Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Székhelyitől mindig a Pókmalac-dalt kérik

Szinkronipar: A Simpson-család

2008. október 18. 17:37 -Szűcs Gyula- 55 komment

A Simpson család végre visszatért a képernyőkre! A Comedy Central az első évadot, a TV6 a tizenkilencediket vetíti. A honi szinkronipart bemutató cikksorozatunk legújabb részében Homért és Bartot, azaz Székhelyi Józsefet és Simonyi Balázst faggattuk.

1998 óta csak egyszer fordult elő, hogy kedvenc tahó családapánkat nem Székhelyi szinkronizálta, de akkor a rajongók majdnem megostromolták a Viasat-székházat. Tőle még az étteremben is azt kéri a pincér, hogy beszéljen Homér hangján. A rövidfilmes Simonyi viszont még a haverok előtt sem szokta utánozni Bartot. Viszont ha egyszer ő írhatna egy Simpson-epizódot, biztosan elővenné Homér füves múltját, vagy elrángatná a sárga razfilmcsaládot a magyar rögvalóságba. Tovább az Indexre >>>

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.10.18. 18:38:33

Rossz a zindeksz címoldalról a cikk-link, jelszót kér.

szánáfábics 2008.10.18. 18:39:53

a "?preview"-t kellene törölni a link végéről ha ezzel segíthetek a balfékeknek az indeksznél...

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.10.18. 18:57:49

Hegyirabló, mailben küldd el a megoldásodat, ne ide írd, mert ha ez a jó válasz, akkor másik 100 olvasó is beküldi, és rontod a saját esélyeidet ;)

Hegyirablo 2008.10.18. 19:07:41

Hamlet, teljesen igazad van, el is küldtem!

VAU 2008.10.18. 19:10:06

Székhelyi egy büdös bolsevik köcsög!

Altezza 2008.10.18. 19:13:06

VAU:
Köszönjük a tartalmas, témához vágó kommentet!
Ön nyilván egy jó ember!

szánáfábics 2008.10.18. 19:20:01

VAU meleg.
...és már témánál is vagyunk :)

Pukker 2008.10.18. 19:32:07

Székhelyi a kincs ami nincs Analulujának szinkronhangjaként is oscart érdemelne. Érdemes volt megszületnie!

VAU 2008.10.18. 19:52:39

Székhelyi egy tetű!
Egyébként egy nem meleg, jó ember vagyok.

mohaa 2008.10.18. 19:59:12

Szerintem meg csak egy kretén állat vagy vau.

VAU 2008.10.18. 19:59:15

Nyugodtan szeressétek a hangját.Agya sajnos nincs neki!

mániákus · http://maniakus.freeblog.hu 2008.10.18. 20:02:21

Végülis szinkronnál marhára fontos, hogy milyen ember IRL :)

Tila. 2008.10.18. 20:04:15

nem lehetne törölni vau hozzászólását vagy csak simán kitiltani innen?

VAU 2008.10.18. 20:10:11

mohaa erősen szorítsd páfrány kezét.Ez nem a te szobah őmérsékletű IQ-dról szól.
Tila:kitiltani?Néha elolvasod amit írsz?

Hegyirablo 2008.10.18. 20:10:36

Ez a vau olyan, mint Tokaj hímvesszeje, aki csepegteti nektárját.

Beliar 2008.10.18. 20:14:54

"Ebben Bart a vándorcigányokhoz került, de az ORTT szerint a műsor rossz színben tüntette fel a romákat, és elsötétítést kapott a csatorna"

Ezek szerint a FOX meg az egész Simpsons rasszista, ahogy Guy Ritchie filmjei is meg az összes külföldi film amiben 'gypsy'-k vannak, mert ahol feltűnnek sehol sem ábrázolják őket öltönyös diplomataként "ahogy kellene".

Talán észre kellett volna vennie az ortt-s zombiknak, hogy nem csak a cigányokkal de mindenféle vallású és származású emberrel viccelődnek ebben a sorozatban - de egyikkel se durván - ezen felül legfőképpen épp az átlagamerikai fajtájával. Persze tudom én, hogy észrevették - sajnos nem is erről van itt szó...

VAU 2008.10.18. 20:17:53

Hegyirabró:nyertél egy fél pár zoknit.Azóta utálom ezt a buzit.Nyugodtan nyaljátok neki,de az enyémet is.

