Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Andy Vajna kifelejtett egy Duna-hidat

Szabadság, szerelem

2006. július 24. 11:39 szily 46 komment

 

Besztof magyar filmes baki: olvasónk, Dr Fáy András a Tv2-n leadott előzetesben szúrta ki, amit azután az Indexen is látható traileren ellenőriztünk. Mármint hogy Andy Vajna ’56-os szuperfilmjéből, a dobtáras-smackós-vízilabdás Szabadság, szerelem-ből egyszerűen kifelejtettek egy akkor még létező Duna-hidat.

Ezzel a levéllel indult:

 

Mivel nem találok elérhetőséget a film készítőihez, kérem továbbítsák az alábbiakat:

Ma este láttam: Szabadság Szerelem - Andy Vajna filmjéből egy bemutató.

ÓRIÁSI  BAKI  VAN  A  FILMBEN!!!
 
A Margit-hídon készült felvétel lerontja a korhűséget, ugyanis 1956-ban még javában állt a Kossuth-híd, és a filmen ez nem látható. Ha én lennék a rendező és a Pest-mániás producer - mindketten profinak tartják magukat - akkor bizony kivágnám ezt a jelenetet vagy valamilyen elektronikus trükkel odatenném a háttérbe a hiányzó híd makettjét. Az előbbi sokkal olcsóbb, az utóbbi hatásosabb lenne.
 
Dr. Fáy András

 

Először nem találtuk a jelenetet, így visszaírtunk a doktor úrnak, mire olvasónk részletesebb levélben írta meg a sztorit:

Kedves Szily László úr!
 
A kereskedelmi TV2 tegnap este sugározta a filmelőzetest, és abban volt egy jelenet, amelyben ezt a hatalmas bakit láttam: Amikor a tüntetők Pestről Budára vonulnak a Margit-hídon - a felvétel pontosan a híd közepén készült - a Duna totálban látszik mindkét partjával, háttérben a Lánchíddal.  A kettő között, a Parlament déli oldalán létezett a Kossuth-híd, amelyet a lerombolt hidak pótlására ideiglenesen építettek. Ezt a hidat 1946. január 15-én adták át a forgalomnak, 10 éves élettartamra tervezték, ennek megfelelően az elhasználódása miatt 1957-ben forgalmon kívül helyezték, majd 1960-ban lebontották. Helyét az egykori pesti és budai hídfőnél emlékkő jelöli. Tehát a film történeti időpontjában még javában használatban volt.
 
Ezért is mondom azt, hogy vagy ki kell vágni ezt a képsort vagy trükkel kellene odatenni a hatás és történet hitelessége okán. Ámbár én a kivágás mellett kardoskodom azért, mert ha valaki szőrözni kezdi a képsorokat, akkor a folyó két partján is különös dolgokat fedezhet fel, amelyek 56'-ban nem voltak ott. Én már a tudatomnál voltam abban az időben (sajnos), mint nagykamasz, lévén Vajna úrnál is idősebb vagyok, tehát pontosan emlékszem a látványra. Ezért is ütött meg azonnal a képsor.
 
Persze van mód arra is, hogy az egész hátteret a valósághoz hű elektronikus háttérrel lássák el - mint pölö a Titanic című filmben - de ez meglehetősen sok pénzbe kerülne.
 
Bármelyik változat mellett is döntsön a producer és a rendező, egy valami nagyon fontos: így nem maradhat, mert legalább olyan nevetségessé válhat a filmnek ez a része, mint anno az Egri csillagok, amelyben Dobó kapitány lábainál filteres cigarettacsikkek és a harcosok csuklóján kvarcórák voltak láthatók.
 
Gondolom, hogy egyetért a véleményemmel, amely nem igazán kritika, hiszen a filmet még nem mutatták be, és az október 23-ai premierig még bőven van idő korrigálni.
 
Sajnos nem találtam olyan e-mail címet, amelyen közvetlenül írhattam volna a stábnak, de ha Önöknek van ilyen elérhetőségük, akkor szívesen továbbítom a véleményemet, amelyhez a nevemet is vállalom.
 
