Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megasztár vs. American Idol

Megasztár

2006. április 18. 09:27 sixx 64 komment

"Bazmeg..." - mondta Ferenc a kiesett Tamásnak szombat este 11 óra tájékán. Én is pontosan ezt gondoltam a Megasztár legutóbbi döntőjét követően, meg még sok minden mást is. Itt van ugye ez a műsor, amiről bárhányszor is hangsúlyozák szélesen artikulálva, hogy saját fejlesztés, elvileg egy jól bejáratott formátumra épül (a nép egyszerű fia vagy lánya megméretteti magát a nyilvánosság előtt, majd sikeres lesz és kacsalábon forog) és szerte a világon nagy sikerrel megy. De mégis mennyire rugaszkodott el a Megasztár az eredeti formátumtól? Bökjön, és eláruljuk.

Kezdjük a számokkal, aztán belecsapunk a lecsóba istenesen: a Megasztár fél nyolckor kezdődik, és röpke 3,5 óra múlva, 11-kor ér véget; az American Idol (jó, tudom, az eredeti a Pop Idol volt Angliából, de most az unokatestvéreket versenyeztetjük) 60 percben, majd másnap egy 30 perces "kiszavazó show-ban" letudja mindezt. Mire fel ez a nagy különbség? Miért kell több mint kétszer annyi időt fecsérelni 5 reménység tehetségének kiderítésére, mint 8 amerikai wannabe sztár felmérésére?

A proverbiális eb elhantolásáért a képen látható zsűri a felelős. Tettem volna én be ide a Megasztár zsűriről is egy képet, de az istennek nem találtam olyat, melyre mind az öt egó egyszerre ráférne.
Az amerikai műsorban a következő a menet: a műsor elején egy mondatban bejelentik, hogy milyen stílusban fognak énekelni a fellépők; kisfilmben megmutatják, hogy az aktuális műfaj nagy öregje miként segítette a versenyzőket; a 8. percben az első fellépő már a színpadon; a 11.-ben a három zsűritag értékel EGY-EGY mondatban, a 13.-ban jön is a következő áldozat.
A TV2 produkciójában a 13. percben még a zsűri bemutatásán sem esünk át, itt mindenkit külön meg kell hajoltatni, és szépen körbenyalogatni, hogyaszongya ő a legjobb meg a legszakértőbb, meg egyébként is, tapsoljunk már nekik, meg lengessünk "Hajrá Soma!" táblákat, mert az olyan spontán.

Mire az első énekes a színpadra kerül, az ember már kibosszankodja magát a csehszlovák esztrádműsorokat idéző díszleten (tényleg, kinek az eszement ötlete volt gumimatracokkal belakni a hátteret?) és a műsor sztájlisztjának aktuális dúlásán (és ezen a Szabó Eszternek kreált dekoltázs sem tud segíteni), és alig várja, hogy a lényegből is lásson valamit. A zeneszámot követően kezdődik az igazi műsor, az amiért ez az egész a képernyőre kerülhet: a zsűri magánszáma.

Az ugye adott, hogy mindenkinek csak dícséret jár, mindegyik énekes földet indít és forradalmat készít elő a hangjával, Bakács egyenesen "kiválasztottnak" titulálja az egyik dalos pacsirtánkat (Settenkedőhöz hasonlóan én sem értek a szakmához, de Magdi hangja valóban nagyon jó, már kész is a "Hajrá Magdika!" transzparensem). Ha valaki nem hallja a produkciókat, csak a zsűri értékelését, azt hinné, hogy itt kiesni nem is szabadna, mert mindenki annyira, de annyira tökéletes. Azt persze nem említik meg, hogy néhány nóta kiválasztásánál jobban csak a kalapokat eröltető sztájliszt nyúl mellé, és arról sem nagyon esik szó, hogy hamisan, és a dalokat meglehetősen szabadon értelmező formában adják elő a produkciójukat a döntősök.

A másik oldalon a zsűri nem kenegeti hájjal a versenyzőket, ha valami szar, azt meg is mondják (igen, így, ilyen stílusban) és senkit nem érdekel, hogy a stúdióba bezavart közönség pfújol. És tudja a kedves olvasó, hogy ki a legnépszerűbb zsűritag? Az a Simon Cowell, aki a lehető legkeményebben cinkeli a versenyzőket, és aki képes Amerikában azt kimondani, hogy a country zene mint olyan, fos, és kész. Ja igen, mellette nem Soma és Novák ül, hanem Paula Abdul és Randy Jackson, tessék rákeresni a nevekre, ha nem jelentenek semmit.

Az amerikai nézettségi listákat toronymagasan vezető Idol sikerének a titka az, hogy nem egy keletnémet ajándékkosarat próbál a néző torkán leerőltetni, nem húzza az időt azzal, hogy spontánnak beállított jelenetekben önfeledten ugráló pizsamás Megasztárokat mutogat, hanem a produkciókra koncentrál, és nem hagyja, hogy a zsűri über-egója rányomja a bélyegét egy egyébként szórakoztató műsorra.

Címkék: tv tv2

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Impala 2006.04.18. 11:32:45

Most, hogy ezt tisztaztuk, jojjon a cikk :)
Kedves agyontajekozott cikkiro!
Ha talan vetted volna a faradtsagot, es a lassan minden hazai haztartasban foghato RTL csatorna DSDS (Deutschland Sucht Den Suparstar) musoraba beleneztel volna, nem irnal ilyen hulyesegeket. Rogton rajonnel, hogy teljesen mas uzleti modellt alkalmaznak, es nem a zsuri egoja miatt 4 oras a musor. Ha mar fikazni akartok, talaltatok volna boven temat a megasztarban, de csunyan mellefogtatok. Egyebkent az egesz comment:com-ra jellemzo ez a nagy adag inkompetencia. Mellesleg Bakacsnak a kisujjaban tobb ujsagiroi tehetseg van, mint itt az osszes szerkesztonek egyuttveve. Lassatok be, igenytelenek vagytok, a felrenyulasokbol es hirtv savazasokbol sok sikerre mar kozep tavon sem szamithattok.

sixx · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 11:35:33

Ilyen című műsorba ezek után sem fogok belenézni.

hacos 2006.04.18. 11:58:10

pedig jo lenne, mert az amerikai idol tok masrol szol, mint a megasztar. oke, h ez egy megmondo blog, de azert olyan alapokkal tisztaban kene lenni, mint media fogyasztok kozotti kulonbseg az usaban, europaban es magyarorszagon.

ha venned a faradtsagot kitorolni a fika vagyat az agyadbol, rajohetnel, h baromsagot irtal. ennyi erovel a eurovizios daloldat is bevehetted volna cikkbe, es keresztul kasul lehuzhatnad, mekkora lehuzas a megasztar a reklamokkal teli tuzdelesevel.

tenyleg, azt eszre vetted, h a ket musor reklamtartalma is elter? vagy sikerult olyan verziot letolteni a netrol amibol kivagtak a reklamokat?

