Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Stargate Universe: a mellényúlás minősített esete

Bakot lőttek

2009. október 26. 14:00 sixx 50 komment

A franchise legkisebb gyermekének első, bizonytalan lépéseit nagyon lelkesen követtem, sőt, nekem a pilot kifejezetten tetszett, a har,adik, sivatagos résszel sem volt semmi bajom, én szeretem, ha egy sorozatban szívnak a szereplők, legyen kínlódás és szenvedés, dolgozzanak meg a jutalomért, ne csak úgy az ölükben csöppenjen. Tessék azért elképzelni, mi lett volna, ha a Universe is olyan stílben készül, mint elődei: Carter és Jackson 32 perc alatt megfejti a semmibe száguldó űrhajó titkait, lett volna levegő, víz és energia, sőt, valahogy a Földre vezető visszautat is megtalálták volna.

Ha valakinek a fentiek kellenek, akkor a Universe-t már régen nem nézi, akinek meg bejön a dráma (és igen, kell az üvöltözés is hozzá), az viszont az előző rész végéig biztos volt olyan lelkes, mint én, és talán hozzám hasonlóan ugyanúgy fanyalog most, az ötödik láttán. Az a baj ugyanis, hogy a készítők most kezdték el totál hülyének nézni a nézőket, és ez nem jó. A negyedik rész végén ugye a Destiny elindult egy nap felé, irányítani nem lehet, energia sehol, belezuhanunk, emberek, mindenki búcsúzkodjon.

Nem akarom ragozni a dolgot, de tegye már fel a kezét az, aki egy percig is azt gondolta, hogy ezt a hajó nem fogja megúszni. Az ilyen kliséket ezerszer elsütötték már nem egy sci-fi-ben, tehát sejthető volt, hogy a hajó, amit a mindent tudó Ősök építettek, majd valahogy kikerüli a napot, vagy onnan merít hajtóanyagot és tölti fel az akkukat (mint a Rámában, ahogy arra Human Insect kolléga oly helyesen rámutatott a Sorozatjunkie-n), végül is mindegy, a lényeg az, hogy a belengetett szál és a ránk erőltetett dráma felsleges időhúzás volt, arra egy epizódot áldozni az első évadban, hogy olyan dologgal szopassák a nézőt, amiről az tudja, hogy ÚGYIS MEGÚSSZÁK, pofátlanság.

Egy év végi cliffhangernek elment volna a dolog, mondjuk úgy, hogy a bolygóra induló komp hiába hívja a hajót, az nem jelentkezik, a Destiny-n mindenki sír, és imádkozik, hiszen a napba zuhannak menten, csak Rush ül a helyén titokzatos mosollyan a szája sarkában, és to be continued. Ehelyett a félórás sírásrívás után 10 perc alatt feloldjuk a feszkót, a hajó egyben, mindenki örül, a komp visszatér, boldog a nép, csak Rushról nem lehet tudni, hogy akkor most is kavarja, vagy sem. Felesleges, a néző intelligenciáját alábecsülő epizód volt, egy rossz pont a Universe készítőinek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fallen 2009.10.26. 14:14:56

Szerintem nem volt annyira gáz, inkább csak a végén belengetett -tudta vagy nem tudta -nem kellett volna. A sorsolás pl. kifejezetten tetszett, bár én inkább egy civiltől vártam volna, hogy elkezd lázadni, amikor befelezték, nem pedig egy katonától. Igaz, egy civilt gázos lett volna úgy pofán b***ni.

mentalistagenya 2009.10.26. 14:17:09

szerintem meg éppenhogy év végi cliffnek lett volna gyenge, mert Te is írod: tudja mindneki hogy megneklnek.
Én is tudtam, sőt, én sejtettem hogy tankolni megy a gép...de pont elég is volt ezért ez a fajta cliffhanger így a 4. rész végére...
tetszett a rinya is, a lottó dolog is..az is hogy vajon Rush tudta-e hogy a Destiny mit miért tesz és ezért vette ki magát a sorsolásból vagy télleg szorult bele emberség?
Tetszik az interakció is a szereplők között, Greernek van pozitív oldala, tényleg olyan mint Starbuck.
Chloe-t is megértem hogy Scottal dug, én is ezt tenném...és Eli nem fogja sokáig tűrni a 'jó barát' szerepét...

wildrain 2009.10.26. 14:20:41

Hülyeség ezen rágódni. Ilyen alapon az SGU és a SGA összes részét végig lehet szapulni, és még sok-sok-sok másik sorozatot is, amikor a főhősök bármilyen bajba kerülnek, hiszen az egésznek az a lényege, hogy a végén minden jóra fordul. Vannak néha olyan részek, amikor egyik-másik főhős végleg meghal, vagy valamilyen veszteséget szenved, de az esetek 99,9%-ában mindig tudjuk, hogy mi lesz a vége.

