Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Petőfi Rádió ellopta kritikusunk CD-gyűjteményét

Zene a Petőfin

2007. július 24. 10:21 Földes András 97 komment

Rémülten kaptam fel a fejem, amikor először hallgattam bele a megújult Petőfi Rádióba. A szemközti polcot pásztáztam a tekintetemmel, miközben a gyomromban fémes hideg áradt szét. Sehol nem láttam a CD-gyűjteményemet rejtő mappákat. Betört hozzám Such György, és sem istent, sem Farkasházy Tivadart nem ismerő bandája, formált hangtalan szavakat a szám.

Ám ekkor bevillant: a CD-imet évekkel ezelőtt, az mp3-korszak beköszöntésekor beraktam az ágyneműtartóba, ahonnan csak akkor veszem elő őket, amikor nem iPod-kompatibilis autóval utazunk valahová: Suhan a táj, a naplementében magyar falvak mosódnak össze, mi pedig a CD-ket cserélgetve ismét nyakig ülünk a bódító kilencvenes években, amikor a Prodigy még progresszív volt, a Portishead szívbemarkoló, a triphop nem liftzene, a Sziget pedig minden évben pont nullszaldós.

A CD-k tehát a helyükön voltak, így megnyugodva merültem el a Petőfi retróműsorában. De aztán nem a műsor vége jött, hanem híreket mondtak, majd folytatódtak a kilencvenes évek. Massive Attack, Tricky, Primal Scream, Fat Boy Slim. Nem tudtam kikapcsolni, minden számot ismertem, legfeljebb évekkel ezelőtt hallottam utoljára őket. Már megfeledkeztem arról, hogy valójában elfogulatlan hallgatóként tesztelem a rádiót, reflexszerűen állítottam be a csatornát az mp3-lejátszóm és később az autóm rádióján is.

Láncreakció

És itt érkezünk el a cikkünk dilemmájához. Sikertörténetet jelez, hogy közben ismerőseim tömegeinél zajlott le hasonló láncreakció?

Ha a magyar állam célja az, hogy könnyed bulihangulatba ringassa harmincas állampolgárait, akkor a rádióelnök új műsorkoncepciója telitalálat volt. Ha viszont komolyan vesszük a rádió egyik szlogenjét, miszerint „nekünk a zene - kultúra”, akkor már kevésbé vagyunk biztosak.

Nem mintha a zene nem volna kultúra. Nagyon is az. Tudnivaló azonban, hogy a szlogen valójában nem a kultúra mibenlétével foglalkozik, hanem az új műsorstruktúrát kitaláló csapat önigazoló érvelésének a része.

LL Cool J a kultúráról énekel

A fiatal hatvanasoknak és fiatalos hetveneseknek műsorokat készítő, stúdiókba kövesedett egykori stábot ugyanis azzal véste ki székeikből az új vezetés, hogy ők majd igazi fiataloknak szóló, közszolgálati műsorokat készítenek. Amihez nincs szükségük sem Szabó családra, sem Jó ebédhez szól a nótára, sem Rádiókabaréra.

A megújult Petőfi ugyanis az élő kultúrával foglalkozik majd. Azon belül is azzal a szeletével, amelynek bemutatására a rádió a legalkalmasabb: a zenével.

Aki pedig azt állítja, hogy a könnyűzene nem a kultúra része, az ízlésrendőrséget játszik. Nincs itt vita: milyen alapon jelentheti ki bárki, hogy a komolyzene, vagy éppen a Pink Floyd a kultúra része, LL Cool J pedig nem?

Such Györgyék érvelése hibátlan, és ebbe nem tudnak majd belekötni az ORTT közszolgálatiságot firtató döntnökei sem. Különösen azért nem, mert információink szerint a könnyűzene horizontján az ORTT-s tagoknál még az LGT, a Rolling Stones vagy az Abba pengeti gitárjait, talpig flitteres ruhában. És mit sem tudnak britpopról, electróról vagy mondjuk a dancehallról.

Pedig ebben a zónában van elásva kérdéseikre a válasz. A közszolgálati rádiónak ugyanis olyan kulturális produktumokkal kellene foglalkoznia, amelyek máshol nem elérhetőek. Vagy azért, mert annyira frissek, hogy a kereskedelmi rádiók még kivárnak. Vagy pedig olyan rétegzenék, amelyeket profitorientált csatornák már nem vállalnak be.

Natalia Imbruglia, DMX, Faithless vagy Kruder és Dorfmeister azonban sem nem friss, sem pedig nem rétegzene. Szintén nem nevezhetőek a könnyűzene jégtörőinek a Petőfi dj-jének kedvencei, a vicces feldolgozások: amikor Sting Roxanne-ját egy szenegáli ukulelezenekar adja elő, vagy idős kubaiak salsaritmusban játsszák el a Slayertől a Divine Interventiont.

Az igaz, hogy a Sláger rádió és a Danubius sivár földjén ilyen zenéket csak kis, helyi rádiók sugároznak. Vagy inkább még ők sem. De amúgy lemezek millióit eladó, nemzetközi slágerlistákon taroló előadókat közszolgálatilag sugározni mégiscsak vicces.

Az igényes popot, rockot és hiphopot a magyar piacra bevezetni nem közszolgálati, hanem üzleti kihívás. Ha a fejlett világ országaiban piaci alapon működhetnek ilyen rádiók, akkor nálunk is. Talán csak erőskezű vezetők, pontos közvélemény-kutatások, talpraesett műsorvezetők és agresszív sales-esek kellenek hozzá.

Ha viszont elfogadjuk, hogy egy ilyen vállalkozás szükségszerűen kudarcra van ítélve, mert a magyarok soha nem fognak igényesebb zenét hallgatni Mc Hawernál, akkor a szűk célcsoportnak miért kell egy egész, országos csatorna? Elég, ha előveszik a CD-gyűjteményüket az ágyneműtartóból.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kobaljov 2007.07.24. 10:31:53

a korábban már sokat emlegetett zenei előd EstFM és annak utóda a RadioCafe, már évek óta működik kereskedelmi alapon, igaz csak Bp. és 60 km-es körzete (és a net) az adáskörzetük. Meg ott műsorok is vannak.

alibi7 2007.07.24. 10:40:28

Bár, nagyon sajnálom a Petőfi ezelőtti arculatát, mert már kezdtem megszokni (autóvezetéshez a legtutibb volt), de ezt az újat még talán jobban is szeretem. Nagyon jó zenket nyomnak nazálisan-orálisan! Azért a kabaréért naggyon nagy kár!

