Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Rúdon táncoló kislánnyal riogat az ORTT

Ne hagyd, hogy a televízió neveljen

2008. december 28. 01:16 szabóZ 107 komment

Kampányba kezdett az ORTT, a román médiahatóság kölcsönfilmjeivel mutatja be, hogy mivé lesz a gyerek, ha magára hagyjuk a tévé előtt. Az ORTT szerint rúdon pörgő szoftpornós és hentelő sorozatgyilkos. A cél nemes, tényleg nem a képernyőt betakaró karikák, hanem a szülők védhetik meg a gyerekeket, a kisfilmek pedig hatásosak: mert hát ki akarná, hogy a gyereke a szülinapi zsúron gyilkos ámokfutásba kezdjen és kivégezze a tortát?

De azért vicces, hogy a csatornák a társadalmi célú reklámokat éppen olyan időpontokban sugározzák, amikor általában családi vígjátékok és ártatlan sorozatok mennek, vagyis amikor a gyerekek nem nagyon futhatnak bele kéjesen vonagló felnőttipari dolgozókba és késsel hadonászó sorozatgyilkosokba. Kivéve persze, ha véletlenül megnézik az ORTT filmjeit.

Ha valaki a nagy halászlé kanalazgatás közben kihagyta volna a filmeket, itt most megnézheti.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.12.28. 02:34:21

Az ORTT mindig is az infantilizmusáról volt híres. Hál Istennek ehhez tartják magukat továbbra is. Mondjuk a kormány után már nem lepődök meg semmin.

archieanderson 2008.12.28. 02:47:31

Azért én azzal is elbeszélgetnék, aki beszervezte a kislányt a rúdon táncolós reklámba, illetve a szüleivel akik szerint ez jó ötlet :P

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2008.12.28. 03:00:45

Nekem a késes pszichopata kisgyerek teljesen szimpatikus :D

Új Nick 2008.12.28. 03:51:41

tudom, ez egy régi vita... de egy kis empíria: kis faluból származom, jól elemezhető... amikor tévéről még csak nem is hallottak, heti rendszerességgel voltak késelések (bicskázások), és a gyerekeknek kábé annyira csak az anyja volt biztos, mint most... agressziót tekintve, most sokkal jobb a helyzet, akár családon belüli, akár szomszéd, akár bármilyen agresszióról beszélünk. szexualitás terén szerintem csak annyi változott, hogy már fel is vállalják, amit eddig titokban ugyanúgy csináltak. ezzel nem azt mondom, hogy nincs szükség a karikára, vagy a szülők figyelmére, de... nem vagyok meggyőzve az egyenes összefüggésről a kisfilmekben tárgyalt módon... és vannak olyan szülők, akik helyett kifejezetten jobb, ha a tévé neveli fel a gyereket... pl. ha anyu táncol a rúdon, vagy apu kezében van a kés... :S

arizkazumo 2008.12.28. 04:52:58

emberek épitsünk hatalmas épületet gyüjtsük össze az összes lurkot és minden külvilági kapcsolat nélkül zárjuk be öket , na akkor talán nem fognak látni se rudtáncos lányokat, se késelös csunya bácsikat , mondjuk 10 év után megnézném azt az ortt-ést amelyik be mer merészkedni közéjük

szbszig 2008.12.28. 05:12:48

@archieanderson: Nekem is pont ugyanez jutott az eszembe! Kíváncsi lennék, hogyan kereshettek szereplőt ebbe a reklámba. Az volt a belépő tesztkérdés, hogy a kislány tisztában van-e vele, mit jelent, amit majd csinálnia kell, mert akkor már úgyis mindegy; vagy az, hogy fogalma sincs, és ez esetben leforgatták a reklámot úgy, hogy nem sejtett semmit...

bencusiu 2008.12.28. 05:15:08

hehe, milyen faxa a roman metro..
ortt suxx

Johnny Bravo 2008.12.28. 07:15:02

Az csak nekem tűnt fel, hogy nem a gyerekeknek szólnak a filmek, hanem a szüleiknek??? És akkor meg szerintem helyén van!! Én szeretem a revolver újságírást (lásd még: W), de hogy ok nélkül verünk oda valakinek...

archieanderson: szerintem is játszassuk el egy 20 éves profi táncossal, vagy inkább mindjárt a Molnár Dórával... Ez így pont azért üt, mert egy 10 éves se, ártatlan búzaszőke-hajú, tényleg kislány játsza. Kivételesen nekem ezejók így kb rendben vannak. Többet érnek, mint a paradicsomok az övhasználatban... Pedig arra is van jó példa Angliában, asszem a BBC-n. Totalcar linkelte.

eleve lehetetlen 2008.12.28. 07:38:57

Szerintem meg épp így hatásosak. Amúgy meg senki ne higgye, hogy ennek a klipnek a leforgatása károsan befolyásolná a kislány fejlődését, vagy lelki világát. Több egy-két mp-s vágásból, mozdulatból áll össze a tánc, a forgatás tarthatott vagy két-három órát, ha ügyesen csinálták, akkor össze sem tudta rakni magában a képet, hogy miről szól ez az egész. Mondjuk így összerakva tényleg nagyot üt, de gondolom ez a célja.

antal77 2008.12.28. 07:53:36

szerintem jó reklámok voltak :-)
Jót röhögtem rajtuk, a gyerekünket meg úgy is úgy neveljük ahogy mi akarjuk.

szobatars 2008.12.28. 08:04:25

Akinél a tv neveli a gyereket az úgy sem érti meg ezt a reklámot, a többieknek meg minek???

Komment Elek 2008.12.28. 08:26:25

Nos, a szakmám kapcsán már korábban tapasztalhattam, hogy a románok jóval előttünk járnak abban hogyan kell és milyen reklámot készíteni. És itt elsősorban nem az ügynökségekre gondolok -mert azzal itthon se lenne baj-, hanem az ügyfelekre. Ami a magyaros adaptáció során hozzá lett rakva, az meg is látszik. Kötelező narrátor erőltetése (mert a magyar hülye, nem tud olvasni), spot végén egy powerpoint szintű felirat, és végül botrányosan igénytelen módon felpakolt logók. Gratulálok, legalább nekünk magyaroknak is sikerült hozzátenni(?) a szintünknek megfelelő minőséget!

grigorij (törölt) 2008.12.28. 08:29:27

A gyerekeknek a tévé önmagában káros!

Az ORTT meg egy primitív gittegylet! A kertévékkel egyetemben!

