Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Lost 5x16-17: a fekete és a fehér

Spoilerzóna

2009. május 14. 16:01 sixx 118 komment

A Lost ötödik évada úgy fejeződött be, mint az összes többi: egy zseniálisan összerakott, de bizonyos tekintetben csak a logikus gondolkodás totális felfüggesztésével élvezhető történettel, ami számos válasz mellett felvetett néhány olyan kérdést, amin bőven el lehet filozofálgatni januárig. Egy biztos: ennyire talán utoljára hatévesen vártam a telet. Az ugrás után spoileresek, de nem szájbarágósak leszünk, a kommentekben LEHET spoilerezni, sőt, kellene is, van mit kibeszélni bőven.

Fekete és fehér - ez volt a Lost alapeleme, az állandó ellentét a Jó és a Gonosz között, mindennek határozottan megvolt a két oldala, el lehetett dönteni, hogy hová kell állni, legalábbis most már nagyjából látjuk, hogyan alakultak az erőviszonyok az évszázadok során, mert ez a történet nagyon-nagyon régen kezdődött. A nyitójelenet olyat ütött, mint legutóbb a harmadik évad vége a flashforwardokkal, ott ül a csávó a négylábujjú szobor alatti kamrában, és szövöget nagy nyugodtan, aztán eszik egy kis halat, és kiderül, hogy ő Jákób, a pasi fehérben. Innen azért nem egy nagy ugrás a Bibliát felidézni, és a tengerparton mellette üldögélő kollégát Ézsaunak nézni, bár ikreknek nem nevezhető a két színész, de ez lehet túl egyértelmű lett volna. Meg az is, hogy ez hülyeség, majd kiderül.

Szóval Jákób és a Fekete Ruhás Férfi nagyon-nagyon-nagyon rég óta harcol egymással, és ebben a kis játszmában, amiben szabályok vannak (utalt rá Widmore és Ben is, bárcsak tudnám, hogy honnan vették az infót), mi, közönséges földi halandók, csak egyszerű gyalogok vagyunk, akiket ide-oda tologatnak a sakktáblán, a két oldal kénye-kedve szerint cselekszünk, egy Nagy Ügy érdekében vagy az ellen, de úgy, hogy közben fogalmunk sincs arról, hogy amit teszünk annak semmi köze a szabad akarathoz.

Illetve de, van, hiszen Jákób többször is kijelenti, hogy VAN választásunk, Hörlinek is felkínálja, hogy ne jöjjön vissza a szigetre, és Bennek is mondja, hogy nem feltétlenül kéne őt most itten mellebeszúrni, de alábecsüli a kisember (mert Ben az, egy csinovnyik, egy irodista, aki még a főnökét sem látta soha, és olyan apakomplexussal élte le életét, hogy ihaj) sértettségét, és ezzel a Lost egyik legérdekesebb karakterének látszólag annyi, ott hal meg a szobor lába alatt, miközben a Lokkbácsi-jelmezes ellen vigyorog a fáklya fényében. Mert vannak szablyok, és ezek szerint a szigeten mindig van két ellenpólus, egy jó és egy gonosz, és ők nem gyilkolhatják csak úgy egymást - lásd még Widmore száműzetése a szigetről, és később Ben monológja a szabályokkal kapcsolatban.

Kellenek tehát a bábuk, és mindig akadnak is, mert vagy rátalálnak a szigetre, vagy odahozza őket Jákób, hogy aztán harcoljanak és korrumpálódjanak, ahogy azt az ellenpólus megjegyzi az elején, közvetlenül azelőtt, hogy kijelentené az egykedvű szövőszék-tulajdonosnak, akivel együtt a sziget felé közeledő Black Rockot nézik: Ha tudnád mennyire kívánom a halálod. Jákóbnak lehetősége van arra, hogy elhagyja a szigetet, és manipulálja a népet, ezt faszán meg is mutatják nekünk flashbackekben, ahogy sorra látogatja hőseinket és arra noszogatja őket (óvatosan, persze), hogy a szigetre jöjjenek - ennyit a szabad akaratról, mert mi van, ha Sawyer nem írja meg azt a levelet, és nem kezd el nyomozni a szüleit kvázi kinyíró LockeFater után? Akkor Jákób hagyta volna a dolgot annyiban? És keres másik bábut? Nem hiszem.

A fináléban rengeteg kisebb mitológiai kérdésre kaptunk választ, az igazán nagy rejtélyek majd szépen a hatodik évadban oldódnak fel (Mi ez a sziget? Ki Jákób? Miért nem öregszik Richard?), de arra simán mérget veszek, hogy az első évadban, a barlangban talált Ádám és Éva az Bernard és Rose, akik előkerültek, és megajádékoztak minket egy olyan jelenettel, amitől csak a legkérgesebb szívű rajongóknak nem csordult ki a könnye. Ilana szerepe is világos: az ádörök leszármazottja, aki Jákóbot segíti a harcban, tehát one of the good guys, mint mondta a társa, oké.

Ami az ellenfelet illeti, ő volt az, aki a előző évadban a kunyhóban üldögélt (help me), ő az, aki Lokkbácsit a visszatérésre rávette, tudván, hogy Ben úgyis ki fogja nyírni, és ő ott kérem szépen bezárva volt, ezért vigyázott annyira Ben, hogy a viskót körülvevő hamu/puskapor/fasztudja kört meg ne szakítsa véletlen. Az is egyértelmű, hogy a füstszörny is ő, vagy legalábbis az ő irányítása alatt áll (Bent ugye a lánya képében szólítja fel arra, hogy meg ne ölje Lokkbácsit). És igen, Christian Shepard is neki dolgozik, az ő manifesztációja, lásd még Lokkbácsi elzavarása a szigetről törött sípcsonttal és így tovább. Lokkbácsi meg az ultimate bábu, aki VALÓBAN meghalt (dead is dead), ezért csodálkozott Richard Alpert és Ben is azon, hogy vígan sétál a szigeten - ezek szerint a gonosznak ez a test kellett, és ez valahol összefüggésben lesz majd azzal hogy Lokkbácsi "belenézett a sziget szemébe" és amit látott, az csodálatos volt.

Istenigazából most végig kellene nézni a sorozatot az első évadtól kezdve és összerakni a dolgokat, mert már az első epizódokban is van ezek szerint utalás arra amit most látunk, egyem meg a szívét ezeknek az íróknak, akik előtt meg is emelem a kalapomat, de csak félig, mert az 1977-es történések miatt simán járna nekik egy faszkorbács. Kate Austen mindennek a kezdete és a vége, miatta akarja Jack felrobbantani a hidrogénbombát, és miatta hagyja ott a fasziját Juliet, hogy aztán meghalhasson, de utolsó mozdulatával még végrehajtsa azt, amit Jack, a monomániás gyökér kitalált magának. Legalább a halála szép volt, már ha lehet ilyet mondani, olyan, mint Charlie-é valahol, önfeláldozás és a köz java, ezek szép gondolatok, köszönjük.

Azon persze el lehet vitatkozni, meg el is fogunk, hogy akkor a bomba felrobbanása MINDIG IS a terv része volt, azaz ez lenne maga az incidens, amiről a félkarú Cheng beszél a videón, vagy nem, a bomba nem játszott szerepet addig, mig ez az időhurok létre nem jött, és most tényleg történik valami, ami majd helyrerakja az egészet. Messze van még január, az biztos, de egy valamire most ünnepélyesen felteszek egy láda sört (aztán majd megisszuk a kommentelőkkel, ha megszívom): a 6x01 nyitójelenetében a repülőn leszünk, vagy ha nem, akkor Jack ébred a dzsungelben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EPluribusUnum 2009.05.14. 20:46:47

Fazsakirályzseniális évadzáró volt, bravó! Lehet én tévedek de sztem két szobor van nem? Az egyik a kroki a másik a sakál ahogy Jacob a krokis, a feketerucis mégnemtudjukanevétdetippelünk csávó meg a sakálos no meg a kedvenc háziállata, Smokey. No de így kicsinálni a két zseniális karakterünket, Locke-t és Ben-t, ejj!

