Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Utánlövés: tovább gyűrűzik a Big Brother-botrány

Szalonrasszizmus élőben

2007. január 19. 09:16 sixx 155 komment

Anyánk, az index már beszámolt az Angliát lázba hozó Big Brother botrányról: a valóságshow celeb kiadásában "kutyának" és "pakinak" (a derogatív jelzővel az angoloknál a pakisztáni és indiai bevándorlókat illeti a társadalom kevésbé toleráns és IQ-harcos fele) neveztek egy indiai színésznőt, aki a beköltöző no-name népséggel (egykori Miss Anglia, valami lánycsapat énekesnője, stb.) ellentétben hazájában igen sikeres és elismert művész, közel 50 filmben játszott már, és szabályos sztárkultusz alakult ki személye körül.

A legfrissebb feljlemények szerint a házban tartózkodó baromarcúak egyike a Chanel4 heves tagadása ellenére is lebukott a "paki" megjegyzéssel, az ugrás után belinket videón állítólag látható, ahogy elhagyja a száját a szó (szájról olvasók mindenképpen előnyben), minek hatására soha nem látott mennyiségű tiltakozás érkezett a brit médiafelügyelethez (jelenleg majd' 40.000-nél tartunk), bejelentették, hogy a házból előbb-utóbb kikerülő játékosoknak védőőrizetet biztosítanak, a műsor egyik legnagyobb szponzora (Carphone Warehouse, 3 millió fontot ad) pedig gyorsabban menekült a sorozattól, mint Bayer Zsolt egy munkáspárti nagygyűlésről. További részletek és az ígért videó a klikk után. 

A politikai botránnyá dagadt ügyben megszólalt már mindenki, angol és indiai politikusok keltek ki magunkból, és követelték, hogy azonnal vegyék le a műsorról az angolokat intoleráns rasszista barmoknak bemutató sorozatot, de persze a Chanel4-nak esze ágában sincs ilyen marhaságot csinálni, mert nézettségük a "sajnálatos események" hatására folymatosan nő. Rossznyelvek szerint szó sincs itt semmiféle botrányról, a sorozat készítői instruálják a házban tartózkodókat, és kavarják a málnaszőrt, mi ezt a megoldást is el tudjuk képzelni a magyar verzióban történtek után.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:53:57

Hát, ettől szomorú a dolog...

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.01.19. 12:54:45

én azt szoktam mondani győzikére, hogy "ez a hülye f*sz". akkor én most nem vagyok rasszista?

gyz 2007.01.19. 12:55:06

Merras,

maradj már, milyen hülyeség ez. néhány rasszista segg még nem az EU-s kultúra. Indiában hinduk kalapácsokkal estek neki egy mecsetnek, mert szerintük rossz helyre építették.

örülnél, ha a mi zsebnácijaink miatt egész Mo-t lenáciznák?

állandóan ez az általánosítgatás megy,

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:56:20

Ahogy elnézem, ezek az angol csókák ráadásul még hülyék is - megnéztem most a googleben, egész csinos csajról van szó, nekem spec. nem az lenne az első gondolatom vele kapcsolatban, hogy mocskos paki... :P

Virág et. 2007.01.19. 12:57:48

scheerti

Hogy valaki otthon mit mond és kiről, mennyit cigányozik/zsidózik/pakizik, az mindenkinek a saját kultúráltságára van bízva.
Egész más a leányzó fekvése ha mindezt főműsoridőben egy nézett reality show alatt teszi.

Valaki angliabol

Erről aligha ez az indiai színésznő tehet.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:58:35

gyz: még ha nem is nácizzák le miattuk Magyarországot, attól én még kurvára szégyellem magamat a mi kis zsebnácijaink miatt. Hogy a 21. században, Európában még egyáltalán vannak ilyen alakok, és ahogy elnézem, elég nagy számban sajnos...

gyz 2007.01.19. 13:00:17

Valaki angliabol,

szörnyű lehet neked. képzeld, itthon meg vasárnaponta dolgoztatják a tescóban a pénztárosokat. a bébiszitterünk férje meg buszvezető, és volt, hogy szenteste is dolgozott. szemét paki Aba Botond, mi?

az meg ne zavarjon - ahogy a rasszista angolokat sem zavarja - hogy ez a csaj nem paki, hanem indiai.

gyz 2007.01.19. 13:02:35

"attól én még kurvára szégyellem magamat a mi kis zsebnácijaink miatt"

azt jól teszed, én is. ám azt nem kedvelem, ha egy kalap alá vesznek velük, csak mert magyar vagyok. én sem ilyen esetek alapján ítélek meg más nemzeteket

Valaki angliabol 2007.01.19. 13:04:48

Az indiai szineszno gyonyoru, es altalaba veve az indiai nok gyonyoruek az angolokhoz kepest. A pakizas nem is emiatt van.. Az o kulturajuk tenyleg messzebb van az ittenihez kepest mint "Mako Jeruzsallemtol" es egyre tobben vannak... Majd mikor nalunk is ennyen lesznek mint itt, es elkezdik a mecseteket epiteni a Blahan es a Tesco mar csak "halal" csirket lehet kapni akkor majd egy kicsit mashogy fogjuk erezni, hogy gaz arcot kell elviselni azert, hogy egy ilyen india szineszno legyen majd a gyozike mellett a kepernyon.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:05:35

gyz, persze, igazad van. A pár hónappal ezelőtt kiújult szlovák-magyar meccsek kapcsán Tóta W-nek volt egy értelmes ötlete, mely szerint béreljünk ki egy stadiont, zárjuk be oda a szlovák nacionalista barmokat a mi hasonló nacionalista kiválóságainkkal, oszt játszák le egymás között izomból a dolgot - mi meg, akik nem óhajtottunk bejutni a stadionba, azok békésen megleszünk egymás mellett. Akár szlovákok, akár magyarok vagyunk.

tistedur 2007.01.19. 13:06:56

bakfitty!
a hülye f*sz nem nemzetfüggő kategória :)

gyz 2007.01.19. 13:07:19

ez megint más kérdés.

az EU-s bevándorlási politikával abszolút nem értek egyet, és minél jobban szigorítanám.