J. McClane 2009.10.26. 14:39:41

Szerintem elég unalmas volt a rész. Az első három rész lehetett volna 2 részben a 4-5 rész meg egy részben is elfért volna.
A sorsolás jó volt. Komor, borús, már-már BSG-hoz hasonló.

A forgatókönyvírók helyében a poén kedvéért én a kompot felrobbantottam/hátrahagytam/napba küldtem volna, hogy lehessen érezni, hogy senki sem sérthetetlen, bárki meghalhat.

Gejzir 2009.10.26. 15:08:27

Nagy stargate fan vagyok, nagyon vártam ezt a sorozatot. Nos hát szerintem az egész sorozat ultragáz. Nagyjából egy emós barátok közt az űrben. A dráma potmétert akarták felcsavarni az alkotók de annyit értek el, hogy mindenki rinyál. Az utolsó részt kb. 15 perc alatt néztem végig,az ujjam folyamatosan a gyorstekerés gombon volt.

Történet zéró, kreativitás zéró. Lehet, hogy nem én vagyok a célcsoport, de aki mondjuk 1-2 igényes scifit olvasott életében és a töltöttkáposzta iq-ja felett van azt nem elégítik ki ezek a történetek.

fortytwo 2009.10.26. 15:23:33

egyet ertek, vegig klisre epult a forgatokonyv es az elejen tudni lehetett lepesrol lepesre hogy ki hogy reagal majd es mi fog tortenni (a kopasz marine aki felhuzza magat majd jol leutik az szornyen atlatszo volt)

egyebkent latszik az egesz sorozaton hogy a high-scifi helyett olyan battlestarosan karakter-dramara epulore szerettek volna csinalni, de mindegyik karakter klisekre epul, lapos es meg raadasul rossz szinesz is, egyik se hozza se az SG1 se az atlantisz alapcsapatanak karakteresseget.

Szinte mindegyik katona szereplo szanalmasan erzelgos ahhoz kepest hogy ok elvileg az SGC kremje es a csillagkapun ismeretlenbe lepes a reggelijuk. A civilek meg rohejesen atlatszo, panikolos, jajveszekelos arcok, am amint az egyik vezeto karakter atesik a lelki krizisen rogton szo nelkul kovetik.

Osszessegeben egy szivtipro-gimi szintjen van a dramai vonal, es a formatum hogy "35 perc lelkizes majd utolso 10 percben talalnak valami ujat a hajon ami megoldja a problemat" keves is, meg atlatszo is...

en nagy SG rajongo vagyok de ez igy gaz

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.10.26. 15:48:16

Szerintem jó volt látni, hogyan reagálnak egy olyan helyzetre, ahol feltehetően meghalnak. Lehet, hogy a néző tudta, hogy a végén megússza a hajó, de a szereplők viselkedéséhez, jellemfejlődéséhez ez is hozzájárult. A sivatagos részben is 2 ember eltűnt, a komp személyzete is elpusztulhatott volna simán - vagy akár egy része.

A színészek tényleg nem BSG színvonalúak, de azért lássuk be, ez a sorozat csak a nagy előd utánzása, követése. Majd felfejlődnek...

algi 2009.10.26. 16:03:40

Ez most komoly, hogy most szembesülsz életedben először azzal, hogy hogyan működnek az epizódikus tévésorozatok? Amit kifogásolsz, az ugyanis kb. mind elvárható egy ilyen sorozatban. Nem lesznek minden epizódban újabb fordulatok (különben minisorozat lenne), viszont cserébe minden epizódot túl fogják élni a szereplők. A kérdés csak az, hogy hogyan. Ha izgalmasabb a sztori, akkor netalántán az is kérdés, hogy milyen áron. De ha valaki a sci-fi magasművészetét várja, az ne tévésorozatok közt keresgéljen, vagy ha igen, akkor sem a "de izgi, hogy átfogó sztorink van" típusú epizódikus sorozatok közt, hanem éppenhogy az antológiaszerű műsorokban, ahol minden rész teljesen különáll, mint mondjuk a Twilight Zone (az eredeti) vagy a Star Trek (szintén az eredeti) vagy a Doctor Who (csak az újat ismerem, de állítólag a régi is nagyon jó volt).

Szóval szerintem itt nem IQ-ról, meg olvasottságról van szó, hanem téves elvárásokról.