LouiS 2009.05.14. 21:44:09

10-ből 11 pont, de szakadjon rájuk az, amiért Juliet lett a kiválasztott :(

Rose és Bernard valóban zseniális húzás volt, és tényleg könnyfakasztó. Hú, nem nagyon tudok mit írni, 5 perce fejeztem be és még nagyon a hatása alatt vagyok...

LouiS 2009.05.14. 21:45:05

@dred bíró:

AXN-en ez az évad megy, csak még picit odébb van az a rész.

Tsabi 2009.05.14. 22:17:43

Ebben a finaleban az az egyetlen szar, hogy sokaig kell varni a kovetkezo reszre..

érdektelen 2009.05.14. 22:27:49

Minden úgy történt, ahogy az az előző évadokban látszik. Volt egy "incident" és műkeze van a kínai főnöknek.

Ez az egy duplarész teljesen más irányt adott az egésznek. Egy ál-Locke harcol a fehér ember ellen a fekete nevében.

Hogyan tovább?

érdektelen 2009.05.14. 22:33:55

Még valami a time.com-ról, és nagyon találó.

"What worries me is the possibility that, having invested ourselves for five years in the stories of the Oceanic castaways and the various rivalries—our heroes, the Others, Dharma, Ben, Widmore—that in fact, this entire time, we have been watching a show about someone else's conflict? That conflict being between two characters we have met for the first time at the end of the next-to-last season?"

Elnézést a duplázásért.

nygá 2009.05.14. 22:44:35

Szerintem a Másik Faszi = Smokey. Ő ugyanis fel tudja venni valaki alakját, más, ha jól tudom, nem. Ez megmagyarázná Lokkpapót a koporsóban. Zseniális rész volt és szörnyű is, pont mire ráébredtem, hogy hőn szeretem Julietet (igen, Claire, sajnálom, hogy így kell megtudnod), ki is csinálták (ha ugyan, de asszem igen). Lokk miatt meg megszakad a szívem. És lassan Szójerért is. Jacknek pedig jelenleg nem tudok elég kegyetlen büntetést elképzelni. De a bomba nem lehetett az incident, mivel nem robbant föl, ugyanis mint láthattuk, valami saras vizes trutyiba esett, ergo az ütésérzékelés nem aktiválódott. Istenem, Juliet. Gyász.

tza13 2009.05.14. 22:57:24

Uhhhh!!!!!zsííír

tza13 2009.05.14. 23:07:06

Ja és köszi sixx az eddigieket..jövőre ugyanitt ugyanekkor:)

kulalak 2009.05.14. 23:38:25

Nem fogadok, szerintem is repulon leszunk.
A dramaturgia megint korbezart, egy csapat dolgozik ezeknek, hogy ne logjon ki a lolab.
Elvezetes TV musor. A nyaron edzeni kell, hogy a telre legyen energia:) Kosz Sixx!

morbiczer 2009.05.14. 23:40:24

Titkon reméltem, hogy Claire valahogy felbukkan ebben a részben, de majd jövőre.

Tényleg újra kellene nézni előlről az egészet, de éppen most adtam kölcsön az első évadot valakinek. :(

4/7 · http://viaminsk.blog.hu 2009.05.14. 23:56:13

@Karbonade: "A bomba szerintem mindig is felrobbant, ez kellett legyen az incidens, és ezért húzták fölé a bunkert."
Érdekes, valamikor a második évadban van is egy ilyen utalás, amikor Sayid és Jack vizsgálják alulról a Swant, és Sayid megjegyzi hogy ez olyasmi, mint amit Chernobil fölé építettek...

4/7 · http://viaminsk.blog.hu 2009.05.15. 00:00:28

Ja, S02E04, mondjuk ez nem jelent semmit csak érdekes azért:
"[They come to the end of the tunnel.]
JACK: That's it -- nothing -- it's blocked. So what do you think, Sayid?
SAYID: What do I think about what, Jack?
JACK: This place -- the computer? What do you think is going on?
SAYID: The last time I heard of concrete being poured over everything in this way was Chernobyl."

tread 2009.05.15. 00:02:20

@danton: Lemaradhattál az utolsó jelenetről. Ott ugyanis kiderül, hogy Juliet túlélte az esést - igaz, hogy félholt volt - de mikor szétnéz a földön fekve, meglátja a bombát és elkeseredetten utolsó csepp erejével megfogy egy nagyobb követ és elkezdi püfölni a bombát, ami végül felrobban, és lesz a vége a résznek. Ebből van a cikkben a legelső kép is.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2009.05.15. 00:21:04

Gyerekek! Valamit benéztetek!
Juliet csak annyira halt meg, mint a többiek! Vagyis fölöslegesen siratjátok.
Ez egy nukleáris bomba volt, szóval tök mindegy, hogy 1 méterre voltál tőle, vagy 50-re.

A lényeg az, hogy VAGY MINDENKI MEGHALT, VAGY SENKI SE!

Szerintem időt/tért ugrottak mindannyian.

Sertés évadzáró volt!

6faludi (törölt) · http://lacikonyha.blogspot.com 2009.05.15. 00:23:20

Egyszerűen kurva jó rész volt, én kész vagyok mint a déli ebéd. Locke hullánál halvány sejtelmem se volt mifog kiborulni, Julietnél könnyeztem, Miles 'dad'-nél meghatódtam, Rose-éknál szintúgy.

Ja valamelyik nagyon okos, aki beszólt, hogy az inverz lost szöveg spoileres: Ki ne találd, hogy te erről rájöttél, hogy ez a bomba robbanásától fehér.

Krogshöj 2009.05.15. 00:46:41

@Bruti: egy kis atombomba mélyen a föld alatt felrobbantva nem feltétlenül öli meg a felszínen lévőket, főleg ha időközben sikerült valamelyest eltávolodniuk az aknától. Lásd: www.youtube.com/watch?v=l5jfaXSFfGQ. Ez egy 100 kilotonna hatóerejű bomba a videón. Persze fogalmam sincs, hogy a hidrogénbombákban gyutacsként használt hasadási bombák mekkorák, és azt sem, hogy milyen mély volt az akna. Nagyon mély nem lehetett, ha Juliet túlélte.

Krogshöj 2009.05.15. 00:47:30

Mármint a zuhanást.

nygá 2009.05.15. 02:31:48

@tread: nem, csak félreérthetően fogalmaztam, akkor nem robban fel ugye, mikor Jack ledobja, méghozzá a saras vizes izé miatt, azt nem írtam bele, de természetesen tudom, hogy Juliet (megint elmorzsoltam egy könnycseppet) végül sikeresen felrobbantja

nygá 2009.05.15. 02:35:28

a lényeg: az incident volt előbb (mágneses izé mint anno a bunkerben lokkal és dezmonddal) és utáni, pont Juliet közreműködésével a bomba. a kettő nem lehet ugyanaz, ezt próbáltam csak levezetni egy korábbi kommentre válaszul

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.05.15. 08:17:17

Eddig az összes időugrás is egy nagy fehér villanás keretében ment végbe- tehát ne vegyünk olyan biztosra azt a robbanást.
Amikor a korábbi évadokban nem lett megnyomva A GOMB, akkor is ugyanez történt. Fémtárgyak elkezdtek a mag felé repülni, majd jött a nagy fehér villanás.