Passenger 2007.01.19. 13:08:05

Tistedur, okés hogy a pozitív diszkrimináció is az, de itten nem erről vót szó, hogy fel lehet-e hozni vki nemzetiségét baszogatási alapként, de szellemes vót a válasz, grat:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:08:25

Mikor S.: Nem az a baj, hogy utálja, hanem az, hogy mire hivatkozva teszi... Ez a szerencsétlen Pákó sem attól vacak előadó, mert nigériai, hanem mert nem tud énekelni, és mindezt egy olyan nyelven műveli, amit igen hiányosan sikerült elsajátítania. Engem spec. soha nem érdekelt, ki milyen származású. Dolgoztam évekig olyan luxushajókon, ahol a személyzet teljesen vegyes volt, norvégok, portugálok, magyarok stb. Aki bunkó (vagy rasszista) volt, az nemzetiségétől függetlenül volt tirpák másokkal.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:08:29

Valaki angliából: okés, akkor megelőző csapásként romboljuk le az itthon megtalálható mecseteket, meg egyéb török emlékeket, amik ugye szintén eléggé magukon viselik a mohamedán jegyeket.

Miért zavar jobban Téged egy mecset, mint egy katolikus templom? Katolikus templomot is építhetsz, ha van rá pénzed, betartod a megfelelő jogszabályokat, megkapod rá a szükséges engedélyeket, etc. Egy mecset, ha megfelel a fenti feltételeknek, miért zavar jobban?

Valaki angliabol 2007.01.19. 13:09:11

Minden tiszteletem a penztarosoke es buszvezetoke, de ok az egesz vilagon dolgoznak mikor masok pihennek..

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.01.19. 13:09:19

angliai tapasztalataim alapján különben az angolok leginkább a lengyelekre vannak kiakadva, veszik el sorozatosan a munkájukat, böcsületesen túlóráznak és beérik kevéssel.
állítólag nem egy lengyel diplomás szerel vécéket vígan liverpoolban tízszer annyiért, mit amennyit otthon kapna érte.

Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:09:46

Szerintem ezek a dolgok sokkal mélyebben gyökereznek.
Teszem azt valaki utálja a rock pedig életében nem hallgatott olyat.

Ezek a csávók meg szerintem lepakiznák az anyjukat is , szóval elsősorban inkább bunkónak tekintem őket :-D!

Akár még a csaj is tehetett olyat ami miatt utálják...

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:10:53

Nadine: mondtam, ez önmagában nem, vagy nem csak Pákót minősíti, hanem azt a médiavalóságot is, ami publicitást ad neki. Meg azokat a nézőket, hallgatókat, akik Pákó teljesítményére vannak rákattanva - no, az sokkal szomorúbb annál, minthogy Pákó szar énekes, és ennyi év alatt se tanult meg magasabb szinten magyarul...

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:12:46

Mikor S.:

Persze, az nincs kizárva, hogy élőben egy hülye, élhetetlen 3,14csáról van szó... csak azt én hülye, élhetetlen picsának becézem, nem pakinak...

tistedur 2007.01.19. 13:14:13

Passenger!
ez nem akart pozitív diszkrimináció lenni :)
de a baszogatási alap ne valaki nemzetisége legyen,hanem a tettei vagy a személyisége alapján ítéljünk...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:16:16

Egyértelműen lejön a hsz.-ből, hogy leginkább kétféle típus kommentezik. Az egyik szíve szerint egy magyar skanzenben lakna, ahová még véletlenül sem szivárog be más kultúra "mocska". Csak magyar népzene szólna, csak magyar áruk lennének az üzletekben, atillában vagy pásztorgúnyában járna, és jó lenne neki nagyon. Én a másik csoportba tartozom. Szeretem a világ sokszínűségét, és nem érzem fenyegetve magam attól, ha nemcsak csirkét lehet kapni a piacon, ha más bőrszínű, származású, kultúrájú emberek vesznek körül. Mi több, gyerekkoromban is ezt találtam vonzónak az amerikai filmeken. Hogy olyan sokfélék. Sosem fogunk egy véleményt képviselni, azt hiszem.

Passenger 2007.01.19. 13:16:42

Tistedur, vmi ilyent gondolok én is...és közben a kezem a bilibe lóg:)

Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:17:07

Merras : ő nem így tette...és ebben rejlik a bunkósága.
És úgy tudom csak a háta mögött pakizta le,"szerencsétlenségére" mikrofonok és kamerák között...

maybach 2007.01.19. 13:18:37

Virág et. 2007.01.19. 12:57:48!

Igen!

Valaki angliabol 2007.01.19. 13:18:59

Az alapveto gond a beilleszkedessel van. Miutan nekik annyira eltero kulturajuk van, ezert ez nekik sokkal nehezebben megy. Itt gondolok a bevandorlo unokaira is. Attol fuggetlenul, hogy anyanyelvi szinten beszelnek angolul sokkal kevesebb a lehetosegeik. Na most itt jon a mecset a kepbe.. Ezek a szerencsetlenek ott kapjak altalaban a vegso lokest, es robbantgatnak vagy lazadoznak az utcan. Torik a kirakatokat es autokat rongalnak. Itt mar ezert nem is leteznek kirakatok, mert mindegyiket femredonnyel burkoljak ejszakara. Iszonyat ahogy kineznek a varosok ejszaka...
Amugy meg a mecsetet ne ugy kepzeld el mint mondjuk a pecsi foteret. Altalaban lerobbant gyarepuleteket vagy tornatermet festenek ki belulrol. Sok turistat biztosan nem vonz...

Valaki angliabol 2007.01.19. 13:21:20

Lengyelekbol is sok van, de az o gyereke mar nem fog kilogni a sorbol...

Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:22:08

Képzeld Nadine én is dolgoztam már külföldön. De a népzenés általánosításoddal most te is beleestél ám a primitívség csapdájába úgy hiszem.

tistedur 2007.01.19. 13:24:37

valaki!
a vásár mindig kettőn áll..a bevándorlók problémái egyszerre kultúrálisak és szociálisak..
ráadásul a törés és rongálás nem csak rájuk jellemző:halvány emlékeim alapján angliában is létezik huliganizmus.
és régebben az ira is robbantgatott.tudom,ők is egy másik kultúrából jöttek..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:25:17

Nem hiszem, hogy egy hasonlatért le kéne primitívezned, de ha így gondolod... Vitatkozz a nálam okosabbakkal.

gyz 2007.01.19. 13:26:36

Nadine,

én inkább egy 3. csoportba tartoznék :)

sokszínűség, más kultúrájú emberek ok. építsenek mecsetet, mandirt, sztúpát maguknak, nyissanak jobbnál jobb kajáldákat.

viszont a befogadó ország nyelvét nem beszélő, annak törvényeit nem tisztelő (sajátjait föébe helyező), ám segélyeiből részesülni kívánó, elzárt közösségben élő, csak a sajátjaival érintkező bevándorlókra nem vágyom.


Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:27:41

tistedur :
Szerintem itt csak kultúrális problémákról lehet beszélni.Nem szociális alapon törnek kirakatokat szerintem.

Ez meg a másik agyrém hogy "ha neki szabad nekem is "

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:28:56

gyz: A "leginkább" a két fő csoportot fedte. Teljesen egyetértek veled. Sztem a vitaindító hölgy személye nem nagyon illik a leírásod második részébe.

Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:30:11

Elnézést kérek Nadine.Jogos.Nem leprimitívezni akartalak de nem hiszem hogy 2 felé lehetne osztani a kommentezőket.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:31:08

Valaki angliabol: Ha meg egy lerobbant gyárépület / tornaterem van hasznosítva, azt végképp nem értem, mi a gond vele. Bp-en is van egy raklap lerobbant pince, amiből meg akartam volna szerezni egyet, hogy ott ifjúsági klubot tartsunk, de anno az önkormányzatok lehetetlen feltételeket szabtak. (Nyilván meg kellett volna valakit kenni, de ebben valahogy nincs jártasságom.) Azóta is ott rohad az összes, csak a költség van vele az önkormányzat részére. Vagy lásd mekkora balhé volt itt a romkocsmákból, pedig egy tök jó ötlet volt.

Egy mecset elsődleges célja nem az, hogy turistákat vonzzon, hanem az, hogy egy közösség vallási életet folytathasson benne. Merthogy ugye azért Európa pár év alatt eljutott oda, hogy vallásszabadság kell, mert az jó.

Tudod, anno a keresztények is katakombákban gyűltek össze, pedig az se valószínű, hogy sok turistát vonzott akkoriban. :)

"Attol fuggetlenul, hogy anyanyelvi szinten beszelnek angolul sokkal kevesebb a lehetosegeik. "

OK, és ez most a szerencsétlen pakisztáni bűne, vagy a nemzeti érzelmű felebarátaink tehetnek róla?

Tény, hogy változtatni kellene a bevándorlási politikán, mert az sem jó, ha kontrollálatlanul beengedünk mindenkit - nem biztos, hogy kevesebb bevándorlót kell beengedni, csak lehet, jobban kéne szűrni, vagy lehet, jobb lenne előre felkészülni arra, hogy a beilleszkedés mindkét fél részéről egy macerás dolog... és valami okosat kitalálni arra, hogy hogyan lehet ezt az egészet kellemesebbé, jobbá tenni mindkét oldal számára, hogy a végén tényleg egy normális, békés együttélés legyen a végeredmény.

Csak persze ez bonyolult, szakértelmet és pénzt igénylő feladat, sokkal egyszerűbb pakizni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:32:18

Mint már írtam, úgy kezdődött a mondat, hogy "leginkább"... Ez szándékos fogalmazás volt, ezzel próbáltam jelezni, hogy ez a két fő csapásirány, ami mellett még jelen van számos egyéb megközelítés is.

tistedur 2007.01.19. 13:32:59

Mikor!
ez megérne egy vitát máshol.tehát szerinted csak és kizárólag bevándorlók törnek be kirakatokat angliában?!

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.01.19. 13:33:05

nadine!
támogatlak. csak nincs erőm írni:))

gyz 2007.01.19. 13:33:07

Valaki,

biztosan igazad van, de például a hindu vagy a szik kultúra is legalább annyira eltérő az európaitól, mint a muszlim, az előbbiek valahogy mégis sokkal jobban megtalálják a helyüket.
hogy miért, azt nem tudom, csak így látom.

gyz 2007.01.19. 13:33:59

Nadine,

én sem a szíésznőre gondoltam, amikor írtam :)

Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:39:03

Magyar skanzenesek inkább a www.kuruc.hu -n vannak. Szerintem itt annyira nem jellemző.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:39:17

gyz: Akkor eljutottunk a lényeghez, pontosan az általánosítással van baj. Tegyük fel, eddig korábban egy szadista pakisztáni főnöke volt a "pakizó" fiatalembernek, aki automatikusan egy kalap alá vonja vele a villában élő színésznőt is. Akkor ki a hülye? És ez többnyire így működik - sajnos. Ennyi erővel gyűlölhetném az összes magyart, mert összeszemetelik a vasútvonalak környékét (is). Jó nagy barom lennék.

maybach 2007.01.19. 13:42:12

Sztem meg közel sem ennyire bonyolult. Ha mi megyünk nagy lendülettel eus államba mi leszünk a kisebbség, de gyorsan megtanuljuk a jogainkat. A kötelességek, szabályok lasabban mennek( de ez személyes vélemény ), ha hozzánk jönnek, mi vagyunk a többség és nagyon tudjuk hogyan kéne viselkedniük a bevándorlóknak.
Akkor?

gyz 2007.01.19. 13:42:36

"pontosan az általánosítással van baj."

igen, pont erről írtam már 12:55:06-kor is

Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:44:36

tistedur:

Nem tudom,tény hogy annyira nem akarnak beilleszkedni mint amennyire úgymond "illendő" lenne.Ami azt takarja hogy szerintem pár törvényt azért felrúgank.
Személy szerint amikor én Angliában voltam pakisztániaktól béreltem szobát,és azon felül hogy méregdrágán adták problémám nem sok volt velük.
A mecsetekkel sincs semmi gond.A metró- és buszrobbantás óta viszont gondolom van azért rendesen lappangó düh sok britben.
De erről Valaki Angliából-t kérdezzétek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:46:02

maybach: Igazad van, csak általában azt tapasztalom, hogy azok viselkednek közömbösen, illetve gyűlölködve a kisebbségekkel, akik még sosem bújtak így vagy úgy (akár empatikus módon) a bőrükbe. És ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy a más nemzetiségűekről, a hajléktalanokról vagy a fogyatékkal élőkről beszélünk.