2006.04.18. 12:01:04

kedves Impala, ha képes volnál áttételes gondolkodásra, akkora dájcse mnyúzik űber állesz műsorra is nyugodtan értelmezheted az itt elhangzottakat. az nekem kurva mindegy mi miatt van pocsék 4 órás esztrádműsor a tévében: mert a műsor kitalálói hogyan loptak el egy másik műsort vagy hogy egy ön és minden egyebet fényező, hányigerkeltő zsűri szépelgése van a középpontban (ez egész egyébként rohadtul nem is érint, mert ilyentájt jóval értelmesebb és élvezetesebb audiovizuális termékekkel szórakoztatom magam)
nem utolsósorban Settenkedő egy noname ismeretlen fasz lenne továbbra is ,ha csak a híres nevezetes (véleményem szerint amúgy meglehetősen középszerű) stílusából kellene megkeresnie a napi vizes zsemlére valót.
végezetül engedtessék meg nekem, milyen rávilágítani milyen igénytelen dolog ékezetek nélkül írni )igénytelenebb, mint a nagybetűk hiánya). amennyiben valaki nem idegenbe szakadt hazánkfia vagy hajdan idegenbe szakított anyanyelvtestvér, úgy semmi sem menti fel ezen bűn alól (sem os, sem mert telefonról netezem vagy egyéb szar kifogás). szóval shut up and die.

sixx · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 12:06:26

Tisztában vagyok az eltérő igényekkel, de a két műsort akkor is össze lehet vetni, és az említettek miatt a hazai termék igencsak vérszegény. Nem írtam, hogy lehúzás, azt írtam, hogy unalmas, hosszú, és 5 emberke egójának legyezgetéséről szól. Részemről befejeztem.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 12:09:39

Más ülzeti modell? Tehát az sms-bizniszre gondolsz, avagy hogyan húzzunk ki a sok hülyébl minnél több pénzt? És tényleg ez lenne a mentség arra, hogy ilyen vontatott a műsor? Nem a Telemédiánál dolgozol te véletlenül?

hacos 2006.04.18. 12:38:00

ennek megint hasrapacsi szaga van.
szerintetek mennyi bevetele van az smsekbol a tv2nek? mert sztem joval kevesebb mint amennyibe a musor gyartasa kerul. ami meg mindig olcsobb, mint 4 masik musor eloallitasa.

nincs kedvetek esetleg megirni, h szerintetek milyen musoroknak kene lennie a "vontatott" megasztar helyett, vmi fasza angolszasz sorozat porgetnetek?

Toymao 2006.04.18. 12:41:20

Szerintem is össze lehet vetni.

Az American Idol az angol Pop Idolnak az ikertesója mondjuk, ott sok változás nincs (csak annyi nyilván, amennyi a két ország méretéből adódik). A DSDS is ennek a helyire klónozott német esztrád változata, mi meg német befolyási övezet vagyunk, kereskedelmi tévéink, mind a németek magyar változatai sajnálatos módon. Egyszer véletlenül láttam vagy két évaddal ezelőtt DSDS döntőt, szánalmas volt. Dieter Bohlen, mint zsűri elnök. Na, ez az etalon?

De ezektől függetlenül, hiszen végül is mindegy, hogy közvetlenül loptak és modósítottak, vagy ezt már más megtette és azt bnyúlták le, a műsor hosszadalmas és unalmas, én mindig azt érzem, hogy mi a göcsörtös lópélóért nem lehet ezt mondjuk 1,5 - 2 órában lezavarni, hogy prögjön, izgi legyen, ás pláne a végén, amikor megvan az eredmény, és azzal húzzák az időt (gondolom, hogy takra a kiírt műsoridő végére érkezzenek meg), hogy sejtelmes fények és hanghatások kíséretzében pásztáztatják a kamerát a jelölteken, majd 1,5 perc múlva beközlik, azt amit rögtön meg is lehet mondani. Jelentkezzen az, aki szerint ettől izgalmasabb és nem idegesítőbb a műsor!

A zsűri az meg a tipikus magyar "szeressük egymást gyerekek" illetve a Petrovics Emil-féle "a zsűri nagyon nehéz helyzetben van" vérvonalba illeszkedik tökéletesen. Nálunk csak a Pély mondja meg (idénként) ha valaki szar, de azt is csak akkor, ha mármpenetránsan szar és kutyaütő valaki (én spec még értek is hozzá), és akkor már megy a bulvár ekézés, hogy milyen tapintatlan és érzéketlen, pedig milyen rendes ember. Ez itt a baj, nálunk soha nem tudnak különbséget tenni, a produkció és a mögötte álló személy között, és ez borzasztó.

A stylist meg borzasztó.

Uff.

flombi 2006.04.18. 12:53:53

Simon Cowell, Paula Abdul, Randy Jackson.

Te jó isten, micsoda nevek, tényleg. Aki nem ismeri.

"Simon Philip Cowell (born October 7, 1959 in Barnet, London) is a British artist and repertoire ("A&R") executive for BMG, but is best known as a judge on the television programs Pop Idol, American Idol, and The X Factor..."

Róla ennyit érdmes tudni.


"Paula Julie Abdul (born June 19, 1962) is an American dancer, choreographer, singer, and television personality. After that she suffered a series of reverses in her professional and personal life, until she found renewed fame and success in the 2000s as a sympathetic judge on the highly rated television series American Idol."

Róla meg ennyit.

"Randall Matthew Jackson (born on June 23, 1956 Baton Rouge, Louisiana) is an American musician and record producer, now best known to the general public for being a judge on the television show American Idol."

Szégyellje magát mindenki, aki nem ismeri az összes századrangú amcsi koreográfust, sessionzenészt és színészecskét. Akik kint is leginkább az American Idolból ismertek.

A Megasztárhoz sikerült megtalálni a tökéletes hazai megfelelőiket.


graaf 2006.04.18. 12:57:42

Az ötlet alapvetően szerintem jó.
A kivitelezés "magyaros", dehát ne akarjuk átlépni a fejlődési lépcsőfokokat ...

Ami nem tetszik:
- A zsűri csak mesél, ha én is hallom, hogy hamis és nagyon rossz a tempó is, akkor ezt nyilván a képzett zenészek is hallják. Szerintem ezeket nyugodtan meg lehetne, sőt kellene is mondani, ahogy ha valakit borzasztóan öltöztettek fel, akkor azt is.
/Pl. az Eszter nevű lánynak egy mélyen dekoltált estélyis felsőhöz, egy suhogós dzsogging alsót .../

- Túl sok a forduló. Ez nyilván pénzügyi kérdés. Minden sorozatban világosan látszott már három-négy fordulóval a vége előtt, hogy ki(k) a nyertesek.

Fék 2006.04.18. 13:00:12

3 dolog:

1. Feleseges ide a regisztráció, úgysem lesznek minőségi hozzászólások, mert a tartalom sem az. Egész egy zsákutca.

2. A regisztráció kb 15 perc volt, mert 30x timeout-olt a szerver, pedig nem az én hibám, a port.hu, origo.hu, rtlklub.hu, nol.hu, meg a többi normális portál másodpercek alatt bejött, itt meg még az aktiválásra is 10x kellett kattintani, meg a profilmódosításra, mert a szerver timeout, meg not responding...

3. Erre az egész blog-ra a SZÁNALMAS szó lenne a legjobb, de én nem szeretem ezt, inkább mondom máshogy: Itt mindenbe belekötnek, mindenbe, amit az ember szeret, vagy azt hiszi hogy jó... A szuperokos csákók megmondják a frankót... De érdekes, ezek a f*sza csávók nem tudnak semmi mást felmutatni csak fikázást... Ha ilyen űber ászok lennétek, csinálatok jobbat mint a Megasztár, vagy amit éppen fikáztok... De a büdös életben ti nem tudok semmit sem felmutatni csak ezt a klónozott blog-ot.

Gondolom az lesz itt "újságíró" (sértő rátok ez a szó, inkább a "negatív kókler" a legmegfelelőbb kifejezés, szóval aki mindent tud fikázni, kivéve ami saját, pld index.hu... Az index.hu-s cikkeket miért nem fikázzátok?