KitorlásVapitány 2009.05.15. 08:19:17

Micsoda faszság ez a lost...

Póniló 2009.05.15. 08:31:06

Kicsit csalódtam, sokkal többet vártam a finálétól, szerintem az évad egyik leggyengébb része volt :-(
persze főleg a dharmás vonal miatt Jack meg Kate, brrr, el kéne földelni mindkettőt. Jack egy fasz, mindig tudtam, nem hiszem el, hogy ő az egyik főszereplő :-(
A Jacobos vonal sokkal jobb volt, de valahogy úgy érzem, mintha a semmből jött volna, persze tudom, hogy nem, meg elő volt valamenniyre készítve, de mégis, egy teljesen új vonal, újabb kérdések, de kevesebb válasz. A Rose/Bernard jelenet imádtam, szerintem is tutira ők Ádám és Éva :-) Ugye az ő házuk Jacob kunyhója?
Összességében alatta volt az elárásaimnak, de azért természetesen nagyon jó rész volt, csak a korábbiakhoz hihetetlenül magas szinvonalú részekhez képest gyengébb. Remélem az utolsó évadra nem fogy el a lendület, január, úristen, de messze van még :-(

kojak9911 2009.05.15. 08:55:33

bruti leírta előttem amiről mindaddig azt hittem nyilvánvaló amíg el nem olvastam ezt a posztot és a kommenteket. skacok ez egy hidrogénbomba, teller ede miegymás. faraday meg jack nem azért akart hidrogénbombát robbantgatni mert ahhoz volt kedvük, hanem mert ezzel akarják átírni a jövőt, nem egyértelmű? juliet nem halt meg, vagy ha igen akkor bizony a kicsi jack meg a kicsi sawyer meg a kicsi katinka is meghótt meg úgy mindenki a környéken, nem?

s3v3n 2009.05.15. 08:59:54

kojak: nem feltétlen, mivel jacob hozzájukért, ám juliet-et meg se látogatta.

kojak9911 2009.05.15. 09:00:34

csak azért mert ez egy viszonylag kardinális kérdése a történetnek és szerintem ebben tévedtek a legtöbben, nekem pld soha nem jutott volna eszembe az első évados ádám és éva történetes összefüggés meg nem emlékeztem hogy a videóról a csávónak nem volt meg az egyik karja, nem mintha ezek nem lennének fontosak, de szerintem azok részletkérdések ehhez képest

kojak9911 2009.05.15. 09:14:42

@s3v3n: vegyük sorra. ha tényleg felrobbant a bomba és nem csak szórakoztak a készítők (sztem ez a valószínűbb ), akkor két dolog történhet. Vagy megnemtörténté teszi ezzel a gép lezuhanását a szigetre stb. vagy pont ezzel a robbanással idézik elő azt az izét ami majd szépen lemarja az égből kicsi jack-ék gépét és pont azért zuhannak a szigetre. Ha az 1. verzió él, akkor juliet se halott meg senkise halott, csak pusztán sose ismerik meg egymást a skacok, nem zuhannak le a szigetre hanem leszáll a gép és élik világukat tovább. Vagy ha a 2. verzió a jó, akkor bizony robban a bomba és a skacok még mindig ott vannak időben és térben akkor és ott ahol a bomba robbant, és akkor mindenki meghal, mert nekem senkise mondja hogy számít 100 méter távolság egy hidrogénbombánál mert közelről fogom kiröhögni, és miután szépen meghalt mindenki a szigeten majd 30 év múlva vagy mikor szépen lezuhannak jack-ék az ő gépükkel a szigetre, pont azért mert jack-éknek robbantgatni volt kedvük 30 évvel azelőtt.

kojak9911 2009.05.15. 09:27:46

amúgy én ezen a részen besza' behu'. ez a csomó apró utalás az összes rész között, már-már felfoghatatlanul sok, mi miért történt, ki kicsoda... akinek nem teszik ez a sorozat az azért lehet mert nem nézi az elejétől, ez nem egy barátokközt, itt ha kihagysz egy részt akkor esélyed nincs megérteni a dolgokat, ezért nem tudja növelni a nézettséget az abc, egyszerűen nincs új néző, mert ezt csak az elején lehet kezdeni, és a régiek közül meg van aki feladja a megértését.

lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 09:43:30

@kojak9911: Na igen. A két dolog között pedig az idő viselkedése a Lost írói szerint a különbség. Ha a múlt megváltoztatható, akkor most sikerült megváltoztatniuk. Ha viszont megváltoztathatatlan, akkor ez az egész jelenet mindig is így játszódott le.

Az utóbbi lehetőséget valószínűsíti Faraday halála is.

hozéluíz 2009.05.15. 09:46:26

Nem biztos hogy jól gondolom,de ha tényleg felrobbant a bomba akkor hogy lehet az hogy Miles apuka frissen "leszakadt" karja később feltűnik a Dharma videókon?

lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 09:48:17

@hozéluíz: A hattyú állomáshoz készített videón már műkarja volt. A korábban készült videókon pedig értelemszerűen megvolt még a karja.

s3v3n 2009.05.15. 09:58:26

@kojak9911: robban a bomba, jackék elfashelnek időben (they are coming), juliet marad. szerintem ez lesz.

kojak9911 2009.05.15. 10:35:14

@lOc (a pasztafáriánus): nekem is az tűnik valószínűbb megoldásnak, de akkor rettentő kíváncsi leszek arra a hidrogénbomba történetre, hogy ki éli túl. És egyúttal szeretnék megkérni minden atomfizikus nyájas olvasót, hogy ha van róla tudomása, hogy mekkora pusztítást tud végezni egy max. 100 méter mélyen földbe elásott hidrogénbomba, akkor feltétlen ossza meg velünk. Köffi.

dX 2009.05.15. 10:38:07

engem az foglalkoztat leginkább: kik az otherek? (aka. hostiles) honnan jöttek? ott voltak a dharma előtt is. a Fekete Szikla legénysége? aligha. a bombakisérletet végző amcsik? talán.

érdektelen 2009.05.15. 10:49:06

@lOc (a pasztafáriánus): Már csak az a kérdés, miért mutatkozik be különböző neveken.

Jacob pedig látja a jövőt, legalábbis az időn kívül állhat, ha gyerekkorukban végiglátogatta a jövendőbeli utasokat.

Krogshöj 2009.05.15. 10:51:39

Emberek, ami felrobbant, az nem egy hidrogénbomba volt. A hidrogénbomba az a nagy böhöm, aminek kiszerelték a magját. Abban az időszakban az amerikai kísérleti hidrogénbombákban általában Mk-5 atombombákat használtak elsődleges bombának, 50 kilotonna körülieket. A mélyben felrobbantva egy ekkora bomba nem okozott volna akkora kárt, hogy a felszínen meghaltak volna, főleg ha már valamelyest eltávolodtak az aknától.