Beyonder 2007.01.19. 13:46:30

Hogy a faszba jutottatok el egy indiai színésznőtől a muzulmán terroristákig?

Kommenteket olvasgatni errefelé felér egy agymosással.

M1978 2007.01.19. 13:47:28

Nem értem. A valóságot akarták leképezni, nem?
A valóságban bizony sok ember rasszista és cigányozik/indiaizik/pakisztánizik is.

maybach 2007.01.19. 13:52:01

Nadine 2007.01.19. 13:46:02!

OK!!

gyz 2007.01.19. 13:58:22

agentcooper,

most aztán megmondtad a tutit...

(lehet, neked fura, de én pl. többször vettem részt olyan beszélgetésben, ahol a kezdeti téma néhány óra alatt teljesen feledésbe merült. próbáld ki egyszer, így működik a beszélgetés emberek között. nem kell feltétlenül elmebetegnek lenni hozzá)

Valaki angliabol 2007.01.19. 14:07:58

En inkabb sajnalom oket, mert ugyanolyan nehez lesz nekik mint a ceganyoknak Nalunk. Ok is egyszer bevandoroltak, es oket sem fogadtuk be mar ezer eve.

abuhasz 2007.01.19. 14:16:22

Erdekes, hogy a rasszizmus es bevandorlas kerdese milyen komoly indulatokat tud szitani. Es ami meglepo, hogy epp itt Angliaban, akik tart karokkal fogadjak be a Fold minden lakojat (legalabb is a politikusaik). Valahol folyamatosan erezheto, hogy elobb vagy utobb kiborul a bili, es egyre tobb un. rasszista magnyilvanulas lesz urra az embereken. Szerintem ebben semmi meglepo nincs. Ha valaki jart mar ebben az orszagban (es leginkabb a nagyvarosaiban) tudhatja, hogy itt mar korantsem kisebbsegekrol van szo. Nem csoda hat hogy sok ember ellenszenvvel nez rajuk es szinte minden bevandorlora, hiszen sajat varosreszeik vannak. En magam is bevandorlonak tekintem magamat, es nem is ohajtok mas lenni... de konyorgom akkor miert eroltetik ram azt, hogy szavazzak(!)? Na de visszaterve, a rasszistanak nevezett megnyilvanulas termeszetesen az aljaemberek primitiv megnyilvanulasa. De teszem fel a kerdest: mi ennek a kivalto oka? Harag, mert elveszik a munkat eloluk? Mert felnek a varosnegyedeikbe menni? Egyaltalan valos felelem ez? Mert oket (!) kell nezni a TV-ben, ahogy nekunk otthon a ciganyokat? A muszlimokkal szemben is iszonyatos harag-gerjesztes folyik ebben az orszagban. Aki latta a Channel4-on a heten az Iszlamrol szolo filmet az tudja hogy mirol beszelek. Nem vagyok biztos abban, hogy mindez alaptalan-e, de abban sem hogy megalapozott. Vegtere is ezert az eredmenyert harcolt Anglia a 2.vh-ban, legalabbis is a politikus megmondo embereik es szovetsegeseik altal. Ez most akkor demokracia, hogy van indiai parlamenti kepviselojuk is, aki megvedi az indiai bevandorlokat az angol plebejusokkal szemben? Nincs ebben valami groteszk? Ja es hozzateszem azert orulok, hogy Mo-on nics olyan fenenagy felszines jolet... hogy hozzank is annyian vandoroljanak.

tiwi 2007.01.19. 14:45:52

Az éremnek két oldala van:
Egyrészt, én amikor Angliában tanultam nagyjából ugyanazon mentem keresztül a diákszállón, (mint [ez az indiai lány]

Joyride 2007.01.19. 14:57:22

Hülye angolok. Az indiai kaja sokkal jobb, mint az a zsíros hal és krumpli.
Nem is eszem fisendcsipszet. :-)

fáklyás menet 2007.01.19. 14:59:59

Ami ott megy tolerancia címen, már szinte abszurd. Egy friss példa: ma láttam a CNN-en, hogy muszlimok tüntetnek a pápa ellen táblákkal, feliratokkal egy katolikus templom előtt a mise utaán onnan kijövőket provokálva. Lehet toleránsnak lenni, de ne essünk már át a ló tulsó oldalára! Egy muszlim-többségű országban úgy vágnák haza (jobb esetben) az így viselkedő keresztény bevándorlókat (vagy leszármazottaikat), hogy még meglepődniük se lenne idejük!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 15:00:07

Úgy érzem, hogy ez az "elveszik előlük a munkát" egy kissé fals. Ennyi erővel gyűlölhetnék azokat a munkaadókat, akik mindig a legolcsóbb (tehát bevándorló) munkaerőt alkalmazzák a hazai (tehát nagyobb fizetésigényű) emberek helyett. Aki meg szegényebb országból jön, az nyilván más viszonyítási alappal rendelkezik anyagiak terén, tehát akár tanárként is elmegy majd takarítani, ha ezzel el tudja tartani a családját. Ez elítélendő?