Szívélyes üdvözlettel
 
Dr. Fáy András

 

Megnéztük. Hát úgy tűnik, tényleg kimaradt szegény híd. Ha többet akar megtudni róla, kattinthat ide, vagy ide. A tervezője, Mistéth Endre egyébként a napokban halt meg.

Címkék: tv2 trailer

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toboz 2006.07.24. 12:16:11

Azért ez a Dr. Fáy András nem semmi egy pasas!
Hallom, hogy véresen komolyan veszi a hidak kérdését! A tesze-tosza Szigetmonostori vezetőket megszégyenítve július 21-én kikényszerített egy ígéretet Kóka János GKM miniszterből az M-nulla északi hídja és a Szentendrei kishíd okán.
Csak tudnám, honnan szorult bele ennyi energia.
F.Géza

szikra 2006.07.24. 12:58:41

Gratulálok Fáy úr. Aki emlékszik, vagy hallott a Kossuth téri, okt.26.-i vérengzésről, az tudhatja, a Kossuth hídon át is menekültek az emberek Budára a lövöldözés elől. A filmben meg hiába is keresnék.

istvan 2006.07.24. 13:17:29

Hiányzik a Parlamententről a vörös csillag és a Szabadság szobor a Gellérthegyről.
Remélem labda lesz a vízben amikor a pólósok játszanak...

Csezso 2006.07.24. 13:41:29

Én ugyan nem vagyok annyi idős, mint Fáy úr de azt én is tudom, hogy ott volt egy híd, a Kossuth-híd. Azért ez gáz, kedves Vajna.

best_boy 2006.07.24. 14:03:38

Mielőtt Fáy úr magához nyúl, gondolja végig a következőket: amit lát, az egy filmelőzetes. (Az előzetesen van a hangsúly.) Az előzetesek egyik legszembetűnőbb tulajdonsága pedig az, hogy előbb készülnek el, mint a film, gyakran már akkor, amikor a film még produkciós periódusban van. Valószínűleg ez történt most is: a Szabadság Szerelmet - ahogy ezt az Index is megírta - jelenleg még vágják, az a fajta beavatkozásra pedig, amit számon kér, jellemzően már a végleges képsorok elkészültével szokott sor kerülni. Ismerve Vajna alaposságát, biztos vagyok benne, hogy a Kossuth híd benne lesz a filmben - és nem azért, mert pár hőbörgő számon kérte, hanem, mert eleve is bele tervezték.


ispanos 2006.07.24. 14:08:49

Gondolom, ha utólag szerkesztik még a képeket, akkor az Erzsébet hidat is leveszik a háttérből - mert az pedig még nem volt :-).

sn4ke 2006.07.24. 14:26:12

és a Duna vízállása? ;o)
vajna, vajna! életed második nagy bakija ez! az első dobó kata.

asdf 2006.07.24. 14:30:03

Hat, sztem a Lanchid az ott, az meg inkabb maradjon ;)

morrisal 2006.07.24. 15:19:56

Igen, mert a magyar filmek eddig is precizitásukról voltak híresek... Így lesz az eleinte "pár hőbörgőből" utólag a bakikon jókat röhögő tömeg. Szerintem Fáy úr jó szándékkal jelezte észrevételét, ezt pedig a legkevésbé se nevezhtejük hőbörgésnek. Best Boy...kioktatás az megy, mi? Csak nem a stáb tagja vagy???

lilcsi007 2006.07.24. 15:23:38

sn4ke: Az első bakit már (a napokban) korrigálta...a lapok legalábbis azt írják, hogy ezt beszélik Pesten.
Igenigen...szétment az álompár!

morrisal 2006.07.24. 15:25:58

Na, most, hogy lenyugodtam: elképzelhető, hogy a film még produkciós periódusban van és az ilyen apró(????) részleteket, (mint pl.: hidak, a kort meghatározó jelképek) az utolsó pillanatban intézik el. Ettől függetlenül nem értem a rosszindulatot,a kioktató nagyképűséget, amivel egy-ketten kommentálják Fáy levelét. Ez zsigerből jön, vagy csak ballábas az ágy ...?

