Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Félperces reklám hárommillióért

Ezt mi is megnéznénk

2009. január 30. 11:57 sixx 15 komment

Vasárnap este kerül sor a Super Bowl-ra, az amerikaifutball-bajnokság döntőjére, ami hagyományosan a legnézettebb tévéműsor az Egyesült Államokban, ráadásul a nézők nagy százaléka annak a 18-49-es korosztálynak tagja, akiknek tulajdonképen a reklámok szólnak. A cégek így nem csoda, hogy kezüket-lábukat öszetörve igyekeznek a reklámügynökségekből jobbnál jobb kisfilmeket kicsalni, amiktől azt remélik, hogy a ráfordított költségeket (az NBC egy félperces szpotot hárommilió dollárért ad idén, és ebben még nincs benne a gyártási költség) sokszorosan behozzák majd - mindezt persze nem alaptalanul: tavaly átlagosan 26%-al emelkedett meg a Super Bowl közben hirdető cégek honlapjainak látogatottsága, a legnépszerűbb reklámmal előrukkoló cég részvényei pedig .62 ponttal emelkedtek meg a tőzsde hétfői nyitásakor.

 

Cinikusabb szakemberek szerint a tévében látható műsorok tulajdonképen csak azért kellenek, hogy legyen mivel kitölteni a rekámblokkok közötti üresjáratot, és valahol pont ezt érezhetjük a Super Bowllal kapcsolatos reklámhisztéria történetét olvasgatva. Mintha maga a meccs annyira már nem is lenne fontos, hiszen az csak hatvan percig tart (de mivel többé-kevésbé tiszta játékidőt mérnek, ez 2-2.5 órára is kitolódhat), míg a tévéközvetítés 4,5 órás lesz, a műsoridőt pedig ki kell tölteni valamivel. A Super Bowl-reklámok története egyidős a nagydöntőével: az első 30 másodperces kisfilmet az 1967-es első döntő alatt sugározták (ezt a meccset az ABC és a CBS közösen közvetítette), és mindössze 40 000 dollárt kértek el érte (mai értéken 245 000 dollár). Azóta sok víz lefolyt a Hudson-folyón.

Istengigazából 1973-tól eredeztethetjük az "ütős" Super Bowl-reklámok történetét, ekkor ugyanis a New York Jets legendás irányítója, Joe Namath tűrte fél percen át, hogy Farrah Fawcett borotvahabot kenjen az arcára, egy másik filmben pedig a Master Lock nevű lakatkészítő cég pedig egy mesterlövésszel lövetett termékükre, ami természetesen kiállta a próbát, és innentől kezdve nemigen volt olyan amerikai háztartás, ahol ne lett volna legalább egy ilyen lakat. 1984-ben mutatkozott be az egyik leghíresebb szpot, az Apple 1984-re hajazó kisfilmje, amit Ridey Scott rendezett, és az egyik legnagyobb hatású reklámnak tartanak a mai napig. A Super Bowl-nak köszönhetjük (már ha) a Budweiser sör "wazzup"-reklámjait is.

 

Az évek során kialakult egy trend, miszerint vannak visszatérő vásárlók (Bud, FedEx, Ford, stb.) akiktől a jónép már várta a jó kisfilmeket, egy felmérés szerint a Super Bowl alatt a nézők nem kapcsolnak el a reklámok alatt, sőt, az adást rögzítő milliók még vissza is tekerik a felvételt, hogy egy-egy filmecskét még egyszer megnézzenek. A tavalyi döntő átlagnézettsége 97 millió volt, míg az egyik fehérneműgyártó, a Victoria's Secret szpotját 103 millió néző látta. A merészebb reklámcégek a korlátok feszegetésével hódítanak, és ugyan pucér nőket és pasikat nem mutogathatnak még ilyenkor sem (sőt), de bikinis csajból annyi van egy-egy reklámblokk alatt, mint egy tengerparti buliban.

 

Ami az idei felhozatalt illeti, az állandó kuncsaftok a válság miatt vagy kevesebb reklámidőt vettek az NBC-től, vagy kiszálltak a buliból (pl. FedEx), de jöttek a helyükre mások - talán egy kis vérfrissítés nem is árt majd a felhozatalnak. Tavaly megszavaztattuk olvasóinkat a legjobb reklámokról, és ez így lesz idén is, jövő keddre remélhetőleg már minden kisfilm elérhető lesz a neten, és kiválogathatjuk a legjobbakat. Akiktől idén sokat várnak: a Conan O'Brien főszereplésével készült Bud Light-reklám, az Audi a Szállítóból (is) ismert Jason Stathamben bízik, az újonc Denny's gyorsétterem-hálózat cowboyokkal akar reggelit eladni, és íg tovább. Néhány előzetest, azaz a reklámok rövid betekintőit már meg lehet nézni a neten, naprakész információt erről a Twitteren lehet találni.

 

A különböző fogyasztási cikkek mellett sok filmelőzetes is műsoron lesz a közvetítés alatt, de sajnos csak az amerikaiaknak. Emiatt ne a sport1-et tessék szidni, mert nem ők tehetnek róla: a jogokat külföldre úgy árusítják, hogy a műsorba a vevő saját maga értékesíthesse a reklámidőt, ezért kell nekünk a megszokott buta parfümreklámokat és pelenkát mosó háziasszonyokat nézni a belinkelt videókban látható vicceskedések helyett.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rétitigris 2009.01.30. 12:19:02

Azért egy meccs nem csak 60 percig tart...
Itt nem folyamatosan megy az óra.

Tuskó Hopkinsz 2009.01.30. 12:33:29

Igen, és amikor áll, akkor vannak a reklámok! Láttál már amerikai közvetítést? Ott a játék állása alatt nem beszélnek folyamatosan, mint a Ricsiék, hanem reklámoznak!