Bár ettől még lehet, hogy szar epizód volt, de a postodból ez nem derül ki.

majika 2009.10.26. 16:10:12

Ez tényleg egy írtóra gyermeteg, gyenge epizód volt, remélem több ilyet nem kapunk a képünkbe, ugyanis eddig kifejezetten tetszett a Universe. Épp ezért reménykedek. Főleg abban, hogy mihamarabb láthatunk végre alieneket is...

RobinGood 2009.10.26. 16:13:16

Az tuti, hogy eddig ennek a sorozatnak mindenszempontból csak a címében van köze az SG-hez. Én még nem ítélkeznék, de azt be kell vallanom, ha nem tudnám hogy az SG franchise része már kasza lenne. Iszonyatosan gyengék akarakterek és a színészek is (eddig sem a színészi teljesítmény volt a legerősebb az SG-kben) Amikor dugás után elkezdtek csöpögve egymásralicitálni, hogy kinek fontosabb a másik azt hittem kevés lesz az egy vödör a TV alatt annyira csöpögős volt.
Engem nem az bosszant, hogy az előző rész végén már tudtam, hogy a csillag fogja valahogy felnyomni az energiát, hanem az, hogy ez volt az egyetlen esemény. A kamerábabeszélő karakterbemutatás meg már marhára unalmas. Ráadásul Eli és Rush kivételével senkinek sem jegyeztem meg a nevét még és ez elég nagy baj.
Mindezt látva és tudva, hogy a készítők még messze nem akarták befejezni a az SG1-et és az Atlantis-t mégjobban sajnálom, hogy az Atlantist úgy összecsapva fejezték be.

beelah 2009.10.26. 16:18:50

Én is gondoltam, hogy a napot fogják energiaforrássá változtatni...
- először azt, hogy keresnek valami napelemnek látszót, bekötik és az feltölti a rendszert (Carter 30 perc alatt megoldotta volna)
- aztán mikor láttam, hogy nem is keresnek napelemet, arra gondoltam, hogy biztos majd "megfordítják a deflektor polaritását és kinyitják a gondolákat és plazmát szívnak be" ahogy bármelyik Csillagflotta hajó tette volna (StarTrek)
hát kb. ez is történt, csak automatikusan...
kicsit passzívan állnak ehhez az utazáshoz...
Bí.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.26. 16:31:29

Szerintem is jobb lett volna, ha az űrhajó a második részben felemelkedett volna valami párhuzamos, anyag nélküli univerzumba, benne összecsődített bagázzsal együtt, és mi a többi részben nyugodtan nézhettük volna az univerzumot NÉLKÜLÜK. .)

Waldi! 2009.10.26. 16:33:47

Konkretan 3 nappal Human elott irtam, hogy Randevu a Ramaval lesz a Sorozatjunkie-n, de ezen nem veszunk ossze :D

mr nemo 2009.10.26. 16:41:25

Szerintem kifejezetten üdítő, hogy a karaktereknek több oldaluk van (a korábbi SG filmekhez képest!), és bejön a lassú tempó is.

Az Atlantist anno szerettem, de idegesítő volt, hogy McKay 10 totálisan különböző tudományból volt perfekt és 15-20 perc alatt oldott meg évezredes rejtélyeket... ez így teljesen jó. Sőt! Ez a sorozat közelebb áll a Filmhez, mint a többi, ami szerintem nagyon jó!

A színészek játékára meg majd ráérek fanyalogni a 2-ik évadban, ha addig nem javul fel. :-)

ui: aki nem szereti a kliséket, annak ajánlom a WIRED című sorozatot

ElPadre 2009.10.26. 16:42:47

jó, a helyzet megoldása egyértelmű volt, aki ezt nem látta előre, az nem látott még elég scifi-sorozatot.

viszont emberi interakciók terén... egész jó volt. tetszett nagyon, hogy az egyik szobában verik a blattot, a másikban imádkoznak, csak azt csodáltam, hogy nincs egy harmadik, ahol dugnak, mint a nyuszik. de hát amcsi tévé...

szóval nem volt ez annyira rossz, nekem inkább az eddigi részek nem tetszettek annyira... meg robert carlyle, imádom a fickót, de ez egy rémesen rosszul megírt szerep.

bezzeg a farscape... most nézem meg először, dvd-ről, a második szezonban tartok, atyám, ha volt zseniális sorozat, hát akkor a farscape az az volt. és ezt csak akkor látja az ember, ha már legalább egy szezont lenyomott.

psmith 2009.10.26. 16:43:44

Hagyjuk már ezt a baromságot, hogy karakterfejlődés!