Más kérdés, hogy az a kis nyamvadt valami még atombombának is kicsinek tűnt, de ezt írjuk a díszletesek vagy a szakértők hanyagságának számlájára.

kojak9911 második változatával az a baj, hogy bár Sawyer, Jack stb. nyugodtan meghalhatnak a múltban, Miles apja nem, hiszen ő később míg vígan szerepelt a videókban.

albi99 2009.05.15. 11:13:58

Nekem egy régebbi dolog jutott most eszembe... segítsetek már ki légyszíves, valaki itt biztos séróból vágja majd :) Szóval mikor Desmond a fail-safe-et aktiválta a második évad végén, azután mi történt a szigettel? Megszűntek a "képességei"? Vagy csak egy kis zavar volt benne (lásd Desmond látomásai), és aztán helyreállt? Volt erre utalás? Láttam minden részt, de kezdek könnyen elfelejteni részleteket, nem tudom, ezt hogy vitték tovább annó, bocsi :)

lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 11:28:44

@leila leila: Igen, ez még nem derült ki. Ahogy az sem hogy az álneveinek miért van köze a 'gyertyához'. HalliWAX, WICKmund, CANDLE.

kojak9911 2009.05.15. 11:30:13

@Krogshöj: igazad van akkor túl kell éljék a robbanást. és ezekszerint az a valami amit kiszedtek a bombából már jóval kisebb hatóerejű, de tényleg jóval kisebb kell legyen, sajna ehhez nem értek annyira. azt tudom hogy az az atombomba amit ledobtak hirosimára az kb. 3 km-es körzetben mindent elpusztított, és valamiért nekem az maradt meg hogy a hidrogénbomba az még erősebb mint az atombomba.

Aragorn831109 2009.05.15. 11:43:05

@KitorlásVapitány: Köszönjük Emese! Ülj le! Egyes!

pokesz70 2009.05.15. 12:06:55

@Bruti:

A többiek nem zuhantak kituggya hány métert egy kútba a robbanás előtt. Szerintem Julietnek tényleg annyi. Kár érte, de a történet lényege úgyis sokkal magasabb szinten zajlik. A világ egész sorsa a tét, emberek!

Nagggggyon állat volt a cucc, mint az egész sorozat. Én már akkor sem lennék teljesen elkámpicsorodva, ha a hatodikat teljesen elkrják.

Beaujolais 2009.05.15. 13:19:36

Jó volt de nagyon remélem, hogy tényleg vége lesz jövőre........

azazello 2009.05.15. 13:20:40

Csodálom, hogy még senki sem említette Radzinskyt annak alátámasztásául, hogy Julieten kívül mindenkinek túl kellett élnie a robbanást (feltéve, hogy robbanás, és nem időflash volt, de ez igen alattomos húzás lenne az írók részéről). Tehát azt mondom, hogy mivel R a bunkerben kecózott jó néhány évig az incidens után, nem halhatott meg ott és akkor. Ugyanaz az érv, mint Chang dokival.
Hacsak nem változott meg valóban az 1977-ből nézett "jövő" a robbanással... Végső soron gyakorlatilag csak agytornának jó ez az egész, mert logikailag mindig paradoxonokba ütközünk az ilyen időutazásos történeteknél. Teljesen ki vagyunk szolgáltatva az írók önkényének.

Állandóan változó 2009.05.15. 13:29:28

Azt nem tudjuk, hogy a bomba felrobbant-e. A jelenetet cselesen whiteout-tal zárták, ami lehet a bomba robbanásának fénye is, meg lehet csak vágástechnika. Én ez utóbbira tippelek, így a bomba nem robbant fel, csak azt szeretnék, ha azt hinnénk. Az elektromágnesességnek a kiszabadítása önmagában is lehet az "incidens".

LadyGiga 2009.05.15. 13:31:28

szerintem a bomba a fekete ruhás csávó miatt nem robbant elsőre. Jacob erre fogta Julietet, bedobta a mélybe és neki csak azért kellett bezuhannia, hogy robbantson. ha az atom tényleg robbant, akkor senki nem zuhan le a jövőben, tehát Locke se, tehát Jacob ellenfele nem tud álruhába bújni a testébe, így nincs aki megölesse és Jacob boldogan él tovább.
Juliet kinyírása rohadék dolog, Elizabeth Mitchell játékától megfosztani a nézőket oltári nagy faszság.

kojak9911 2009.05.15. 13:33:14

@pokesz70: hát A hogy éljünk túl sok méter zuhanást-ról talán locke tudna autentikus véleményt mondani :), továbbá a szigetnek van gyógyító hatása is, továbbá még az sem kizárható, hogy sikerült megváltoztaniuk a jövőt (ez ellen maximum annyi szól, hogy úgy nem olyan izgi a folytatás), szóval nem értem miért egyértelmű itt mindenkinek hogy juliet meghalt. Nem vagyok nagy kockázat elemző, de én jelenleg kisebb oddsot adnék arra hogy juliet túléli, mint hogy nem.

veszti81 2009.05.15. 13:59:38

Juliet tuti meghal, jövőre másik sorozatban kapott főszerepet, ezt senki nem hallotta még? Szerintem nem fognak önellentmondásba keveredni, ahogy Lock sem támadhatott fel mint kiderült (dead is dead) ami történt megtörtént... Szóval ha nem is azzal kezdődik majd a köv. évad, hogy Jackék magához tér a fák alatt a zuhanás után, akkor azzal, hogy a repülőn vannak és le fognak zuhanni... arra leszek kiváncsi a tudatuk/emlékeik megmaradnak-e... mert durva lenne, ha igen :D

veszti81 2009.05.15. 14:17:35

De az meg a másik, hogy az ilyen flasheknél mindig a testük is ment... vagyis a repülőn duplán jellennének meg, ezért szerintem csakis oda kerülhetnek vissza ahonnan eljöttek, vagyis ahol most Lockék vannak.

lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 14:22:56

@veszti81: De most nem volt időutazás, csak megváltoztatták a jelent/jövőt a múltban. Ha sikerült nekik, akkor a múltból/jelenből/jövőből is eltűnnek a szigetről, a repülőgép eléri célját és nem történik semmi, de valószínűleg nem ez történt.

LadyGiga 2009.05.15. 14:26:17

ez őrjítő. spoilert akarok MOST!!!!!

linkinwhark 2009.05.15. 14:30:47

zsüliett lezuhanása tényleg elég gyanus... nemtom jákob műve-e, de véletlen nem szokott az ember derekára tekerődni egy csomó lánc, még akkor sem, ha egy mocskosul erős mágneses energia csomag van a közelünkben.

amúgy milyen nyelven beszélt rikárdó, amikor a szobor árnyákáról kérdezték?

hippikutya 2009.05.15. 15:28:08

állat rész volt ismét... az a jó, hogy megint adtak elég agyalnivalót...

1, ami a bomba felrobbanását és múlt megváltoztatását illeti, szerintem nem tudtak változtatni semmin, 'mindig' minden úgy történt, ahogy most láttuk, az incidens eredetileg is így zajlott le. Erre a legerősebb érvem, hogy Miles + az anyja az 'eredeti' múltban elhagyta a szigetet, mert elzavarta őket az apjuk. De ez pont azért következett be, mert hőseink visszamentek és megpróbálták megváltoztatni a múltat, ha nem lettek volna ott, akkor Changnak eszébe sem jut kiüríteni a szigetet, stb., és akkor nem ez Miles múltja, vagyis pont az történt, amit Miles fel is vetett az egész happening előtt, hogy mi van, ha pont azzal idézik elő a nemkívánt eseményeket, hogy meg akarják változtatni a múltat, hogy elkerüljenek valamit... (lásd görög mondákban a jóslatok analógiája) Egyébként még Chang kezének elvesztése is erre utal, hisz ha nincsenek ott Jackék 'eredetileg is', akkor minden máshogy történik, nincs ott a doki, mármint Chang a hattyú építkezésnél, nem pont ott áll, stb... mondjuk ez gyengébb érv, mert a kezét egy Jackék nélküli incidensben is elveszthette...