tiwi 2007.01.19. 15:01:00

Az éremnek két oldala van:
Egyrészt, én amikor Angliában tanultam nagyjából ugyanazon mentem keresztül nap mint nap a diákszállón az angol lakótársak részéről, (mint [ez az indiai lány] na ezt innen töröltem, mert nem süllyednék le az ő szintjükre tehát, van neki neve:) mint Shilpa. Az angolokra általában nem jellemzőek a nyílt rasszista megnyilvánulások, inkább folyamatos megaláztatás és pszicho-terror alá helyezik a külföldit.
A másik fele a történetnek, hogy az indiai-pakisztáni vonulat pedig jól tenné, ha a saját portáján sertepertélne, mielőtt rasszizmust kiált. Mondom ezt azért, mert saját bőrömön tapasztaltam, velünk ká-ká európaiakkal ők úgy viselkednek, mint kábé a BB angol szereplői Shilpával. Vannak élményeim:
mikor a segítségemet kérte a paki, mert befektetésnek venni akart egy házat Budapesten 2.000 fontért (kb. 800e Ft) (hallotta, hogy mi ócsók vagyunk), volt aki szőke feleséget akart magának venni Magyarországról, de kikötötte, hogy csak parasztlány lehet, mert az olyan engedelmes fajta. Például kizárólag a közép-ázsiaiktól hallottam a sokak által már unalomig ismert "do you have tv, cars, etc. in Hungary?" típusú kérdéseket, Shilpától is kérdezgettek hasonlókat a BB házban (hogy egy kunyhóban lakik-e, meg megmosta-e a kezét). A csúcspont egyértelműen az volt, mikor anyám kijött hozzám és a szállodában reggel odadobta elé a paki szállodás a szénné égett tükörtojást, miután a konyhából ezt hallottam: "That will be good for her. They have no food in East Europe" sic!
Persze az ilyenekből nem lesz média botrány. Hol van a mi súlyunk a világban és a britek szemében az egymillárdnyi India, vagy a majd 200 milliónyi Pakisztánhoz képest?

Jimbo 2007.01.19. 15:07:14

en nem vagyok rasszista, ennek bizonyitasahoz felkerem a muvesznot, latogasson meg szereny lakhelyemen

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 15:11:40

tiwi: Ez csak az ő tudatlanságukat bizonyítja. '86-ban Párizsban jártam, és orvost kellett hívni a szállodába, mert anyukám rosszul lett. A doki először azt kérdezte, hogy diplomaták vagyunk-e, aztán amikor hallotta, hogy nem, akkor meg azt, hogy mégis hogyan sikerült átmásznunk (!) a vasfüggönyön? Egy francia orvos, 1986-ban. Akkor mit várunk a távolabb élőktől?

abuhasz 2007.01.19. 15:14:39

Sztem a papanak van ebben igaza, nevezetesen, a bevandorlo alkalmazkodjon a befogado nep kulturajahoz. Azaz az indiai ne csinaljon kis-Indiat Angliaban, ahogy en sem szeretnek kis-M.o-ot (meg ennel is kisebbet (!) ) csinalni itt. Szamomra legalabbis termeszetes, hogy Angliaban brit kulturaval szeretnek talalkozni, es nem paki, meg muszlim, meg egyeb. Ez masoknak miert nem termeszetes?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 15:21:35

Mintha úgy rémlene, hogy az angolok is kis Angliát csináltak Indiában annak idején. Kétségtelen, hogy nem bevándorlói, hanem elnyomói státuszban. Az ember általában viszi magával a kultúráját. Nem levetkőzhető.

abuhasz 2007.01.19. 15:29:31

Ez igaz. Ha meg van engedve, hogy az otthonodat ide-oda tologasd, vigyed, amerre csak akarod. Vagy amit az agressziv gyarmatositok csinaltak, de az terjeszkedes es uralmi vagy volt.
Ez itt pedig szetszorodas a nagy "lehetosegek vilagaban", csapongas, semmi tobb.

rexter 2007.01.19. 15:30:22

ahahaha
par napja jottem haza angolbol szabira. ezt a musort en is neztem nagyritkan. es mivel egy olyan etteremben dolgozom ahol sok a "paki" mivel "halal" eteleket adunk, igy igencsak jol ismerem oket. Es igen, Angliaban mindenki maguk kozt pakinak hivja oket. Es igen ez vicces. Nagyon vicces, nagyon jokat rohogunk a pakikon az angol a spanyol a lengyel az orosz es mindenfele kollegaval. Kurva sokan vannak, mashogy oltozkodnek, mashogy viselkednek, borravalot soha nem adnak, kepesek egyszerre 4 en fizetni a penztarnal majd kinyogik h mind kulon kulon fizetnenek penyre pontosan, ugy esznek mint a disznok, tobb gyerekuk van mint a ciganyoknak, ha valamit nem ertenek nem azt mondjak h pardon vagy say again hanem "höh?" utolos paraszt stilusban. A pakik egyszeruen idegesitoek es butak. Elmondok egy remek angol viccet, angol kollega csavotol hallottam:
Why the pakis not allowed to play football? Because every time they take a corner, they put a shop there.
:D:D:D:D

Is this chicken halal ? :D

fáklyás menet 2007.01.19. 15:34:16

Van igazság abban, hogy a volt elnyomó gyarmatosító népek most (vagyis már pár évtized óta) legalább megkapják a büntetésüket a leigázottaktól. Csakhogy ezek már nem azok a britek (franciák, stb), nem tehetnek őseik bűneikről. Alkalmazkodjanak a bevándorlók, vagy takarodjanak haza (mégha sokan már ott is születtek)!

rexter 2007.01.19. 15:39:06

kis adalek meg: a spanyol kollega a karacsonyi zsivaj alatt mindig azt mondta ironiaval, "this is the last Christmas, because the Christmas is too offensive" es nem lepodnek meg ha igy lenne telleg Angliaban.

abuhasz 2007.01.19. 15:40:49

Ez az aljasodas minden ember tulajdonsaga, mert lefele a vegtelensegig lehet igenytelennek lenni, es zulleni hatarok nelkul...
de jol hallom hogy te itt mar genetikai kapcsoltsagot feltetelezel a tirpaksag meg a pakik kozott? Na persze csak viccelek, de sajnos ilyen a rasszista kerdes is. Lehet arabozni, meg pakizni, es meg helyenkent ciganyozni is... (zsidozni mar nem szabad mert azert borton is jarhat). De kimondhatjuk e hogy minden cigany ilyen, vagy ahogy te is mondod minden paki ilyen? Mi ez ha nem genetikai szegregacio?