Kobaljov 2007.07.24. 10:42:12

a rádió kapcsán nemrég találtam, érdekes így 13 év távlatából:

koranyi.blogspot.com/2007/06/amikor-mg-vitaindt-voltam-beszl-1994.html

RMP 2007.07.24. 10:42:12

Kobaljon: Igen, de csak Budapest környékén, épp ez a lényeg.

ph34rb0t 2007.07.24. 10:54:52

A cikkszerzonek uzenem, hogy nem csak a harmincasoknak, hanem, ha korbenezek a fiatalabbaknak is bejon az uj Petofi. Igaz, errefele (Miskolc) regebben is a Petofi volt az egyetlen hallgathato radioado amit fogni lehetett (na jo, Bartok is van :) Budapest kornyeken ugy hallottam meg jazz-ado is van, jo lehet...


A kommentezo a Portishead cd-it a polcon tartja, kiveve azt, amelyiket eppen a kommentiras pillanataban hallgatom.

rosencrantzhu 2007.07.24. 10:55:54

ellentmondást érzek: ha egyszer a popkultúra terjesztése a cél, akkor miért baj az, hogy csak eggyel teszik feljebb a lécet a közönség mostani igényszintjénél? Ne Pestből induljunk ki, itt már egészen sok adó van, de - ahogy írod is - akinek 10 éve a popkultúrát a Boros Bocskor és a britniszpírsz-klónok jelentik (márpedig vidéken a rádiózás nagyjából ezt kínálja), annak ne kezdjünk már el rögtön rétegzenét játszani, mert kifut a világból.

ph34rb0t 2007.07.24. 10:55:57

"a könnyűzene horizontján az ORTT-s tagoknál még az LGT, a Rolling Stones vagy az Abba pengeti gitárjait, talpig flitteres ruhában. És mit sem tudnak britpopról, electróról vagy mondjuk a dancehallról."

Dancehall azert mar elt es virult a hetvenes evekben is (na jo, masodik feleben, mert akkoriban alakult ki) :)

JJK 2007.07.24. 10:56:14

A közszolgálatiságra a legjobb példa az osztrák FM4 ami a közszolgálati rádió egyik csatornája. Szerintem biztos segítenének rádiót csinálni a szegény sógoroknak.

Kobaljov 2007.07.24. 10:58:35

Igen, de évek óta gazdaságilag is stabilan, így példaként meg lehetne vizsgálni az üzleti működését, illetve, hogy megvalósítható-e országos méretben is. Szerintem igen (anno az EstFM-nél is felmerült, de az gazdaságilag nem működött teljesen jól).

FAQlyás Menyét 2007.07.24. 11:10:44

Á, most kezdjek én is éhségsztrájkba, hogy adják vissza a Petőfimet (nem mintha az tökéletes lett volna, de legalább RÁDIÓ volt, nem csak egy közepes cédé-gyűjtemény)? Ha tudnám, hogy lenne eredménye, még meg is tenném! Minden nap néhány órában.

FAQlyás Menyét 2007.07.24. 11:20:09

A Kobaljov által belinkelt blogbejegyzésben itt mondja meg szerintem leginkább Korányi Tamás a "tutit":

"Vagy pedig miért nem mondják ki: amit sokan akarnak, amit például Victor Máté "forszíroz", azt ők nem akarják, mert arra nincsen szükség. De akkor ne tegyen úgy a Winamp shuffle Petőfi Rádió nagyon zene, az esztrád Bartók, a katyvasz-dadogó Kossuth, mintha "közszolgálati rádió" lenne. Hiába tömnek be egyébként valóban jó zenéket a Petőfi Rádió nagyon zenébe, ha öt nap után arra kell rájönni, hogy itt átverés esete forog fenn, hiszen mindig ugyanaz megy csak shuffle-ra van állítva, meg egy kis programozás is történt, meg reprezentatív kiemelésekkel reklámoznak a részletes rádióújságban, s picurkát toldozgatják-foldozgatják azért... A Petőfi Rádió nagyon zene például tipikusan a fül rágógumija. Jóízű, még talán az ínynek is jót tesz, rágni is lehet, de azért meg ne együk, mert "jóból" is megárt a ragacs!"

mickeyknox 2007.07.24. 11:22:39

csatlakozom azokhoz, akik nem a fővárosban élnek, mint én is, és kénytelenek szar rádiókat hallgatni, ugyanis a munkahelyemen nem tehetem be a cd-imet, mert sokakat zavarnék. a mostani petőfi jó kompromisszum, mert én is többnyire szívesen hallgatom, meg azok is, akik egyébként az éppen aktuális slágereket, meg a magyar popot hallgatják a többi adón. a slágerről nem beszélek, mert attől a legtöbb értelmes ember úgyis rángógörcsöt kap igen rövid idő alatt. szerintem az sem igaz, hogy nincs benne rétegzene, mert azért néha az is akad rendesen. valamint az is szimpatikus, hogy egy együttestől nem csak a nagy slágereket játszák, hanem nem túl ismert, de jó számaikat is. jó ez, ahogy van. de azért a cikkírónak is van igaza, mert némelyik feldolgozás valóban hajmeresztó... :-)

guszti 2007.07.24. 11:24:52

hahó,

én is bepróbáltam a Petőfit, elsőre szimpi is volt, de valahogy másodikra-harmadikra már kezdett fájni. Mondjuk legjobban a coldplay "clocks" salsás-csöpögős verziója, elsőre oké, 3 próbálkozásból (egyenként néhány órás autózás)az 5. alkalommal már fájt. A „nekünk a zene - kultúra” dumával sem az a baj, hogy ez milyen és mennyi ideje lefutott sztárokat, előadókat takar. Hanem hogy agymosott kereskedelmi stílust, elviselhetetlen sok szignállal, shuffle-ajánlóval és sztésönájdíval, csomó olyan klisé, ami minden csak nem kultúra. A kerrádióknak is csak azért nézem el, mert ők szóltak előre, hogy tulképpen csak pénzt akarnak keresni, praktikusan szarnak a kultúrára (csak akor nem ha fizetnek érte), így nem is hallgatom őket.
Annak meg egy közszolgálati rádióban aztán végképp semmi köze a kultúrához, hogy feltöltenek pár100 kedvenc sláger-tracket egy véletlen-gépszelektorba, jól megsúlyozva a kedvenceket, hogy azok 1-2 óránként legalább lemenjenek, így a könyöködön jöjjenek ki mire megjárod Nyíregyházát. Hol van innen a rádiózás kulcsfigurája, a _szerkesztő_ akinek van lelke, ízlése, és el tudja dönteni, egy szám jó-e a másik után vagy nem? Nevezzük selecta-nak, dj-nek, zeneiszerk-nek, bárminek, csak legyen hús-vér humanoid aki eldönti mi legyen a köv. szám, lépjünk túl azon színvonalban, mintha bekapcsolnám a winampban a shuffle mode-ot!
Szal oké, ha "fiatalos" rádiót akarnak, csak akkor "mégtöbb déjét a buliba", különben slágerdanubiusz lesz ebből is.