2) Juliet: én sem vennék rá mérget, hogy meghalt (bár itt lehet, hogy a vágy keveredik a realitással, eszméletlenül szurkoltam, hogy Jack legyen az, akit kiírnak a sorozatból...), mindenesetre az félelmetesen gagyi megoldás lenne, hogy egy hidrogénbomba vagy akár atombomba, 1 méteren halálos, bezzeg 100 méterre mindenki túléli... na ne... főként, hogy azzal az energiával Faraday egy bazi nagy energiabuborékot akart semlegesíteni...

másik, bár ezt nem tudom pontosan, állítólag az írók már régebben megmondták, hogy a szezonzáróban kíirnak egy főkaraktert. Ez szerintem Locke-ra vonatkozott, hiszen dead is dead, maga a karakter tutira meghalt és ezt most tudtuk meg. Az, hogy 'fekete ruhás csávó' az ő képében masírozott Jakobhoz, nem változtat Lockbácsi halálán... szóval, ha csak egy főkaraktert írtak ki, az inkább ő lesz... de nem tudom pontosan, hogy mi volt az elejtett info...

Szederinda 2009.05.15. 15:56:50

@s3v3n: haha, vagy csak még nem tudjuk, hogy meglátogatta, sőt, babát is gyártottak de aztán vagy ő vagy a Füstös kollega kitörölt mindent az emlékezetéből. :)))
egyébként sztem időugrás, mert ha egy ilyen mértékű elektromágnesesség közelében, X méteres zuhanásra nem szállt el a H-bomb, akkor egy kaviccsal sem érdemes ütögetni...sztem a köv season azzal fog kezdődni, hogy elmondja a kerék ezen elforgatásának történetét :)

A belinkelt interjúban vagy egy mondat, ami sztem érdekes: (5'50")
"Jackkel kapcsolatban...végül is elfogadta a végzetét és visszament a szigetre. Elfogadta, amit Locke mondott neki és a legnagyobb nyugalommal tér vissza.
Amikor Faraday felbukkan és a sziget felrobbantásáról beszél, Jack azt gondolja "ez az, azért kellett visszajönni". Ám mindez átverés, mert hogyan is gondolhatná valaki, hogy az a végzete most, hogy eltörölje a saját későbbi végzetét (hogy ott érnek földet).
Jack tehát éppen a tagadást választja: mert ha tényleg azt hiszed, hogy a szigeten léted vmilyen célt szolgál, a legutolsó dolog ami eszedbe jutna, hogy lehetetlenné tedd a későbbi megérkezésed. "

Szóval csak azt szeretném kérdezni, hogy az egy dolog, h Faraday ki akar kerülni a loopból, miért gondolja azt, hogy a Hattyúnál történő katasztrófát kioltja egy H-bomba felrobbantása?
És mit mondott Faraday anyukája Jacknek az inga mellett?

kojak9911 2009.05.15. 15:57:32

@Krogshöj: "kojak9911 második változatával az a baj, hogy bár Sawyer, Jack stb. nyugodtan meghalhatnak a múltban, Miles apja nem, hiszen ő később míg vígan szerepelt a videókban."- közben eszembe jutott vmi. Ha a robbanás megváltoztatja a jövőt, akkor azt te honnan tudod, hogy abban a megváltozott jövőben Miles apja még él? A régi jövőben élt, de mivel most változtattak a jövőn, ezért nem tudhatod hogy Miles apja túl éli a robbanást vagy sem. Ellenvetés?

Állandóan változó 2009.05.15. 17:30:37

Biztos vagyok benne, hogy a jövő nem fog megváltozni.

Minden, amit eddig tettek azt segítette elő, hogy a jövő pont olyan legyen, amilyenből ők jöttek, szándékaik ellenére is.

Legjobb példa erre Ben: ha Sayid nem lövi meg, vagy Jack hajlandó megműteni őt utána, akkor Ben sose került volna az Others-hez, és nem vitte volna el Richard azzal, hogy megmenti valahogy a füst szentélyében, de utána már Ben "nem lesz ártatalan gyerek".

Az egész évadnak egy kcisit az a témája, hogy bár sokan tudatosan törekszenek a jövő megváltoztatására, ezzel pont az ellentétes hatást érik el, vagyis azt a jövőt segítik elő, amit el akarnak kerülni.

[Sven] 2009.05.15. 17:38:42

Véleményem szerint a Lost történetének legütősebb (dupla)epizódját láthattuk! Biztos vagyok benne, hogy ezt a részt már jó előre kitervelték, mert volt ebben minden: izgalom, bölcsességek, szerelemi szál, pont amiért lehet szeretni a Lostot.
És bevallom nektek, Julietet az elején kifejezetten utáltam, egyáltalán nem volt szimpi. De ebben az évadban hihetetlen módon megszerettem, és, ebben a részben, szó szerint megsirattam...
Az viszont érdekes, hogy a kommentelők közül kb csak Kojak értette meg a végkimenetelt. :)

kojak9911 2009.05.15. 17:53:52

@Állandóan változó: De nem. Ti abban gondolkodtok, hogy a jövő az amit láttok 5 évad óta. Én azt mondom, hogy ha változtatnak akkor akár más is lehetne, ez csak elméleti lehetőség, mert kicsi a valószínűsége, hogy feladnak 5 évadnyi munkát a készítők és egy tök új jövőt vázolnak elénk, de akkor is, az elméleti lehetőség megvan. Kényszeresen ragaszkodtok ahhoz, hogy a jövőben él Chang meg, hogy Ben ugyanúgy others lesz, mivel ezt láttátok, hogy ez lesz a jövő. (Amúgy nyilván így lesz, és marad minden, de csak azért mert túl lusták lesznek a készítők új jövőt kitalálni nekünk.)

hippikutya 2009.05.15. 17:56:30

@Állandóan változó: Egyetértek maximálisan, a Sayid-Ben sztori valóban a legjobb példa erre...
Mondjuk kérdés, hogy mi lesz most, hogy előidézték az incidens, ami aztán maga után vonja az egész eddigi sztorit, azaz hogyan kezdődik a hatodik évad... szerintem az egész jövőből jött banda elflessel vissza a szoborhoz Locke-ékhoz... bocs, ál-Locke-ékhoz... de nem az Oceanic 815-ön kezdünk, arra fogadnék, csak hogy legyen már ellenpár is :-)

Csath Geza 2009.05.15. 19:34:11

Nahát, szerintem meg sikerült Jackéknek valamin változtatni. Jacob utolsó szavai: 'they're coming'..amitől az ál-Locke marhára megijed. Kik jönnek? Valszeg Jackék. Miért ijesztő ez? Mert úgy néz ki, hogy mégsem áll annyira vesztésre Jacob, mint ál-Locke gondolta..mégis van szabad akarat, mégsem minden van előre megírva.

Benjy_blog 2009.05.15. 19:53:19

Múltat nem lehet megváltoztatni. Pár utálás:

-Farraday anyja Widmoornak: Visszaküldtem a fiam, pedig tudtad... (hogy meg fogom ölni)
-Sayid nem lövi le Ben-t: nem kerül a többiekhez, és nem törlödnek az emlékei.
-Ben - "áll" Lock: beszélgetnek és mögöttük a bunker ajtaja. Minek bunker, ha minden megváltozott.