Mérgező Hulladék 2009.01.30. 13:15:53

Így van, az NFL játékszabályai is változtak azért némileg, hogy minél több hirdetés mehessen le a meccs alatt.

solesz · www.index.hu 2009.01.30. 13:26:24

Nemcsak hogy sok víz lefoly már a Hudson folyón, de pár repülőgép is leszállt oda:)

szcsongor 2009.01.30. 14:22:23

Nana, azért az is túlzás, hogy a 4,5 órából 3,5 óra lenne reklám meg előzetes... azért a meccsel is foglalkoznak közben :)

Flankerr 2009.01.30. 15:14:45

A nagyon tiszta játékidő 2, 2 és fél óra körül van, ha a sorcserés holtidőt (ami a játék része) is belevesszük, átlagosan 3 óra. A teljes rájátszást végignéztem, tudom miről beszélek..:)

Ferguson 2009.01.30. 15:24:44

Már alig várom a Super Bowl-t és a reklámokat persze :D Nemrég néztem meg az nfl.com-on a faith hill-el készített interjút (ő lesz az egyik fő performer a pre game show alatt...), wúúhúúú vazze, de kibaszott jól néz ki az a nő :P, pedig már nem fiatal. Tim McGraw óriási figura és szerencsés, h ilyen gyönyörű asszonyt tudhat maga mellett... A Super Bowl-on amúgy Go Cards (egyébként Go Colts!), a warner-fitzgerald-boldin trió remélem robbantani fog :)

borpancsoló 2009.01.30. 15:26:04

Na ezek jó reklámok, nem is értem, hogy amikor ilyeneket tudnak egyesek készíteni, hogy a francb mehet le egy Pécsi Ildikó féle "az estélyimben főztem és mustáros lett, soha többet nem főzök!!" típusú borzadvány!

Mondjuk azért az egy kicsit erős, hogy reklámelőzetesek vannak.

borpancsoló 2009.01.30. 15:27:32

Jhon, arra gondoltunk mi itt a marketingosztályon, hogy kéne egy gép ami a vásárlókat bírkává változtatja.
- Miért, hogy minden szart meg tudjunk vetetni veleük?
- Hát, mi inkább az ingyen gyapjúra gondoltunk.

grigorij (törölt) 2009.01.30. 15:53:15

Én tavaly megnéztem egy NE meccset élőben a neten, hajnali fél négyig...
Pontosan, amikor itthon a szpíkerek ugatnak, akkor odakint mennek a reklámok!
Érdekes volt összevetni, hogy gyakorlatilag semmivel sem jobb a közvetítés, mint bármely magyar kertévé adása...

fido75 2009.01.30. 15:54:50

Na és ezek a reklámok csak a döntő alatt futnak vagy az utána következő hetekben-hónapokban is?

Ferguson 2009.01.30. 17:04:32

grigorij: "hogy gyakorlatilag semmivel sem jobb a közvetítés, mint bármely magyar kertévé adása..." - hehh :) Ezt ugye nem gondoltad komolyan? Mert ha igen, akkor neked fogalmad sincs a színvonalról... A tavalyi Super Bowl-t troy aikman és joe buck közvetítette a FOX-on. Troy Aikman 3* Super Bowl győztes, 1* super bowl MVP, a 90-es évek nagy dallas cowboys triójának (the triplets) egyik szimbóluma (a másik kettő emmit smith RB és michael irvin WR). Asszem szakkommentátornak "elmegy", ellenben a kereskedelmi tévéken sportközvetítéseken látható senkiháziakkal (várhidi, verebes, kis mészöly stb.). Joe Buck pedig az egyik legjobb és legtehetségesebb fiatal amerikai kommentátor, az apja anno 17 SB-t közvetített a cbs-en, szal volt kitől tanulnia. Ne hasonlítsuk már össze ezeket az embereket és sportközvetítéseket a magyar kertévék bohócaival és bohóckodásával. Kezdjük ott, h USA-ban eleve van mit közvetíteni, hiszen ott pl. az NFL-ben a SB-on valós sportteljesítmények vannak, míg itthon olyat 10 évente egyszer jó ha látunk...

kutyacica 2009.02.04. 17:15:07

azért az nem igaz ám úgy hogy 2 play között reklám meg hogy nincsen kommentálás helyette mindig reklám. konkrétan egy csomó "szünet" alatt nem kapcsolnak el, még jo hogy ha van mondjuk egy challenge akkor a néző is a visszajátszásra lesz kíváncsi, hogy csak egy példát mondjak.

Az amerikai kommentárt meg azért nehogy túlajnározzuk, csak annyit mondok hogy John Madden.
Az az ember egy vicc, én többet röhögtem rajta vasárnap mint az összes reklámon együtt.

@fido75 arra nem esküszöm meg hogy az összeset adják később is, de többségében igen, egyébként pedig amerikai viszonylatban azt is hozzá kell tenni, hogy ezért a 3 millióért nagyon nem 1x 30mp-et vesznek, mivel a superbowl után rengeteg videó megosztó oldalra felkerül a teljes lista (most olyanokra gondolok mint a hulu, ahol nem lesz belőle infringment), szóval mindenki ezeket nézi utána aki esetleg lemaradt.

Egyébként meg: Pepsuber!

kutyacica 2009.02.04. 17:17:55

ja, Ferguson, én is szeretem az amerikai focit (részemről inkább NCAA mint NFL), de mi ez a baromság h itthon nincsenek valós sportteljesítmények? és a hoki csapatunk, csak hogy egy példát hozzak? ugyanmár, lehet hogy nincs nálunk NFL de azért még nem kéne lesajnálni a magyar sportolókat.
süti beállítások módosítása