Heti 40 percben nem az 1984 vagy 2001-et, esetleg blade runnert, dr.strangelove és brasilt akarok nézni, hanem egy jó kis történetet. Legyen eleje, közepe, vége. Esetleg folytatása.

Jézusom, aki el akar gondolkodni a világmindenség értelmén, vegyen a kezébe egy könyvet vagy beszélgessen okos, értelmes barátaival róla. De ne egy heti sorozattól várja már ezt.

A Universe egy szar, de erről nem az ötödik rész tehet. Rossz volt már az eleje is.
És ne hasonlítsuk össze a BSG-val, mert abban az első perctől volt történés is, ellentétben ezzel, ami 200 perc után is csak annyit tudott felmutatni, hogy kezdi bemutatni a szereplőket. Mert más eddig nem történt. A sivatagban fetrengést, esetleg a folyamatos nyavalygást én számítom annak.

s9e (törölt) 2009.10.26. 16:46:04

Csatlakozom azokhoz, akik szerint baromi gáz a sorozat. Kiszámítható és unalmas. A karakterek is. Zene a BSG-re próbál hasonlítani, de nem sok sikerrel.

Annak idején még a zpm-el sem tudtak olyan erős pajzsot csinálni az egyik űrhajóra, amely megvédte volna az Atlantiszt(és a bolygóját) a napkitöréstől. Itt meg csupán a hajó világításán annyit spóroltak, hogy lazán behatoltak a napkoronába. De legalább volt néhány érdekesebb rész.

Én úgy fejezném be a 10. résznél, hogy a hajó végre eléri a világegyetem szélét(amire tervezték) és ott végre kiderül, hogy nincs is világegyetem csak egy szuperfelemelkedett lény üveggömbjében vagyunk. Na itt gyorsan bemennek korábbi ős hajók által kialakított bázisra, beraknak egy zpm-et a csillagkapuba és mindenki vidáman hazamegy. Azaz mivel egy drámai sorozatról van szó, a legénység felének pusztulni kell. Én még a kutyát is megölném(ha volna).
És többé senkinek nem kell néznie ezt.

psmith 2009.10.26. 16:46:23

@ElPadre:
"csak azt csodáltam, hogy nincs egy harmadik, ahol dugnak, mint a nyuszik. de hát amcsi tévé..."
Azzal kezdtek :)

lunatik 2009.10.26. 16:51:12

@psmith: hát pedig azt el lehetne várni hogy legyen olyan sorozat IS, mer így az elérhető sorozatok között 77-0 az állás a gagyik javára. no jó van 1-2 amelyik csak félgygyi.

Moso 2009.10.26. 16:54:10

Ezek a rossz színészek, a rossz sorozatban.

Higgyétek el, hogy nem véletlenül került ennyi selejtes alak a hajóra. Ráterelték őket az "Ős" roncsra hogy megszabaduljanak tőlük.
nem kell többet fizetést utalni, végkielégítést fizetni, rokkant nyugdíjat stb.

klingon 2009.10.26. 16:55:03

@beelah:
igen, ez volt a nagy baj ezzel ket resszel. csak sodrodnak az esemenyekkel, keszulnek a halalra, de tulajdonkeppen nem csinalnak semmit, amivel javitananak a helyzetukon. a sivatagos szerintem ezert volt sokkal jobb, abban csinaltak valamit a szereplok, nem csak megtortentek az esemenyek.

psmith 2009.10.26. 16:56:57

@lunatik:
Nem.
Amit te akarsz, az olyan mintha azt mondanád, miért nem lesz szerelmes a kuncsaftba a kurva.
Mert nem az a műfaj.

A Hegylakóból lehet csinálni sorozatot, a Schindler listájából nem.

lunatik 2009.10.26. 17:11:41

@psmith: dehogynem lehet. a legkevésbé múlik ez a témán. de valószínűleg ha létezne több értelmes sorozat és azt más "műfaj"-ként értelmeznénk, akkor igazad van.

algi 2009.10.26. 17:26:40

@psmith: A Hegylakóból se sikerült. :P

Gejzir 2009.10.26. 17:32:17

@algi: Bocs, az iq-s dologgal senkit nem akartam megbántani, akinek tetszik a sorozat.

Pont az volt zseniális az SG sorozatokban, hogy az alapszituból adódóan minden csillagkapu átlépéssel új világba lépnek, ahol lehetnek ismert és vadonatúj elemek egyaránt. Ez a szabad lehetőség végtelen tárházát adta volna az alkotóknak, akár egy részben akarnak elmondani egy történetet akár részekre szétbontva. De itt nincs semmi.