Már tegnap írtam, 25-én este a Bözsi-filmben, az m1-en este 10-kor minden gond nélkül ment a kínzás, a kivégzés, az akasztás, a fejszével történő darabolás, a belek kirángatása és feltekerése...
Karácsonykor, a szeretet ünnepén...

imi83 2008.12.28. 08:33:49

@Johnny Bravo:
Nem azér az offolásér mondom de a revolver újságírás más mint amire te gondolsz.

Azt nevezik revolver újságírásnak amikor valaki megírja a leleplező vagy lejárató cikkeit, megmutatja az érintettnek és azért zsarol kis pénzt hogy a cikkek NE jelenjenek meg.

Tóta W ha rá gondoltál, amit csinál az nem revolver újságirás hanem épp ellenkezőleg. Talán a stílus ra gondoltál hogy beszólós és sokszor sértően fogalmaz de ez nem revolver.

lacapaca007 2008.12.28. 08:43:19

A lényeg lényege, hogy se a gyerek, se a szülő ne nézzen ilyen barom reklámfilmeket a TV-ben. Az ilyen feltételezi azt, hogy mindenkinek krumplipüré van az agya helyén, felnőttnek, gyereknek egyformán. Ez is csak a pénzről szól, ami jó üzlet a románoknak (segítsük őket!), főleg a TV ellen a TV-ben!

Jajjfagyi 2008.12.28. 08:50:42

A kislányos klip, ha egy filmben lenne, az ortt perelné be, s tiltanák be az egészet.

avensis (törölt) 2008.12.28. 09:01:44

Azért álljunk meg egy polgári szóra, bár tudvalevőleg az ORTT csak körömszakadtáig erőlködik, hogy bizonyítsa létjogosultságát, azért a fenti dolgokban nagy igazsága vagyon.
Miért mondom ezt?
Kapcsold be hétvégén reggel azt a két fos kereskedelmi tévét, amit RTL-nek meg TV2-nek neveznek. Csak olyan rajzfilmeket látsz, aminek se füle-se farka, viszont folyik belőlük az erőszak. Ne mesélje nekem senki, hogy ezek jót tesznek egy gyereknek, aki még ebben a korban nem tud különbséget tenni a valóságtól és a fikciótól. A Cartoon Network hasonló fos, amit én sosem engednék nézni a gyerekemnek. Nem állítom, hogy hosszú távon károsak ezek a rajzfilmek, mert nem láttam még egy tanulmányt sem, de hogy a gyereknek pillanatnyi szorongást okoz, az biztos.
De hát tudjuk, hogy egy nemzet akkor jó, ha buta és irányítható, tehát mindent elkövetnek azért, hogy ez meg is történjen.

Sofian 2008.12.28. 09:09:34

Kábeltévével hatékonyan elkerülhetők a kertv-k, lehgalábbis nekem rendszeresen sikerül.
Így is van még szemét csatorna, de határozottan kevesebb....

JesusTheSuperStar 2008.12.28. 09:15:10

Biztos valaki azért lesz krva vagy sorozatgyilkos mert megnézte az Amerikai Psziho-t vagy a Sakáltanyát . Ne fárasszon már az ORTT . Menjen oszt lesse a BP-TV-n a fantom gerinc mütétet .

Bacu 2008.12.28. 09:15:57

Ezek amolyan pótcselekvések! Olyanok, mint amikor a dagadt emberek a nagy menü mellé light kólát isznak.
Az ORTT is ahelyett, hogy ügyelne arra mi mikor megy, inkább egy ilyen pár másodperces spottal nyugtatja meg a saját kis lelkiismeretét. Gratulálok hozzá!

lacapaca007 2008.12.28. 09:17:51

Szerintem ne tévesszük össze a szezont a fazonnal. Nem a TV csatornák ellen akarnak kampányolni, hanem a szülők ellen, akik állítólag nem foglakoznak saját gyerekükkel, mert éjjel hagyják TV-t nézni, kislányuk a metrón szemük láttára válik gogogirl-lé (pedofílek legnagyobb élvezetére), és a születésnapi torta, nem "hal a tortán", hanem az erőszak megtestesülése, egyes felnőttek lelki világa szerint, akik ezeket a filmeket elkövették.

kgonzo 2008.12.28. 09:17:55

Gyakorló apaként azt mondom, hogy ezekre a reklámokra szükség van.
A háztartások uszkve 80%-ban a televízió háttérzajként műxik. Szerintem ez siralmas. Az, hogy a harmadikos gyerekek 80%-a nem tudja ki az a Mézga Géza, ellenben rengeteg számomra és a gyermekeim számára ismeretlen szörnnyel nap mint nap együtt él, ez szerintem megint csak borzasztó.
Nyilván van ebben valami átkozott nosztalgia is. De azért akár a szövegezésében, akár erkölcsi mondanivalójában nézzük Mézgáék magasan verik a mai átlag mezőnyt.
Más: Amíg a szülők főznek, meg fát vágnak, vagy a másodállásban gyűrik az ipart, a gyerek ül a TV előtt, és nincs, aki megválaszolja a kérdéseit. Szerintem alapszabály: Ha már tévézik a gyerek, azt ne tegye egyedül. Mert minden megválaszolt kérdés erkölcsileg, emberileg viszi előre.
Én így csináltam, így csinálom. Nem mondom, hogy könnyű, meg azt sem, hogy ettől nekem mennyi sok szabadidőm lett, de a gyermekeimre büszke lehetek.

Dirty 2008.12.28. 09:27:27

És ez a reklám hol lesz látható? Szépirodalmi könyvekben lesz, kis mozgó lcd-n? VAGY CSAK NEM A SÁTÁNI TÉVÉBEN ADJÁK MAJD? öngól.

galagonya 2008.12.28. 09:34:25

@avensis:
Hát akkor meséljünk:
Piroska és a farkas - a farkas felzabálja a nagymamát és az kislányt, majd a vadász felvágja a farkas beleit
Hamupipőke - a mostoha testvérek éles késsel vágnak le a lábukból, hogy beleférjen a cipellőbe
Hófehérke - a mostaha mindenáron el akarja tenni láb alól Hófehérkét, semmitől se riad vissza, méreg stb. stb.
Jancsi és Juliska - kannibál boszorka élve égetve e kemencében

És ezek még csak a mesék voltak, nem is említettem a világirodalom remekeit az Oidipus királytól (saját anyjával...) Raszkolnyikovig (a baltás gyilkos).