Hegyirablo 2008.10.18. 20:19:24

Vau, rendben, mikor, hol? Amúgy meg nem buzi, hanem zsidó. Felesége van, megy gyerekei.

bög 2008.10.18. 20:25:20

"A Southark... Ott csak primer humor van, az a vicces, amit éppen látsz"

Naaa, több komolyságot!

VAU 2008.10.18. 20:49:36

Jó éjt mindenkinek.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.10.18. 20:51:26

azért az SP is tele van utalásokkal

wwddrr 2008.10.18. 21:20:51

VAU!!
baszd meg az anyadat te idiota

Boise 2008.10.18. 21:24:42

Jajdejójajdejó! Imádom Balázst, köszi a cikket! :)

Joe84 2008.10.18. 21:58:02

Nem tudja valaki, hogy a cigányos rész, az pontosan melyik volt?(évad, epizód)

Császár Előd jó ember 2008.10.18. 22:30:40

Szeressük Homért!!! :))) Székelyi szerintem jobb Homérnak, mint az eredeti.

Amúgy meg meglepődtem volna, ha nem jelenik meg legalább egy ilyen kretén itt, mint VAU.

Én Dörner György szinkronjait is nagyon bírom, pedig politikailag nem igazán értek vele egyet... Bebaszna, ha az alapján méricskélnék mindenkit, hogy milyen a pártszimpátiája/származása/szexuális szokásai.

Neocon 2008.10.18. 23:38:33

Vau egy fasz. Csak így egyszerűen.

lopici_gaspar 2008.10.18. 23:41:56

nah.. a zindex kitett magaert.
ma 2 remek cikket is olvastam, ami kikerult a fooldalra. (a masik az Egri Janos-os)

jo lenne, ha ez lenne a trend, nem pedig a sok szar bulvar es "fizetett hirdetes".

szzoo 2008.10.19. 00:19:24

A 19. évad szinkronja szinte már csak alámondás, a szájra illesztés teljes mellőzésével. Így élvezhetetlen és a poénok is hiányoznak. Persze mindez nem a szinkronhangok hibája...

Hegyirablo 2008.10.19. 00:58:18

Jó ember: tök igazad van! Csurka László az egyik kedvenc magyar hangom, Horváth Gyulát is szeretem, pedig választási gyűlésre egyikkel sem mennék el, de mit számít ez!

székhelyi 2008.10.19. 01:35:07

szegény olyan szánalmas mióta ennyire politizál, hogy jó vagy rossz oladlon nem tudni, de mindenkinek ez jut az eszébe róla...

corevalues · http://www.uveg3d.hu 2008.10.19. 01:54:08

A 20. évaddal búcsúznak a készítők, ennyi volt, vége. Én angolul nézem az epizódokat, mert a magyar fordítás gyalázatos. Kedvencem, amikor a kanapégeget (couch gag - minden epizód ezzel indul) gegedzőnek (értsd geg edző - coach gag) fordították valamelyik epizódban, röhej.
Viszont a magyar hangok bejöttek, különösen Marge magyar hangja volt nagyon hasonló az eredetihez.

gaze762 2008.10.19. 04:01:41

én tökiként angolul néztem a sky one-on, az tetszett meg leginkább.
aztán a német sat1-es verziótól kirázott a hideg, de pár rész alatt ráállt az agyam, aztána magyartól idegenkedtem, majd leültem megnézni X részt egyben, és az is megtetszett. Lehet az adagolás mennyiségétől is függ :)

DeToXXX 2008.10.19. 06:44:53

az sp bizony sokkal több mint "alpári humor" xerintem balázs kissé (nagyon) elfogult vagy kihagyták az sp xinkronból és ez fáj neki? :P

Beyonder 2008.10.19. 11:13:57

Az SP nem alpári, az SP szinkronja viszont nagyon is az.

rizla 2008.10.19. 11:17:46

jó arc ez a bart, csak nehogy kirúgják a munkatársak fikázásáért. bár gondolom a silányság miatt már mindegy. nagy kár, hogy elbaszták a szinkront, mert régen zseniális volt (ebben jók a magyarok). most a comedyn a régi évadoknál ez nyilvánvaló.
egyébként nekem nagy kiábrándulás, hogy bart eredeti hangja egy NŐ, ez milyen már?

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2008.10.19. 11:46:43

Bár nem tartozik ide, de a Kacsamesékben a három kiskacsának is a magyar szinkronhangja egy nő: Pogány Judit

És persze ott van még a Vuk is (a kölyök Vuknak ő adta a hangját).