Ha le akarnám írni, hogy mi történt eddig:
- a többség akaratán kívül felmentek egy régi hajóra
- nem volt oxigén, elmentek egy sivatagos bolygóra ahol nem volt semmi (vagy sejtelmesen esetleg mégis), mentek előre, többen visszajöttek, kevesen mentek tovább majd ők is visszajöttek, sokat vitatkoztak, páran el is mentek másfele, majdnem belehaltak de aztán véletlenül (vagy mégsem) találtak olyan homokot amit kerestek. mindenki heppi. közben dráma
-elment az áram, sodródtak a nap felé, dráma van, páran beültek a mentőcsónakba de kiderült, hogy azok jártak rosszul, mert a hajó megold mindent. vissza az egész. közben dráma.

Ezért mondtam, hogy nekem ez nem scifi és nem történet, hanem barátok közt az űrben. De ugyanezt le tudnám fordítani középkori hajóra, lakatlan szigetre, viharra, ahol a szereplők csak mellékes szereplők és sodródnak.

Hedonista Daidalosz 2009.10.26. 17:39:16

sztem meg pont az a jó hogy eltér a sorozat stílusa az előző kettőétől ami eléggé egy kaptafa, főleg hogy a sg1 nél a végén baromi gyenge volt azokkal a szerzeteses lúzerekkel, az atlantisban meg folyton michaelt meg egyéb lerágott csont szereplőket rángattak elő. bár ennek ellenére jó volt. summázva tök fölösleges lett volna egy ugyanolyan sorozatot csinálni mint a másik kettő. a nap para egyértelműen rém gagyi volt, napból iszonyat sokféle módon lehet energiát nyerni, eggyértelmű volt.

amit nem értek, vki mondja meg hogy miért nem férnek hozzá a hajó vezérléséhez? mármint mi okból? nem tudják a jelszót? vagy mi? mert ez vagy nem derült ki vagy én nem figyeltem.

Paladin73 2009.10.26. 17:50:08

A fanyalgókra nem akarom megtéríteni - aki a csak a nagydrámát szereti, annak ez túl sg-s, aki a nem tud elszakadni a régi sg könnyedségétől, annak ez túl sötét - nekem bejött eddig.

Egyetértek a cikkel, nekem is ez volt az első olyan rész, amikor húztam a szám. Azért alapvetően rossz ötletnek titulálni egy ilyen részt nem teljesen jogos. "Úgyis tudjuk, h nem halnak meg" - nyilván minden sorozatban került végveszélybe a teljes gárda, az egész világ, vagy az univerzum, és mindig tudjuk, hogy nem történik meg, de attól még lehet rajta szórakozni.

Annyiból kifejezetten jó volt egy ilyen krízishelyzet, hogy lássuk, milyenek az utasok, hogy viselkednek. Talán ilyen megfontolásból hozták ezt a meglehetősen hülye döntést, hogy az első évad elejére kell ez a rész.
De nem volt jól megcsinálva. Valóban túl sok volt az érzelgés, nem érezték jól az arányokat.
(Ezen kívül tudom, hogy hülye szőrszálhasogató geek vagyok, de nekem marhára agyoncsapta a rész végét egy apróság. Amikor a sorozat hangvétele igyekszik realistább lenni, rohadtul zavar, hogy a bolygó felett keringő siklóból _meglátják az űrhajót_. Egy sci-fi sorozatban nem tudják, hogy egy naprendszer_nagy_??? )

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.10.26. 18:01:47

Ezt már annyiszor mondtam, ki az a hülye aki ezt nézi?

asuar 2009.10.26. 18:17:16

Én végigkövettem az SG-t, SGA-t (kétszer végignéztem) tényleg hatalmas rajongója vagyok a történetnek.
Viszont az SGU.. Ennyi elvonás után szinte vágtam a centit hogy mikor lesz a pilot. Húúú, állat! Ancient hajó, felfedezik stb. Szinte csöpögött a nyálam a következő részért.
Erre jött egy olyan rész ami nem hagyott bennem semmi maradandót. Megint egy 'szar' rész, és megint. Miezzz??? Egyszálon futó 42* percek 0 cselekménnyel. Nincs levegő. Csinálunk. Semmi extra. Az ötödik percben tudtam hogy meg fogják találni a kálciumot. (Különben mindenki feldobja a bakancsot) Belemegyünk a egy Napba? Dráma? Inkább vicc! Amikor Rush nem szált fel a kompra tudtam hogy megmarad a hajó, és el is találtam hogyan. Sajnos az eddig öt rész a hulladék szinte felé konvergál, még egy Rosalinda részben is több és izgalmasabb dráma lehet. :(
Ha így folytatják felesleges az S2...