Valaki angliabol 2007.01.19. 15:41:54

Rexter, ugy latom a karacsony ti is titokban unneplitek...

abuhasz 2007.01.19. 15:50:16

Ah, es a hazatakarodast ki vegeztesse el? Mert erre nem nagyon latszik alkalmas jelolt sehol.
Az nep velemenyet mar konnyen lehet iranyitani, es azoknak nem kell sok, csak chips a pofajukba, meg penz a zsebukbe, csak hogy jo plazma TV-t vehessenek. A kialakitott duhuket meg levezetik agresszioval, de ok meg veletlenul sem rasszistak... Erdekes, hogy a bigbraner eseteben is hogy vedekezik mindenki a rasszista megbelyegzes alol. Eleg negy mumus lett ez is, pedig szerintem jo sok rasszista kell hogy legyen egy ilyen helyen.

fáklyás menet 2007.01.19. 15:59:59

A hazatakarítást nyílván csak kifejezett indokkal lehet megvalósítani. Erre már vannak lépések, tavaly hoztak olyan törvényt, hogy aki az ország ellen szólal fel, agitál - általában szélsőséges imámok miatt kellett ez - az kiutasítható legyen. Végrehajtása kétséges, amennyire szolgalelkűen PC (de csak maguk ellen!) a brit politikai és közvéleményformáló elit.

abuhasz 2007.01.19. 16:13:08

Ehhez csak annyit, hogy az ilyen szelsoseges imamok altalaban a brit szuper modern es fejlett, szolidaris es terjesztendo demokraciajuk ellen szoktak agitalni. Gyakorlatban pedig hogy nem fogadjak el amit rajuk akarnak eroltetni... mert annak erkolcsi alapja es igazsaga nagyon is megkerdojelezheto. Mellesleg erosen igazuk van, ha mar befogadtak oket mindensetul, akkor most meg miert akarjak a jogaikat korlatozni?
Itt alapvetoen a kezdeti lepesekkel volt a baj, hogy megnyitjuk es ledontjuk a hatarainkat, es mi emberszereto allampolgarok leszunk ezentul. Ami valahogy nem jott ossze.
Leginkabb a hatarokat kellene visszallitani, vagy az EU hatarait radikalisan megszilarditani. Bar ahogy emlitettem most mar mindegy! Az meg ugye nem elkepzelheto, hogy az arabokat marhavagonokon szallitsak haza... vagy arabokat azert(!) lehet ??

maybach 2007.01.19. 16:18:46

Nadine 2007.01.19. 15:11:40 !

Egyébként télleg, hogy másztatok át?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 16:23:55

Maybach: A kockás fülem átrepített minden akadályon...

fáklyás menet 2007.01.19. 16:26:36

Félre értés ne essék! Nem egy az egyben arabokról írtam. Tapasztalataim szerint a barnább színű (paki, indiai, stb) fiatalok normálisabbak - mind munkában mind kommunikáció módjában - mint az elkényeztetett fehér angolok. Az biztos, hogy pár hónapos ottlétem alatt cak angol gyerekeket (!), fiatalokat láttam randalírozni, sötétebb bőrűeket nem. (Arról csak hallottam...) Arra utaltam, akinek nem tetszik a UK és bevándorlóként tüntet a keresztény hagyományok ellen, meg lehessen vonni tőle az állampolgárságot, és kiutasítan Szomáliába. Nem erőszak a disznótor!

Más kérdés, hogy bolti alkalmazottként (vagy tulajdonosként, bérlőként) pakisztáni származásúnak kinézők többször is zaklattak elég udvariatlanul, hogy vegyem meg az újságot, ne ott olvassam. Angolok mindig udvariasak voltak. Szóval ezt is át kéne venniük, ha már odamentek.

abuhasz 2007.01.19. 16:37:05

Ezek az angol gyerekek, es un. feher boruek, mar korantsem az angol egykori kultura. Ez legalabb annyira korcs maradvany, mint ha a Romai Birodalmat jellemeznenk lehanyatlasa idejebol. Az ilyen iskolazatlan faparasztoknak semmilyen neveltetesuk nincs es semmilyen erkolcsi eletuk. Es ugyanez jellemzi a bevandorlokat is. Ezt a fajta elkulonitest szerintem lehet alkalmazni rassz-tol fuggetlenul. Es nem a utcanegerrel jellemezni Ghanat, vagy az angol utcagyerekkel jellemezni Angliat, ahogy a magyar reti-negerrel sem jellemezzuk Magyarorszagot.
Mindenesetre szerintem van abban valami abnormalis, hogy rasszokat es kulturakat osszemosnak es egymasra kenyszeritenek. Fontos a hatarok meghuzasa!

maybach 2007.01.19. 16:37:37

Nadine 2007.01.19. 16:23:55 !

Sztem ez sokkal érdekesebb, mint hogy kit ki és miért utál

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 16:52:21

maybach: Örülök, hogy értékeled a titkos képességeimet.

maybach 2007.01.19. 16:58:43

Nadine !

Persze, hogy. Anyázni én is tudok

asztrov 2007.01.19. 19:03:38

Nem értem a felháborodást, ez a valóságshow valóban a valóságot mutatja meg. Hiszen ezt várja tőle mindenki nem? Ez van.

asztrov 2007.01.19. 19:04:53

az persze más kérdés, hogy mennyire szórakoztató...

fincike from 7/11 2007.01.19. 21:59:45

Ens em ertek egyet az EU bevandorlas es bovitespolitikajaval. Eloszor is kirugnam a sok Kelet europait ( magyar, roman etc) Mejd visszaallitanam a vasfuggonyt. Tegnap elment mellettem egy magyar par karattyolva, rosszabbak mint a pakik vagy a cameljockyk es meg nem is mosokodnak.

Ez a csaj egyebkent meg veri az osszes lofeju logoscsocsu angol not. Bwaaaaah.
Ennit a rasszimusrol meg a political correctnes-rol.