Hazug Ló 2007.07.24. 11:26:48

Szerintem ebben az országban a Petőfin játszott zene - a többi adóhoz viszonyítva - magasan kultúra kategóriába tartozik. Mostanába ez az egyetlen adó ahol több számot is végig tudok hallgatni egyhuzamban és nem kell folyton átkapcsolni, hogy jó zenét hallgathassak.
Csak kocsiban hallgatom, a vezetéshez kiváló, sokszor nehezemre is esik kiszállni a kocsiból, legalább az aktuális szám végéig bennmaradok.

Ja, az EST FM is jó volt, sajnáltam mikor kimúlt.

vazsu 2007.07.24. 11:28:14

Bárki bármit is mond, szerintem kellett egy ilyen rádió, mert már untam az átjátszókábellel meg a régi diskman-nel vacakolni a kocsiban. Imádom ezeket a számokat! Ja, és amióta Nirvanát is hallottam (rádióban életemben először), azóta letötöm a kézét annak, aki hozzá mer nyúlni a rádióm gombjaihoz... :D

Ui.: hozzá teszem, hogy tényleg a fiataloknak is szól a dolog. Én 19 vagyok. :)

asztrov 2007.07.24. 11:30:33

én azt bírtam, amikor göczey zsuzsa a lemezbörze helyettben olyan komlett lemezeket tolt, amilyeneket halandó magyar ember kádárországban szagolni sem tudott. szerintem a mai 30-50es korosztály zeneileg minőséget fogyasztó része ezen nőtt fel, velem együtt. ettől kezdve nekem a britpop dancehall, ha tiszta amit mondok...

meg kiss imre, aki ugyan 3/3as volt de én speciel leszarom, mert idehozta milesdavist, pölö.

Koranyi 2007.07.24. 11:30:52

A Magyar Rádió három adóból áll (és még néhány apróság). Egy adót nem lehet kiszakítva értékelni. A Petőfi adó nagyon érdekes Winamp shuffle, de nem rádió. A rádió ugyanis nem a "mit" kérdése, hanem a "hogyan"-é. Ez bizony szakma, ami mostanában elfelejtődött!
Aztán: tessék belehallgatni a Bartókba. Avitt, régies, öreg, ócska. Persze jó zenék mennek többnyire (Haydn, Mozart, Beethoven stb.) Csak a rengeteg locsogást tudnám feledni. Ennyit most röviden. A többit a blogomban megírtam:
koranyi.blogspot.com/2007/05/ez-megjult-petfi-rdi-htkznapi.html#links

ethan blow 2007.07.24. 11:31:52

én leszarom, ki mit mond, az új petőfit hallgatom, a régit nem is tudtam, hogy létezik még. megállt a keresőm a kocsiban egy jó zenénél pár hete, és azóta is csak azt hallgatom. szerintem kurvajó lett, a szabócsaládot meg nem ismerem, biztos jó arcok, menjenek a kossuthra a farkasházy faszkalap arrogáns baromarcú teddyvel együtt, meg az általuk rádiókabarénak hívott iszonyattal, mindig kiráz a hideg, amikor ezek viccelődni kezdenek. Go Petőfi!

Ades 2007.07.24. 11:34:11

Nem Tagadom, már régen vártam egy olyan országos rádióra mint amilyen a Petőfi, ill. majdnem... De nem hiszem hogy közszolgálati lenne, pont a fent felsorolt okokból. De mégis, az a legrosszabb, és most elnézést, de nyilvánvalóan politikai célokra használják fel hogy megfogják a fiatalokat, hiszen a hírek csak a kormányfényezésről szólnak. Na de ennyit a politikáról...
Mindig is sajnáltam, Szegeden tanulóként, hogy itt a Radiocafe-t csak Neten-lehet hallgatni.

Tikus 2007.07.24. 11:39:49

Ja! FM4 a király, itt a nyugati szélen ez a legjobb. Lemossa a fővárosi piacvezetőket. Megérne egy tanulmányutat a Petőfi illetékeseinek, meglátnák hogy kell közszolgálati rádiót csinálni fiataloknak. Ja, és abban angolul ÉS németül is beszélnek!

Kobaljov 2007.07.24. 11:42:40

bulgakov: "én leszarom, ki mit mond"

oké, akkor mi is a tiédet, nyugodt szívvel

mormota20 2007.07.24. 11:46:26

jó ez, csak nem közszolgálat. jó azért, hogy Pesten kívül megtörte valai a sláger-hegemóniát.

FayeFaye 2007.07.24. 11:48:05

Azert mert valami kozszolgalati, attol meg nem kell a magas kulturat kepviselnie. Ott van peldaul a BBC egyes szamu, leghallgatottabb csatornaja, ami a legujabb, legkommerszebb szamokat jatsza, a Panic at the Discotol a Scissor Sistersen keresztul Kylie Minogue-ig, mindent, amit a kiadok rajuk tolnak honapokkal megjelenes elott, reklamozas vegett, mikozben a dj-k olyan szovegeket nyomnak, mintha 24/7 be lennenek love.

Persze emellett a BBC-nek meg van egy tucat masik adoja, egy kulon a komolyzenenek, kabarenak, hangjatekoknak, csak beszelgetos musoroknak, a regionalis es a nemzetisegi adokrol nem is beszelve.

Rönkugró 2007.07.24. 11:51:56

Mostanában én is csak a Petőfit hallgatom. Bennem is felmerült a közszolgálatiság kérdése. Az én közérdekemet pont ez az adó szolgálja. Először érzem úgy, hogy az adóforintjaimat, amit a közszolgálati médiumok kapnak úgy használják fel, hogy annak látom, érzem, szeretem az eredményét.

JJK 2007.07.24. 11:52:02

Kedvencem az volt, hogy az elején elmondátk a szám címeket, előadókat. Tiszta 80-as évek.
Mellette mókás az is, hogy a Tankcsapda után egy Norah Jones szám következik.