Szóval én azt mondom, vegyetek be több gyógyszert, aztán csináljatok mást...

Valamint várom az Index "kókler" comment:com féle Megasztár sajtóbejelentéseit, hogy mikor indul, és hogy mennyivel lesz jobb a valóságban... De tudom, csak a pofátok nagy, de az igazán nagy...

További jó fikázást, és kívánom, hogy ti is olyan kritikákat kapjatok csak, amit írtok...


Mély, "k*rvaanyátok" üdvözlettel:
Fék

Fék 2006.04.18. 13:05:49

sixx, te egy igazi nagy szakértő lehetsz, ha nem lennél ilyen "nagytudású" akár a példaképem is lehetnél.

Kérlek fikázd le következő írásodban a híradót is, hogy szar és felesleges, mert USA-ban 2 perccel rövidebben elmondják a híreket. Hidd el, mindenki szeretni fog... Nyugi, a te oldaladon is lesznek emberek, az az 5 akit te regisztráltál és más néven dícséred magad, meg pár hozzád hasonló kollegád, szóval van kb 50-100 pártoló tagotok, akik valójában ti vagytok, de ezt ti sem tudjátok....



sixx · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 13:25:46

Te Fék, nem vagy egy kicsit paranoiás?

Lasombra 2006.04.18. 13:32:43

Szerintem a Megasztár ötlettel nincs gond. Felőlem akár lehet tizenhét órás is. Amíg a kezem ügyében van a távirányító, nagyon nem zavar.
A zsűri viszont tényleg uncsi kicsit. Az egyetlen számomra hiteles ember Presser. De ő túl udvarias. Ez emberileg pozitív tulajdonság, de egy ilyen versenyen bezony néha oda kell mondani. Pély néha megmondja, de ő meg egy niemand. Úgy konferálják be, mintha ő lenne Pavarotti, vagy Tom Jones. Somát meg még sosem hallottam énekelni, de ez valszeg az én hiányosságom.
Másik dolog. Másnak még nem tűnt fel, hogy tökugyanazt mondják folyton?
Novák: kulisszatitkok a felkészülésről. Mekkora munka van ebben, és köszöni.
Pély: intonációs problémák, itt-ott hamis (ez konkrét), vagy "nem jött át".
Soma: energia-áramlás bullshit, megnyílt vagy nem nyílt meg bullshit
Presser: "nekem végülis tetszett. köszönöm"
Settenkedő: "én nem értek a zenéhez, de...", és nem fejezi be a mondatot, vagy "na." "érted." "szóval." "köszi." szavak permutációja.
Ettől nem lesz szakértő valaki.

Én amúgy nem nézem, és úgyis Magdi nyer, de azért hajrá Eszter!! :P

sgs 2006.04.18. 13:40:11

híradó? minek azt fikázni? híradónak lehet tekinteni azt a műsort, ahol a 21. perc környékén derül ki, hogy kitört a harmadik világhaború, mert előtte még meg kell tudnom, hogy kovács néni mit gondol erről-arról?
infotainment..
híreket már csak neten lehet találni.
aki meg tévénézéssel üti el az idejét/onnan próbál infóhoz jutni, annak már amúgy is lőttek. nemhogy kifejteni neki, hogy az aktuális "műsor" miért szar..

(btw: regelés simán megy amúgy)

tox 2006.04.18. 13:48:16

Helyénvaló a kritika kritikája: okoskodni könnyû, alkotni nehéz. Ugyanakkor ebbôl kiindulva soha semmit sem lehetne kritikával illetni.

Engem nem érdekel a mûsor eredeti angol/amerikai verziója, mint ahogy attól sem izgulok fel, hogy a németek ugyanezt hogyan oldják meg. A Megasztár lehet egy adaptáció, és mint ilyen, miért is ne térhetne el az elôdöktôl ill. azok klónjaitól? Sixx eredeti bejegyzésében a fô tenor az volt, hogy a zsûri ill. a zsûrihez köthetô koncepció szar, a tagok öntömjénezôk, ráadásul inkompetensek. Ezzel alapvetôen egyet is értek, bár nem maradéktalanul. Presser kimondottan visszafogott, jobbára tömör és cseppet sem önfényezô, s Bakács, akirôl egyébként ugyanez elmondható, üdítôen inkompetens és minden erôltetettség nélkül humoros. A másik hármat küldhetitek a máglyára, odavalók. A stylist legyen szives meggyújtani a máglyát és gyorsan felkapaszkodni a többi mellé.

A Megasztár egyébként minden vontatottsága, mocskos kommercializmusa és hatásvadászsága ellenére egész évezhetô mûsor, ami engem eléggé meglepett.

koszazuton 2006.04.18. 13:54:19

Hát nincs elég sztár már ebben az országban? Itt mindenki sztár, aki egyszer szerepel a tv-ben, még az időjárás jósok is! Nevetséges! És akkor itt van egy ilyen műsor, ami még GYÁRTJA is a sztárokat. Ráadásul nem is akármilyeneket, hanem MEGÁKAT. Ezek a nem semmik! Soha a büdös életben nem lesznek képesek maguknak dalszöveget sem írni, nemhogy zenét! Az igazi zene az, amit zenészek írnak! Ezeknek valaki megírja a szöveget, elnyávogják és kész! De tudjátok mit? Gyártsuk csak őket... futószalagon. Még több "sztárt" az országnak, hogy legyen sok "sztárázós" újság, amiket a wc-ülve kényelmesen olvashatunk, miközben csendben aranyeret kapunk! Hogy is mondta annakidején Hofi? "Ebben az országban az egy főre jutó bunkók száma két fő!" Mára ez megváltozott Hofi mester: Most az egy főre jutó "sztárok" száma két fő!

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 13:59:28

hacos: Csendben kerdezem, mert ugyis hiaba, meg szinte hetente tobb ilyen olvasoi levelre valaszolok, de nem lehet, hogy te nem emlekeszel a pozitiv kicsengesu cikkekre-kritikakra? En mondjuk az utobbi 2-3 honapban eleg sok ilyet irtam.

eN 2006.04.18. 14:03:16

Namost bocsánat, de hogy jön ide az index elbulvárosodása? Attól, hogy van egy szar műsor, szar zsűrivel (Soma "mamagésa", mint a magyar zenei élet nagyasszonya, és Bakáts, aki a fintorgáson és könyöklésen kívül csak nyekergésre volt eddig képes - lol, ezek zsűritagok?), egy amúgy is szar műsorokkal teletűzdelt adón, akkor mindenki kussoljon, még akkor is ha egy elbulvárosodó réteglapnál dolgozik? Mert miért? Mióta lett a tv2 vagy bármelyik lopásból élő tv (műsor, mielőtt félreért valaki) szent és sérthetetlen?
Inkább nézd meg még egyszer a műsort tiszta fejjel, és azután gyere osztani az eszet.

Fék 2006.04.18. 14:03:22

szaboz: nem tőlem kérdezted, de belinkelnél párat? Tudsz arányszámot mondani a pozitív/szar kritikák arányáról? Úgy 1/9 vagy 5/95 ? (Az MTI-től alapból átvett semleges híreket ne vegyük bele, az nem a ti terméketek.)