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.10.19. 11:50:01

rizla,
azért (is) vicces a Simpson család eredetiben, mert több szereplőnek is ugyanaz a hangja, csak jól elváltoztatja. Nancy Cartwright nemcsak Bart hangja, de ő a seriff dilinyós fia, Ralph Wiggum, meg még egy csomó másik szereplő.
Homér hangja, Dan Castellaneta egyben Krusty bohóc is, Flanders és Skinner igazgató hangja is ugyanaz, de még lehetne sorolni.

Csak szinte már a tudathasadásos állapotig elváltoztatták a hangjukat a különböző karakterekhez az elmúlt 20 évben. :)
Ez is van olyan jó dolog, mint Homér és Bart magyar hangja. :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.10.19. 11:51:57

kis_kiraly,
egy urban legend szerint Pogány Judit Kacsamesék-szinkronjától még a Disney-főnökség is dobott egy hátast, a voice test alatt végig azt hitték, hogy három gyerek a magyar hang. :)

Fantómas 2008.10.19. 13:27:24

A szar manapság mindenhová beszivárog, lsd. Vau hozzászólásai...Na mind1. Kezdeném ott hogy 1-2 részt leszámítva az összeset láttam, azóta nézem mióta a TV3-on elkezdték tolni, de akkor kattantam rá igazán, amikor a viasaton naponta 2 rész ment, azóta is VHS kazetta halmok domoborulnak a lakásomban, amiknek persze semmi hasznát nem veszem már, mert megvan az összes rész a a számítógépemen. Nagyon szeretem a magyar szinkronhangokat, szerintem is zseniális Székhelyi, de nagyon szeretem Milhaus, Wiggum rendőrfőnök, Lenny, Karl, Mr Burns, Ropi, Ralph, Martin, és a régi Nelson Mans magyar hangját is (és ki ne felejtsem Sintér igazgatót). Nekem is nagy sokk volt Homér új hangja annak idején, de eszembe se jutott tiltakozni, inkább arra gondoltam hogy ez valami kitervelt tréfa (vagy Székhelyi beteg). Hát azóta sem emléxem arra a részre, mert egyszerűen nem jutottak el a poénok az agyamig, csak arra tudtam figyelni, hogy mennyire szar a szinkron...Sajnáltam, mikor Nelson hangja megváltozott, szerintem az új egyáltalán nem illik a karakterhez, de volt még egykét szereplő akinek a hangjáért fáj a szívem. Az új részeket már felirattal nézem, úgy se rossz, mert inkább jó felirat, mint szar szinkron! Szabályosan rettegek attól, hogy a 20. évaddal vége a dalnak, és szerintem még sokan vannak ezzel így, úgyhogy remélem, ha le is állnak egy időre, a nemzetközi tiltakozás hatására :)újrakezdik !

Madmoazell 2008.10.19. 16:21:15

bög vette észre azt először, amin én meglepődtem, ezt a south park primer humorára vonatkozó dolgot...

Ja és most újra elolvasva az interjúkat látom csak, hogy a primer hirtelen egynyomtávú lett. mivan??? ezt most hirtelen miért kellett kijavítani? valaki rájött, hogy hülyeségből még nagyobbat is lehet csinálni?

W Joe 2008.10.19. 16:22:45

Székhelyi tényleg nagyon jó Homér Simpsonként! :)
Jó volt az interjú. Szomorú, hogy a színészeknek kell belejavítania a rossz fordításba, de jó hallani, hogy megteszik, amikor észreveszik a hibákat.

Pókmalac, Pókmalac! Vigyáázz, ha jő a Pókmalac! :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.10.19. 16:35:19

Madmoazell,
volt helyesírási huba-gyomlálás meg néhány módosítás a szövegben: Krusty, a három mellbimbós bohóc, South Park egynyomtávú humora, ilyenek.

Madmoazell 2008.10.19. 16:51:55

Oké, eddig rendben van, de nem értem igazán, hogy egynyomtáv alatt mit értetek (avagy Simonyi Balázs mit ért alatta). egyszerű, mint a fakocka?

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.10.19. 17:00:54

Olyasmi. Simonyi Balázs szerint a Simpsonnak sokrétegű a humora, az South Parknak nem annyira.
De ezzel kezdte a választ: "A South Parkot is bírom."

-boxos- 2008.10.19. 17:12:10

Legyen interjú Csőre Gáborral is, és akkor megnyugodnak a South Park rajongók! :)
Mondjuk szerintem is sok a baszkizás az SP-ben, amíg Cartmen káromkodik, addig a Simpsonsban lezajlik három filmes utalás a háttérben.