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.01.19. 22:43:40

a rasszizmusról és a PC-ről röviden

UTÁLOM A KERESZTÉNYEKET

UTÁLOM A ZSIDÓKAT


na az egyikért lesittelnek a másikért viszont csak csúnyán néznek

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.01.19. 22:46:58

mellesleg úgy hallottam hogy az egyik benti bunkó földhöz vágta a kajás tányért hogy neki
paki kaja nem kell, én nem láttam a műsort ez igaz?

chabba (törölt) 2007.01.19. 23:31:02

Ami azt illeti, sajnos csak meg tudom erősíteni azt, amit "Valaki angliaból" írt, és nem az általánosítás szintjén. Nemrég jöttem haza, de egyébként is van dolgom indiaiakkal, stb... És sajnos az alábbi tapasztalatom van:

10-ből 9 rendkívül tiszteletlen a nőkkel;
10-ből 9 simán felborít a reptéren a beszállásnál csak azért, hogy kettő hellyel előrébb kerüljön;
10-ből 9 csak addig kedves, amíg akar tőled valamit (pl. a pénzed, mert az éttermében ebédelsz)
10-ből 9 tényleg dolgoztatja a beosztottait karácsonykor, olyan munkakörökben, ahol ez nem lenne szükséges;
10-ből 9 igen gyakran a földig alázza az alkalmazottait;
10-ből 9 a közhiedelemmel ellentétben nem beszél rendesen angolul, emiatt nem lehet velük értelmesen értekezni (persze nem bolti vásárlásra gondolok, hanem egy pénzügyi témában tartott meeting-re);
10-ből 7 nem ért rendesen a szakmájához;

És 10-ből 1 az, aki elfogadja annak a kúltúrkörnek a játékszabályait, ahova befogadták, aki kúltúrált, jól beszél angolul, aki művelt, érdekli a világ, toleráns másokkal szemben, és akire azt mondja mindenki, hogy egy felvilágosult ember. Emiatt az 1 miatt én soha nem fogok előítéletesen viszonyulni senkihez sem, de az arány miatt nem csodálkozom, hogyha más más következtetést von le. Ez az 1 egyébként általában vagy második generációs bevándorló, vagy fiatal.

És akárhogyan is nézzük, az indiaiaknak, a pakiknak is megvan ebben a felelősségük, mert józan paraszti ésszel is elvárható, hogy egy bevándorló fogadja el a befogadó társadalom szabályait. A világon minden társadalom önreprodukcióra törekszik, és aki a társadalom szövetét, a normáit, ennyire és ilyen gyorsan megbontja, számolhat a társadalom immunrendszerének válaszával. És ez nem feltétlenül rasszizmus, ugyanilyen megbélyegzéssel járna, ha egy észak-angliai faluban egy angol fiatalokból álló banda kezdené felborogatni a szokásokat. Az, hogy jelen esetben ez pont a rasszok mentén történik, az inkább annak köszönhető, hogy a rasszok mentén egyidejűleg igen súlyos kultúrális-normabeli különbségek is megjelennek. Elgondolkodtató továbbá, hogy rengeteg más náció is él még Londonban és azokkal szemben nem láttam ilyen ellenérzéseket, legalábbis nem ennyire általánosan elterjedten.

medve1942 2007.01.20. 11:48:51

Töredelmesen bevallom, a magyar "házakba" csak eleinte néztem be néha, az angolba pedig még soha. Pedig nagyon jó nyelvgyakorlat lehet, ha valaki BESZÉLNI szeretne angolul. Én speciel már nem. Az írás-olvasással beérem.
Mindenesetre nagyon érdekes, hogy egy indiai nőt egy angol "paki"-nak becéz. Pont olyan, mintha a művelt angol papa a bukaresti román babysitter fenekét simogatná, és azt sugná a fülébe, hogy "My dear little sweet bozgor!"
A két szomszédos atomhatalom, India és Pakisztán 1947-es vallásháborúja kb. 1 millió halottat és x millió földönfutót eredményezett. A jövő rejtély; mindenesetre a pakisztáni vallás a mártírhalált remek befektetésnek véli, az indiai pedig amolyan mellékes eseménynek a lélek életében. Érdekes lesz, ha az egykori dél-ázsiai angol gyarmat, India (ma = India + Pakisztán + Banglades) végső összecsapása következtében jelentősen megváltozik a brit szigetek éghajlata. Mondjuk, sarkvidékire.
(Egyébként ez ízlés kérdése, de Lukács Györggyel szólva a legjobb klasszikus angol kaja is rosszabb a legrosszabb indiainál.)

asztrov 2007.01.20. 12:22:30

Szaros gerle. Senkit se sittelnek le azért mert utálja a zsidókat, vagy a keresztényeket, vagy a buzikat vagy a pakikat vagy a vegákat vagy mindenkit, ellenben csúnyán néznek rá. Ez értelmes emberek körében egyszerűen ciki.

Mint ahogy ciki az is, hogy (itt) a rengeteg magyar ossza az észt, hogy kéne Angliában csinálni. Ott, ahol ezt az egymásmellettélés-dolgot sokkal-sokkal régebben gyakorolják, mint nálunk. És itt tartanak! Kétheti, vagy akár egyévi kinntartozkodással meg aztán kurva nagy tapasztalatokat lehet szerezni. Jajj félrelöknek, meg csak addig kedvesek.... stb baromság. Ez nem a pakikra s nem az indiaiakra jellemző, nézz csak körül nálunk, vérmagyaroknál egy karácsonyi vásáron...

Azonkívül ezt a pakizó angol senkit már ki is kúrták ezerrel, és jelenleg ő a pablik enemi namber van Angliában...

maybach 2007.01.20. 12:41:50

Érdekes ez a polémia a kultúrák különbözőségéről, meg hogy melyik az értékesebb. Meg az is, hogy hány százalékban nem felelnek meg az elvárásoknak.
A nagy Gorenje láz idején hihetetlen számú honfitársunk lepte el Ausztriát. Elképesztő volt. Sorra nyíltak, ráadásul sok kint élő magyarok által, a gagyit áruló üzletek.
A vásárló tömeg zöme hihetetlenül viselkedett, nagyjából, mint a disznók etetéskor, ennél már csak az eladók bunkósága volt szörnyűbb. A „Magyar ne lopj!” táblák és a tömegével eladott selejt termékek szépen példázzák a viszonyokat.
Hol volt a kulturális, vagy vallási stb. különbség?
Óvnék az általánosítástól erősen.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.20. 13:03:07

