krumplics · http://krumplishow.blog.hu 2009.11.02. 15:56:03

Na, ezért aztán leznek igaza is van. Ennyi erővel minket is nézhettek és még a zene is fasza lesz:) krumplishow.blog.hu

plüsskooglee 2009.11.04. 11:36:30

Nekem már csak azt mondja meg valaki, hogy egy profi szakács hogyan engedhet be hosszú, kiengedett hajjal bárkit is a konyhájába??? A vöröshajú üzletasszonyra nem vonatkoznak a HACCP kőkemény előírásai?
Bár az a szakács, aki az ujjával nyúl az ételbe, nem is fog elvárni semmi ilyesmit.
És az ország legjobb séfje sem teszi szóvá... (mármint a bodros, hosszú fürtöket)

murunga 2009.11.10. 09:25:40

Lajos inkább a konyhájára figyelne, mert olyan szar cipőtalp steak-et szolgáltak fel néhány hete az agyonajnározott bock bistrojában, hogy na! miközben lajosunk végig az ismerős vendégekkel purparlézott, majd összepakolt és lelécelt 1/2 9 körül...vicc!
dzsánni meg no komment kategória - olasz étterem menedzsernek biztos jó

Magellan 2011.01.13. 01:58:00

A musorhoz lenne hozzafuzni valo par osszefoglalt mondatom...:(Ez egy botrany,,,,! Ez az egesz csomagot megvettek kulfoldrol stb senkit nem erdekel?!Utanna kellene nezni hogy kik vesznek benne reszt es hogy kik a zsurik!Szakacsokra epitik a musort meg a neveben is benne van MESTERSZAKACS, ez egyfajta verseny ahol teret kapnak a szakacsok hogy eloben elhivatotsaguknak teret kapjanak!!!!!!!!
Masik zsuri botrany!!! Biro Urnal ebedeltem tavaly nyaron eletem legroszabb halaszleveset ettem az o konyhajarol kikerulve!!Egy idosebb felszolgalo a kinti asztaloknal burogatta ossze az enyemet egy bogracsba salynos lattam gusztustalan!Ok beszelnek Michlein csillagrol hallatlan fogalmuk nincs, a magyar kozonsegnek minden eledhato mert fogalmuk nincs mit takar az ahitott csillag orulet....!Ja a legjobb az etterembol a libamaj brulee volt hat ha a Michleintol jottem volna a kepebe vagtam volna egy sult libamaj krem helyett egy nehez sult libamajat kaptam karamelizalt cukorral, egyszeruen szarvolt megfajdult a hasam eletem legroszabb ebedje volt.Aztan Gianni arra mar nem mondok semmit felforr az agyvizem, Michel Juniornak kepzeli magat vagy minek?! Botrany na hol a tisztelet az emberek fele baszki?
Nem a segebol rantotta ki oket ha ok nem lennenek musor se lenne meg penzed abbol a hulye elcseszett musorodbol! Elnezest a szavaimert de nem birtam megallni mindenki Gordon Ramsey-nak kepzeli magat es nincs mogotte semmi oneki van multja megkuzdott etre
es tobb Michlein csillaga van, szoval van mire tragarkodnia:) en ugy latopm.Azert mertem ezeket a sorokast leirni mert szakmabeli vagyok hat eve kint nyomom, es dolgoztam az ahitatott Michlein rangos etteremben tudom mi a sztendert stb. de ez mar sokkolt ez a fajta hulyeseg, bocsanat megegyszer!!!
süti beállítások módosítása