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.28. 09:43:54

@Dirty: az öngól az, hogy ezt le bírtad írni.
Nem a felnőtteket akarják elriasztani a tévénézéstől (azt megteszik a műsorok :D )

A kislányos videon én is elgondolkodtam... mi lenne, ha pedofil jelenetek forgatásáért feljelentenénk a film készítőit? :D

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.28. 09:51:50

na bazz, a kislányos videó azért gáz, mert ahelyett, hogy naturalisztikusan bemutatná, hogy mennyire gáz, ha egy ilyen pici lány úgymond erotikusan mozog (aki látott már kislányokat így táncikálni, amikor majmolták a tévében látottakat, az tudja), szóval ahelyett sikerült abszolút a valóságtól elvonatkoztatva, idealisztikusan megcsinálni. és így nemhogy vérciki, hanem esztétikus (mármint abban a hagyományosan patriarchális értelemben, amit utálok), simán követendő példaként is levehetik a gyerekek.

nukleotid · http://www.youtube.com/watch?v=WbhmgwkeBOk 2008.12.28. 09:58:56

teljesen felállt a farkam a szőke kislánytól ;-)

stand.by 2008.12.28. 10:00:08

ha pfil lennék a szőke kiscsajra verném :)

karessz 2008.12.28. 10:02:22

Tudjátok mi a gáz! Hogy az eddigi hozzászólások legalább 1/3-a sem látja a felhívás lényegét!!!! Ez a baj!

Igazából nem a kivitelezésen kéne rágódni. AZ olyan amilyen. AKi észreakarja venni a lényeget észre veszi. Nekem van több kisgyerek ismerősöm(Mint gondolom sokatoknak)? Hihetetlen módon hat rájuk a Tv. AZ egyik pl úgy nevet mint Spongyabob. És ez csak a lightosabb.
Más szempont: Tv szempontja. Egyszerűen ilyen reklámokkal a feleősséget saját magukról a szülőkra hárítják. (Ami hozzáteszem fontos!)

stand.by 2008.12.28. 10:07:13

@Komment Elek:
tényleg bakker! néztem a logókat meg a feliratot...hmm mondom ez meg mi egy húszéves technikával készült insert?!?

Dumy 2008.12.28. 10:11:53

Számtalan felmérés született már arról, hogy a "jó" (pl. eminens tanuló) és a "rossz" (pl. nevelőintézetben lakó) gyerekek ugyanazokat a műsorokat nézik.

stand.by 2008.12.28. 10:17:31

@karessz:
Én is tv-n és számítógépes játékokon nőttem fel (26 vagyok)
9 évesen Néztem a Derricket és fostam amikor lelőtték. 10 évesen szemét nácikat gyilkolásztam a wolfeinstein-ben. 11 évesen az angyalbőrben meztelen kurváit néztem. 15 évesen járókeretes nagymamákat trancsíroztam a carmageddon-ban és röhögtem rajta, talán pont ugy mint spongyabob...
De nem lettem sorozatgyilkos, se strici.

pittiman 2008.12.28. 10:28:19

1. És ezek döntenek a Tilos rádióról? ilyen szellemi szinttel a műsorok felét se értik meg. Bizonyára az indiai klasszikus zenei műsor is veszélyes, mert elveszti az ember a magyar identitását, a reggae meg dub műsoroktól drogfüggő lesz.

2. Mert a gyereket a múltban nem érték ilyen hatások. Nem voltak háborúk, nyilvános kivégzések, gladiátorjátékok, éhínségek, se nőkkel erőszakoskodó, gyerekeik szemük láttára szüleiket megölő zsoldosok a török időkben, sőt, a török pusztítás is semmi. Nem éltek a gyerekkel leprások, pestisesek, torzszülöttek, amikor is ugye kórház nem volt, és mindezek otthon történtek, és kegyetlen mesének nem voltak boszorkányok, még a XVIII. sz-ban is, akitől a gyerek csak azért is jobban félt, mert elkapták, kivégezték. Teljesen valóságosnak hihette őket, akik a faluban élnek, és bármikor megronthatja őt.

3. A 40-50-esek nosztalgiája meg idegesítő, szerintem egy Futrinka utca legalább olyan beteg, mint egy Pokémon, ugyanúgy lezsibbasztja szerencsétlen gyerek agyát, és nem szól semmiről, max totál betépett emberek láthatnak benne fantáziát. Attól még hogy régi, meg hogy csak az volt akkor, nem biztos hogy jobb.

Beliar 2008.12.28. 10:29:22

ezek a hivatásos erkölcscsőszök mindig feldobják a napomat - a görcsös propagandájukkal, az undorító karikáikkal - jó látni ahogy egy kevesebb és kevesebb befolyásuk van.

galacto 2008.12.28. 10:34:26

szőke lány anyukája egész jó, inkább ő táncolt volna, arra elővettem volna a gyíkot ; )

Beliar 2008.12.28. 10:35:00

pittiman: hát nem is kultúráról szól ez az egész, mert ha így lenne a mónika show és társai kapná a fenyítéseket

egy film a témában, hogy megy ez az usa-ban és szerte a világon: This Film Is Not Yet Rated www.imdb.com/title/tt0493459/

galacto 2008.12.28. 10:36:17

@Beliar: várjá, megpróbálom kitalálni: 14 éves vagy ugye? Na csak mert ők gyűlölik ennyira ha gyereknek nézik őket.

galacto 2008.12.28. 10:40:48

@stand.by: azért abban egyetérthetünk, hogy a gyerekek mintakövetők és az meg tényleg neveltetés - na jó, meg gének - kérdése, hogy az ember a helyes úton járjon.

Beliar 2008.12.28. 10:42:40

@galacto: hol volt itt szó arról, hogy engem valaki gyereknek néz? és miért pont 14?

Zee 2008.12.28. 10:42:47

ezt a baromságot!

az agresszív gyerek a tv nélkül is agresszív amelyiket meg nem úgy nevelték,hanem a szülők foglalkoztak is vele-ami manapság sajnos nem mindig szokás-akkor tv-vel sem lesz agresszív.Ezzel nem azt akarom mondani,hogy nézzen meg minden sz...t amit a doboz sugároz,de ez azért túlzás.Én sem végeztem ki,meg vertem agyon az osztálytársaimat,pedig a Mortal Kombat-on és hasonlókon nőttem fel.