JJK 2007.07.24. 11:58:15

Érdekes lenne egy Petőfiről elnevezett rádióban angolul beszélnének. Kinyílna a bicska egy-két nemez tarsolyban.

fasztumgél 2007.07.24. 12:02:34

A Petőfivel ugyanúgy vagyok kábé mint a Caféval. Fasza meg minden, de huzamosabb idő után télleg unalmas.
A petőfin télleg sok az ismétlés;
A cafén meg fél óra alatt megunom a névtelen afrikai DJ-ket ["némelyik most mászott le a fárol" höhö]

petőffy: stream001.radio.hu:8210
kávé: media.dream.hu:18000

ethan blow 2007.07.24. 12:11:47

kobaljov,
téged szarlak le a hülye kommenteddel a legmagasabbról, a gazdaságilag jó zenéddel együtt, de figyelemreméltó, hogy ezért képes voltál írni.

JQ Higgins 2007.07.24. 12:16:25

ahogy Hofi mondta: "Itt hármat foghatsz: a Kossuthot, a Szabad Európát meg a pofádat. A Petőfi az zavaróállomás!" csak már nincs mit zavarni, akkor meg minek...

Udi · http://blog.udi.hu 2007.07.24. 12:28:58

Ha ertekelnem kellene, akkor inkabb kedvelem. (Amolyan piackutatos stilusban)

Amugy blog.udi.hu/?p=3261

péló 2007.07.24. 12:30:45

FayeFaye: de azért a BBC radio1-on minden 7en nyomja fabio és grooverider kb 10 éve ami azért a d'n'b ottani népszerűsége mellett is elég bevállalós húzás volt,vagy éppen gilles peterson aki meg egyenesen isteni státuszban van nálam.nappal mehet a kommerszből a kevésbbé szar ha este vannak fasza tematikus műsorok igazi dj-kkel.
példának:www.bbc.co.uk/radio1/djs/

Mirko 2007.07.24. 12:36:42

"Ja, és abban angolul ÉS németül is beszélnek!"

Ahogyan JJK is leírta, elképzelem, mi vér folyna itt (ha nem szó szerint, akkor átvitt értelemben, de legalábbis egy-két-sok turulhitű tolla nyomán felfestődött nemzettestből), ha egy közszolgálati adón nem kisebbségi idegen nyelv (az egyesen éppen a Srpski Ekran megy háttérzajnak, ezért így fogalmaztam), konkrétan a kizsákmányoló globalista karvalytőke (kajmántőke) angolja lenne hallható a műsorokban...

fbal 2007.07.24. 12:40:44

Teljesen mindegy, hogy most jó zenék mennek, minden rádió így indult Maygarországon, akár a Roxy, akár a Deejay, aztán ellaposodik folyamatosan, mígnem tök olyan lesz mint bármelyik szar.

Feri nagyapa 2007.07.24. 12:55:04

Az FM4 oké. Ha jól emlékszem ennek elődje (előző neve) volt a Blue Danube, piszok jó zenékkel, angol, német, francia, orosz(!) szöveggel, hírekkel. Nem megbántani akarom a Petőfi műsorainak készítőit (még ha egyik-másik szövegmondó idegesítően beszédhibás is)- valószínűleg/talán jóakaratúak, miként a dadogós-túlszubjektív kossuth-osok -, de ez távolról sem az igazi. Én is csak kocsiban (napi kétszer 40 perc) hallgatok rádiót (sokszor inkább cd-t), de a korábbi Petőfi nekem jobban bejött. Attól az új-kossuth meg - a hasonló tematika mellett - minőségben bőven elmarad.

Host 2007.07.24. 13:20:26

Ha ano az EST FM kereskedelmi szinten megbukott, akkor bizti, h jó ha ugyanazt, szinte ugyanazokkal az emberekkel közszolgálatilag állami pénzből csináljuk?

szmétál a gúzsva 2007.07.24. 13:33:43

Nagyon jo az uj Petofi. Nekem is mint bulgakovnak megallt a keresom egy jo zenen es azota is csak a Petofi megy a kocsiban. Kit erdekel ha ismetlik a jo szamokat, legalabb nem a Voyage, Voyage meg az undorito Wind of Change... Neten is hallgatom meloban.

asztrov 2007.07.24. 13:33:58

na éppen ez az, Host. az est fm kereskedelmi rádió volt, tehát bevételt kellett termelnie, ezt nem tette, törvényszerűen megbukott.
ezzel szemben a közszolgálati rádiónak (és más médiumnak) nem kell mindenkinek tetszeni, hiszen a közbe tartozik a 10 fős szubkultúra is, éppúgy, mint az 5 milliós törpeminoritás. iszonyat széles spktrumnak kell megfelelnie, iszonyat széles spektrumot kell képviselnie, és ige, közpénzből. ennek megfelelően nem kell nyereségesnek lennie sem.

egy dolog buktathat meg közszolgálati médiumot: ha nem köszolgálati.

S. Dali 2007.07.24. 13:37:35

Azt valahogy kimaradt a kommentekből, hogy itt is van éjféli mix, rétegzene, bla-bla... de már este, mint mindenhol... ez az élet. De ha egyszer este 8-kor nagyfilmként valaki sokdíjnyertes brazil filmdrámát lát egy országos tv adón, akkor neki lehet menni a Petőfinek is, hogy követeljük a kultúra beöntést 8 és 16 óra között. Az való igaz, hogy van néhány elszállt feldolgozás, és egyiket-másikat ráadásul orrvérzésig játszák. Senki sem tökéletes... Amire azonban felhívnám a figyelmet, az a magyar előadók jelenléte. Nem NOX, TNT, Zséda, stb., hanem Amorf Ördögök, Quimby, etc.) Szerintem az meglehetősen közszolgálati feladat, hogy olyan magyar zenekarokat népszerűsít, akik a Danubius felől akár éhen is halhatnának. És nem azért, mert nem tudnak zenélni, vagy értéktelent alkotnak. Ha idén 10 cd-vel több fogy az aktuális Neo zenéből, vagy 10 jeggyel többen mennek az egyik Péterfy Bori koncertre, az szerintem vastagon közszolgálat.
A megoldás soha nem lehet az állami szubvenció. Ne halat adjunk, hanem hálót... Na jó, a vége elég gázosan propagandára sikerült. Sorry, alragadott a HÉV.

csipuka 2007.07.24. 13:40:38

inkább szüntetnék meg teljesen kár a sugárzásra kidobott pénzért ! Még a szatelitre is felnyomják
hogy a Transponderért is fizetni kelljen. Ilyen szar életben sokkal hasznosabb a humor meg egészségesebb is csak persze a seggfejeknek nincs
humorérzékük . igy hát marad a lárma .

qbr 2007.07.24. 13:43:33

Rönkugró kommentjével értek 100%-ban egyet. Az én adómból (is) tartják fenn a Petőfit. Az utóbbi 15-20 évben, amikor hallgathattam volna, 98%-ban olyan ment, ami nem érdekelt. Nekem az megfelel, ha most 8-10 évig nekem tetsző zene megy, és utána majd váltanak egy másik réteg ízlésére, akkor majd keresek más rádiót.
A shuffle dolog lehet, hogy valóban nem túl igényes, de leszámítva a café meg a tilos adásának jelentős részét(meg gondolom néhány kicsi rádiót, amit nem ismerek) ugyanez van. Nagyon jól emlékszem még, hogy 1996-ban össze voltam zárva egy rádióval mint egyetlen szórakozási lehetőséggel 3-4 napra, és csak két adó jött be: a Juventus és a Danubius. Mindkettőn 26 óra volt a zenék ismétlődésének ciklusa. És még a sorrend sem változott - vagy a shuffle-t voltak voltak benyomni vagy kaziról ment :))

S. Dali 2007.07.24. 13:43:40

Host
"Ha ano az EST FM kereskedelmi szinten megbukott, akkor bizti, h jó ha ugyanazt, szinte ugyanazokkal az emberekkel közszolgálatilag állami pénzből csináljuk?"