fortytwo 2009.10.26. 18:17:33

Na jo, hogy ne csak rosszat mondjunk, ez az elso 4 resz egyertelmuen abban a szellemisegben keszult hogy megalapozza a fo tortenetet es egyenesbe hozza a hajot, elvegre nem fog tokeletesen mukodni miutan tobb ezer evig sodrodott a semmiben. (ellentetben az atlantisszal)

Most mar van life-support, viz, levego, energia, stb...igy beindulhat az alap epizodikus formatum: hajo megall ha kaput erzekel, ora indul, es a legenyseg elkezdheti kitalalni hogy eppen mi az aktualis poen a bolygon. Szoval lehet hogy ha atvalt epizodikusra a sorozat akkor komolyat valt majd a minoseg es levedli a kezdeti nehezsegeit, valamint el lehet kezdeni a kulombozo karakereket kibontani azaltal hogy eppen milyen kombinacioban mennek le a bolygora.

visszamenoleg meg az energia/levego/viz problemakra...termeszetesen mint minden jo sci-fi sorozatban, a mesterseges gravitacio itt is a legstabilabb renszere a hajonak, mikozben az eletben tarto rendszerek heti rendszeresseggel mondjak fel a szolgalatot...

asuar 2009.10.26. 18:22:11

@fortytwo: Erről nekem a Sliders jut eszembe, azok mentek mindig időre. = FAIL :S

evergo 2009.10.26. 18:35:13

Most azért tényleg má...
Semmi értelme az SGU-t összehasonlitani az SG1-el vagy az SGA-val. Mert nem az. Jó, ugyanaz a franchise, de mégis más. Ja és főleg nem összehasonlitani a BSG-vel, mert akkor nagyon pofára esünk ám.
Anno láttam mind a teljes SG1-et, mind az SGA-t. Voltak jó részek és voltak rossz részek. Voltak jó arcok voltak abszolut antipatikus figurák. De mindkettő több évadot ért meg. Nem kellene egy kicsit várni, hadd bontakoztassák ki már a történetet, hadd árnyalják már kicsit a figurákat.
Mellesleg a színészi alakításokat felhozni... Azért az első két sorozatban sem volt mindenki egy hajde jó karakter. Pl Carter konkrétan nagyon gyenge volt, bár ez igazából az Atlantisban derült ki, amikor az eredeti vezető figurát lecserélték Carterre. Szóval sztem nyugi, nem rossz ez és igazából lesz még jobb is, ha belegondoltok, a sivatagbolygó forgószél figuráin kívül még nem is volt egy igazi idegen kultúra az SGU-ban. Szóval továbbra is várós, csak ne türelmetlenkedjünk. Elvégre újra üzemel a csillagkapu, és ez a legfontosabb, nem?

mizrolist 2009.10.26. 18:51:04

@algi: nem értek egyet. Miután megjelentek a Figyelők, egészen Richie haláláig a Hegylakó-sorozat egy teljesen korrekt, félig akció-, félig kosztümös sorozat lett.

AttilaBeregi 2009.10.26. 19:10:59

Bírom ezt a rengeteg zsenit itt is, aki mindent lát előre, hogy mi fog történni egy részben, de egy valódi részt tuti nem tudna megírni egy sorozatba sem...

Ez egy jó sorozat. És jó a sztori is. Tudjátok miért? Mert nem esik abba a hibába, hogy egy-két részen belül megold mindent, aztán már csak utazgatni kell a kapun át mindenfelé. Ez így sokkal valósághűbb, mint az eredeti sorozatok. És mondom ezt úgy, hogy azokat is imádtam.

psmith 2009.10.26. 19:52:00

@PantalaNagaPampa:
Valósághű?!
Egy olyan sorozatról beszélünk amiben egy farostlemez-körön keresztül néhány millió fényévet utaznak néhány másodperc alatt, egy olyan űrhajóba, ami gyorsabban repül mint a fény, berepül a nap koronájába de semmi baja nem lesz, miközben folyamatosan van minden helységében 1g gravitáció. Ha néha megáll, akkor olyan sivatagbolygóra mennek, ahol intelligens(?) forgószél kavar.
Ja, a hajót olyan lények készítették akik közben "szellemmé" váltak.

És hogy mi lesz a következő részben?
Biztos vagyok benne, hogy továbbra sem tudnak hazatárcsázni, mert a hajó öregsége miatt, nem lett úgy feltöltve, hogy arra elég legyen az energia.