Dr. Stein_2 2006.04.18. 14:04:23

Érdekes, mikor egyes idetévedt ámokfutók két sor bírálat után eljutnak a blog egészének és úgy általában a világ dolgai iránt némi kritikát megfogalmazni merő személyek ócsárolásához. Ez kb. hasonló, mintha a gázóraleolvasó hangot adna a tapétám kapcsán feltódult undorának. Nem, rossz a példa. A leolvasónak kötelessége megjelenni a lakásom környékén. Neki nem mondhatom: Ha nem tetszik, húzz el a bús francba. Itt viszont igen.

Fék 2006.04.18. 14:04:51

eN: te a sixx vagy szaboz vagy álnéven? Vagy valamely más kollega?! :)

Lou 2006.04.18. 14:07:11

A műsor hosszú, de szerintem ezerszer jobb, mint a német változat. A zsűriben a sznobság zavar leginkább. Miért kell a Bakácsnak állandóan társadalmi mellékzöngékkel foglalkoznia? Talán, mert a zenéről fogalma sincs?
Minden esetre a Soma, Presser, Novák azért még mindig jobb, mint a Dieter Bohlen.
Ez a mostani forduló nem volt valami fényes.

tox 2006.04.18. 14:07:21

@koszazuton - a "sztar" kifejezés kissé devalválódott az utóbbi években, kétségtelenül. Te azt szeretnéd hogy azt jelentse amit eddig: "jelentôs médiaszemélyiség", pedig ma már ezt jelenti: "valaki, akit kamera közelébe engednek". Ezen lehet keseregni, de a médiafogyasztók többsége vevô erre a definícióra, úgyhogy a szó mostantól ezt jelenti. Innen jól magyarázható hogy miért kellett teljes kínban a "megasztár" fogalmat megalkotni. Így van ez, amikor elbasszuk magunknak a nyelvet.

Amúgy az, hogy az itt feltörekvô alakok szerinted semmik, hiszen maguktól talán sohasem lesznek képesek dalszöveget írni vagy zenét komponálni, egyrészt bár véleménynek jó, nem biztos hogy így is van vagy lesz, másfelôl pedig pl. a klasszikus zene összes elôadómûvészére igaz. Vagy tudsz gyorsan mondani egy pörgôs Luciano Pavarotti által komponált operát, esetleg egy ütôs kis darabot Yehudi Menuhintól?

eN 2006.04.18. 14:10:54

Nem vagyok kolléga, sőt szakmabeli sem. Csak nem értem, hogy a mégoly gyenge amerikai műsort miértis nem lehet felhozni ellenpéldaként, és miért érdekes, hogy a szerzőnek feláll-e még, vagy nem :(

sixx · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 14:19:14

Mondom én, Fék, üldözési mániában szenvedsz.

tox 2006.04.18. 14:23:12

Egyébként meg lefogadom, hogy a zsûri szándékosan tökéletlen, esetenként szedett-vedett, elôre kifontolt koncepció szerint nem a "szakma" vélelmezett legjobbjaiból áll. Ha az utóbbi lenne, akkor a mûsor arról szólhatna, hogy a trónról leszólnak az istenek, osztják az észt. Ehhez képest, sôt pont emiatt a mûsor kontroverz, amely a népszerûség egyik formája. Ehhez a zsûrinek nem szabad sem nagyon szarnak, sem nagyon jónak lennie, ráadásul mindennek a fogyasztók sokféle rétegében is igaznak kell lennie. A Megasztár ügyesen egyensúlyoz ezen a vékony pallón.

Így aztán az emelt díjas sms általi undorító nyerészkedésük értelmet nyer, amennyiben a tökéletlen zsûri idétlenkedéseit kompenzálandó a jobb sorsra érdemes tinédzserek zsebpénze a tv2-höz vándorol.

Fék 2006.04.18. 14:28:35

Ok sixx, beszéljünk rólam, mint arról amit írtál, arról már úgyis megbeszéltünk mindent... ;-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.18. 14:34:04

Kérem tisztelettel, nem lehtne az, hogy akinek nem tetszik az Index.hu ésvagy a comment:com, akkor az nem olvassa és nem szemeteli tele a lapot?

Különben a cikk véleményt ír, azzal tessenek vitatkozni. Mert ugye van egyszer egy USA változat, ami rövid, pörgős, de két nap alatt megy le (kétszer ülteti le a nézőt), és van egy hazai, ami gyakorlatilag nézhetetlenül hosszú, miközben a zeneszámokat szántszándékkal megvágják.
Két különböző műsor, de a tő és a szándék azonos. Épp ezért egy ilyen véleménynek helye van. Más kérdés, hogy ki ért egyet vele.

hacos 2006.04.18. 14:41:30

szaboze: oszinte leszek.

101%ra veszem, h vannak nagyon jo irasok, akar toled, akar masoktol...

...de nagyon higultok. amig nem volt napi rendszeressegel comment, sokkal "agyasabb" volt. nem bantani akarlak titeket, de maga az index.hu teszi hiteltelenne a comment-et azzal, h amig ti itt ovatosan osszehasonlitjatok a valoban mutyizo megasztar zsurit egy fikazodo amerikaival, addig a velveten hir erteke van, h a ket muanyag megasztaros osszeveszett (de azert baratok maradtak!). ezeket a muanyagokat pont a mutyizo zsuri epitette fel es a bulvarnak pont ezekre a muanyagokra van szuksege, h megtudjon elni.

rosszindulatu pelda, kb olyan comment:com, mintha a blikkben lakat t. karcsi bacsi arrol irna, h milyen butak lettek az emberek belterjes magyar mediatol... es itt nem a lakat t-n van a hangsuly, egeszen biztos o is kepes lenne felmerni a sajat hatasat a magyar mediara, ha nem gyokeresen mas lenne az erdeke.

az indexnek nem erdeke a partatlansag,innentol hiaba varjatok, h olyan kommenteket postojanak a juzerek, amik nem az indexes megmondo stilusban szuletnek, ilyen index olvasotabora, ilyenne tette az index sajat olvasoit.

a comment:com szerintem nem nekik keszul/keszult.

ha mar megmondom embert jatszok: imho minden egyes index cikkre ugyanilyen fikazas indulna meg az index olvasoitol, fuggetlenul arrol, h mirol szol a cikk, van-e erteke, mondanivaloja, vagy csak szimplan a holnapi idojarasrol szol..

szerintem ez nem jo. a w20 trendet tekintve egyenesen zsakutca, nehez lesz igy ertekes user contentet felmutatni.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 14:41:52

Fék: asszem mar nagyon offtopic vagy, de meg utoljara valaszolok
index.hu/kultur/media/ecopoly1334/
index.hu/kultur/media/house648/
index.hu/kultur/media/kepes6351/

mondjuk, de nem ekerstem, csak szemezgettem.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 14:45:47

ja hogy web2.0 huha

Na tenyleg ne offoljunk, mondanek egy lezaro izet: amit mondasz, az minden sajtotermekre igaz, ami a mediarol szolm, hiszen arrol ir, aminek amga is resze. Ez egy fura helyzet, de igyekszunk megoldast talalni.

Nagyak 2006.04.18. 15:54:36

1. Kritikát írni bármiről lehet, kivéve kritikáról? Ne már...
2. Igen, ha nem tetszik a kritika, lehet máshova menni. Mint ahogy ha nem tetszik a Megasztár, el lehet kapcsolni. De ezért fikázni?
3. Nem, engem nem az zavar, hogy lehúzzák a műsoromat, mint ahogy nem is az. Bár én szeretem. Biztos nagyon sekélyes vagyok, egy szellemi és lelki nyomoronc, hogy már csak ilyeneket nézek/hallgatok.
4. Az viszont igaz, hogy én is úgy vettem észre, hogy nagggyon trendi semmit sem szeretni. Kívülálló példa: Béres Zo a DeeJay-n. Mindenkit utál, mindenki hülye. Rosszul vagyok, ha vélelenül a DeeJay-re kapcsolok, amikor ő pofázik, de el is nyomom gyorsan. És egyébként még van pofája a Danubius-t "dumabius"-nak hívni. Pont neki...