Carmen 2006.07.24. 15:27:05

Egy kicsit mindenkivel egyetértek. szerintem mindenkinek joga van kommentárt fűzni egy előzeteshez, nem beszélve arról, hogy ezzel még segített is a készítőknek Fáy úr.. Az viszont tényleg igaz, hogy az ilyen trükköket az utómunkálatoknál szokták elvégezni egy filmen, szóval valszeg ezért nincs még híd. Sőt, a színészi játék kivételével még csomó minden változhat egy filmen az első előzetes bemutatása után. Nem okoskodom, de van egy jó barátom, aki elég régóta készít filmeket, és ő elég biztos forrásnak tűnik.. De hát majd úgyis meglátjuk a kész produkción, hogy mi az igazság.

morrisal 2006.07.24. 15:31:39

oké, de kioktató g%ciséget tvábbra se értem.

Bicska 2006.07.24. 15:52:36

Szerbusztok!

Én is úgy tudom, hogy egy film elkészülése során az egyik utolsó munkafázis a komputeres kütyüzés. Gondolom már csak azért is, mert ez a munka nagyon drága: szóval felesleges olyan snittekbe berajzolni egy hidat, ami végül esetleg kimarad a kész filmből.

Az előzetesekben nagyon sokszor van olyan jelenet, ami végül nincs benne a filmben, amerikai filmek előzetesében is sokszor látni, hogy még a nyersebb, CGI-mentes kép látszik. Pedig az ottani filmes profizmushoz nem fér kétség, gondolom.

Aszem az indexen olvastam éppen, hogy manapság már az a világ legtermészetesebb dolga, hogy a forgatáson elkövetett hibákat (amiket régen csak a vágóasztalon lehetett korrigálni (az ollóval)) a komputeristákra bízzák. Néhánnyal kevesebb dolog miatt szidhatják le az asszisztenseket...

Ja: azt meg nem hiszem, hogy elköltenek nem tudom mennyi, de sok pénzt, dolgozik nem tudom menyi, de sok ember, és ne alkalmaznának egy történész szakértőt, aki mindent jóvá hagy, vagy javít.

Egy ekkora film forgatása annyira bonyolult dolog, hogy én inkább csodálom, hogy egyáltalán elkészül, és össze lehet rakni: mért haragudnék azért, hogy utólag, digitálisan javítják ki.

(egyébként ki ez a Fáy András? Vagy így: szervusz, ki vagy, Fáy András? Hídmániás, azt már kezdem érteni. Éles szeme van az biztos!)

Bicska!

oroszlán 2006.07.24. 15:53:53

Igen. Csak, ha valami nincs kész, azzal nem prezentírozik az ember.

Bicska 2006.07.24. 16:00:31

Szerintem, ez nyomi dolog, hogy készül valami ami hátha jó, és a hibáról levelezünk. Így szokás. A film még nem készült el, de már a mozikban megmutatják, hgoy tudd, amikor bemutatják, el akarsz-e menni rá. Hogy tudj róla.

Az sem jó fej (szerintem), ha az Egri csillagok-filmről csak az jut eszedbe, hogy na ott volt az egyik törököt játszó statisztán karóra. Hát tényleg volt, tényleg ciki. Csak van körülötte négyórányi film, ami meg -- ugye egyetértünk -- állat jó.
Na, pussz.

cinderella 2006.07.24. 16:01:14

Nem hiszem, hogy mindent rögtön le kellene hurrogni, hiszen a film még nem készült el, ahogy az Indexen és más médiumokban is lehetett olvasni és a trükkösök még csak most dolgoznak olyanokon, mint vörös csillag a Parlament tetején, híd és egyéb ilyen építmény, épület és tárgy.