Gondolj bele az életedbe, ha holnaptól minden megszűnne, ami piaci alapon nem fenntartható.

Johnny Crunch 2007.07.24. 13:46:51

Jaja. A zenék 80%a ismerős sláger. Legalábbis nekem, meg úgy általában mindenkinek aki nem szatyorban él és mondjuk a pop-rock-alter vonalon mozog.
A Tiloson ugyanez az arány 0,1%. Én el tudnék képzelni egy a Tiloshoz hasonló tematikus zenei kinálatot a Petőfin. Egy biztos a hallgatottság csökkenne és mégtöbb lenne a hőbörgés mint most.

S. Dali 2007.07.24. 13:48:42

csipuka, köszönet az építő jellegű hozzászólásért, tartalmas életed lehet.

ancsur 2007.07.24. 13:57:32

A zene tényleg jó, de én a Gordiusz Magazint sajnálom vasárnap délelőttről, ami úgy adta elő az aktuális tudományos ismereteket, hogy még krumplipucolás közben is élvezhető és befogadható volt. Hüpp. De a zene jó, bár a közszolgálat ennél picit több...

szmétál a gúzsva 2007.07.24. 14:05:30

Kozszolgalat az is, hogyha egy radio atneveli az embereket igenyes zenekre :)

eziskamu 2007.07.24. 14:09:22

Én leginkább azt nem értem miért pont egy tisztán zenei adót kellett a Petőfiből csinálni, a humor miért nem fért meg? Különösen a Kabarécsütörtök hiányzik. Hiába jók a zenék, de ez így nem tartalmas. Nyugi, Teddyt nem sírom vissza, valamint Gálvölgyit is jól el kéne pálcázni néha. Csakhát ez a heti 1 óra +1 ismétlés a Kossuthon nagyon kevés. Valamint ahogy kifejtettem már máshol is, a Fotelpatkányok (a kedvencem :) ) is átköltözhetett volna a Petőfire, meg ezen kívül is még pár nem tisztán zenei magazinműsor sem ártott volna a Petőfinek.

szmétál a gúzsva 2007.07.24. 14:15:28

Eppen most megy a Green Day - When I Come Around. Ezt melyik masik magyar adon hallhatjuk?

Nyugi, meg csak most kezdtek el a sracok, biztos vagyok benne hogy idovel egyre jobb lesz a musor. Ez a radio egy szep fenypont a magyar mediasotetsegben.

MiKeyRuLeS 2007.07.24. 14:20:23

Nekem nem azzal van bajom, hogy ilyen a Petőfi, hanem azzal, hogy a régi, jó műsorokat egy tollvonással megszüntették. Előzetes felmérések, hatásvizsgálat nélkül persze.

Viszont nem értem, a régi slágerek feldolgozása (pl. Kung-Fu fighting, stb.) mitől képvisel magasabb kulturális szintet, mint az eredeti? Talán csak annyiban, hogy a többiek nem ezt játszák.

Ahol Búza Sándor adja a tanácsokat, attól a rádiótól hogyan várjunk színvonalat?

MiKeyRuLeS 2007.07.24. 14:26:06

S. Dali, talán te is a mi adóforintlainkból kapod a fizetésed azért, hogy itt kommentelsz? A hozzászólásaid tartalma és stílusa igencsak bennfentesre, közszolgára vall.

rudeboy 2007.07.24. 14:34:51

Szerintem kár firkálni a Petőfit, kapnak épp eleget a Teddy-féle és egyéb hülyéktől.
Vidéki csóka lévén nagyon örülök, hogy van ilyen. Nyilván ha a Tilos vagy az - amyúgy elég gyér - RádioCafé szólhatna az én kocsimban is, akkor kicsit másként látnám a szitut, de ez egy más ország, a kántrisájd meg végképp... Itt nehéz a Portisheaddel, de még egy Maroon 5-val is eladni egy rádiót. Én a magam részéről megköszönöm a Petőfi jelenlegi stábjának, hogy kevesebb CD-t kell tartanom az autó kesztűtartójában!

grigorij (törölt) 2007.07.24. 14:36:55

Sajnos 5-6 éve leszoktam a rádiózásról, pont azért, mert már kizárólag zenei adók voltak! Most ugye a Petőfivel tovább bővült a kínálat! Rendben van, ez kell a fiataloknak, de zeneadóból annyi van mint a tenger (+internet +mp3 stb.)
Egy korábbi hozzászólóval értek egyet, ha már zene, akkor miért nem minőségi, kultúr, oktató stb. ami más mint a többi tucat? Mert most kicsit más a stílus, de ettől még ugyanaz! Tényleg, miért nem lehet lemezeket bemutatni, zenekarok, zenészek munkásságát elemezve zenét, beszélgetést, krtitikát közvetíteni? Most a Petőfi attól jobb, hogy nem Gyözikét ad, hanem Mónikasót????
Szerintem meg pont az autózáshoz találták ki a CD-t, az MP3-at. De reggel borotválkozás közben mit halgassak? Vagy szélsőséges politika vagy tömegzene, winchesterről havi váltással...

number1 2007.07.24. 14:37:48

Hajolj bele a hajamba, dúdold bele, hogy labamba....

Én örülök a Petőfinek.

grigorij (törölt) 2007.07.24. 14:40:06

Apropó! Akik hallgatják, tőlük kérdem: Cesaria Evora szokott lenni? Vagy Allman Brothers? Ten Year After?
Igen?