Sz'al kedves blogíró, egyáltalán nem kell nézni a Megasztárt, de ha már véleményt nyilvánítasz, akkor el kell viselni, ha fikázzák a fikázást! Ez van.

Sherpa 2006.04.18. 16:16:58

Fék!! Te akkora fasz lehetsz, hogy álmodban magadat nyalogatod, hogy egy kis boldogsághoz jussál,a kis megkeseredett világodban ami körül vesz.A szemed arra való,hogy láss, tehát nyisd ki.A füled,hogy halljál vele, tehát fülelj,a szád ....inkább fogd be,a kezeddet meg dugd a seggedbe,és masszírozd a "G" pontod vazze,minthogy a sületlen baromságaidat olvassuk. Mi lenne ha nem élnél ennyire,"Magyarosan" ? Értem ezalatt, hogy amit "mi" csinálunk,az csak jó lehet,meg "űber fasza" Igen is a magyar Megastar egy kalap híg fos Somával, meg Pély Barnával az élen.Bakács még elmegy mert jó humora van,de könyörgöm nem zenei kritikus,és,hogy őt idézzem,"én nem értek a zenéhez" beismerte,hogy nem ért a zenéhez. Presszer Piciröl nem tudok rosszat mondani mert,halgattam,és szerettem a zenéjét, és tisztelem, és felnézek rá, mert kis hazánk egyik,(ha nem a legnagyobb) zenésze.Pély Barna meg....azzal a homlokába nyalthajával,és az elbaszott Zorro szakálkával...egy öntelt önelégült barom. Aki nem tud betelni az egójával.Mellesleg megjegyzem,nálla még Bakács is jobban énekel.Mert volt szerencsém egyszer hallani élőben azt a divatmajmot,és még a macska is dallamosabban vírnyálkol baszás közben mint az a dick.Arrol nem is beszélve hogy egy olyan ember ne "ossza az eszet" zenéböl aki9 ráadásul orhangon énekel.Bevallom őszintén Somárol a mellméretén kívűl,nem tudok sokat ezért nem kap sem hideget sem meleget.1 szónak is száz a vége,ami szar az szar.És nem kell rögtön letámadni azokat akik igen is alaposan foglalkoznak bizonyos témákkal,lásd;jelen esetben,Tv műsorok. Olvastam nem egy kritikáját Sixx-nek és bevallom őszintén maximálisan eggyetértek vel.Részemröl ennyi. És Fék! nyugodtan jöhet a válasz fika, mert nem tud érdekelni az amit írsz,mert te, Nem vagy N o r m á l i s !! :-))

Sherpa 2006.04.18. 16:28:28

A helyes írásom meg azért ilyen, mert annyira felbasztál,hogy siettem mint állat,és csak írtam, és nem ellenőriztem.Ezért kár elkezdened gépelni.De ha akarod fikázni tedd, úgy sem az a lényeg.

Fék 2006.04.18. 16:29:14

Sherpa mester, te ISTEN vagy, azért tegezhetlek?

Fék 2006.04.18. 16:32:06

Szerintem nem fogok sokat írogatni, mivel elmondtam amit akartam, ismételgetni nem fogom magamat, mint egyesek, valamint ez itt a lúzer pesszimisták gyülekezőhelye, és én nem tartozom ide. De még azért válaszolok majd valamikor.

123456789 2006.04.18. 17:01:05

Halkan megjegyzem, az amerikai változatban a szavazás valóban egy napig ( a másnap esti kiszavazósdiig) tart és a telefonszámok INGYENESEK!!!! (1 888 - al kezdődnek, mint itthon a 06 80....)
Simon Cowell-t pedig valóban élmény hallgatni, rövid, tömör, de ennek ellenére valódi vélemény, ami mond is valamit.(több a negativ vélemény, de ha ő valakit megdicsér, az mind a közönség, mind a versenyzők között nagy elismerést vált ki) A másik két zsűritag is értelmes véleményeket tud kipréselni magából, anélkül, hogy extra öltözetben még extrább (hogy finom legyek) gesztikulációkkal, gesztusokkal ejtené kétségbe a közönséget.
Aki még nem látott American Idol műsort, az előbb nézzen meg egyet (angol tudás sem árt) és utána szóljon hozzá ehhez a kritikához..... Ha meg nem látott, nem tudom miért vitatkozik, nem tudja miről van szó.

tox 2006.04.18. 17:49:07

Igaz ugyan, hogy az írás címe "Megasztár vs. American Idol", de azért mégiscsak a Megasztár kritikáját olvashattuk. Ez a mûsor, mint megtudtuk, bár az American Idol-ra, ill. annak angol elôdjére épít, mind koncepciójában, mind kivitelezésében számos ponton eltér elôdjeitôl. Egyébként ha nem is térne el ennyire, önálló mûsorként akkor is megítélhetô volna. Nem értem miért ne lehetne ehhez hozzászólni az American Idol-ra való folytonos hivatkozás nélkül. Ugyanakkor ha nyomatsz egy linket egy mpeg vagy divx anyagra - amerikai adást itt, fájdalom, nem annyira lehet fogni -, letöltöm, megnézem. (Lehet eMule link is, vagy amit akarsz.)

ninjatune 2006.04.18. 18:30:12

mar nem tudom ki irt az ekezetekrol. en sohasem hasznalok, mert amikor elkezdtem foglalkozni a szamitastechnikaval, meg csak problemat okoztak az ekezetek. ennek ellenere nem erzem kevesebbnek magam a melyen tisztelt postolonal. no igen es ahogy lathattatok nagy betuket sem hasznalok (mondat elejen), es nem is fogok.
a Megasztar szamomra ugy ahogy van nezhetetlen, de valoszinuleg igy lennek az amerikai, nemet, angol stb. valtozattal is. korulbelul olyasfele undor vesz erot rajtam ha meglatom/hallom a musort, mintha a Baratok kozt egy epizodjaval kene szembesulnom. ennek ellenere nem itelem el azokat akik nezik, nezzek csak, es koltsek ra a penzuket ha ugy akarjak, hajra. sajnos ez is kell a nepnek, a sok egyeb altalam szemetnek tartott musorral egyutt, amik a tv-bol folynak.

Impala 2006.04.18. 18:56:43

Kedves Sixx, ha en ujsagiro volnek, biztos nem vagnek fel a tajekozatlansagommal. Ok, hogy nem kell mindenkinek TotaW-nek, vagy UP-nek lennie, de talan egy kis onkritikad neked is lehet: valassz mas szakmat.

Avman, nem mindenkinek adatik meg a kozep europai windows, de meg mindig jobb, mintha kobunkosaggal verne a sors.

szaboZ: az uzleti modell valoban nem mentseg a musor bizonyos benasagaira, de talan Sixx melyebb osszefuggesekre is ralathatott volna egy kis tajekozottsaggal. Akkor talan megerte volna a postot, es nem zudult volna ra itt nep.

Azert hogy tisztazzuk, a stylistet en is magjara kuldenem, es a musor sok elemet gagyinak tartom, de a musor szinvonala semmiben nem marad el Sixx irasatol, aki sajnos csunyan mellenyult.