oroszlán 2006.07.24. 16:03:14

Bicska!
1. igazad van
2. amiről beszélünk, az az, (szerintem), mintha az Egri Csillagokról szóló előzetesben pont a kvarcórás jelenettel csábítanának moziba.

erás (törölt) 2006.07.24. 16:06:41

Hmm. Ha az író nem most szólna, hanem csak a kész film megtekintése után, ugyan hogyan védenétek meg Vajna urat???? Ja, hogy az csak előzetes volt, és véletlenül ottmaradt?
Hiba, szarvashiba a javából. Kár mentegetni.

baba 2006.07.24. 16:08:23

Mindenesetre, ha valaki nem a kreált, hanem a valós múltat szeretne látni, akkor érdemes megnéznie A szabadság viharát (Freedom's Fury) a dokumentumfilmet, mely az egész Andy film ötletét szolgáltatta.
Szeptemberben jön, tehát utána lehet csekkolni, mennyiben is más egy játékfilm, mint egy dokumentum.
Csak azt nem értem, miért nem ugrasztja ki senki a nyulat, hogy a sztori eredetileg egy kanadai testvérpáré, melynek nem mellesleg Tarantino, Lucy Liu ÉS Andy a producere?
Ti hallottatok erről?

GyöBzs 2006.07.24. 16:17:33

A Sorstalanságban pedig eggyel több híd volt... az Északi Vasúti Hidat 1955-ben építették és ott menetelnek mellette az összegyűjtött zsidók.

+1-1=0

vincentius · http://kep.tar.hu/vincentius 2006.07.24. 16:19:14

Annak idején a Naplóban volt egy riport a filmes bakikról (az Egri Csillagokról jutott eszembe). Megvan, elküldjem valakinek?

impala 2006.07.24. 16:36:50

ha akkora fej lenne ez a pasas, nem emlegetne kvarcórát az Egri csillagok forgatásának időpontja körül.

észrevett valamit, aztán telefontoskodja a világot.
jól van, szólt. de könyörgöm, ne ő akarjon javaslatot adni a megoldásra is!

morrisal 2006.07.24. 16:42:05

Kicsit túl van spilázva szegény öregúr levele....

Carmen 2006.07.24. 16:48:22

Igen, szerintem is. Inkább arra kellene figyelni, hogy más szempontból milyen az előzetes. Nekem pl kifejezetten tetszett, valahogy nem egyből az jön le róla, hogy egy kis költségvetésű magyar filmről van szó. Persze, addig nem mondok semmit, amíg nem látom a kész filmet. (amiben biztos benne lesz a Kossuth-híd.. ;-)

Shirley 2006.07.24. 16:59:27

Te, Baba! Ha nem jönne a SzaSze (meg a hozzátartozó megagiga reklám) mivel adnák/adnátok el a kanadai sosehalottróluksenki testvérpár művét? Akik - ha jól olvasom - Andy pénze nélkül nem tudták volna befejezni a művüket. És miért ez a fura felhang és megfogalmazás: "kreált múlt". Ha már csillagok, Gárdonyit soha nem szólnád le. Nincs is miért. Ő regényt írt, Goda Kriszta meg játékfilmet készített.
A híd meg biztos ott lesz, ezek nem pancserek. Az utómunka macerás dolog.

2006.07.24. 17:09:22

Sztem meg ha a készítők is tudták volna, nem tették volna be ezt a jelenetet a trailerbe. Van egy csomó másik (egytől egyig izgalmas meg színvonalas, nyilván, hiszen Andy W. erre garancia), nem? Akkor meg minek használnának félkészet?
Nem mellesleg, a trailert sokszor/legtöbbször más csinálja, mint az utómunkát. Simán lehet, hogy a trailergyártó vállalkozó nem beszélt a digitrükkös vállalkozóval. Gratulálok Dr. Fáynak.

cinderella 2006.07.24. 17:21:24

Igen, pont ez az, az utómunkát teljesen más emberek készítik és a trükköket is, mint az előzetest. Biztosra veszem, hogy lesz a filmben Kossuth-híd is, mivel a történelem része. Csak ne arra használna mindenki ilyen felületeket, hogy beszól a másiknak és elküldi melegebb tájakra és leszólja!