Az a szomorú,hogy a reklám nem sugallja azt,hogy a SZÜLŐ foglalkozzon többet a gyerekével,akkor lesz belőle tisztességes felnőtt.Attól még,hogy nem néz tévét,de hanyagolják ugyanúgy fogja keresni a bajt.
Szóval szerintem ez a reklám eléggé hiányos.

selyemgirnyó (törölt) 2008.12.28. 11:00:23

Viccesek ezek a kisfilmek. De sajnos a filmek nem nevelnek. Csak ötleteket adnak.

lacapaca007 2008.12.28. 11:02:51

Na, végre ennyi okostóni után megértettem a román kisfilmek üzenetét! Ott Bukurestiben a kiscsávó még nem látott születésnapi tortát, és nem tudja hogy a francba ossza széjjel ennyi éhes száj között, vagy az a kislibuska a metrón így buktatja le anyut, akinek a trapézkorláton való ugrándozás az egyetlen kenyérkeresete a bűnben fetrengő és házasságtörő nyáladzó ifjú és idős férfiak előtt, de szerintem a másik kiscsávó aztat figyeli ott, hogy elmentek-e már a TV néző szomszédok a búsba, hogy kedvenc filmcsatornájára kapcsolhasson végre.
Kérdésem: Magyarország már Románia? Az ORTiTi szerint sajnos igen!

Teddypompom 2008.12.28. 11:06:11

Én sajna héhány évet lehúztam korhatárolással.
Azóta is vannak rossz álmaim pedig nem vagyok már gyerek.
Hogy mást ne mondjak nekem kellett korhatárolnom a Hotel I. és Hotel II.-őt.

Mindenkinek aki itt fölényeskedik üzenem hogy az ember mintakövető lény. És igenis hatással van rá az a világ amit a nap 4-5 órájában néz.
Mert a magyar gyerekek átlag ennyit töltenek film és tv nézéssel.
És az eredménye?
Muki például azt vallotta ,hogy azért jutott az eszébe az a benzines játék Pénzes Henriettával ,mert az előző nap a "Barátok közt-ben" látta hogy így kell megzsarolni valakit ha azt akarod hogy hallgasson. Csak sajnos túl közel tartotta az öngyújtót.......

emdé_old · http://emtv.blog.hu 2008.12.28. 11:09:31

Egyetértek a reklámokkal és minden műsor előtt kötelezővé tenném a vetítését. A 12, 16 és 18 éves piktogramokat pedig eltörölném, mert feleslegesek és haszontalanok. Legyen figyelmeztetés a program előtt.

titok84 2008.12.28. 11:10:25

Zseniális kampány! Aki nem látja ezt a veszélyt, beszélgessen el pár 10-11 évessel. Tanítok ennyi időseket, döbbentes a tévé hatása, de már az egyetemisták jó része is tévén SZOCIALIZÁLDÓDOTT.
Ja, és nem a tévé ellen szólnak, hanem a kontrollálatlan médiafalás ellen.

titok84 2008.12.28. 11:12:18

Lacapaca, írod: "Magyarország már Románia? Az ORTiTi szerint sajnos igen!"
Valójában sajnos nem. Románia elszaladt mellettünk. Csak néhány dologban járunk előbbre. Aki fikázza őket, ugorjon már át Váradra vagy Bukarestbe. Aztán csorgassátok a nyálatokat. Már tíz évvel előttünk járnak, pedig tíz éve még jócskán mögöttünk voltak...

Teddypompom 2008.12.28. 11:13:52

@emdé:

A piktogammok azért vannak mert az Euban így lehet egységesen korhatárolt filmeket forgalmazni.

edkocsoki 2008.12.28. 11:19:13

"De azért vicces, hogy a csatornák a társadalmi célú reklámokat éppen olyan időpontokban sugározzák, amikor általában családi vígjátékok és ártatlan sorozatok mennek"
Hát nem, egyáltalán nem vicces. A filmek jók, kellenek, de könyörgöm, nem a gyereknek kell néznie, nem neki szól, hanem a szülőnek!
Én még nem láttam ugyan, de, ha tényleg gyereksávban megy, na, az az öngól, mégpedig hatalmas (mintakövetés, ugye).
Szóval, kiváló ötlet a szülőt ilyen filmekkel megszólítani, de gyerekműsorok között adni, hát, tipikusan több mint bűn, hiba.

lacapaca007 2008.12.28. 11:19:27

@titok84: Árulj már el egy nagy titkot! Szerinted honnan valósi az a roma kiscsávó, aki Budapesten fosztogatta a jónépet? Nézzé már körül, ne csak hintsd az igét a fenemód nagy jólétről ottan, odaát!

Cabolch 2008.12.28. 11:22:18

"Az, hogy a harmadikos gyerekek 80%-a nem tudja ki az a Mézga Géza, ellenben rengeteg számomra és a gyermekeim számára ismeretlen szörnnyel nap mint nap együtt él, ez szerintem megint csak borzasztó.
Nyilván van ebben valami átkozott nosztalgia is. De azért akár a szövegezésében, akár erkölcsi mondanivalójában nézzük Mézgáék magasan verik a mai átlag mezőnyt."

Nem mondod komolyan... ez egyszerre álszent, demagóg, szemellenzős és buta hozzáállás. Rossz lehet neked a mai világban ahol már semmi nem a régi

Madmoazell 2008.12.28. 11:23:28

Szerintem jók ezek a reklámok... Nemtom, észrevettéteke-e, de egyre több hasonló korú kislány tekereg a rudakon a valóságban is...

Mellesleg a fogyatékossággal élők elfogadásáért születtek mostanában jó kis reklámok, pl. Herendi Gábor is rendezett egyet, itt megleshetőek: egyenloesely.freeblog.hu/

edkocsoki 2008.12.28. 11:24:58

javítok:
persze, nem gyereksávra gondoltam, családi vígjátékok esetén ugyanez a helyzet, alényeg, h a gyerek ne lássa,
de tényleg, milyen idősávban is mennek ezek?

Ronald 2008.12.28. 11:28:46

@bencusiu:

Valóban fasza a román metro.
De nyugi: minden általunk lenézett ország metrója is faszább lesz a miénknél.
És nem csak a metrója.

Tehát lehet tovább pőkhendiskedni nyugodtan - úgysem tőrődik már velünk a kutya sem. Eljátszottuk.
.

jewel79bp 2008.12.28. 11:34:35

Az a gyerek, aki azért lesz táncos vagy gyilkos, mert a tévében látta, amúgy is ingerszegény környezetben élhet és az iq-ja 100 alatt van... csak a hülyékre hatnak így a filmek, azok közül is csak azokra,akik amúgy is fogékonyak az erőszakra. Álszentség a tévét okolni azért, mert vannak gyilkosok és kurvák...

lacapaca007 2008.12.28. 11:45:11

Én csak aztat mondom itten, ha nem értené valaki, hogy az ORTüTü még arra sem vette a fáradtságot, hogy némi kis pénzt és hazai szellemiséget áldozzon a saját kampányára, mert ha ingyér van, akkor hadd szóljon. Holott van nekünk Dr.Ranschburg Jenő, Popper Péter gyermeklélek gyógyászunk, akiknek sorozatban vetített előadásait lehet látni, hallani szülőkhöz szólva egyik másik filmcsatornán. Csak éppen ott nem, ahova valók! Hol is van az a közszolgálatiság, kedves adófizető TV néző apukák és anyukák, hamá rólunk van szó, ami szó?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.12.28. 11:48:25

@Teddypompom: Akkor elvileg én meg tudok maradni a vadonban, mint Bear Grylls, vagy el tudok fogni egy krokodilt, mint a másik csávó a natgeo-n? Pedig napi négy-öt órában nézem...