és milyen rohadtul ciki lehet neki, hogy pont a lepakizott színésznő volt az ellenfele, istenem, ezt a beégést. :) Ráadásul 82%-os beégés :)

fincike from 7/11 2007.01.20. 15:14:01

Az indiaiak kedves emberek. Az egyik baratom feleseg Indiai , en is egyutt jartam egyetemre indiaival, nagyon joban voltunk, majdhogynem a baratom volt.
Tenyek viszont:
A hygieniarol alkotott fogalmuk teljesen mas, egy indiaiak altal managelt etterem WC-je vagy benzinkut sokkall mocskosabb mint a tobbi. De ugyanaz vonatkozik a pakik-ra vagy bangladesh-iekre is.
Egyebkent idaig egy BB-t neztem meg kb 8 eve es eldobbentem a musor szintjen.

gaston 2007.01.20. 15:48:24

Minden tiszteletem a kisebbségeké, akik egy idegen országban élnek DE!!!!
nagy részüket pl a német bevándorló törököket stb senKi nem hívta, ők maguktól mennek ODA!!

gaston 2007.01.20. 15:50:18

EZEN KÍVÜL MIÉRT KELL MINDEN ILYEN ÜGYBŐL EKKORA ÜGYET CSINÁLNI? A NAPOKBAN MENT A HÍREKBEN, HOGY EGY VIDÉKI ISKOLÁBAN HARMADIKOS GYEREKEK MEGVERTEK EGY TANÁRNŐT! CSAK ÉPP AZ NEM MENT LE A HÍREKBEN, HOGY A BŰNCSELEKMÉNYT CIGÁNY GYEREKEK KÖVETTÉK EL. VÉLETLENÜL TUDOM. Mindegy, nem gond, csak azért írom, mert a kisebbségvédelemből néha akkora ügyet kreálnak!

Ria** 2007.01.20. 16:50:28

Sok mindenben igaza van a „valaki angliából”-nak. Valóban nagyon nagyon mások, mint az európaiak. Koszosak?, Igen, a legtöbben azok, de vannak kivételek is persze. Ez amúgy ritka köztük. - De ez is egy érdekes, dolog, mert a lakásukban soha nem lépnek be cipővel.- Mondok 1 pld. vannak negyedek, ahol csak kifejezetten ők élnek nagyobb számban. - Ebben az országban világ minden nemzetisége megtalálható, még is valahogy egyik nemzetiség sem akar velük egy környezetben élni. -
Itt meglehet figyelni, hogy a környék, vagy az üzletek mennyire szemetesek. Pedig ott is takarítanak, de egyszerűen nem győzik az alkalmazottak. Én pld. pont ilyen Indiai, Bangladesi = paki környezetben lakom. (ok. nem kötelező itt élnem, de most erre van lehetőségem). Igenis vannak gondjaim ezekkel az emberekkel, de mégsem pakizom le egyiket sem. Tudom, hogy ez számukra sértés. Nekem sem esik jól, amikor engem megkülönböztetnek, mert nem vagyok angol, v. francia, és így csak egy bevándorló maradók. - magyarul egy alsóbbrendű egyén.
Ami meg a tiltakozok számát illeti, nem kell azt képzelni, hogy ezek a tiltakozok angolok, mert nem azok. A 40 ezer tiltakozó az bizony a volt nagy India utódállamaiból érkezett bevándorlóktól származik.
Az angolok is pont ugyan olyan rasszisták, mint az összes más nemzet. És visszatérve a „pakikra”
ők pontosan ugyan úgy nem bírnak minket mint ahogy mi őket. :)

Preston · http://www.prestonline.hu 2007.01.21. 15:56:10

hozzátenném hogy itt az Egybesült Királyságban talán az a legfőbb hozzáállásbeli különbség, hogy ha odahaza valaki kijelenti hogy a magyarok rasszisták és homo-, és xeno- és fóbiafóbok, fel van háborodva a nép, amely mint egy meleg burokba, várja, éhezi és keblére öleli a sokszínűséget, így halad a szebb jövő felé (pont ami elől elmenekültem teszem hozzá), míg itt képesek rekordszámú szavazatot küldeni egy bugyuta műsorba fontmilliókért hogy kiszavazzák a csajt, aki nyilván nem keményvonalas rasszista, csak paraszt, de miatta ég a fejük.

Nem szarnak az egészre, küzdenek ellene, mint kormányzati szinten, mint magánemberként.

Itt, Edinburghben a pakisztáni-kínai kontingens a legjobb fejek, így a fél város a lengyeleket utálja, azért nem többen, mert a lakosság másik fele éppen lengyel. Rasszizmus tehát van, de inkább elméleti szinten, szó sincs megkülönböztetésről, sőt, örömmel vesznek fel lengyelt dolgozni, mert a skótokkal ellentétben ők akarnak is dolgozni.

Igyekeznek és önkritikával kezelik tehát a dolgot, van az a vicc, amit skót főnököm mondott, hogy mikor forgatták a Rettenthetetlent, mindenki fel volt háborodva hogy hogy játszhatja a főszerepet ausztrál, de aztán csak kiderült hogy Mel Gibson tökéletes, ő is egy rasszista alkoholista :)))

Preston · http://www.prestonline.hu 2007.01.21. 15:57:49

mind, nem mint
kezdek elfelejteni magyart...

abuhasz 2007.01.22. 12:29:14

Olyan dolog ellen kuzdenek kormanyzati szinten, ami jelentektelen! Es ez csak tuneti kezeles, mert nem a kivalto okot kezelik, hanem a rasszizmus feluletes kicsinyes megnyilvanulasat probaljak elfojtani, aminek nincs es nem is lesz ertelme.
Ha a Mo-i lakhelyem kornyekere bekoltoznenek 50 orszagbol kulonfele emberek, en mindenkit idegennek tekintenek es ok is egymast vsz. Szabad legyen mar ez esetben utalnom oket egy kicsiket.
Ahogyan a paki-kinai bekoltozve Europaba utalhatja az europai lengyeleket?

Bálint E 2007.01.22. 14:31:06

Aki a rasszizmust a kultúrálatlansághoz társítja, annak kívánom, hogy költözzön közvetlen szomszédjába egy cigány putri... Lomizzanak mellette, égessenek gumit és ő pedig _MIVEL_ kultúrált fogja be szépen a pofáját és tűrje...

Bálint E 2007.01.22. 14:31:49

Amúgy ennek az egésznek úgyan az a célja mint itthon... A tényleges problémákról elterelni a figyelemet...
süti beállítások módosítása