Úgy gondolom az egészet, úgy kell felfogni, mint egy idővonalat. Néha az elejére ugrik a lost, néha a végére... de sose tér el a vonaltól. És erre az elején is utalnak:

....
Ide jönnek. Harcolnak.
Pusztítanak. Rombolnak.
Mindig ugyanúgy végződik.

Jacob:
Egyszer minden bevégződik.
Bármi történjék is előtte,
csak formaság.


Ergo... ami most láttunk "formaság" azért van, hogy minden bevégződjön (bomba felrobanjon, megépüljön a bunker, ne nyomják meg a gombot, lezuhanjon a gép...)

Egy apró momentumot még azért megemlítenék... feltételezzük Jacob látja az időt előre... tehát ezért nem találkozott Ben Vele személyessen, mert tudta, hogy ha meglátná, minden másképp lenne, Jacob tudta, hogy meg kell halnia.

Igazából nem az a kérdés szerintem, hogy megváltoztatták-e az időt... hanem amit Jacob utolsó szavaival mondott:

"Jönnek!"

Kik jönnek? Kik jöhetnek, akiket az áll Lock is ismer és FÉÉÉL tőlük? (látátok az arcát?)

Na ezt rakjátok össze...

Benjy_blog 2009.05.15. 20:01:59

Ja.... és milyen sztorit visznek tovább 2010-től, ha Jackék visszatérnek a repülőre, szépen leszállnak, és mindenki megy a dolgára... nem logikus...

Csath Geza 2009.05.15. 20:03:34


Benjy_blog 2009.05.15. 19:53:19

Szerintem tévedsz..a Sötét figura azt mondja:

Ide jönnek. Harcolnak.
Pusztítanak. Rombolnak.
Mindig ugyanúgy végződik.

Mire Jacob:

Nem, VÉGE csak egyszer lesz. Minden ami addig történik, az HALADÁS (progress).

Vagyis, míg a Sötét figura azt mondja, hogy semmin nem lehet változtatni, addig Jacob pont ebben bízik, ezen dolgozik. És ezért akarja a másiknak bebízonyítani, hogy téved.

f-ects 2009.05.15. 21:54:59

6x01-ben biztosan nem Jack ébredését fogjuk látni.

Eddig talán még nem volt róla szó, de Bennel azért nem találkozott soha Jacob, mert Benben már kiskorától ott a gonosz (füsti)? De akkor korábban miért beszélhettek személyesen? (Mármint a Jó és a Rossz.) Vagy felborult az erőegyensúly, és ezért kellett bezárni "Ézsaut"?

linkinwhark 2009.05.15. 22:34:16

a szoborral kapcsolatban egy érdekesség...

nekem is úgy tűnik, hogy Sobeket ábrázolja, krokodil fej, határozottan férfias alakja van, széles váll, keskeny derék és csípő. de az abc.com mást ír:

"...as the camera pulls back, we see what we've been waiting to see since we first glimpsed that four-toed foot over three years ago... the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret..."

http://abc.go.com/primetime/lost/index?pn=recap#t=162212&d=201648

Taweret viszont nő, és leggyakrabban terhesen ábrázolják, mert a terhesség védelmezője is.

akkor most mi van?

vegyük ehhez még hozzá, hogy Taweret férje Apep, akitől a gonoszság, a sötétség, a káosz ered. (kígyóként ábrázolják, ami nagyon hasonlít arra, amit a templom falán láttunk smoke monster-ről...)

szerintetek?

Csath Geza 2009.05.15. 22:34:59

f-ects, ez nagyon jó! Tényleg lehet h. ezért nem komálta Jacob soha Bent..de akkor miért hagyta, hogy ő legyen a leader?

Tatarszkij 2009.05.15. 23:00:36

Az én verzióm, amit csak azért írok be, hogy legyen nyoma, s majd mondhassam, hogy megmondtam :)

Az egész történet olyan, mint Az ember tragédiája. A rossz (fekete oldal) azért küzd, hogy az ember megtagadja a jót, elvesszen, a jó (fehér oldal) abban bízik, hogy minden kísértés ellenére az ember végül őt választja. A sziget kísértés, csapások sorozatát méri azokra, akik „jóként” érkeznek oda, hogy kitartanak-e az fehér oldal mellett.

Ben a „sötét oldalra” került, amikor Richard a templomba vitte, tömeggyilkos is lett, belőle.
Lock bácsi is átkerült arra az oldalra szerintem valahol ott, amikor csodálatos módon nem halt meg, miután Ben hasba lőtte. Addig gondot jelentett neki, hogy bántson valakit, még az apját is Jamessel ölette meg, de azután simán legyilkolta a fekete lányt (Naomi?).
Mr Eko úgy érkezett oda , hogy megbánta a bűneit, s a sziget addig kísértette, míg belátta, hogy a megbánása nem igazi, ekkor vitte el a „sötét oldal”, a füst.
Ezt a csatát a sötét nyerte, mert addig manipulálta Bent, amíg képes nem lett megölni a „jót”. Ben igenis fontos babú volt, Lock bácsi viszont nem. Már évadokkal korábban elveszett, annyira viszont nem volt gonosz, hogy ő vele lehessen megöletni Jacobot, a jót. Neki csak az alakját vette fel a sötét oldal.

Hogy mi lesz a következő évadban?
Juliet sajnos tényleg halott. Feláldozta magát a többiekért, ezzel legfőbb keresztényi jó dolgot cselekedte, akár csak Charlie.
A többiek simán előre ugranak az időbe, a jelenbe. Ők azok, akikre Jacob gondolt, hogy jönnek. Miért ijedt meg a sötét oldal, Lock? Mert ott jön valaki a társasággal, aki veszélyes rá. Ki lehet az? Az apagyilkos Kate? A párszoros gyilkos James? A sokszoros gyilkos Said? Ők már azelőtt elvesztek, hogy a szigetre értek volna, annyira, hogy még kísérteni sem kellett őket.
Nem, az örök jó fiú, Sixx szerint ebben az évadban méltatlanul hanyagolt Hugo, aki minden kísértés (lottó nyeremény, barátok halála, diliház) ellenére mindenkinek mindig csak jót akart. Aki ugye nem átkozott, hanem áldott, mint azt hallottuk a jó oldaltól, Jacobtól.

gabber__ 2009.05.16. 01:25:13

szerintem meg Jack apánk a fővezír, ő lesz a leader.
julietnek béke poraira, amiben úgy látom mindenki egyetért, hogy hiányozni fog.

a gitár mire kellett hugo-nak? jamelnek egyet a többiekkel jacob emlékére?

januárig még annyi áremelés van vissza.....

gabber__ 2009.05.16. 01:42:23

ja, még az is eszembe jutott, bár lehet h elhangzott csak átfutottam rajta, hogy juliet is azért elmorzsolta az örökbecsű mondatot ráadásul pont sawyernek:

live together die alone

szerintem ez mindent elárul

Abdani 2009.05.16. 02:23:22

Juliet halála megindító, de egyben félelmetes volt. Szerintem nem lesz egészen tabula rasa. Widmore még mondta annó Locke-nak, hogy itten háború készülődik, nekem egyből ez ugrott be, mikor Jacob haldoklott (már ha jelent ez valamit), és azt mondta "jönnek", ja és szerintem azzal, hogy Juliet felrobbantotta a bombát NEMCSAK ő halt meg, hanem kurvára MINDENKI, mert egy hidrogénbomba felrobbanásakor általában ez szokott történni.