Az ORTT-t meg lerombolni, alkalmazottait kirúgni, viszonlángos'.

moRtimeR 2008.12.28. 11:50:05

Szerintem aki beszervezte a kiscsajt aki táncolt, az már alapból egy beteg pedofil fasz volt.

rts 2008.12.28. 12:01:16

Ezek a reklámok az értelmes felnőtteknek szólnak, amely jelzők az itteni hozzászólók 97%-ról sajnos nem mondhatók el.
A tvnézők között azért előfordulnak, ergo ezen reklámok azért hasznosak lennének, ha látni lehetne őket valahol.

gravi_t 2008.12.28. 12:08:39

Teddypompom 2008.12.28. 11:13:52

"A piktogammok azért vannak mert az Euban így lehet egységesen korhatárolt filmeket forgalmazni."

Ez nagyon érdekes, mert a kábelcsatornák közt váltogatva kizárólag a magyar adókon látok karikákat.

szakállasbácsi 2008.12.28. 12:10:24

A filmek közepesek, mert nem vállalják fel teljesen a problémát, nem elég kemények, ütősek. Bár persze a kommentelőkön látszik, hogy a hipokrita bornírtság a kommentelés élesztője.
Másrészt a kampány nem a TV ellen kéne szóljon, hanem a szülők felelőssége mellett - azaz nem a TV rontja el a gyereket, hanem a szülői oda nem figyelés, ignorancia, szemethúnyás és probléma érzékenység hiánya.
Harmadrészt, amelyik 10 éves nem látott még virtigli spricc partit épp itt az Indexen mondjuk, az vak. No, akkor mit féltsünk rajtuk?

Ronald 2008.12.28. 12:10:54

@immortalis:

Az ORTT alkalmazottait nem lenne jó kirúgni. Egytől-egyig jó kapcsolatokkal rendelkező emberek - ezért azonnal új posztokat kellene kreálni nekik az Állami Adminisztrációban.

Nem is a pénzt sajnálom tőlük - mert az mindenképp elfolyik az Adminisztrációban - de talán az ORTT-ben tudják a legkisebb mértékben fékezni az ország dolgait.

Ha viszont új posztra kerülnek...ott már nem lehet tudni.
.

gravi_t 2008.12.28. 12:13:16

A szülőknek meg pl. a szülői értekezletekre kellene szervezni előadásokat arról, hogy hogy engedjék tévézni a gyerekeiket.

Az ilyen tévéreklámokat ugyanis csak az értelmesebbje fogja fel, aki egyébként is odafigyel az ilyesmire.

Madmoazell 2008.12.28. 12:14:20

@gravi_t:

Nem mindenhol ugyanazok a korhatáros kategóriák, a jelzések pedig pláne...
Ezért van pl 15-ös karika, ha jól rémlik néhány Romániából átvett csatornánál...

gravi_t 2008.12.28. 12:15:26

Madmoazell:

Egyetlen egy nyugati csatornán sincs ilyen karika, és a műsor előtt sem mondják be a korhatárt.

T.Jani 2008.12.28. 12:36:05

@archieanderson: Nem tudom probléma-e de a két "gyerek" véletlen sem ugyanaz a kicsi nem csinál semmi különlegest a nagy meg csak jól van filmezve hiszen az UFO-k sem szálltak le igazából.

Madmoazell 2008.12.28. 12:37:01

@gravi_t:

Hogy mit mutatnak vagy mit mondanak be, arról itt lehet olvasgatni:
www.ortt.hu/elemzesek/21/1145885396gyermekved.pdf

A 16. oldalon kezdődik az, amiről mi beszélünk...

zpetrasovits 2008.12.28. 13:07:05

Az ORTT reklámja, a reklámban szereplő gyerekek egészséges fejlődését veszélyezteti! Ez persze nem bűn, az ORTT-nek szabad?! A szülőket ez a reklámfilm nem tartja vissza attól, hogy gyerekeik ne üljenek a TV előtt!

Mit is ért el ezzel az ORTT? Közel 1 tucat gyereket alázott meg csak a felvétel során egy reklám kedvéért, az erőszak látványával és a rúdon ugrálással egyaránt! A további néző gyerekekről nem is beszélve!

Az ORTT munkáját akkor végezné hatékonyan, ha főműsoridőben nem lehetne szexuális aktust és különféle emberi élet kioltására alkalmas filmeket vetíteni, csak pl. felnőtt csatornán! Aztán azokról az egyébként vulgarizált kommunikációkról nem is beszélve melyeket különféle esti műsorban lehet hallani! A szombat és vasárnapi mesefilmek agressziót is lehetne moralizáltatni, van elég szép és értékes mesefilm, nem kell gyilkolászás a rajzfilmekben.

Az ORTT helyében hatékonyabb szankcionálási lehetőséget kérnék azokra akik a gyermekek morális fejlődését gátló TV műsorokat vetítenek a gyerekek számára hozzáférhető időpontokban!

gravi_t sorait olvasva pedig: Az internet veszélyeiről szóló előadást sem tudnád elővezetni az iskolákban! Sajnos a pedagógus nem érti a kérdést sem amiről beszélünk nekik! Gyakorlatból mondom!

Ott pl. ahol a gyerekek, az Iwiw-en és egyéb közösségi oldalakon mutatják meg, mekkora társaságuk, a baráti rendszerük, vagy pl. a talalka.hu oldalán 12 évesek pózolnak, igen dekoltált képeken, barátokat keresve, nehéz megértetni a szülökkel: A gyerekeik potenciális áldozat jelöltként kínálják magukat az utcán és az Interneten egyaránt!

Ezt kellene látványossá tenni! Összehozni egy dokumentum filmet, a hogyan esett áldozatul? -címmel, gyerekek életéről, morális viselkedéséről és a családokról, akik elhunyt gyermekeiket siratják, egy ilyen degenerált életellenes bűncselekmény után! Ezzel kellene riogatni a szülőket.