Bicska 2006.07.24. 17:22:30

A Fáynak való gratulációval egyetértek, de sztem, amikor egy előzetes készül, akkor a filmesnek az a fontos, hogy hatásos legyen a kép.
A szakértő kevesek háborodjanak fel, ha akarnak, a többségnek meg lúdbőrözzön a háta, ahogy némán vonul a tömeg. Tök jó az előzetes: ez a snittje is jó.

Ja, egyébként meg, hogy végtelen kompromisszumkésségemet mutassam. Nekem még az sem vonna le a film (a SZABADSÁG, SZERELEM) értékéből, ha hirtelen kiderülne, hogy hibát követtek volna el, de majd most nem követik el, mert valaki észrevette, és az orrukra koppintott. Ez olyan nagy baj? Nekem direkt tetszik.
Van ilyen, nem? Majdnem elrontották, és valaki szólt. Na. Most akkor mi van? Küldjenek egy üveg jó vörösbort dr. Fáynak. Nem értem, miért jó ennyire ciki kis részletekre vadászni.

Utóirat: A Sorstalanságban nem vettem észre a hibát, és nagyon tetszett. És ha észrevettem volna, attól nem tetszett volna kevésbé. RÖhögtem volna rajta, tényleg, mondtam volna, hogy na ez már ciki, meg hogy az alkotók felelőssége... meg más efféle marhaságok. De attól a film továbbra is megrázott volna nagyon.
Bicska!

2006.07.24. 17:31:06

cinderella enyhén félreértett: valójában azt akartam mondani, h a filmkészítők szerintem is hibáztak, amikor a Kossuth híd és a baki ismerete nélkül adták át a traileresnek a vágatlan anyagot. De most már legalább tudják, és bedobnak még pár millát a költségvetésbe, hogy legyen híd mégis.

A filmhez egyébként személy szerint nem fűzök túlzott reményeket.

Shirley 2006.07.24. 17:40:23

gé, te tényleg azt gondolod, hogy a filmkészítők nem tudtak a Kossuth-hídról? ez nevetséges.

bambina 2006.07.24. 18:38:00

Bicskának:

Az "ennyire kis cikik"-re vadászó figyel a részletekre is, amelyek NEM elhanyagolhatóak egy ilyen nagy formátumú film készítésekor! Élnek még jó néhányan,-szerencsére- akik éltek akkor és látták mi zajlott. Ne legyünk igénytelenek!
Tisztelt Vajna úr!
...

Köszönjük Dr. Fáy!

hurma 2006.07.24. 19:02:49

..és mivel az Index szemmel láthatóan
promotálja a filmet,holnap megtudjuk
"neem,dehogy lesz ez benne a kész filmben"

babsz 2006.07.24. 20:27:25

Mivel ANdy drága egy hétig itt forgatott az ablakunk alatt a dohány utcában, természetesen a dohány utca teljes felújítása alatt, seregnyi rendőri kísérettel, a maradék 30 parkolóhelyet elvéve a kitikkadt lakóktól, mindenféle előzetes értesítés nélkül, és este kilencig a tankkal lövöldözést gyakorolták, hogy utána másfél óráig ne lehessen kikotorni a remegő háziállatot az ágy alól, és zsíros roma nemtomkijei üldögéltek a kocsimon, valamiért úgy érzezzük, nem kívánunk Andy Vajna-filmeket nézni.