És ahhoz nem kell zseninek lenni, hogy megállapítsd valamiről, hogy rossz. Vagy jó.

Alfdam · http://alpha.blog.hu 2009.10.26. 19:52:53

Érdekes, nekem ez a rész tetszett a legjobban, annak ellenére, hogy az elejétől nyilvánvaló volt, hogy megmenekülnek. Zseniálisan nyomott hangulatú epizód volt a halálra való felkészüléssel és még a színészek is jók voltak.

De komolyan, tegye fel a kezét az, aki BÁRMIKOR elhitte a BSG/SG/SGA/Babylon 5/Star Trek/Dallas-ben azt, hogy a hajó felrobban, ottmarad, szétesik, elpusztul? Ott sem a hihetetlen megmenekülésüket élveztük, hanem a szituációt és benne a szereplőket. Ez a sorozat is csak annyira nézi totál hülyének a nézőt, mint minden más űrhajós sci-fi a mesterséges gravitációval, az ismeretlen technológiával, a minimális/maximális technoblablával.

AttilaBeregi 2009.10.26. 20:00:29

@psmith: "valóságHŰBB, mint". Most ki is emeltem, hogy egyértelműBB legyen.
FYI ez egy sci-fi sorozat. a "FI" rész a "fiction" szóra utal. Kéretik ezen kereteken belül érteni a hozzászólást. Mondjuk nem hittem volna, hogy külön kell ezt magyarázni, de ez ám legyen.

@Alfdam: exactly.

D.E. 2009.10.26. 20:24:46

Tulajdonképpen mindenkinek igaza van aki előttem hozzászólt még ha ütköznek is vélemények.

Abban viszont biztos vagyok hogy azóta sokak számára klasszikus és legendás sci-fi sorozatok is hasonló nemtetszéssel indultak anno, nekem is volt egy-kettő, hogy mégis maradtam és nem bántam meg és lett 5-7-x évad és ma már számomra legendaszámba menő sci-fi-k.

Mintha túlságosan nagy elvárások lennének manapság szinte mindennel szemben, azonban okkal és joggal mégis igazságtalanul.

algi 2009.10.26. 21:15:18

@Gejzir: Most nem tudom, hogy érvelnem kellene-e, mert én nem láttam a sorozatot. Csak azt nem értem, hogy mi ez a nagy elvárás ezekkel a sorozatokkal szemben. Én speciel csodálkozni szoktam, ha indul egy általam szeretett sorozatból egy spin-off, és az is tetszik. (Ilyen volt a Crusade, meg ilyen volt az SG:Atlantis.) Van, akinek bejönnek a primitív sztorik, nekik bugyuta sorozatokat kell írni. Ez van. (Most általánosságban beszélek, nem konkrét sorozatról.)

@mizrolist: Ez rendben van, de szerintem a Hegylakó film (az első) az nem szimplán egy fantasy kalandfilm volt - annál azért valamivel több. Nem mondom, hogy egetrengető alkotás, de nagyon egyben volt.

Az egyik leginkább árulkodó dolog az az, hogy amíg a filmben nagyon helyén voltak az extrém kameraállások és kameramozgások, addig a sorozatban teljesen ad hoc csinálták ezt, a film stílusát majmolva. A Csillagkapu esetében ugyebár fogták a filmet mint hátteret, és csináltak egy sorozatot teljesen önálló koncepcióval. A Hegylakónál meg az eredeti filmet egy kalanddá degradálták a számtalan közül, miközben látszólag követték a stílusát. A sorozatisággal az egész sztori inflálódott. Pl. a Kurgán volt a legidősebb halhatatlan.

Persze ott van a Buffy, ami a vámpírmítoszt úgy inflálja, hogy közben nem érzem azt, hogy Bram Stoker forog a sírjában (no pun intended), mert ott a sorozat kikacsintott, és az írók foglalkoztak magával az eredeti mítoszok leértékelődésének problémájával. (Pl. egész konkrétan elővették a témát, amikor Drakula volt a főgonosz.) Ez a kikacsintgatás a Stargate-ben is ott volt, sőt, egy kicsit az eredeti Hegylakó film is viccet csinált abból, hogy részegen hányszor leszúrják a rizsporos rapírpárbajban.

A Hegylakó sorozatból 100%-ig hiányzik mindenféle tudatosság, halálosan komolyan veszi magát, mintha ők tojták volna a spanyolviaszt.