Es akkor meg az index szolja le a Pesty Fekete Dobozt...

Impala 2006.04.18. 19:08:44

Ahogy a hozzaszolasokbol nezem, a siker nem csak kozep, de rovidtavon is uszik.

sixx · http://comment.blog.hu 2006.04.18. 19:41:15

Impala, köszönöm a karriertanácsot, nethuszároktól mindig szívesen fogadom.

Sherpa 2006.04.18. 20:02:58

Fék! Tegezz nyugodtan utálom a magázódást....

nagybandi 2006.04.18. 21:10:30

Ja persze.
Éljen a fast-food!
Mert ugyebár a meki is sokkal gyorsabb, mint az Okay Italia.
A kettő persze nem vonható teljes párhuzamba a két tv-műsorral......

Amúgy szerintem is nagyon vontatott a műsor.
Bár ezt jóval kultúráltabban, humorosabban is elő lehetett volna adni.
Ezen cikk viszont csak egy hisztis dühöngés.

123456789 2006.04.18. 21:31:53

Az hogy kinek mi tetszik izlés dolga. Volt szerencsém látni a német, az amerikai és a magyar verzióból is néhány részt. Csak annyit akartam megjegyezni, hogy ha nem ismerjük a többi verziót, nem könnyű érdemben hozzászólni a kritikához ami ezt teszi. Nekem a magyar tetszett a legkevésbé és ennek leginkább a zsűri az oka, de ezt csak akkor lehet megitélni, ha valaki látta és meg is értette, egyébként nincs miről vitatkozni (utána meg másnak tetszhet a másik jobban).
Az eredmény szempontjából meg szerintem lényeges, hogy a szavazás emelt dijas vagy ingyenes....(nincs hosszú i betű a gépemen, mielőtt vki beleköt és nincs kedvem máshogy előbányászni)

(www.idolonfox.com/
az elő adás nem tölthető le)

herodes · http://www.gamblers.hu 2006.04.19. 01:06:24

Csodálkozom azon, hogy miközben szinte közmegegyezés született a stylist képességeiről, szó sem esett Görög Zitáról, pedig ebből a szemszögből nézve ő az adás igazi gyöngyszeme: nemigen sikerült találnom eleddig egyéb motivációt az adásba kerülését illetően azon kívül, hogy hétről hétre, a legkifinomultabb esztétikai aljasságokat is bevetve csinálhat belőle Lakatos Márk bohócot.

A szarozásról meg annyit, hogy elég ingatag és szegényes értékrendje lehet annak, aki kiábrándul valamiből pusztán azért, mert TótaW vagy UP lefikázzza az Indexen.

zonda 2006.04.19. 02:15:46

Bocsi, kedves sixx, szar itt minden, ne tedd le a tollat! Még, még az énekesekről! Szóval szerinted mennyire szarok? Értem én, hogy vitriolos tollad főleg a zsüribe szántad mártani, meg a díszlet, meg a minden, ami szarabb, mint az általad eredetinek vélt, de basszus, magvas fejtegetésed félkarú órás marad, hogy nem mutatsz utat azügyben, hogy a sok gagyi amatőr énekes között melyik mennyire alkalmatlan (szar) a színpadon? Sixx, én vidéki vagyok de szemem inná soraid, ha megtudhatnám, amerikában hogy is van ez? Ott milyenek? Szarok? Rövidek? Hosszúak? Nagyon izgulok, hogy mi a véleményed.
De! annak is örülnék, ha nekünk vidékieknek - akik pl még nem láttunk igazi dollárt, csak a moziban - valami kézzelfoghatóbb támpontot adnál, mert itt a kultúrban a tévénkkel nem fogjuk amerikát. Vagy ez csak a véleményed volt és nem kritika? Akkor csókoljál kezet a főszerkesztőnek, hogy nyilvánosságra engedte. Bizonyára a médiamunkási fejlődés korai szakaszában vagy és a főszerk. bátorítani akart azügyben, hogy a stílusod kezd indexesnek tűnni. Különösen izgatottak lettünk attól, hogy milyen bámulatos érzékkel ötvözted (olvasztottad eggyé) a hamisítatlan indexes ("proverbiális eb, über-ego") fordulatokat az autentikus sasjózsefessel ("hogyaszongya, dalos pacsirta"), egyértelművé téve mintegy, hogy Sixx a fősodor melyik oldalán is áll. Már csak a tartalommal kéne megbírkózni. Megjegyzem, páratlanul eredeti ötletnek tartom, hogy stopperrel nézel zenés műsort a tévében, és így paraméterezve teszed cáfolhatatlanná a meglátásaidat. (Én például már 15 perce írok. Ez most jó vagy nem jó érték?) Megjegyzem, pl. a Novák zsüritag és közted – vagyis a kétféle igazság között – van egy lehelletnyi differencia, hogy míg az a nevét adja a gagyi produkciójához, addig téged majd csak akkor ismerhetünk meg egyszer, ha elcsípünk egy fotót arról, ahogy átveszed a pulicer díjat. Bocs, ez csak ízetlen tréfa volt. Nem is akarnám, hogy tudjam, ki vagy. Jó ez az internet úgy, ahogy van.

Fék 2006.04.19. 08:20:39

zonda: egyező a véleményünk

sixx-ről a következő évben látunk fotót a díjátadón, és a háttérben W. és U.P. fog állni könnyes szemekkel és elismeréssel, hogy az új kollega milyen gyors villámkarriert futott be.

Mi olvasók meg azon gondolkozunk: létezne, hogy csak mi számunkra érthetetlen ez az elismerés?

Én szívesen olvasnék arról is sixx-től, hogy mi az ami szerinte JÓ a magyarországi tévében. Mert hát ha szerinte minden szar, akkor eléggé uanalmas írásai lesznek, hiszen bármiről fog írni tudjuk, hogy úgyis azt írja hogy szar, csak bővebben: kicsit vagy nagyon.

Lenne egy nagyon komoly kérdésem, de tudom, hogy nem illik az Index.hu imázsába: mi az ami NAGYON JÓ? (persze ez csak költői kérdés, kizárt,hogy az Index.hu és ez a blog dícsérjen valamit, hogy megmondja pusztán pozítívan, hogy "kib*szottul jó" ez és az... De nem baj, ezt olvasom a többi oldalon, elvégre ez a szarozás miatt van, az összes többi meg az akár pozitívabb vélemény miatt... Ha valami depiset akarok olvasni, ami elveszi a kedvem, akkor már az indexet nyitom is meg.)

Saját vélemény, hogy az Index addig nem is lehet a legolvasottabb portál, amíg ilyen pesszimista hozzáállása van a dolgokhoz.

mtoth · http://www.masdimenzio.hu 2006.04.19. 08:51:02

Lucifer mondja, hogy az örök tagadás vagyok, mely új utakra inspirál.
Talán ez lehet egy kritika célja. Emmyit arról, hogy miért negatív az attitűd jellemzően.

A lényegről (magyarul):
1. licence
2. design, stylist
3. production

1. A feleségem receptkönyvből főz. Liszenszeli a kedvenc ételeimet. Finom. Néha nem. Ha nem, akkor lapozunk. Ez a "liszensz".

2. A díszlet, a ruhák, a fények, a megjelenítés...Seneca óta igaz: De gustibus non est dsiputandum.
A sztájliszt feladata mi? A kissé halovány egyéniséget megerősíteni s az erősebbet tompítani? A hangulathoz hozzátenni egy további elemet? Meglepő, meghökkentő, megdöbbentő formát és színt adni, hogy jelenség legyen a tegnap még szürke óvónő? Elad. Ő is. Nekünk eladta amit akart: beszélünk róla.