Sanya 2006.07.24. 20:37:40

A levél megszerkesztéséből ki lehet venni, hogy figyelmeztetés...nem fontoskodás.
Aki ezt nem veszi észre az mehet vissza Keletre. Még mindig ott tartunk, hogy egymásban a rosszat keressük...legalábbis jópáran...:(
Így nem is lesz egy jó ideig összetartó országunk...:(

Arról meg annyit, hogy ez csak előzetes: ha nincs kész, akkor minek mutogatja?
JA! Hogy amerikában így szokás?
Akkor nyomás vissza "haza" amerikába...

bambina 2006.07.24. 21:12:23

Ki tudja "ott", hogy nézett ki akkor Budapest? Vagy hogy mi is történt akkor a vizilabdán kívül? Hányan tudják "ők" hol van egyáltalán, ha a térképre kell bökni? Az olyan "részletkérdés", amiről beszélgetünk, nos "őket" biztosan nem zavarja!?

Flicks 2006.07.24. 21:36:08

Regen vartam mar ezt az elozetest. Sokat hallotunk errol a filmrol es vegre itt az elso par jelenet. Az hogy melyik hid hol volt azt nem tudom, de filmes szempontbol ez a Szabadsag nagyon jol nez ki. Az operatori munka es a rendezes az elozetesbol az egyik legprofibb Magyar filmet igeri. Kivancsian varom hogy nez ki a vegerdmeny.

Az hogy ez a kerdeses felvetel nem volt teljesen kesz az elozetesben nem "Amerikai" szokas, hanem filmes szokas -- pontosabban sokszor csak kenytelenseg, hiszen egy ilyesfajta produkcion rengeteg dolognak kell egyszerre tortennie.

En nem hiszem hogy a vegso valtozatbol kihagytak volna ezt a hidat -- az elozetesbol azt latni hogy ezek tudjak hogy mit csinalnak. De en sosem ertem hogy miert kell mindent fikazni anelkul hogy lattad volna a vegeredmenyt.

Korn3|_i/\ 2006.07.24. 22:47:03

Ez tenyleg nagy baki… Szerintem miden procuder aki idaig az 1956-os forradalomrol keszitett filmet jogosan megtamadhatja Andy Vajnat. (Foleg hogyha ok nem felejtettek ki ezt a hidat.)

Az oroszlannak meg nem lattszik a nyelve amikor asit. Az is egy nagy baki volt. Be a vizbe a Lanc hidi szobrokkal. (Ha mar a hidaknal tartunk.)

Dr Fáy András eszrevetele nagyon jo. En kritikanak mondanam, de a kritikaval tulajdonkeppen semi baj nincs. (Sot) Ha eszrevetele miatt ezt a jelenetet ki lehet javitani akkor jo, ha nem akkor is jo.

Az emlitett hid hianya es nehany epulet szamomra nem fog az egesz filmbol hatasabol annyit rombolni, hogy a film vegen lelki szemeim elott cask a hid hianyia fog lebegni. (Legalabbis remelem, ha megis ez tortenne akkor az nem a hid baja lesz hanem magae a filme.)

A film elozetes mivel Magyar vagyok nagy benyomast tett ram es igen varom hogy az egesz filmet megtekinthessem. Az elozetes utan termeszetesen nagy elvarasaim vannak, es egy jo filmre szamitok. Ez nem egy limonade film, hanem Magyarok szamara fontos tortenelmi esemenyt abrazol es orulok hogy valaki felvallalta ennek nagy minosegu megfilmesiteset. (Vegre)

Kulonben az elozetesben lathato jelmezek, sot meg az Ikarusz busz is tokeletesen beillik az 1956-os mileube. A filteres cigi csikkeket es karorakat meg el fogjuk nezni…

Christo · http://metros.hu 2006.07.25. 06:50:56

Szerintem a Parlament teteje is más színű volt, annyit tudok hogy csillogott, és nem olyan érdes szerű felülete volt mint ma, hanem alumínium szerű. Sőt a Budai Vár is máshogy nézett ki, aki kíváncsi, töltse le a Budapest Retró c. filmet. Az Erzsébet hídnak még sokáig ott állt a leomlott pillére, ami ezen a jeleneten éppenséggel nem látszik. Szerintem nem azért írjuk le a hibákat mert le akarjuk szólni a filmet, hanem csak azért hogy hátha segíthetünk vele ;)

baba 2006.07.25. 10:41:30

Most miért lőttétek le ilyen hamar??
Megagiga reklám ötlet volt ez blogírás!
András pedig télleg doktor!