Sajnos, az ORTT szándéka, jelen esetben erősen mellé siklott, bár: eddig közel 70 vélemény azt mutatja, a téma érdeklődésre tart számot! Ergo: azért bennünket már elért a téma!

gravi_t 2008.12.28. 13:22:22

Madmoazell,

Bekapcsolom a tévét, végigzongorázom a kétszázvalahány csatornát, és csak a magyarokon van karika, meg a coolon (ami szintén magyar). Akkor miről is beszélünk?

Asszem 2008.12.28. 13:23:43

Szerintem ezek kurva jól megcsinált, nagyon jó reklámok. Azzal egyetértek, hogy nem gyerekeknek kéne vetíteni őket, hanem este későn, de az üzenet nagyon jól átjön, mind a késelős, mind a táncos reklámon.

macskafaraok 2008.12.28. 13:26:47

Az ORTT utolso lepesei ezek, a megszunes elott. Jol nezzetek meg, par ev es az ORTT -re mar senki nem fog emlekezni... :)

gravi_t 2008.12.28. 13:26:48

zpetrasovits 2008.12.28. 13:07:05

"ha főműsoridőben nem lehetne szexuális aktust és különféle emberi élet kioltására alkalmas filmeket vetíteni"
Bocs, de légy szíves, ne akard megszabni, mikor mit nézhetek! A tévéműsorok közöljék a filmek besorolását, és a műsor előtt mondják is be, meg a reklámszünetek után is. Innentől kezdve a szülő felelőssége.

A felnőttek meg hadd nézzenek már akkor és azt, amit és amikor akarnak.

"Sajnos a pedagógus nem érti"
Ezért is kellene vendégelőadókat hívni, mint a drogprevenciós előadásokhoz.

petyo 2008.12.28. 13:38:59

Először a híradót kellene betiltani, a többiről lehet azt mondani, hogy csak játék.
Az se sikeres ember aki tévét néz.

Madmoazell 2008.12.28. 13:46:27

@zpetrasovits:
"és különféle emberi élet kioltására alkalmas filmeket vetíteni"

egy kés alkalmas az emberi élet kioltására, egy film nem. hacsak a szalaggal nem tekered körbe az áldozat nyakán...

@gravi_t:
én csak megmutattam, hogy elvileg ez a szabályozás. nem nagyon nézek tévét, magyart se és külföldit se, nem tudom, hogy máshol miként működik.

D.L.M. (törölt) 2008.12.28. 14:02:39

Nekem nagyon tetszenek.Sőt!Én ennél sokkal brutálisabbakat is csinálnék.Rejtett kamerával kellene felvenni a gyerekeket.Én pont egy ovoda és álltalános iskola meg egy Gimi mellett lakom.Egy ideje nem dolgozom és biztos vagyok benne,hogy a szülőket mélyen sokkolná ha látnák,milyenek is a gyerekeik,valójában.....

Ted Bundy 2008.12.28. 14:11:04

@Johnny Bravo: Az Egyesült Államok leköszönő elnöke mióta revolver újságíró?

Ted Bundy 2008.12.28. 14:12:14

Egyébként Ted Bundy (azaz: én, muhaha!) a tévét, a videót és a pornót jelölte meg mint az egyik legrelevánsabb okot.

Azor 2008.12.28. 14:14:05

szerintem a második nagyon jó lett

Teddypompom 2008.12.28. 15:05:09

@immortalis:

Attól függ hogy hol tartasz az egyedfejlődésedben.
Ha elmúltál már 16, akkor nagyából képesenek kell lenned megkülönbözteni a fikciót a valóságtól.
Muki 15 volt amikor megölte azt a kislányt.

Beliar 2008.12.28. 15:14:27

@macskafaraok: pontosan, az utolsóak. A digitális műsorszórás jövőjében már nem lesz helyük.

Mellesleg kedves kommentelők: valaki magyarázza már meg miért kell a szexualitást egybemosni az erőszakkal? Nem enyhén szánalmas és képmutató dolog ez...

Miért ér fel egy szimplán erotikus (és nem pornográf jelenet) kb. két tucat ember kiirtásával az ORTT szemében? Mert mehet az értelmetlen gyilkolás főműsoridőben 12-es karikával, de ha szeretkezés is van a filmben, már rögtön dobják rá a 16-ost vagy épp a 18-ast. Le merném fogadni, hogy az ORTT testülete csupa frusztrált b***atlan vénlányból áll.

Teddypompom 2008.12.28. 15:34:07

@Beliar:

Az Ortt testülete családos emberekből áll akik tudják, hogy milyen felelősséget vállalni a gyerekek szellemi környzetéért.

Persze ezt a pornófüggő macsók akik a f..-kal gondolkodnak úgysem képesek felfogni.

Egyébként törvényileg szabályozott hogy milyen tartalom kaphatja ameg a 12-es vagy 16-os kategóriát.
A forgalmazó , vagy a nézők megfellebezhetik a korhatárbizottság döntését, a korhatártbizottságnak jogilag is vállania kell a felelősséget a döntéseiért.

lacapaca007 2008.12.28. 15:34:25

www.ortt.hu/elemzesek/21/1145885396gyermekved.pdf

"Összegezvén a korábban leírtakat, leginkább az állapítható meg, hogy a műsorszolgáltatók egyes belső irányelveik segítségével maguk minősítik a műsorszámokat, a nézők számára NEM ÁTLÁTHATÓ KRITÉRIUMOK ALAPJÁN." (Szilády Szilvia ORTT megbízásából írt tanulmányának utolsó mondata)

Magyarul, az ORTT elindított kampánya szerint ebben az európai méretű, zűrzavaros médiamocsárban kizárólag a magyar szülő tehető felelőssé, ha a gyereke TV-t néz, és olyat lát a TV-ben, ami nem a fejlődésének való! Minek ide szigorú szabályozás (lásd angol médiatörvény) az ORTT részéről, ha szerintük a szülő hibáztatható majd, ha engedi a gyerekét tévézni!

Teddypompom 2008.12.28. 15:45:19

@lacapaca007:

Ez inkább arról szól hogy sem a oRTT-nek sem a Filmes korhatárbizottságnak semmilyen eszköze nincs arra hogy a csatornákat vagy a filmforgalmazókat rászorítsa a korhatár kategóriák betartására. A szülök felelőssége is hogy odafigyeljenek mikor mit néz a gyerekük.

Z@ki · http://wannabephoto.blog.hu 2008.12.28. 16:10:25

Szerintem se hagyjuk felelőtlenül a tévé előtt a gyereket.