3. Mikor a feleségem a tűzhelynél liszenszel, néha megkérdezi: ne tegyek bele egy kis tárkonyt? vagy citromot? fehérbort? Mire én: csináld olyanra, hogy szeressem. Szoktam szeretni. Ez a lényeg. Tárkony? Citrom? kit érdekel?
A zsűri: két feladata van: kiválasztani a többezer hangtalan önjelöltből 12 önjelöltet, akik majd (talán) eladhatók lesznek képernyőn, rádióban, CDn, bögrén, pólón. Azután: ugyanaz, mint ennek a kommentnek. Egy véleményt megmutatni, mert én, a néző azonosulni szeretnék, szeretném hallani az én véleményem.
Ha ez egy dalverseny lenne, akkor csak egy szakember ülne a zsűriben és objektíve már vége lenne a műsornak.
Akkor viszont mit fog nézni a 18+49 éves D,C,B jövedelmi kategóriájú átlagnéző, aki hinni szeretné, hogy tényleg csak annyi megszerezni a fényt és a csillogást, hogy tehetségesnek kell lenni és merni kell. Akinek mindegy, hogy mitől világít a lámpa, miért nem hagyják már beszélni a Görög Zitát és miért énekel dzsoggingban az Eszter. Sír kicsit a Vajdasági lány ártatlan szerb dalán, mert nem értett de érzett valóság libben fel a füst mögül a vakító robotlámpa fényében. És boldogan oldódik fel ismét a bohókás gitáros vállalhatatlan énekhangján, akinek a hangja nem is érdekes. Mert ez nem dalverseny.
Ez szórakoztató műsor. Ez játék. Ez cigányságpolitika. Ez reklámárbevétel. Ez magyar kisebbségpolitika. Ez emeltdíjas SMS árbevétel. Ez külhoni magyarságtudat. Ez sztárcsinálás.

Kell a fehérbor bele. Szoktam mondani a feleségemnek. Talán a tárkony is. Nem tudom. Milyen bor? Egri? Jó. Jó étvágyat. Kell végre 4 óra ünnep.

Boldog együgyűség jöjj, kell 4 óra csönd 2006 áprilisában.

Teebee 2006.04.19. 08:54:30

Már egy ideje olvasgatom a hozzászólásokat,és már kezd körvonalazódni bennem egy kép az itteni állapotokról. Vannak lehúzó cikkek, amiket ugyancsak lehúznak. Az "érdemi jóról" pedig nemsokat hallunk. Viszont ezt meglehetne magyarázni azzal, hogy mit csinál 2 magyar ha összetalálkozik? panaszkodnak elsírják bánatukat egymásnak. Ha már vicc is született róla, akkor nem hinném hogy különösebben csodálkozni kéne azon hogy mindenki csak panaszkodik, mindenki lehúz mindent. És egyetértek Fékkel, hogy most már ideje lenne a jóról is beszélni. Pl. a magyar borokról:) Viszont Fék, ha ennyire lehúzósak a cikkek, akkor képzeld el mekkora dícséretnek számít majd az, ha nem írnak vmiről rosszat:)

Rav Antal 2006.04.19. 10:37:48

Csak azt nem értem, hogy akik itt fikázzák, hogy milyen hosszú, meg unalmas, azok minek nézik? Vagy miért nem tesznek úgy, mint én?

Szombat este durmolás, majd vasárnap reggel video bekapcsol, Megasztár indít.

Reklám, zsűriduma, tillabohóc, zitatündér teker.

Nettó max. egy óra.

Fék 2006.04.19. 10:47:45

Teebee: Hát örülök, hogy nem csak én látom így...

Nekem a környezetem pozitív, és mi nem panaszkodunk, hanem a jókat mondjuk egymásnak, a sikereket... aki lúzer/panaszkodós, azzal igen keveset találkozom... A pozitív emberek felhúzzák, ösztönzik egymást, jó hatással vannak egymásra... A negatívok meg lehuzzák még jobban egymást...

Egy könyv szerint 3 féle ember van, példa képpen halakkal szimbólizálva:

- ponty, a lúzer, aki nem tesz semmit, csak tátog
- cápa, aki felfal mindenkit, ha kell a többi cápát is, a sikerért
- delfin, okos, taktikus... legjobb :)

Hát, az index és a blog egy ponty portál... ;-)

Vadkörte 2006.04.19. 12:01:10

A cikkironak megint sikerult a lenyeget kiragadnia. Ehelyrol gratulalok. (a finnyasoktol meg bocs, de nem megy az ekezet a gepemen.) Az, hogy tehetseges enekesek szerepelnek es nem albumhuen eldalolnak valamit, hogy a playback-et ne is emlegessuk, az smafu...

Ez a fikazok orszaga, a fanyalgoke, irigyeke, akik azzal tunnek fel, hogy leszolnak valamit. Az a baj, sracok, hogy sokan vagytok, mar nem kapja fel senki a fejet.

Teebee 2006.04.19. 12:10:07

Hát akkor Fék, rajtad és még sok hasonelvű társon múlik hogy lesz-e változás az indexen:) De ahogy ezt leírtam, rájöttem hogy
nemigazán lesz változás, amíg kisebbségben vannak azok,akik szeretnének változtatni:) Hát, úgy tűnik hogy a 2006 nem a változás éve
lesz az index számára.
Amúgy eredeti témára visszatérve, a Megasztár t néha szoktam nézni, igyekeznek lekötni az ember figyelmét, csak sajnos sok az üresjárat. De amúgy nézhető, főleg amikor azok énekelnek akik tudnak is.
Én röhögőgörcsöt kapok Tillától, amikor van a visszaszámlálás utolsó 10 másodperce, mert mindig lemarad, de a végére behozza magát:) És Zitát múltkor JÓL (az előző részekhez képest) felöltöztették!!!! El se hittem!!!Nem volt zöld szakadt szoknya, amiben kimehetett volna az ürömi "kollégákhoz" "dolgozni":)

Teebee 2006.04.19. 12:13:21

Sokan kapják fel a fejüket! De mit lát, hall a többség mostanság? Gondolok a kampányokra. Kritizálni könnyű...Ezért a többség inkább kritizál, azt kockázatmentesen tehetik, mert könnyebb másét fikázni mint a sajátodét védeni.
És aki meg "felkapja a fejét", az meg vállat von, sokan vannak, mit lehet ellenük tenni...