S. Dali 2007.07.24. 14:41:59

Turk, saját cégem van, elég sok közszolgát eltartok. Ennyit a személyeskedésről. Részben el is fogadom, ha nem azt látom, hogy az ablakon lapátolják ki a pénzt. Sorry, hogy kedvelem a magyar ún. "alternatív" zenét. Ha ettől benfenntesnek tűnök, hát...
Off: A szőr feláll a hátamon, amikor nemzetközi "versenyen" a NOX(!) képvisel. Ezt tartjuk érdemesnek arra, hogy megmutassuk a világnak? Lám, mi ilyet is tudunk!

asztrov 2007.07.24. 14:44:57

turk. igen, igazad van, megmondhatod mi legyen az adóforintjaidból. csak éppen akkora mértékben, mint amekkorában a te adód mérhető a teljes költségvetéshez. ez van haver.

asztrov 2007.07.24. 14:46:39

grigorij, cesaria evora, allman broters és ten years after VOLTAK a petőfin..:P

robyblog 2007.07.24. 14:49:29

apróság, de azért nem kellene figyelmen kívül hagyni, hogy az estfm a műsoridejének 50 százalékában talk-rádió volt - ott műsorok készültek. lehet a ptf-t a stfm-hez hasonlítani, és azt mondani hogy ugyanazok csinálják, de akkor lássuk, hogy kik azok, akik nem: rdi/sprm, alpári laci, ördögi roy, 1-800 moni, rádió petra, emese habbal, fikidí, géza hétköznapis, lovász tv lászló, szerepi hella, papp bojána, bab, szasza, feki, galamb, betyár, szüts miklós, kókai nagy viktor és még sokan mások.
a ptf-en szabi tokától bokáig (kreatív), izil (zene), és csillag (főszerk) nyomja.
az egyébként tök jó, hogy egy hét évvel ezelőtti zenei irány mára a közszolgálatiság egyik arculata.
öröm. ha érted, mire gondolok....(pszr)

Akos979 2007.07.24. 14:49:42

Végre a minőségi zene eljut az ország minden részébe! Csak fel ne higuljon Robbie D-vel, Erica C-vel, meg a többi szeméttel!

asztrov 2007.07.24. 14:52:57

ez meg mi a jó fasz?! ptf, stfm, rd/sprm, pszr? mondok én is egyet akkor: smrc, de a füledbe.

grigorij (törölt) 2007.07.24. 15:13:41

asztrov: köszi, lehet, hogy belenézek...

asztrov 2007.07.24. 15:24:34

grigorij. úgy értem, hogy voltak, tehát nem most. de azért nézz bele, persze. a priori vélemény lófaszt se ér.

tilosradio 2007.07.24. 15:31:45

Én aztat kérdezném, hogy csak nekem az az érzésem, hogy valahol sántít az, hogy "A közszolgálati rádiónak ugyanis olyan kulturális produktumokkal kellene foglalkoznia, amelyek máshol nem elérhetőek. Vagy azért, mert annyira frissek, hogy a kereskedelmi rádiók még kivárnak. Vagy pedig olyan rétegzenék, amelyeket profitorientált csatornák már nem vállalnak be."? 1. A közszolgálati rádiónak sztem soha nem kell rétegzenékkel szolgálnia, mert akkor nem a közt, csak a köz egy rétegét szolgálná. 2. Kruder&Dorfmeister pedig lehet, hogy a cikkírónak, néhány kommentelőnek vagy nekem jól ismert és régi, de menj el akárhová vidékre, és rá fogsz jönni, hogy semmi sem ennyire evidens. Márpedig a petőfi országos adó, úgyhogy valahol el kell kezdeni. A shuffle dolog ettől még gáz, de bízom benne, hogy ez csak a kezdeti ember-ötlet-koncepcióhiány eredménye.

Földalatti Pál 2007.07.24. 15:38:11

Kutya baja a Petőfinek sztem, és még lehetne jobb is, de máris marják, ahol érik. Pedig hát eddig a kutya sem hallgatta, most meg jó sokan fogják.

Jellemzően ugye azok, akik az adójukat, azaz a pénzt adják rá.

Persze lehetne frissebb a zenei kínálat, és főleg lehetne kevesebb a dídzséfos: nagyon sok dobloop-os, számítógépen összetákolt "zenét" játszik a Petőfi mostanában. Mit van mit tenni, ha maga a zenei főszerk is DJ, az meg bárki lehet egy hét alatt. (Pl. dobos meg nem lehet.)

Mindezzel együtt hajrá Petőfi: ha 7-8 év lemaradással is, de országosan megszólalt vmi igényesebb kortárs könnyűzene.

Csak a danubiusban pénzzé rohadt lelkű búzasanyit nem értem, mit keres ott.

RavenLord 2007.07.24. 15:38:41

Én 3 hete folyamtosan a Petőfit hallgatom, a kocsiban is, melóban is. Mert jók a zenék. Ennyi a titok. Vidéken ilyet nem tapasztalhatott eddig az ember, a helyi kereskedelmi rádiók borzasztóak. Igen, gyakran ismétlik a számokat, de a három hét alatt is érezhetően bővült a repertoár, a színvonal meg nem csökkent.
Hajrá Petőfi!

asztrov 2007.07.24. 15:50:08

még egyszer benyomom, mert ráérek. szerintem a köszolgálatiságnak igenis a kulturális sokszínűség felel meg, amelybe belefér a legvadabb szubkulturális kútásás is. akár a kétszámos gimnazista punkzenekar is. hiszen attól, hogy valami rétegműfaj, a célközönség rétege mégéppenhogy a közösség része, és mi szolgálja ki őket, ha nem a közszolgálati médium. aki erre meg nem kíváncsi, az elkapcsol és/vagy eltűr. ez a szép és ez a nehéz is ebben a plurális demokráciacuccban.

a kruder és dorfmeister mainstream lónyál a faszállító gennyládák szemszögéből és rétegműfaj a sting rajongók szemszögéből. de a közszolgálati médiumoknak egyaránt meg kell felelnie a faszállító gennyládák rajongóinak, mint a stingeseknek. sőt még a tom jonessosoknak is.

akkkko 2007.07.24. 15:52:02

Az új Petőfin tényleg jók a zenék. A gond csak az, hogy mindet kiadta már az EstFM-Rádio Cafe a válogatás CD-in (Forintos percek 1-2, Milliók reggelire 1-2, Instant 1-x)

Bár, ha úgy vesszük, hogy ezzel országos lett a cafe, akkor még örülhetünk is, de ehhez nem kell közszolgálatinak mondani magukat.

rudeboy 2007.07.24. 15:52:42

Egyetértek "tilosradio"-val! Örüljünk már annak, hogy van valami normális zene egy országos rádióban! Amúgy nem csak régi cuccok szólnak, van itt The Killers, The Moog, Amber Smith, !!!, Maroon 5, 30Y (hogy kissé elmaradott felfogású Földalatti Pálunkat megnyugtassam: ezekben példul dobosok dobolnak)...