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.05.16. 09:58:50

A robbanást miért veszi mindenki ennyire biztosra, amikor nem láttuk?
Túl sok a megválaszolatlan kérdés, nem megyek bele a találgatásba.
Ami nagyon érdekel:

-A Shephard família valamitől különleges, lásd Christiant és Claire-t.
-A különleges képességű emberek: Walt, Desmond, Miles, Richard, a Yin és Yang testvérek... stb.
-Akikről túl keveset tudunk: Libbi valamiért nagyon megragadt bennem. Ő ugye ott volt az elmegyógyintézetben, de semmi mást nem tudunk róla. Aztán ott van Inman, akit Desmond lemészárolt.

lemon1975 2009.05.16. 10:14:17

Szerintem meg csak változtatniuk kellett valamit ezzel a bombás akcióval mivel Jacob és az ismeretlen beszélgetéséből ha más nem is de az kiderül, hogy úgyis mindegy minden mert folyton ugyanaz történik. Faraday is pont így van vele nagyon sokáig, hogy cseszhetik mert a múlt megváltoztathatatlan. Aztán egyszer csak rájön, hogy ez nem igaz mivel ők ott vannak, tudják, hogy mi fog történni és ha akarják akkor lehet ez máshogy is. Szóval a "gonosz"(?!) terve a Lock szálon fut és el is éri látszólag amit akar a "jó"(?!) terve pedig ezen a múltbéli síkon. Kérdés, hogy Jacob terve mi volt hőseinkel? Robbantsanak vagy ne robbantsanak? Azonban az meglehetősen valószínűtlen, hogy Faraday ekkorát tévedett volna. Persze a magyarázat lehet az, hogy pontosan minden nem volt benne abban a naplóban ezért a tervet száz százalékosan csak Faraday tudta volna kivitelezni.
Szerintem az a verzió látszik a legvalószínűbbnek, hogy a bomba nélkül a sziget elpusztul a fúrás hibájából, ha beválik Faraday terve akkor egyáltalán nem történik meg az incidens, illetve nem fejti ki a hatását. Van azonban egy harmadik lehetőség is, hogy a 90% -ban jól végrehajtott "bombázás" pont azt éri el, hogy visszafogja ugyan a földben elszabaduló energiát, de tökéletlenül ezért meg kell építsék a bunkert.
Viszont változnia csak kell valaminek mert akkor az állandóan papolt szabad akarat szál teljesen értelmetlen volt??!!

sélli_ 2009.05.16. 12:06:38

Na, hát most néztem meg, de nnyi minden kavarog a fejemben, hogy JUJ. Asszem meg kell nézni mégegyszer... vagy kétszer. Juliskát megsirattam, fJ.J ez egy feketepont csezdmeg!!! Viszont az most hogy van,hogy a hasba lőtt iraki meg haldoklik ott az árokszélen...?

Bár én alapból Jack párti vagyok, de amit ebben a két részben amit művlet, csak még szerethetőbbé tette a figurát. Sixx, azért most egy szavad sem lehet!!!
Ja, Bernardék!!!! Höjj! Nagyon vártam még Claire felbukkanását is... Jákob meg. JAJ!!!! Sosem lesz január :(((

tza13 2009.05.16. 13:20:12

@Tatarszkij:

És akkor ne felejtsük el Desmondot, tán neki is jut majd egy kis szerep ebben a katyvaszban..

cstomi 2009.05.16. 14:20:14

A szobor, amit az évadzáróban láthattunk, Tawaret egyiptomi istent ábrázolta.

"Tawaret was a goddess who protected women during pregnancy and childbirth."

Itt van róla egy link: http://www.ancientegypt.co.uk/gods/explore/tawaret.html

www.theoriesonlost.com/wp-content/uploads/2009/04/tawaret.jpg

waces · http://blog.waces.hu 2009.05.16. 15:19:57

@cstomi: es ez mar csak azert is valoszinubb, mint a krokodilfeju napisten, mert a szigeten furcsan zajlottak a szulesek, terhessegek.

drvvrd 2009.05.17. 09:25:53

Úgy érzem, kezdtek tévútra menni. A szobor nem Tawaret, hanem Szobek (Sobek), a termékenység és újjászületés egy istene. Szerintem az incidens következtében dől le a szobor, és emiatt lesz gond a szülésekkel (hiszen Ben és Miles simán megszületett) eddig.

http://www.magiclamp.org/wp-content/uploads/2009/05/sobek.png

A fekete ruhásnak pedig Apóphiszhoz van köze minden bizonnyal.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Ap%C3%B3phisz

Szobek egyes vélekedések szerint istenek testőre is volt (pl. Rának). Ja igen, és Rához lehet köze Richard Alpertnek is (R.A.)

Csath Geza 2009.05.17. 10:49:41

drvvrd, biztos az ABC.COMot is tévútra vitte valaki, azért írják ők is, hogy Taweret..:-D

“the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret.”
abc.go.com/primetime/lost/index?pn=recap#t=162212&d=201648

drvvrd 2009.05.17. 11:23:52

Bármi is van oda leírva, az a szobor nem Taweret, hanem Sobek.

Amúgy Locke zuhanás utáni újjászületése és Sun-Jin esküvőjén a termékenység biztosítása Jacob (Sobek) műve.

drvvrd 2009.05.17. 11:29:52

A fekete ruhás ahogy olvasgatom a mitológiai vonatkozásokat, szinte biztosan Apep (Apóphisz), "akinek rémísztő ordítása az alvilág morajlását jelenti". Sobek feladata )a mitológia szerint felkérhették erre az istenek) Apep őrzése, miután Ra bebörtönözte. Richard Alpert valószínüleg Ra képviselője.

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.05.17. 13:01:28

Apóphisz... Na majd jön a CSK-1 is mindjárt :)

k.dave 2009.05.17. 19:51:13

Régebben azt mondták hogy Claire benne lesz az évadzáróban. És nem volt!

Szerintem az 1. évadban amikor Jack látta az apját az is a fekete (füst) volt.

Póniló 2009.05.17. 20:28:22

@drvvrd:
hát, Ben nem a szigeten született, ha jól emlékszem, csak később vitte oda a fater (ben csak hazudta ezt). Milesról meg nekem nem rémlik, hogy kiderült volna, hol született.

drvvrd 2009.05.17. 20:38:45

Bocsi, Ethant akartam írni Ben helyett. Miles esetében csak valószínű, hogy ott született.

Thrasher 2009.05.17. 22:23:55

drvvrd:

hát persze, ha egyértelmű, hogy Sobek az, már csak azért is, mert Taweretre hasonlít jobban

"Ja igen, és Rához lehet köze Richard Alpertnek is (R.A.)"
lol?

drvvrd 2009.05.17. 23:01:43

A cstomi által linkelt képen lilával bekeretezve van a szobor lába, ami nem emberi láb. Taweretnek oroszlán végtagjai voltak. A szigeten álló szobornak emberi lába van. A "szoknya" is férfi viselet, nem női. Feltételezem nem véletlen, hogy ennyire megtévesztő a szobor.

drvvrd 2009.05.17. 23:07:58

Aki kétkedne még, annak ajánlom az évadzárót 35:29-nél megvizsgálni. Az Ilana által megtalált pergamenen Szobek látható.

i43.tinypic.com/4uhy61.jpg

drvvrd 2009.05.17. 23:15:29

Nyomozok tovább... :-)

A krokodilok hátsó lábain mindössze négy ujj található.

lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.18. 09:09:32

@drvvrd: http://lostpedia.wikia.com/wiki/Taweret

"While many fans believed the statue to depict the either the Egyptian God Sobek or Anubis, it was confirmed in the ABC Lost Episode Recap for the Incident Pt.1 (May 13, 2009) that the statue's identity is Taweret: And as the camera pulls back, we see what we've been waiting to see since we first glimpsed that four-toed foot over three years ago... the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret."