zonda 2006.04.19. 19:57:09

itt néhányan pedzegetik, hogy a pozitívat is meg kellene írni. Ugyan már! Lássuk már, hogy ez az egész médiabiznisz a valóságos életünknek csak egy "kulisszát" ad, de nem ez maga az élet. Itt tart az ország, ilyen a közeg.Vagy szar, vagy érdekltelen. Ritkán terem virágot. Passz. Én bajosabbnak érzem, hogy az utóbbi idôben az Index és benne sixx kisasszony is ennél az országos gagyinál úgy próbálja magasabbra pozícionálni magát, hogy kifejezi, milyen éles szemmel veszi észre a gagyiságot. Mintegy görbe tükröt tart elénk, gyarló közönségesek elé. Sztem ez valami keleteurópai pszükhés probléma, valami identitászavar. Vagy az elmúlástól való félelem. Megszólalt a tudatalatti, hogy már réges rég sokkal jobban kellene érezni magukat. Vagy beszólt a tulajdonos és csöndes szavakkal jelezte, hogy nyitni kéne a tömegek felé...
Pedig igazából ívesen szarni kéne a szar dolgokra, nem markolászni, ízekre szedni, hirdetni, hogy mi tudjuk ám, hogy milyen szar is valójában... Mondanék két példát, mire gondolok: Szerintem például a Lakatos Megasztájliszt Márk - következetes "stílusából" itélve – a korábbi életében párttitkár lehetett egy disznóhízlaldában, és onnan ez a stüszikalap mánia. Biztos eljut fejlődésének egy olyan fokára is, hogy beemeli kifejezőeszközei közé a gumipertlis nyakkendőt. És tudjátok, mit gondolok? Azt, hogy na és? Elfér. Legföllebb öklendünk, ha ránézünk, de gyorsan elmúlik. Aztán legközelebb nem nézünk oda. Másik oldalon Winkler és Bazsó, akiket imádok, de csinálták ezeket a választási filmeket. Ha láttátok, tudjátok. Most őszintén, filmként, műsorként mozgóképes izéként elég karcsúra sikerültek. Ugyanezzel a szakmai felkészültséggel például a kereskedelmi szakközépiskolások országos pénztáros versenyéről készítendő filmjük tuti bukás lenne. DE! És itt mutatnék a lényegre! Lakatos Mega Márk is OTT VAN meg a választási filmezős Winklerék is OTT VANNAK. Mink meg emitten. Ezért fanyalgunk. mert az igazságtalanság, hogy így van. Kettes számú DE: ők odaviszik a bőrüket, nevüket, arcukat is a közönség elé, mink meg itt álnevek mögül vagdalózunk és finnyáskodunk. És ezt mink outsiderek megtehetjük, Mrs Sixx viszont nem. Asszem összeugrana a gyomra, ha felhívná mondjuk csényi katalin Megafőszerkesztő, hogy te, olvastuk a kritikád, gyere már aztán segíts, mit hova tegyünk, ki legyen a zsűri, hogy világítsunk, hogy jó legyen, mit tegyünk az amatőrökkel, hogy jól intonáljanak, tudod, hozott anyagból dolgozunk, de tudod, ez a Megasztár ez egy helyettesítő termék, vigyázni kell, hogy ne nagyon hasonlítson az amerikai meg német meg burundi eredetikre, mert jogdíj, meg minden...stb, stb. Asszem, az lenne a beszarás. Sőt, asszem továbbá, hogy Sixx rövid gondolkodás után azt mondaná, hogy csak csinálják, ahogy jónak látják, ő meg majd elmondja, hogy sikerült-e vagy se. Asszem. A lélek tükre.

tox 2006.04.19. 19:58:14

Ha valakit érdekel, az "American Idol" számos része letölthetô, megnézhetô, csak rá kell keresni erre a névre a népszerûbb fájlmegosztók egyikében. Én speciel az eMule-ban keresve rengeteget találtam, pl. ezeket:

ed2k://|file|American.Idol.S05E30.Top.7.Perform.HDTV.XviD-FQM.avi|368131768|E3E65BEF16887A17B9765195336BF425|/
ed2k://|file|American.Idol.S05E28.Top.8.Perform.HDTV.XviD-TvD.avi|364687360|26BEB061DE722D1305D9F75189512640|/

Shag_Beckur 2006.04.20. 01:16:56

Hozzászólnék:

Pozitív is legyen végre: TV2-n műsorzárás előtt az animációs filmek talán a legigényesebb műsor ott. És ez nem az animációs filmeket akarja kritizálni, tényleg jók. És a legjobb dolgokat berakják hajnali 2-re.

Szart könnyebb és olcsóbb csinálni mint jót. Szar az olcsó és könnyebb csinálni, jó drágább és nehezebb. Ez az elv érvényesül. Valjon melyiket választják a magyar kereskedelmi adók? találgassunk? Szintén TV2... totalcar... régebben szerettem. Aztán megnéztem a Top Gear-t (BBC), és rájöttem hogy egy kicsit más dimenzió a kettő. Az rendben hogy a Top Gear-ben a legujabb Audi Q7-essel ralliztak fel alá a hegyekben, és 10 uj Suzuki swifttel játszottak kocsi-hokit... pénz van, kira. De amit nem lehet pénzen vásárolni, az az egésznek a hangulata, amit Jeremy Clarkson, James May és Richard Hammond (Discovery, Brainiac) csinál.

Na mindegy, elkanyarodtunk, a fika áradat az nem véletlen. Szelektálni kell, nem kell nézni a sz@rt, tessék elvenni a poros könyveket és olvasgatni :)
4 csatorna egész elviselhető: Discovery, National Geographic, Animal Planet, Spektrum.

Impala 2006.04.20. 10:53:34

Kedves Sixx, mekkora kibaszas, hogy a nethuszarok kattintasaibol eltek :)

Kicsit korai meg a meg nem ertett muvesz vonalra lepni, nemde? :)

Engem durvan Csepeli "elmaradott Somogy nepe nem erdemel meg engem" Gyorgyre emlekeztetsz. Talan uj eletpalyat valasztott az allamtitkar ur? :))

mania 2006.04.20. 13:32:21


nagy (és hosszú) élmény volt elolvasni mind a 66 hozzászólást, egyet is értek néhányotokkal, és ha valaki kíváncsi még 1 álnévbe burkolózott ismeretlen véleményére, akkor elmondanám, hogy a Megasztár igenis jó műsor. főleg ez a 3. rész. ha nem vettétek volna észre, itt azért felbukkant pár igazán érdekes, erdeti arc is a versenyzők között, és már miattuk is megéri végigülni azt a szerintem is kissé nyögvenyelős 4 órát. a legutóbbi részben szerintem történt valami, amikor Póka Angéla majd Ruzsa Magdi kiálltak a második körben a dalaikkal. akit ez sem érintett meg, az szerintem érzéketlen vagy tudatosan elzárja magát az esetleges jó dolgoktól, mert igenis van olyan, hogy valami jó. az a 2 lány olyat produkált, hogy aki utánuk csinálja, annak örömmel átutalom egy évi fizetésemet. a versenyzőkről azért érdemes lenne megemlékezni, nem gondoljátok??nemcsak a zsűrit fikázni, meg a stylistot, aki üdítően nem a plázafílinget hozza, hanem képes ötletesen bánni a színekkel, mintákkal és anyagokkal, még ha néha fura is a végeredmény! de hány évtizedet kellett itt kihúni a régi szép időkben úgy, hogy nem öltözködhettél szabadon az ízlésed szerint, mert nem volt mit felhúzni, és különben is az emberek beszóltak az utcán, ha valami kicsit más volt rajtad...a két műsorvezetőt viszont rémesnek tartom, pedig a Tilla magában véve nem egy rossz fej, de ez itt nem áll jól neki. és szomorú, hogy a megatáncba is őt vették be. még csak annyit, hogy legyünk nyitottak minden felé, mert még egy alapvetően gyalázatos csatornán is történhetnek kisebb "csodák". csak észre kell venni, és ha valami tetszik, akkor ne kezdjünk el rögtön azon gondolkodni, hogy ez vajon most tényleg jó-e, tetszhet-e egyáltalán, mert akkor mi is ugyanolyan sznobok leszünk, mint akiket itt fikáznak.

Fék 2006.04.24. 16:44:05

hát nekem akkor sem jön be ez a "minden szar" stílus, bárki bármit is mond

ennél csak 1 rosszabb van, amikor egy céget járatnak le, kétes eredetű információk alapján...

süti beállítások módosítása