Madmoazell 2008.10.19. 17:16:21

Na jó, de azért nem biztos, hogy ezt a két sorozatot ennyire össze kéne hasonlítani. a SP inkább a Family Guy-al összevethető. A Simpsons sokkal komolyabb...
Amúgy pedig Simonyi Balázzsal nem értek teljesen egyet, de ez az én bajom :D

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.10.19. 17:25:29

Madmoazell,
na jó, de nálunk ez a két legismertebb társadalomkritikus animációs sorozat, innen jött a kérdés.
(és bevallom, a Family Guy-t nem is ismerem, bár mintha a kutyát már láttam volna valamelyik rajzfilmcsatornán)

Madmoazell 2008.10.19. 17:36:05

persze, értem, de ez a kettő tényleg nem igazán összehasonlítható. Én mondjuk nem vagyok oda valamiért a Simpsonsért, de ez az én hibám, tudom, hogy jó emellett...
Amúgy sokat dobna a SP-n, ha nem szinkronnal adnák. Az szerintem ritka borzalmas, semmit sem ad vissza az eredeti hangulatból...

Simonyi Balázs 2008.10.19. 19:50:41

Üdv Mindenkinek,

annyit csak a dologhoz, hogy elsőre (ami a címlapos volt) a Simpsons-cikk általam nem korrektúrázott változata jött le (telefoninterjú), mert a szerző a korábbi verziót tette fel véletlenül.

Sajnos, csak később az igazi verziót (nyugi, nem utólag készült mosakodás gyanánt), a helyszűke miatt azt is csak húzva. Ez van, no problem, így pár dolog árnyalása nincs a cikkben, holott...

Amit még feltétlenül említenék: Asztalos Andrást, mint remek fordítót.

És a cikkbeli mondat, amely így kezdődik "Az elmúlt tíz évben legalább tíz különböző stúdióban dolgoztunk..." így folytatódik, hogy teljes legyen a kép (csak kihúzásra került): "...dolgoztunk jópár stábbal, sokuknak fontos volt a sorozat, témaérzékenyek voltak."

Az SP vs Simpsons vitához annyit csak, hogy szerintem a Simpsonsnak inkább kifinomultabbak, sokrétegűbbek a poénjai.

Ja és Detoxxnak: voltam a South Parkban párszor, egyszer még egy darab szart is sikerült (Kula bá?) szinkronizálnom. :-))

Örüljünk (aki szereti a Simpsonst), hogy
olyan a sorozat kicsit mint a búvópatak, megbízhatóan föl-fölbukkan egy-egy csatornán, a rajongók örömére.

Aye, carramba!

ui: vki tudja, h melyik sorozat szinkronja tart(ott) a leghosszabb ideje? Dallas? SP? Simpsons?

Madmoazell 2008.10.19. 22:09:07

Balázs, jó, hogy felbukkantál, szerintem néha az is hasznos, ha az interjúalanyok hozzászólnak még.
Az utsó kérdésre tippelni tudok csak: a south park kiesett, még csak 11 évad teljes belőle, most megy a 12. Gondolom a Simpsons erős mezőnynek számít...

és valószínűleg pont amiatt, hogy a Simpsons már ennyi ideje megy és sikeres, nem is lehetne a két sorozatot összehasonlítani... annyira más a stílusuk, hogy az hihetetlen.

DeToXXX 2008.10.20. 02:23:58

na akkor big respect kedves balázs! úgy látszik tényleg jól nyomod, ha egy olyan alvégi karaktert mint kulabá sikerült megszólaltatnod magyarul :D

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.10.20. 13:14:33

Szerintem mindkét sorozat baromi jó, pedig mindkettővel fentartásaim voltak az első ránézésre.

Azóta gyűjtöm az SP-t, és imádom a magyar szinkronját. De én imádom a Simpsons-t is, és szerintem marhaság összehasonlítgatni a kettőt. Pont az a lényeg, hogy nem egyformák. Mindkettő úgy jó, ahogy van. Kár, hogy a Simpsons-t nehéz megszerezni magyar szinkronnal.

Ami meg a szinkronhangok politikai beállítottságát illeti, ez oltári baromság. Mármint hogy számítana az, hogy ki kire szavaz, Székhelyinek a hangja zseniális, és baromira nem érdekel hogy milyen a szimpátiája. Simonyi Balázs is baromi jó, dehát ő már szinte klasszikus hangnak számít, annyi mindent szinkronizált már... ;-)
süti beállítások módosítása