Még a végén ráakad valamilyen értelmes tévécsatornára, mint a NatGeo, vagy az Animal Planet, vagy bármelyik ismeretterjesztő műsor. Hagyjuk, hogy inkább rákattanjon az internetre, mert ott sokkal könnyebben és gyorsabban akad rá olyan dolgokra, amiket még a BP TVnek nevezett horrorcsatornán sem láthat.

Könnyebb egy hallás után megjegyezni egy linket egy osztálytárstól, ahol remek kis balesetek következményei láthatóak, netalán olyan bizarr szexuális felvilágosításban is részesülhet a kölök, amiből megtudhatja hogy egy kutya és egy néni nem "csak" labdázni akarhat a parkban.

Nem, én azt mondom, tévézzen a gyerek! Csak akkor ne sajnáljuk a pénzt és fizessünk elő minél több csatornára, hogy a szutyok (gondolok itt a kertévékre és hasontársaikra) csak a legvégsőbb esetben érdekelje. Legyen miből szelektálni.
Egyébként meg 42, engem nem igazán érdekel, mert
1., Nincs még gyerekem
2., Nincs tévém :D

tripes 2008.12.28. 16:11:20

@Teddypompom:

Nekem az a problémám, hogy nem nagyon válaszoltál a "karikás+EU" hozzászólásokra...

Az egy röhej...

Az ORTT tényleg azt hiszi, hogy az emberek nem néznek külföldi adókat?!

Ráadásul a magyar TV-s műsorszórás tényleg a legalja mindennek.

Hol van nálunk az alábbi fejlett funkciók bármelyike?

- Gyerekzár
- 16:9 tényleges képarány? (lásd. pl. DW)

Á, ezeken is felhúzom magam.
Normális szolgáltatás kellene inkább.

Ja, és a híradók és egyéb perverzeket is felvonultató délutáni "tókshók" besorolása?

kgonzo 2008.12.28. 16:11:50

Cabolch

Látom nem érted! Nem a nosztalgia miatt, hanem azért mert pl. nyelvileg (!!!!) erkölcsileg(!) magasan a többi fölé nő.
Tévedsz, én imádok ebben a világban élni. Az ugyan igaz, hogy a valódi értékeket keresni kell, de igen is sok van belőle. Bár ha biztosra szeretnék menni, akkor inkább könyvet adok a gyerek kezébe, meg elrángatom koncertekre és nem ültetem a tv elé.
Szemellenzős?

rougon 2008.12.28. 16:37:56

a reklám alapvető mondanivalója az h ne hagyjuk h a gyereket a tv nevelje fel....
hmmm, nem lenne rossz ötlet, ha sok felnőtt értelmesebb lenne, de ha már azok is idióták, akkor talán nem árthat a gyereknek

ez a korhatár-karikák vagy mik pedig teljesen értelmetlenek, mivel szubjektívek erre példák a már említett "mesék" a kora reggeli sávban, melyek tényleg undorítak voltak, amikor véletlen belenéztem, bezzeg sok jó krimi vagy akciófilm csak 11 után mehet vagy ha kivágjá belőle a "durvább (főleg erotikus)"
részeket amit sztem nem csak én gyűlölök

ja és igen, a televíziózás előtt is voltak rablások, gyilkosságok...sok mocsok, amik azt bizonyítják, h alapvetően emberi tulajdonságok, amikről nem a tv tehet, legfeljebb az igénytelenebb műsorok

rougon 2008.12.28. 16:39:17

kijavítom önmagam, nem tehetnek róla az igénylenebb műsorok

Madmoazell 2008.12.28. 17:18:35

@tripes: ezek a tóksók többet ártanak szvsz egy normális gyereknek, mint némely esti nagyfilm... a híradó dettó, csakhogy karika sehol sincs.

a karikázás, vagy bármilyen piktogram kitétele csupán iránymutatás a szülőnek.
sajnos mi abban az országban élünk, ahol az emberek nagy része dafke ez ellen tesz, mondván, hogy nehogy már megmondják nekik, mit mutassanak a gyerekkel.
a jelek nem mellesleg jelzésre szolgálnak, hogy amennyiben a gyerek ott ül a szülő mellett, és ezt vagy azt nem érti, akkor az apja vagy az anyja magyarázzon. tudom, hogy lehetetlen, de az lenne jó, ha együtt néznék a tévét, és akkor még a híradót is meg lehetne vele értetni (nem mellesleg sokat tanulna belőle).

Madmoazell 2008.12.28. 17:19:29

ragozásból egyes, leülhetek.

lacapaca007 2008.12.28. 17:31:06

@Teddypompom: "sem a oRTT-nek sem a Filmes korhatárbizottságnak semmilyen eszköze nincs arra hogy a csatornákat vagy a filmforgalmazókat rászorítsa a korhatár kategóriák betartására."

Hát igen, azért nincs, mert nincs egy olyan szigorú törvény (aminek megalkotását, szigorúbbá tételét tképpen nekik kellene meglépni!!!), ami megtiltaná vagy jobb esetben végleg letiltaná olyan tévécsatornák sugárzását, amelyek főműsoridőben pld. pornósztárok reklámozásával, mutogatásával népszerűsítik a gyerekek előtt ezt a szakmát, amire a Csernus is mondott egy történetet: már az óvodában is a legtöbb kislány Pandora akar lenni. Nemde, Teddypompom?

dRew 2008.12.28. 17:36:48

Ez szánalmas... De komolyan az a psychopata kiscsávó tisztára mint az egyik volt oszt társam :D Ezen filóztam ki lehetett az de 8 évre nem tudtam vissza vezetatni a cuccost :D A rudon táncoló csaj meg azért lesz rúdon táncoló mert rudon táncoltatták (jól megaszondtam) Az uccsóból nekem az jött le, hogy a csávó megijed a széltől, ergo "Ne hagyd, hogy a szél becsapja az ablakot!" szöveg illett volna a végére

dRew 2008.12.28. 17:46:12

@grigorij:

figy azért nem mond, hogy te nem unod a "Telapó 1-23413214211, Énvagyok a mikulás meg a többi szánalmas filmek 4 napon keresztül.. Bármikor bekapcsolod a TV-t azt látod, hogy mikulás itt mikulás ott... Szerintem ez a szánalmas.. Amúgy visszatérve a darabolásos kaszabolásos filmre... 10 óra után van Ergo egy átlag 10-12 éves gyerek 10 kor már alszik nemde?! Meg nem a TV a hibás azért mert az idióta szülő engedi nézni a gyerekének a 18 as karikás filmeket + a szado-mazo pornót.. És azért vannak ilyenkor is ilyen stilusú mősorok (hála az égnek) mert nem mindenkinek bírja bevenni a gyomra azt, hogy reggeltől estig a piros dagadt szakállas muksót nézze...4 napon át


szVsz

Rocko- 2008.12.28. 18:36:50

tom és jerryn illetve bud spencer és terence hill filmeken nőttem fel.
sörhasat eresztettem, szakállas vagyok, 16 tonnás súlyokat dobálok egerekre, valamint szeretem a tejet és a cicalányokat.