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2007.07.24. 15:59:33

az estfm nagyon jo volt, a Radio Cafe kevesbe, a Petofi most eppen bejon, a BBC R1 csak este (de nem minden este) hallgathato.

Tokre orultem, mikor felfedeztem a Bunteto Mozidelutant a Klubradion. Mittomen mit csinal ott, de jo, hogy nem szunt meg.

Piros pont a Petofinel az is, hogy kiirja a szamok cimet az iTunesban:)

katzenbaum 2007.07.24. 16:23:09

Az "igényes" zenét a magyar piacra bevezetni üzleti kihívás. Igen. Ennek a törekvésnek a szerző szerint 2 körülmény szabhat gátat: 1) megfelelő résztvevők (vezetők, műsorvezetők, sales-esek) hiánya; 2) a kikezdhetetlen igénytelenségünk. Szerintem szempont még a piac eredendő szűkössége. Nem hinném, hogy a nyilván könnyebb utat járó tőkére (tömegigények kiszolgálása) érdemes lenne számítani az "igényesebb" zene terjesztésében, ez itthon tényleg inkább "kultúrmissziós tevékenység" marad.

csiszi 2007.07.24. 16:26:53

Baromi kiváncsi leszek a következő 1-2 hónap hallgatottsági adataira. A közelemben szinte mindenki áradozik a Petőfiről. Nyilván ez nem reprezentatív minta, de ha csak annyit elér, hogy legalább valamelyest feljavul a kereskedelmi adók kínálata, már megérte a dolog.

Kobaljov 2007.07.24. 16:27:42

üdv pnxntdd ex-főszerk, látod mivé lett azóta a világ :-)

Tűzvillám (törölt) 2007.07.24. 16:31:28

Én szerettem a régi Petőfi műsorait. A beszélgetések szerintem tök jók voltak, legjobban szerettem a Délelőtt-öt Kőszegivel. Engem halálra idegesít a sok hülye szlogen és az ismételt zenék. Én kivettem a Petőfit a rádióállomások közül, mert ennyi erővel cd-t is hallgathatok. Az a szöveg pedig egyáltalán nem hat meg, hogy milyen "igényes" a zene, amit adnak. Megértem, hogy ez sok ember ugényét elégíti ki, de az ezt megelőző műsorszerkezetet is hallgatták egy páran.Nem hiszem, hogy a Massive Attack és társai nagyobb hallgatottságot hoznak majd a rádiónak.

mildi 2007.07.24. 16:40:12

A Petőfi legnagyobb hibája szerintem, hogy hiányzik belőle az interaktivitás.

40 alatti közönség eléréséhez az interaktivitás, elengedhetetlen, sőt, ma már magára valamit is adó médiumnak nem elég csak sugároznia, hanem szó szerint meg kell szólítania közönségét, és ez már hozná magával az emberi szót, a riportokat... etc.

Lehetne beszélgetni, chatelni divatról, bemutatókról (mozi, színház, könyv), éttermekről, sportról... akármiről, sok mindenről (kivéve politika, plíz), kinek miről.

robyblog 2007.07.24. 16:42:51

Kobaljov: örülök is neki. lám, lám, nem volt hiábavaló az az egy-másfél éve az estfm-nek. ha valaki kapaszkodót vagy hivatkozási alapot keres, azt találja meg.
megérte.

piezo 2007.07.24. 17:15:20

Én Asztrovval vagyok. Göczey Zsuzsa után ez nem kultúraterjesztés, nem rádió. Ha elmegyek vásárolni a Tescóba, ott ugyanezeket a zenéket hallom, csak ott megúszom Ákost.
Bármelyik plázában okosabb muzakkal szolgál bármelyik márka-butik. A Petőfi rádió ne akarjon populista össznemzeti gulyáspartit tartani nekünk egész héten át, hanem vegye a fáradságot, és alakítson ki egy műsorstruktúrát, benne különböző hallgatói rétegeknek szóló, nagyon korszerű, nagyon penge műsorokkal. A pénzünkért.

AvgDvl 2007.07.24. 17:29:40

Inkább legyen rajta csak zene (megjegyzem számomra 75%-ban nagyon jó), mint hogy ide is befurakodjon egy pár extrovertált, kilúgozott agyú, takonygerincű bájgúnár, aki 15 percenként elmondja hogy melyik sztár ma milyen bugyit vett fel, vagy erőltetve röhögjön a kispajtása izzadságszagú humorán. Jó lesz ez így, nem sírok a régi műsorokért. Ott van a Kossuth.

arvisura · turoczi.blog.hu 2007.07.24. 17:41:27

Egy kicsivel több türelmet a Petőfi szerkesztőinek, hátha jót akarnak, de nyitni kell és minden észrevételt komolyan venni. A köz ízlése alakíthat remek rádiót, de a szerkesztés járjon egy lépéssel előbb. Interaktivitás!!!
Másképpen maguknak zenélnewk, magukat dícsérik, majd magukra maradnak.

Devil Inside 2007.07.24. 18:42:18

Alapvetően már az is valahol közszolgálatiság, hogy szemben szinte az összes többi adóval szemben nem pofáznak össze-vissza mindenféléről (pénzügyekről, divatról, autókról, érdekes emberek hétköznapi történeteiről, stb.), hanem csak zenélnek és reggelente sem kell semmiféle erőltetett ökörködést hallgatnom ébredezés közben. Eközben a rádió megkímél attól a döntési stressztől, hogy milyen CD-hez is van valójában épp kedvem. ;-) Másrészt egy rádió kínálatában mindig van olyan zene, ami tetszik és nem ismerem - a Petőfin pedig még jól meg is mondják nekem, ki volt ez...

Interaktivitásra pedig itt van pl. ez a blog. ;-))

redriot77 2007.07.24. 18:59:19

Rendben van a Petőfi, nagyon rendben. Egyetértek a cikk szerzőjével is, de átlagmagyar viszonyok között sok Petőfis szám már rétegzenének számít.

Munkahelyi rádiónak viszont kiváló - ideális kompromisszum, nagyon különböző végzettségű, ízlésű embereket is elszórakoztat.