:)

angyalka 2006.07.25. 14:29:58

Ebbe a vitába nem szólok bele, nem lennék hiteles, sosem láttam a Kossuth hidat . Pedig úgy vitatkoznék még egy kicsit. Begipszelték a lábam most kalandozhatok a neten.

Arról azért van véleményem, hogy Dobó Kata lelépett a pasijától. Elég sokáig bírta. Tudnám mit evett rajta, nem is a kor, az még hagyján, ott van pl Faludy meg a felesége, hanem az, hogy még szerelmes verseket sem tud írni. Vagy tud? Monnya meg valaki.

Szerintem.

Izzy 2006.07.25. 18:52:12

GyöBzs: Szerintem a Déli Összekötő Vasúti Hídnál (és nem az Északinál) meneteltek a Sorstalanságban, hiszen Csepelre menet fogták el őket. Azonban ez mindegy is, a lényeg: mind a Déli (1877), mind az Északi Összekötő Vasúti Híd (1896) állt már a háború alatt is. A visszavonuló németek természetesen mindkettőt felrobbantották '45-ben. Mindkettőt 1955-ben adták át újra a forgalomnak. (dbridges.fw.hu)
Nem mellesleg a nemrég kiadott 56-os játékdemó bevezetőjéből is kimaradt a Kossuth híd. Írtam is nekik.

Más: Úgy látom, itt is, ahogy a Homáron, megy az "okosok" általi sorozatos fikázás. Nem éppen úri hangnemben. Miért kell ezt? Szeretnék kommenteket olvasni mindkét témában, de sajnos sokak prosztó stílusa újból és újból csalódást okoz.

Sanya 2006.07.25. 23:43:11

Nekem az fáj, hogy olyan kis semki emberek szólnak be egy olyan embernek , aki nagy D-vel írja a Dr.-t...
Legtöbbjüknek fogalmuk sincs pl arrol sem, hogy mi a különbség a kettő között...

Másik: Miért van még mindig felfujva ez a dolog?
Idejött egy pénzes bácsi és csinált egy filmet 56-ról.
Nem tudni miért
Ha valami szentimentalista hazaszeretet dolgozott a lelkében, akkor minden iszteletem az ővé, de én sem vagyok azért naív...végülis a hazafi "barátunk" amerikából jött...szóval...

Mindenesetre előrébb tudnánk kerülni, ha egymás segítésével foglalkoznánk és nem a padlón felvők rúgdosásával...:(

angyalka 2006.07.26. 14:53:44

Sanya, látom itt én vagyok a főbuta ( mefi szerint) mégis tudom, mi a különbség Dr és dr között ( Dr vagy orvos lehet vagy egyetemi tanár, asszem ilyesmi, a többiek csak kisbetűs doktorok)

Állítólag Vajna rúgta ki a Katát, ki hinné? Vagy csak azér, mert sok pénze van, mindent megtehet ( ő azt hiszi).

Fáy bácsi meg nagyon ráér biztos ő a nagy megmondogatós a nagyonokos, de ez egy ilyen blog. Jólmegmondják a fiúk blog.

angyalka 2006.07.26. 14:54:48

látom helyett látod, ma sem tudok írni.

Klami 2008.06.23. 11:45:51

Nézelődtem az interneten és találtam egy érdekes dolgot.
Van egy film aminek szintén ez a címe, de egy mostanában élő fiatal lányról szól.
Érdekes, hogy az Andy Vajna féle filmből a vörös csillagot kifelejtették, de a másik film címében szerepel.
Ez lenne az:
dvdrent.fotexnet.hu/index.ftx?module=browse&action=open_bigpic&m_id=459364
És most a magyar Szabadság, szerelem:
www.urania-nf.hu/kepek/szabadsag_szerelem_i.jpg
süti beállítások módosítása