De amúgy teljesen jogos, neked van igazad, hisz miért várok egy sorozattól filmművészetet? (Lásd fent! :)

ügyfélszolgálatos 2009.10.27. 00:01:54

@D.E.: Ja a sok okosnak elő kellene vennie az Stargate első évadát és megnézni. Ha az a sorozat most indulna akkor is rinyálna mindenki, hogy milyen szar. Érdekes módon akkor senkit sem zavart, hogy minden bolygó úgy néz ki mint egy erdő Vancouver mellett. Ja és minden idegen beszél angolul... Azok akik meg úgy nézik a sorozatot, hogy tekerik azok minek nézik egyáltalán?

J. McClane 2009.10.27. 05:54:17

@ügyfélszolgálatos: Ezt a beletekerés dolgot én sem értem.
Aki beleteker és kihagyja a felét azért kipipálja az excellben, hogy látta a részt?

J. McClane 2009.10.27. 05:56:06

@Alfdam: A BSG-ben vagy B5-ben néha elhittem, hogy fel fog robbanni valaki.

Alfdam · http://alpha.blog.hu 2009.10.27. 07:58:38

@J. McClane: "Valaki" majd ebben is lesz. "Mindenki" meg soha. :) Egyedül a BSG-ben bíztam, hogy kivégzik a csapat jelentős részét az utolsó részekben, de ezt még ők sem merték meghúzni.

mr nemo 2009.10.27. 08:28:57

Érdekes dolog ez, hogy melyik karakter hal meg és mikor. A sorozat elején még nem ölik halomra az induló karaktereket, mert nem tudni, kire fog rákattanni a közönség, később meg már nem lehet megölni, mert akkor elpártolnak a nézők... esetleg ha QT rendez majd egyszer egy sorozatot (eddig csak ő mert kinyírni Travoltát a film közepén)

Az egybefüggő történet és meg kifejezetten jó! Így legalább jól ki lehet bontani egy szálat és nem kell 45 percben összesűríteni.

CsoTor 2009.10.27. 10:10:23

Ritka gyenge az egész SG:U sorozat eddig. Ennlél sokkal többet ki lehetett volna hozni már az első részből is. egyetlen érdekes dolog a pilot rész végén a destinyről elrepülöl űrhajó ami egyértelműen nem ős tervezésű, tehát valaki más is érdeklődik a destiny után. Ennyi a az egész sorozatból ami említésre méltó mert minden más kiszámítható volt.

alamaszi 2009.11.06. 08:16:50

Sziasztok! Én már nagyon régen nézem a stargate sorozatokat. Az Atlantisz után egy olyan vonulatot vártam, amit már megszokhattunk a készítőktől! Miért? Mert ezért szerettem meg az egészet! Mese volt, mókás, néha nagyon gagyi, de az epizódok végén elégedett voltál és vártad a következő részt!
Most ezekkel a hagyományokkal ellentétben kaptunk egy mesét, ami hihetetlenül idegesítő, a szereplők ordítozása már helyenként felháborító, és brutális is! Szerintem a leszerződött 2 évadot is alig fogja megérni!

Spawn85 2009.11.06. 12:14:31

@alamaszi: A készítők már jóval az SGU indulása előtt megmondták, hogy ez teljesen más lesz, mint a korábbi két SG-sorozat.
Azt is lehetett tudni, hogy több lesz a nem humanoid idegen, nem lesznek angolul beszélő idegenek...stb...stb...
Ja, és azt is mondták anno, hogy a történet 70%-a hajón, tehát a Destiny-n fog játszódni.

Ezeket az infokat már jóval a sorozat indulása előtt lehetett tudni, így én személy szerint nem teljesen értem azokat, akik ugyanolyan sorozatot vártak, mint a korábbi két SG volt. (Ezzel nem bántani akarok senkit.)

Zontal 2009.11.24. 21:24:33

Röviden: szar!
Én is végignéztem ez első három részt.
A negyediktől a hetedikig végigtekertem.
A többi már nem is érdekel.
Azt gondoltam, ha már kinyírták az Atlantiszt, azt csak azért tették, mert lesz egy sokkal jobb.
Hát nagyon, nagyon tévedtem!
Nem is értem miért akarják mások bizonyítani, hogy nem annyira rossz?
Pedig, az!

Spawn85 2009.11.24. 23:53:28

@Zontal: "Nem is értem miért akarják mások bizonyítani, hogy nem annyira rossz?
Pedig, az!"

Na, most ez olyan dolog, hogy szerinted rossz, más szerint meg nem az. Bár abban egyetértek, hogy bizonygatni egymásnak az ellenkezőjét felesleges. Akinek tetszik, az nézni fogja tovább is. Akinek meg nem jön be, az meg nem nézi. Ennyi.
süti beállítások módosítása