brczi 2009.05.18. 10:12:12

Tegnap este végre volt időm megnézni az évadzárót, le a kalappal. Az a rész különösen tetszett, amikot szegény Lokk bácsit kiborították a ládából, frankón WTF volt.
Ahogy olvastam a kommenteket, valaki azt írta, hogy csak "Ézsau" tudaj felvenni mások alakját. HA ez így van, akkor Christian képében is ő terelgette Lokk bácsit korábban, vagy az Jacob volt? HA Jacob volt, akkor ő is fel tudja venni mások alakját... DE! Ha jól emlékszem, akkor az évadzáróban lévő karakter képében "élesztette újra" Lokkot, miután az kizuhant a (ha jól amlékszem) kórház ablakán. Akkor MIÉRT Christian képében jelent meg a szigeten neki? Itt valami nem kóser...

brczi 2009.05.18. 10:50:22

Van még csomó szereplő, akiről senki nem beszél. Vagyük például Faraday-muttert. Őt ugye Richard leütöttem amikor Jack meg Szójer elindult a bombával. Na már most. Valaki fentebb említette, hogy az esetleges atomrobbanás miatt omlik le a szobor és ezért nem lesznek képesek szülni a nők. Akkor hol született Daniel? A szigeten nem születhettet, pedig Eloise már ezerrel terhes és ha jól emlékszem nem hagyta el a szigetet a szülést megelőzően. Szerintem más van amögött, hogy miért nem képesek kihordani a nők a gyerekeket, ötletem azonban sajnos nincs. De valahogy mégis az energiamezővel van kapcsolatban, azt érzem...

És mi van Hugo-val meg Miles-szal? Ők miért látják a holtakat? Mi van akkor, ha Jacob ő rájuk gondolt, amikor azt mondta, hogy "Jönnek"?

Valaki tudja, hány megválaszolatlan kérdés van még a sorozatban? Ha jól emlékszem, pár hete közel 600 volt...

Remélem, ha véget ér a sorozat az AXN lesz olyan tökös, hogy egyszer hat hétvége alatt leadja mindegyik évadot!

Neocon 2009.05.18. 17:56:21

Ehe, eszmeletlen jo resz volt. Ha valakit erdekel, hogy mi a valasz a mi rejtozik a szobor arnyekaban kerdesre: "Ille qui nos omnes servabit" (o, aki majd megved minket).

linkinwhark 2009.05.18. 23:52:42

ha már a kérdésnél tartunk, most abban sem vagyok biztos, hogy a kérdést jól fordítottuk...

"WHAT LIES IN THE SHADOW OF THE STATUE?"

a LIE ugye nem csak azt jelenti, hogy fekszik, hanem azt is, hogy hazudik... és hát a záró részben az igazi John ott fekszik szegény a szobor árnyékában - holtan. a másik John pedig hazudik, azzal, hogy az igazinak adja ki magát.

ennek fényében egyre kevésbé gondolom azt, hogy a csapat, amelyik a hullát hozta a ládában, tényleg a jó oldalon áll. de komoly kétségeim vannak azzal kapcsolatban is, hogy tényleg jacob a jófiú...

cukorka 2009.05.19. 12:20:25

tawaret - termekenyseg- a jelenkor noi nem elik tul a szulest - claire igen, sattara, sattara

DeStRoYeR 2009.05.19. 18:40:07

Nem tudtam végigolvasni, így lehet, hogy lesz a commentemben olyan, amit már leírtak.

Szerintem a történet egy tragédia: pontosan azzal idézik elő a már látott jövőt, hogy meg akarják változtatni.
Ennek ellenére működik a szabad akarat: önszántukból teszik. És ami még fontos, hogy mindenki a legjobbat akarja a szereplőink közül.

Ha meg tudnák változtatni a jövőt, akkor leszállnának LAben, és mindenki menne a dolgára. Mi értelme lenne?

Ha bármit változtattak volna a múltban, akkor az Lock idejében már látszódna, de semmi jele, hogy lenne változás.

Jacob azt tette amit tenni akart. Tudta, hogy mit kell mondania Ben-nek, hogy megölje. Pont ezt akarta. Sosem adta meg a választás jogát. Pont azzal érte el a célját, hogy elhintette a másik út lehetőségét.

Jacob a gonosz?

És egy latinos jó lenne, ha lefordítaná, mit mondott Richard. Szerintem kulcsfontosságú.

DeStRoYeR 2009.05.19. 18:41:44

Ja, és ha Juliett-nek sikerülne felrobbantani a bombát és az a jövő megváltozását eredményezné, akkor nem halna meg! Egyszerűen visszakerülne az otthonába, az orvosi állásába.

DeStRoYeR 2009.05.20. 17:51:39

He who shall protect/save us all

Íme a latin válasz angol megfelelője a nagy kérdésre: mi fekszik a szobor árnyékában. Tehát a Megmentő az, aki ott fekszik.

A kérdés csak az, hogy ha tényleg mindig is ez volt a válasz a Nagy Kérdésre, akkor honnan a francból tudták már annó???
Hiszen ezt kérdezik Miles-tól, amikor még el sem ment a szigetre, és Locke vígan késeket dobált. Talán Jacob időbelátó képessége folytán?

Ja, és ha már itt tartunk:
Jacob meglehetősen részvétlenül, hidegvérrel hajtotta végre azokat a módosításokat a múltban, amik az aktuális eseményekhez vezettek. Csak áll ott fapofával, amikor Sayid nőét elcsapja a kocsi. Pedig egyértelmű, hogy tudta, hogy ez fog történni, ráadásul épp azért, mert megállította őket...

Szerintem Jacob egy burnyák. XD

~Moi~ 2009.07.14. 17:51:28

Ebben a percben fejeztem be az 5. évadot! nem bírtam kivárni a finálét a AXN-n hülye darabolós módszerével meg pláne nem! Ez valami ÁLLATI volt! Komolyan Juliet-et muszály volt kinyírni?!!:'( Miért nem halt meg inkább Kate?!. A LockeBenJacob vonal pedig állati! Mikor megmutatták Franknek hmi van a ládában majd megpukkantam h NEKÜNK MIÉR' NEM!!! Aztán a végén:NYEKPUFFFFF:LOCKe az a halott változat!!!
Mikor lesz már JANUÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁR???
JÓRÉSZVOLT megkellhagyni! VÉgülis melik évadzáró ne lett volna jó?! :)

mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2009.07.28. 09:25:18

Arra senki nem emlékszik már, hogy az első évad vége és a második évad eleje tartalmazott pár utalást esetleg a bombára? Ugyanis ha emlékeztek, ott volt a "Karantén" meg a "Sugárfertőzés" és hasonló feliratok, na meg a tengerész-gombnyomogatósunk is először azt hitte odakint sugárfertőzés van.
Tehát nagy valószínűséggel azért kellett a bombát bedobni oda, hogy megtörténjen az incidens, ergo, ha nem dobják bele, a mágneses tér lehúzza a cuccokat és jól van, mivel a beszippantás után a fúró nem tud tovább fúrni, tehát át sem törhették volna a réteget.
Szóval gratulálunk Jacknek, hogy ilyen önfeláldozó volt a történelemért, dehát így járt... Hagyták volna a bombát a susnyásban, a matematikus okoska meg vagy írt volna érthetőbben, hogy ne tegyék meg, vagy nem tudom...
süti beállítások módosítása