Teddypompom 2008.12.28. 20:09:02

@lacapaca007:

Dede lacapaca dede.
Csakhát Magyarország velejéig rohadt.
Az Ortt-ről nem tudok nyilatkozni, de amikor én kezdtem a munkát a filmes bizottságban, első nap bejött egy ember bemutatkozott mint a magyar filmforgalmazók egyesületének képviselője, majd azt mondta:
"Maguk itt a bizottságban csak ne nagyon ugráljanak.
Nem kell emelgetni nyakrafőre a korhatárokat, mert az a forgalmazóknak üzleti kárt okoz.Maguk itt azért vannak hogy fügefalevél legyenek a forgalmazók fenekén.Ez kőkemény üzlet."

Hát ez van. Magyarország.

bozsi.´ ´ ´ 2008.12.28. 23:09:30

thx a postot! fél óráig tartott míg elolvastam a kommenteket de megérte :D

Labasmaz 2008.12.30. 11:40:38

galagonya 2008.12.28. 09:34:25

"Hát akkor meséljünk:"

Errol van szo. Meseljunk. Elo szoban. Konyvbol. Akarhany gyerekpszichologus akarhany kutatasa, tanulmanya bebizonyitotta mar jo regen, hogy az ilyesmit a gyerekek nem ugy elik meg, ahogyan te itt felnott nezopontbol leirtad. Ha kepet is adsz ennek, ertsd: TV-film, folyik a patakver, omlanak a gozolgo farkasbelek a kes nyoman stb., annak lenyegesen mas lesz a hatasa. A kisgyerek, amig el nem mondjak, ill. plane be nem mutatjak neki, nem tudja, hogy ennek igy kellene tortennie a valosagban... Farkas bekapja nagymamat, Piroskat: egy nagy hamm, nagyi, Piroska a bendoben ucsorognek es neznek butan, hogy milyen sotet lett. Esetleg barkochbaznak, mig megjon a vadasz kimenteni oket, azt lehet sotetben is. Vadasz felvagja a farkas hasat: nyissz, nagyi, Piroska ki, ko be, osszevarr, minden rendben.

indapass90210 2008.12.30. 13:27:41

A rúdon táncikálásról annyit, hogy azért ez a nőknek a vérükben van )))

baget 2008.12.30. 14:44:22

bárki bármit mond, a kiscsajt jól betanították.
Hogy egy gyerek pszichologus erre mit mondana, az más lapra tartozik.

2008.12.31. 11:50:35

Arról hogy átlag mai lány (16-25) rúdon táncol és űzi a mesterséget, arról nem a TV hanem a mindenhonnan ömlő ostobenkó kurva életérzés tehet.
Az meg ha a gyerek pszichopata darabolós tömeggyilkos lesz, arról sem a TV tehet, hanem a természet, ilyennek született. Vagy a szülei, sok pszichopata torzulásáról gyermekkori trauma tehet.

Én Quake-n, Doom-n, Diablo-n, Tom & Jerry-n, képregényeken és South Parkon nőttem föl. Azóta hatalmas stukkerekkel járkálok az utcán, öldösöm démonokat, egeret akarok enni, szeretem a tejet, néha transzformersz módjára kamionná alakulok, kármokodok, és átalakultam rajzfilm-fejűvé.

Minden kornak megvolt a maga gyerekbutítónak kikiáltott baromsága. Csak a technika döntötte el, hogy ez egy adott adag könyv, képregény, politikai irányzat a ludas. Most a TV és a Video játékok a fő-főgecik.

emdé_old · http://emtv.blog.hu 2009.01.07. 18:01:28

@Teddypompom: Szerintem vannak ennél sokkal szolidabb megoldások is. Én nem igazán vagyok a piktogramok szakértője, de a német csatornákon semmi ilyet nem látok, a románoknál más a besorolás és a jelzés is szolidabb, nem olyan hatalmas színes bumszli, mint nálunk.

Amúgy régen, mikor ez elindult, hallottam egy olyan pletykát, ami lehet, hogy fake. Állítólag csak félrefordítás miatt van a műsor közben is, nem csak az elején a figyelmeztetés, mert egy angol vagy német (nem tudom) nyelvű ajánlás alapján dolgozták ki a besorolást, amiben egy "or"-t vagy "oder"-t nem "vagy"nak, hanem "és"nek fordítottak. Nem tudom igaz-e, de mindenképp elgondolkodtató. :-)

neutrinoo 2009.01.08. 14:55:25

@Hivatásos beszólóművész: "Arról hogy átlag mai lány (16-25) rúdon táncol és űzi a mesterséget, arról nem a TV hanem a mindenhonnan ömlő ostobenkó kurva életérzés tehet."

na és az honnan jön?

neutrinoo 2009.01.08. 15:10:16

Én jónak tartom ezeket a filmeket. Néhányan kritizálták ,hogy nem túl egyértelmű,de a filmek végén ott van a szöveg, hogy "ne hagyd". Azt mindenki döntse el maga,hogy talál a gyereknek jobb elfoglaltságot pld rászoktathatja az olvasásra, vagy elbeszélgethet vele. A gyerekek egyébként egyáltalán nem hülyék, és ha nem is tudnak annyit, mint egy tanult ember, azért ha valamit elmagyaráznak neki azt megérti. Lehet velük erkölcsi dolgokról is filozofálni. Nézhet TVt is,de módjával, és beszélgessünk vele a TVről , a médiáról,az őt körülvevő világról. Ne magyarázzunk,hanem beszélgessünk. Szoktassuk rá az önálló gondolkodásra,hogy lehet saját véleménye,de az ne hülye sztereotípiákra épüljön pl: a románok nálunk alacsonyabb kategóriájú nép, vagy a kritizálás csupán automatikus ellentmondás. A mai iskola még mindig csak magolásra kényszeríti a gyereket,semmi önálló véleményt nem enged meg. Ezért lesz felnŐtt korában is beszűkűlt ,mint az ide írók egy része.

gitáros 2009.01.08. 19:09:32

"...átlag mai lány (16-25) rúdon táncol és űzi a mesterséget..."
Aha, átlag mai lány. Marha.
süti beállítások módosítása