KarmaFlow 2007.07.24. 19:14:12

Petőfi = copy+paste Radiocafe x országos frekvencia x adófizetők pénze.

mildi 2007.07.24. 19:16:43

Devil,
ja, ja, csak nekem nagyon hiányzik egy rendes beszélgetős (interektív) műsor, mert a mostaniak vagy politizálnak, vagy nyuggereknek szólnak ill. nyomul még a kisgyerekes kismamás is, és én egyik se vok :D
kb úgy gondoltam a dolgot, mint a mancs hátulját-csak rádióban-fiataloknak frissen, pergősen (nem idétlenen!), igényesen, politikamentesen

Kobaljov 2007.07.24. 20:26:54

svéd a Cafén műsorok is vannak, meg nagyobb/frissebb zenei kínálat

Kobaljov 2007.07.24. 20:28:24

ja és + a Magyar Rádió vezetése és egyéb szervezetei, állapotai

timbuk 2007.07.24. 21:38:33

Helyesbítenék!!!
Mi kb.110 km-re lakunk Pesttől a Tolnai-dombságon és frankón van radiocafé! jejeje

DE, basszus elegem van abból, hogy néhány jól eleresztett menő-manó mp3-mal és internettel pédálózik, mert hogy minek ilyen országos adó, mint a Petőfi!!!
Komolyan, szálljanak már le a földre! Az én rokonaim Szabolcsban tök szegényen internet és mp3 nélkül élnek, és ettől nem kevesebbek! DE sok hasonló helyzetben levő fiatalnak ez óriási újdonság, mármint ezek a zenék!

Ettől megfosztani őket? Mert akinek van pénze az neten mindent hallgathat, de akinek nincs, és cd-re se telik, az menjen a sunyiba?

Másrészt, én is szeretném, ha a Petőfi nem állna meg itt a fejlődésben, mert így azért kevés.

rudeboy 2007.07.24. 22:30:26

Tényleg, drága butapestiek, próbáljatok már Gilvánfa, Alsómocsolád és Botykapeterd viszonylataiba gondolkozni! Gondoljátok, hogy ott amúgy olyan sokan hallottak már Tricky-ről vagy a Primal Scream-ről? Sajnos eddig nem, mert nem jutott el hozzájuk! De az új Petőfin keresztül már igen! És ez a KÖZSZOLGÁLAT!

FAQlyás Menyét 2007.07.25. 07:13:25

Így van, szerintem mennybe fognak menni Primal Scream-től a gilvánfai cigányok!

Komolyra fordítva: Korábban még több féle fajta zene volt a Petőfin, ráadásul nem így ömlesztve, hanem műsorokban (Világzene magazin, stb).

Vajon hány napon keresztül ismétlik még ezeket?

Dallas 2007.07.25. 10:41:55

pnxntdd, ha azonos lennél PSZR-el jelezd már lszi nekem..
Kösz.

tréfás kedvű felhasználó 2007.07.25. 12:15:00

station ID: monnyonle!!!!! ennél idegesítőbb dolog nem nagyon létezik, egy ideig még elviseli az ember, de amint az energiamezők cikáznak jobbra-ballra, közben egy női hang próbál sejtelmesen beszélni!

zene: egész kellemes, de csatlakozom a fennebb szólókhoz? nem lenne baj néhány tematizát műsor is.

na mindegy!

aminek viszont a legjobban örülok: végre megszabadultak a hipergyík realmediatól és mp3 rulz!

Jegenye 2007.07.25. 15:31:10

Mivel mostanában nem hallgatom a Petőfit, nem tudom eldönteni, hogy milyen lett.

A TV újságban közlik, hogy aznap milyen előadók szerepelnek majd. Csak az a probléma, hogy a jelenlegi struktúrában nem lehet tudni, hogy erre melyik időszakban kerül sor.
Miután nem háttérrádióként használom a rádiót, zene nélkül pedig nem tudok meglenni, maradnak a kazettáim, a CD-im és az mp3-as letöltéseim.

moli 2007.07.25. 16:51:45

meglehetosen nem vagyok kivancsi mindenfele emberek pofazasara az idojarasrol vagy a legujabb UNKLE albumrol (ami hihetetlen szar.)

allin 2007.07.26. 15:25:35

szerintem, tartalom nélkül egy nagy foss ez a petőfi. nem tudok kötődni hozzá. én azért hallgatom a radiocafé-t, mert érdekes és változatos tartalomban és zenében egyaránt. az már külön jó érzéssel tölt el, hogy a petőfi sándor vette a bátorságot, és lemásolta a radiocafé zenei kínálatát.
a petőfi műsorvezető meg annyira töketlenek, hogy az előadók nevét sem tudják helyesen kiejteni. sebaj, két-három év és belejönnek, de addig hívják vissza a régi műsorvezetőket és munkatársakat, hogy ezeket az amatőröket megtanícsák magyarul beszélni, mert a szavak elrendezésével és a hangleejtéssel is igen komoly harcban állnak. summa-summárum, követelem 3 millió 40 év feletti petőfi hallgatók nevében a régi struktúrát, és ennek az újnak az eltörlését

csuhajj 2007.08.03. 13:39:54

Igen is kell a vidéki embereknek ez a fajta stílus. Teljesen hallgatható lett a a rádió és nem az a teljesen unalmas kiszámítható mint a többi másik kereskedelmi adó. Gyerünk Petőfi csak így tovább!!

BuliVan 2007.08.04. 02:44:24

Hajrá, DJ Petőfi! Mikor és vajon mire keresztelkedsz át, Sanyó? Tényleg, Sándor, te a magad idejében eléggé közszolg-álati voltál? Mert ez a mostani "arculatod", tényleg "álati" :) +L És a dzsidások tényleg úgy szúrtak le, hogy csak utólag kérdezték meg, hogy meg akarsz-e halni?

BuliVan 2007.08.04. 02:50:03

JA igen, azt elfelejtettem, hogy ha rám hallgatsz (magadat már úgysem hiszem), akkor a neved mától kezdve Nagggyyyon Sándor legyen...

LShelby 2007.08.21. 16:54:41

Eddig a Radio Cafe-t hallgattam.

Most már nem.

fokhagymásnápolyi 2007.09.07. 21:49:15

Ma eltettem a rádiómat, kiírtam néhány CD-nyi mp3-at és máris változatosabb zenéket hallgatok, mint az egyes nótákat orrvérzésig játszó Petőfin. Meglepő, hogy az adóforintjainkból csak ennyire futja: 150-200 zeneszám, beszédhibás hírolvasó, egy kultúr fittneszguru, aki nem tud a kiejteni egy egyszerű latinul írt szót sem, és egy honlap
(120 milláért), ahol még a zenéket sem véleményezheten, helyette marad az sms pénzért, amit meg úgyis leszarnak! Ez az adó nem hogy vérszegény, de messze nem éri el a leggyengébb sulirádió szintjétsem. Az igényes zenék helyett, pedig egyre közelít a kommersz felé. Sürgősen újra kellene hangolni, amíg nem késő!
süti beállítások módosítása